سیستم صوتی خانه

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

با توجه به اینکه در حال حاضر موسیقی به یک بخش مهم از زندگی افراد مختلف در رده‌های سنی متفاوت تبدیل شده، در منازل نیز تجهیزات صوتی مخصوص مانند سیستم صوتی خانگی برای پخش فایل‌های صوتی راه‌اندازی می‌شود.

به لطف پیشرفت تکنولوژی شرایط زندگی افراد با تغییرات زیادی مواجه شده. رد پای این تغییرات به سیستم‌های صوتی مورد استفاده در منازل نیز رسیده و دیگر خبری از باندهای بزرگ و جاگیری که یک گوشه خانه را برای پخش صدا از آن خودشان می‌کردند نیست.

با توجه به اینکه در حال حاضر موسیقی به یک بخش مهم از زندگی افراد مختلف در رده‌های سنی متفاوت تبدیل شده، در منازل نیز تجهیزات صوتی مخصوص مانند سیستم صوتی خانگی برای پخش فایل‌های صوتی راه‌اندازی می‌شود.

از جمله تجهیزات صوتی خانگی که برای پخش صدا تولید شده‌اند می‌توان به باندهای سقفی اشاره کرد. این بلندگوها که جمع و جور و کوچک هستند در قسمت‌های مختلف سقف نصب می‌شوند و پخش صدای ملایم موسیقی از آن‌ها حتی برای کسانی که در خانه‌های کوچک ساکن هستند نیز آزار دهنده نخواهد بود.

در این مطلب آوازک اعضای اصلی یک سیستم صوتی خانگی را معرفی کرده‌ایم، تا با شناخت آن‌ها بهتر بتوانید سیستم صوتی توکار خانگی خودتان را راه‌اندازی کنید.

بخش‌های مهم یک سیستم خانگی توکار حرفه‌ای

یک سیستم صوتی خانگی حرفه‌ای که برای پخش صدا در فضاهای بزرگ و کوچک از جمله ویلاها و آپارتمان‌ها استفاده می‌شود معمولاً دارای اجزای زیر است.

1) اسپیکرها

اسپیکرها یا بلندگو به عنوان اعضای اصلی یک سیستم صوتی شناخته می‌شوند و از نمونه‌های مختلف آن‌ها می‌توانید برای پخش صدا در خانه استفاده کنید. از جمله باندهای مناسب برای پخش صدا به صورت استریو در خانه می‌توان به باندهای سقفی اشاره کرد.

باندهای سقفی جمع و جور و کوچک بوده و به صورت تو کار یا روکار در سقف نصب می‌شوند، بنابراین بزرگی و جاگیر بودن باندهای قدیمی و سنتی را ندارند.

C:\Users\Zarrin-PC\Desktop\px-conversions\5.jpg

البته، این باندها در عین زیبایی کاربردهای خاص خودشان را دارند و می‌توانید با کمک آن‌ها موسیقی را تنها در یک بخش‌های خاصی از منزلتان پخش کنید. جالب است بدانید که این اسپیکرها را می‌توانید با کمک بلوتوث فعال کنید، همچنین امکان کنترل این باندها با کمک پنل موسیقی یا آمپلی فایر دیواری را نیز خواهید داشت.

برای خرید باندهای سقفی حرفه‌ای می‌توانید به سراغ تجهیزات صوتی زیکو بروید. این برند شناخته شده اسپیکرهایش را در تنوع بالا و برای استفاده در محیط‌های مختلف ارائه کرده است. از جمله مزایای خرید اسپیکرهای سقفی زیکو می‌توان به گارانتی 3 ساله و خدمات پس از فروش 10 ساله این محصولات اشاره کرد.

2) آمپلی‌فایر

آمپلی فایر دیواری یکی دیگر از اجزای مهم سیستم‌های صوتی خانگی محسوب می‌شود. این محصول یک دستگاه الکترونیکی است که صدا را تقویت کرده و به اسپیکرها منتقل می‌کند. با توجه به نوع اسپیکرهایی که برای پخش صدا در نظر گرفته‌اید و نیازمندی‌هایی که برای پخش صدا دارید می‌توانید یکی از آمپلی فایرهای موجود در بازار را برای پخش فایل‌های صوتی مد نظرتان تهیه کنید.

C:\Users\Zarrin-PC\Desktop\px-conversions\2.jpg

3) منابع صوتی

منابع صوتی شامل CD/DVD پلیر، گوشی موبایل، فلش، مموری، رادیو، تلویزیون، کامپیوتر و… تجهیزاتی می‌شود و با کمک آن‌ها می‌توانید فایل‌های صوتی ذخیره شده یا لایو را پخش کنید.

به طور معمول این تجهیزات صوتی به باندها متصل می‌شوند و برای پخش موسیقی‌ها و فایل‌های صوتی مختلف می‌توانید از طریق کنترل پنل فایل‌های مد نظرتان را انتخاب کرده و آن‌ها را با بهترین کیفیت از باندهای سقفی پخش کنید.

4) اتصالات

برای راه‌اندازی سیستم صوتی خانگی به اتصالات صوتی نیز نیاز خواهید داشت. این محصولات منابع صوتی و آمپلی فایرها را به اسپیکر وصل می‌کنند. به طور معمول فیش‌ها و کابل‌ها جزء اتصالات صوتی ضروری برای آماده کردن یک سیستم صوتی خانگی حرفه‌ای خواهند بود.

C:\Users\Zarrin-PC\Desktop\px-conversions\4.jpg

5) کنترل‌ها

کنترل‌ها برای تنظیم و کنترل قابلیت‌های صوتی مانند میزان صدا، تعادل صدا و پخش موسیقی استفاده می‌شوند. به طور معمول، کنترل‌ها روی آمپلی‌فایر یا ریموت کنترل تعبیه می‌شوند. البته تجهیزات کنترلی می‌تواند لمسی و دیجیتالی بوده و با یک لمس انگشت امکان کنترل نحوه پخش فایل‌های صوتی را برای کاربران فراهم کنند.

سخن پایانی

انتخاب و خرید تجهیزات صوتی خانگی تا حد قابل توجهی به علایق و سلایق افراد بستگی دارد. بعضی از کاربران ترجیح می‌دهند که این تجهیزات را فقط در سالن و اتاق نشیمن قرار دارند؛ اما گروه دیگری معتقد هستند که استفاده از باندهای سقفی برای اتاق خواب، آشپزخانه و… نیز ضروری است، تا اعضای خانواده بتوانند در هر ساعتی از شبانه روز به فایل‌های موسیقی مد نظرشان گوش دهند.

اتاق‌هایی که در آن‌ها ویدئو گیم در نظر گرفته شده و محل بازی هستند، محل پخش فیلم‌ها و جاهایی از خانه که مخصوص مهمانی و دور همی در نظر گرفته شده‌اند نیز نیاز به تجهیزات صوتی خانگی دارند. چون هیچ چیزی به اندازه پخش یکنواخت صدا با بالاترین کیفیت در محیط نمی‌تواند بازی کردن یا فیلم دیدن را برای افراد مختلف لذت‌بخش کند.

تیم آوازک (avazac.com) تخصص بالایی در زمینه فروش، تعمیر و نصب تجهیزات صوتی مختلف مانند باندهای سقفی دارند. در صورتی که نیاز به یک سیستم صوتی خانگی دارید می‌توانید از تیم متخصص این شرکت کمک بگیرید و آرامش بخش‌ترین یا شادترین فایل‌های صوتی را با کیفیتی مناسب در محیط منزلتان پخش کرده و از شنیدن موسیقی در طول شبانه روز لذت ببرید.

برچسب ها:
صوتی
اسپیکر
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله