8 روش لوله بازکنی و رفع گرفتگی لوله ها در منزل

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۵

در ادامه به چند راهکار خانگی برای باز کردن لوله ها در خانه اشاره کردیم

این چه قیافه ایه به خودتون گرفتین؟

بابا لوله فاضلاب گرفته، آسمون که به زمین نیومده!

دستتونو از زیر چونتون بردارین. الان 8 تا راهکار لوله بازکنی خانگی بهتون میگم. اگر جواب نداد دوباره دستتونو بذارین همون زیر!

راه اول: لوله بازکنی با آب جوش

یه کتری آب داغ خالی کنین توی لوله. اگه شانس آورده باشین و حجم مواد زایدی که راه لوله رو سد کردن کم باشه با همین آب جوش کارتون راه میفته.

اما اگر شانس نیاورده باشین باید برین راه بعد.

راه دوم: لوله بازکنی با جوش شیرین و سرکه

ترکیب جوش شیرین با سرکه. نصف بسته جوش شیرینو خالی میکنین توی لوله، بعدشم سرکه می ریزین. بلافاصله یه دستمالم مبذارین روی چاهک. یه نیم ساعت بعدم یه کتری آب جوش خالی میکنین توی سینک. به همبن راحتی!

باز نشد؟ اشکال نداره، برو راه بعد رو تست کن.

سرکه و جوش شیرین

راه سوم: لوله بازکنی با تلمبه دستی

اگر راه قبلی ام جوابگو نبود باید از تلمبه استفاده کنین. پمپ تلمبه (قسمت پلاستیکی) رو طوری توی سینک قرار میدین که کاملا دهنه لوله رو بپوشونه. دقت کنین که راهی برای خروج هوا باقی نمونده باشه. بعد دسته تلمبه رو به سمت پایین فشار میدین و این کارو چند بار تکرار میکنین. این حرکت باعث میشه هوای داخل لوله جابجا بشه و مواد اضافی رو که راه آب رو سد کردن به حرکت دربیاره. بعد از چند بار تلمبه زدن آب رو باز میکنین تا مواد زاید رو بشوره و ببره.

باز کردن لوله سینک

باز نشد؟ ناامید نشو، اینقدرم غر نزن! راه بعد رو برو.

راه چهارم: لوله بازکنی با چنته

اگر با تلمبه زدن هم کارتون راه نیفتاد دیگه باید برین سراغ لوله باز کن شیمیایی (چنته). البته سرعت عمل این لوله بازکن ها یه کمی کنده. چون تا مواد شیمیاییشون توی مواد زاید نفوذ کنه و باهاشون ترکیب بشه و اونها رو از بین ببره یک کمی طول میکشه. درضمن اینم بگم که درسته این مواد راه لوله رو باز میکنن اما استفاده طولانی مدت ازشون باعث خوردگی و پوسیدن لوله ها میشه. موقع استفاده از لوله بارکن هایش شیمیایی به دوتا نکته دقت کنین. اولا بعد از استفاده حتما آب رو باز کنین تا مواد شیمیایی داخل لوله نمونه. دوماً زمانی که لوله بازکن رو توی لوله ریختین سرتون رو بالای لوله نگیرین تا ببینین چه خبره. چون استشمام گازهایی که از ترکیب مواد شیمیایی به وجود میاد براتون مضره و سوما لوله بازکن هارو از دسترس کودکان دور نگه دارین.

هنوز بسته اس؟ عجب لوله ای! بالاخره درستش میکنیم. فعلن راه بعد رو برو ببینیم چه خاکی بریزیم.

راه پنجم: لوله بازکنی با دستگاه تراکم هوا

استفاده از لوله بازکن تراکم هوا. روش کار به این صورته که با قرار دادن دهانه این وسیله روی دهانه لوله و کشیدن اهرم دستگاه لوله باز کن، هوایی که داخل دستگاه به شکل فشرده است وارد لوله می شه و گرفتگی های داخل لوله را مجبور به حرکت می کنه. فقط حواستون باشه که زمان استفاده از اون باید دهانه دستگاه را محکم روی لوله نگه دارین تا از لبه هاش هوا خارج نشه. در صورتی که لوله باز نشد باید این کار رو چندبار دیگه انجام بدین.

چی ؟ بدتر شد ؟؟ هه، حالا چرا اخم میکنی؟ راه بعدی تمومه ماجرا

راه ششم: لوله بازکنی با فنر لوله بازکنی

خب که اگر گرفتگی لوله با هیچکدام از روش های بالا برطرف نشد از این روش استفاده می شه. فنر لوله باز کن برای باز کردن گرفتگی های سخت داخل لوله، مثل خاک و مواد جامد سخت استفاده میشه. برای استفاده از این دستگاه بایستی فنر رو به سر دریل یا موتور مخصوص متصل کنین و سر فنرو داخل لوله فرو ببرین. بعد موتورو روشن کنین تا فنر شروع به چرخیدن کنه. زمانی که موتور روشن شد و فنر لوله باز کن به چرخش در آمد، آهسته فنر رو درون لوله فشار بدین. این عمل رو تکرار کنین تا فنر به مقدار بیشتری درون لوله وارد بشه و به قسمت گرفتگی لوله برسه وقتی نوک فنر به گرفتگی لوله برسه باعث حرکت خاک و مواد جامد سخت داخل لوله می شه و اون ها رو به سمت چاه هدایت می کنه.البته اینم بگم که فنر لوله باز کن دستی هم وجود داره. به این شکل که  قسمت انتهایی فنر یک دسته هست که با استفاده از اون می شه فنر رو بچرخونین. نکته ای که باید بهش توجه کنین اینه که زمان چرخش فنر احتمال خارج شدن اون از لوله وجود داره که ممکنه به اطراف اصابت کنه.پس اگر تابحال ازین دستگاه استفاده نکردین بهتره از یه آدم باتجربه کمک بگیرین.

فنر برای باز کردن لوله

شد؟ نشد؟ فکر کنم اشکال از خودته. والا نصف گرفتگی لوله ها با همین شش راه رفع میشد. خب حالا، شوخی کردم. راه هفتم رو بزن که بریم که داشته باشیم شادی پس از رفع گرفتگی لوله رو.

راه هفتم: لوله بازکنی با باز کردن اتصالات لوله ها

اینجا دیگه آخرشه . اگه هیچکدوم از روش های بالا جواب نداد مجبورین  اتصالات لوله رو از هم باز کنین تا بتونین مواد اضافی رو ازش خارج کنین. اگه گرفتگی زیاد باشه یا مقاومت زیادی داشته باشه، روش های بالا جواب نمیده و مجبورین برای خارج کردن مواد زاید اتصالات لوله رو از هم باز کنین.جالبه بگم این روش،روش مورد علاقه بیشتر آقایونه اما توصیه میکنم اگه برای باز و بسته کردن لوله ها اطلاعات کافی ندارین یا فکر می کنین به مشکل بر می خورین با افراد مطلع مشورت کنین یا با شرکت های لوله باز کنی و تخلیه چاه تماس بگیرین تا قبل از وقوع فاجعه ی دوم جلوشو گرفته باشین.

دیگه باز شد. چی؟ باز نشد؟ پس راه بعد بصورت قطعی گرفتگی لوله رو باز میکنه! دستها بالا واسه جیغ و هورا !

راه هشتم: لوله بازکنی با شرکت لوله بازکنی افشار

اگر همه راههای بالا رو رفتید و منجر به رفع گرفتگی لوله نشد، همین الان در هر ساعت از شبانه روز با لوله بازکنی افشار تماس بگیرید تا کمتر از نیم ساعت سرویسکار در محل شما حاضر بشه و کار رو تموم کنه.

لوله بازکنی افشار

تماس گرفتی؟ پس باز شد! دست دست دست دست

منبع: لوله بازکنی افشار

برچسب ها:
لوله بازکنی
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید