دکوراسیون پذیرایی جذاب؛ 20 ایده خلاقانه و کاربردی برای چیدمان پذیرایی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

برای مشاهده 20 ایده خلاقانه و کاربردی برای دکوراسیون پذیرایی جذاب همراه با تصویر و توضیحات، ادامه مطلب را از دست ندهید.

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خانه مسکونی که نقش مهمی در بازتاب زیبایی منزل دارد، اتاق پذیرایی است. پذیرایی از مهمانان در این قسمت خانه، اهمیت آن را دوچندان می‌کند. اما معمولا چیدمان اتاق پذیرایی به چالشی برای بسیاری از ما تبدیل می‌شود. به همین خاطر، در مقاله پیش رو به معرفی 20 ایده خلاقانه و کاربردی برای دکوراسیون پذیرایی خواهیم پرداخت.

استفاده از عناصری با رنگ شاد مانند یک فرش رنگی در چیدمان پذیرایی

استفاده از عناصری با رنگ شاد مانند یک فرش رنگی در چیدمان پذیرایی

 

اتاق پذیرایی، بیش از هر چیز، باید به شما احساس شادی بدهد. استفاده از عناصری با رنگ شاد مانند یک فرش رنگی، یک راهکار سریع و آسان برای تزریق انرژی به فضا، بدون نیاز به رنگ کردن هیچ دیواری است.

استفاده از مبلمان چندمنظوره برای دکوراسیون پذیرایی

استفاده از مبلمان چندمنظوره برای دکوراسیون پذیرایی

 

استفاده از یک مبلمان چندمنظوره متناسب با فضا کمک می‌کند که از محیط پذیرایی به بهترین شکل بهره ببرید. وجود یک مبل تختخواب‌شوی سفید برای دکوراسیون پذیرایی خانه‌های کوچک، کاربردی از مبل و تخت است. با این روش، شما یک اتاق پذیرایی شیک در روز و یک اتاق‌خواب راحت در شب خواهید داشت. می‌توانید یک گیاه  را نیز به گوشه اتاق خود اضافه کنید.

پیشنهاد مطالعه: چیدمان مبل در پذیرایی 30 متری [جدید]

استفاده خلاقانه از نور طبیعی در اتاق پذیرایی

	استفاده خلاقانه از نور طبیعی در دکوراسیون پذیرایی

 

می‌توانید از نور طبیعی به روشی خلاقانه استفاده کنید تا پذیرایی کوچک خود را وسیع‌تر جلوه دهید. برای این کار می‌توانید از پنجره بزرگ برای استفاده از نور طبیعی در اتاق پذیرایی بهره ببرید. برای شکوه بیشتر از پرده‌های آبی‌رنگ زیبا در دکوراسیون پذیرایی خود استفاده نمایید.

ترکیب رنگ در دکوراسیون پذیرایی

ترکیب رنگ در دکوراسیون پذیرایی

 

بسیاری از مردم احساس می‌کنند که هنگام تزیین اتاق پذیرایی باید همه چیز دقیقاً با یکدیگر همخوانی داشته باشد. اما این یک روش قدیمی و خسته‌کننده برای یکپارچه‌سازی اتاق است. سعی کنید در هنگام چیدمان پذیرایی، رنگ‌ها و طرح‌های مختلف را با هم ترکیب کنید.

شخصی‌سازی چیدمان پذیرایی

 

در برخی از اتاق‌های پذیرایی زیبا از ترکیب عناصر و الگوهای مختلف استفاده می‌شود. شما نیز می‌توانید در دکوراسیون پذیرایی خود از وسایل مورد علاقه خود استفاده کرده و این فضا را شخصی‌سازی نمایید. این عناصر و الگوها می‌توانند ترکیبی از لوازم عتیقه، صنعتی و مدرن باشند.

دیزاین دیوار برای زیباسازی دکوراسیون پذیرایی

دیزاین دیوار برای زیباسازی دکوراسیون پذیرایی

 

یکی از چیزهایی که نباید در چیدمان پذیرایی نادیده گرفته شود، قرار دادن کارهای هنری روی دیوار است. این کار به یکپارچه شدن اتاق و شخصی‌سازی آن کمک می‌کند. یک تابلوی نقاشی را انتخاب کنید که بتواند به تنهایی فوق‌العاده به نظر برسد و یا چند عکس خانوادگی یا هنری را به دیوار پذیرایی نصب کنید.

پیشنهاد مطالعه: تزیین دیوار پذیرایی، دکوراسیون بدون آن ناقص است!

انتخاب طرحی ساده و مینیمال برای چیدمان پذیرایی

	انتخاب طرحی ساده و مینیمال برای چیدمان پذیرایی

 

برای صرفه‌جویی در هزینه می‌توانید از حداقل‌ها استفاده کنید. برای این کار می‌توانید طرحی ساده با مبل کوچک خاکستری برای دکوراسیون پذیرایی انتخاب نمایید. فرش طرح‌دار را برای تکمیل طرح خود اضافه کرده و میز قهوه را روی آن قرار دهید. این طرح بسیار ساده، مینیمال و مدرن است.

ایده قفسه کتاب مجازی در دکوراسیون پذیرایی

ایده قفسه کتاب مجازی در دکوراسیون پذیرایی

 

قفسه کتاب مجازی، چیدمان جسورانه‌ای در یک اتاق پذیرایی مدرن ایجاد می‌کند. میز چوبی طبیعی، تابلوی هنری روی دیوار و مجموعه‌ای از گل‌های رنگارنگ روی میز به اتاق، گرما می‌بخشند.

نقاشی انتزاعی در چیدمان پذیرایی

نقاشی انتزاعی در چیدمان پذیرایی

 

نقاشی انتزاعی در دکوراسیون پذیرایی، توجه‌ها را به خود جلب کرده و ثابت می‌کند که هنر سریع‌ترین راه برای شاداب کردن اتاق است. مبل خاکستری گرم نیز اتاق را به فضایی جذاب تبدیل می‌کند.

ایجاد فضایی دنج در پذیرایی

	ایجاد فضایی دنج در پذیرایی

 

به جای قرار دادن کاناپه‌ها و صندلی‌های خود در امتداد دیوارها، مبلمان را در وسط دکوراسیون پذیرایی قرار دهید تا چیدمانی جالب و فضای استراحتی راحت و دنج ایجاد کنید. وسط قرار دادن مبلمان می‌تواند کل ظاهر اتاق را تغییر دهد و فضای بیشتری برای اضافه کردن نورپردازی، تابلوی هنری و محل ذخیره‌سازی به دیوارها به وجود آورد.

پیشنهاد مطالعه: چیدمان مبل و میز ناهارخوری در پذیرایی مربع

اضافه کردن تکسچر (بافت) به دکوراسیون پذیرایی

اضافه کردن تکسچر (بافت) به دکوراسیون پذیرایی

 

یک راهکار آسان برای ایجاد جذابیت بصری در اتاق پذیرایی، افزودن بافت است. مواد، رنگ‌ها و منسوجات را با هم ترکیب کنید تا اتاقی گرم و زیبا ایجاد نمایید. کوسن‌ها و میز قهوه طرح‌دار نقطه شروع خوبی برای این کار هستند.

اضافه کردن گیاهان به چیدمان پذیرایی

اضافه کردن گیاهان به چیدمان پذیرایی

 

با افزودن گیاهان به دکوراسیون پذیرایی خود فضای سبز را به ارمغان بیاورید. گیاهان به هر فضایی بافت و رنگ می‌بخشند و می‌توانند هوا را تمیز کرده و سموم را از بین ببرند. اگر گیاهان طبیعی ندارید، گزینه‌های مصنوعی بسیاری وجود دارند که زیبا و واقعی به نظر می‌رسند.

نصب کلکسیون شخصی بر روی دیوارهای پذیرایی

	نصب کلکسیون شخصی بر روی دیوارهای پذیرایی

 

مجموعه موردعلاقه خود را به یک قسمت شخصی و نمایشی در اتاق پذیرایی خود تبدیل کنید. عکس‌ها، بشقاب‌ها یا سبدها به‌راحتی می‌توانند به عناصری چشم‌نواز بر روی دیوارهای پذیرایی شما تبدیل شوند.

استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون پذیرایی

	استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون پذیرایی

 

به دکوراسیون پذیرایی خود کاغذ دیواری تک‌رنگ یا طرح‌دار اضافه کنید. اگر مایل نیستید که کل اتاق را با کاغذ دیواری بپوشانید، یک دیوار برجسته ایجاد نمایید یا از کاغذ دیواری در داخل قفسه‌های توکار اتاق پذیرایی خود استفاده کنید.

استفاده از آینه در چیدمان پذیرایی

استفاده از آینه در چیدمان پذیرایی

 

آینه‌ها به بزرگ‌تر به‌نظررسیدن اتاق پذیرایی کمک می‌کنند. علاوه بر این، آنها به‌عنوان یک عنصر طراحی باعث جذابیت فضا می‌شوند. بنابراین، یک آینه استراتژیک به دیوار، میز کنسول یا چسبیده به دیوار روی کف پذیرایی، اضافه کنید.

مخفی کردن تلویزیون در دکوراسیون پذیرایی

	مخفی کردن تلویزیون در دکوراسیون پذیرایی

 

همه می‌دانند که شما یک تلویزیون در اتاق پذیرایی خود دارید؛ اما نباید این اولین چیزی باشد که همه در اتاق می‌بینند. رنگ‌آمیزی دیوار اطراف تلویزیون با رنگ مشکی به اتاق افزوده و به مخفی کردن صفحه هنگام خاموش بودن تلویزیون، کمک می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: ایده های مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون

تقسیم فضا در چیدمان پذیرایی

	تقسیم فضا در چیدمان پذیرایی

 

با افزودن جداکننده اتاق، دکوراسیون پذیرایی خود را تغییر دهید. با این کار می‌توانید فضاها را برای کاربردهای مختلف جدا کنید.

تزیین اتاق پذیرایی با کتاب

تزیین اتاق پذیرایی با کتاب

 

قفسه‌های اتاق پذیرایی را با کتاب‌ها پر کنید تا رنگ و شخصیتی خاص به فضا ببخشید.

ترکیب سبک‌های مختلف در دکوراسیون پذیرایی

	ترکیب سبک‌های مختلف در دکوراسیون پذیرایی

 

سبک‌های طراحی مانند بوهو، قرون‌وسطایی یا کلاسیک را در اتاق پذیرایی ترکیب کنید. با استفاده از یک تم مشترک، مانند رنگ، همه آنها را کنار هم قرار دهید.

تغییر کوسن‌های پذیرایی

	تغییر کوسن‌های دکوراسیون پذیرایی

 

با افزودن کوسن‌ها می‌توانید فوراً ظاهر دکوراسیون پذیرایی را تغییر دهید. بافت‌ها، اندازه‌ها و رنگ‌های کوسن‌ها را تغییر دهید تا چیدمان پذیرایی‌تان زیباتر و جذاب‌تر شود.

سخن پایانی

در این مقاله، به معرفی 20 ایده خلاقانه و کاربردی برای دکوراسیون پذیرایی پرداختیم. با استفاده از این ایده‌ها می‌توانید اتاق پذیرایی خود را به فضایی جذاب و زیبا برای خود و مهمانانتان تبدیل کنید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید