طریقه نصب آینه بدون قاب روی دیوار

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۲ دقیقه تاریخ نگارش: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر میخواهید با طریقه نصب آینه بدون قاب روی دیوار آشنا شوید، در این مقاله از بساز و بچین همراه ما باشید تا نکات آن را بدانید.

نصب آینه‌های بدون قاب روی دیوار می‌تواند یکی از ایده‌های جذاب و دوست داشتنی باشد. معمولا دیزاین فضا به کمک همین المان‌ها انجام می‌شود. اما عدم وجود قاب، به شما اجازه می‌دهد تا  آینه به راحتی با سبک کلی اتاق ترکیب شود و یک استایل مدرن و شیک به اتاق ببخشد. اما لازم است به این نکته توجه کنید که نصب یک آینه بدون قاب کمی دشوار است! چرا که آینه سطحی برای گیره یا میخ ندارد. اما با استفاده از گیره‌های نصب ویژه یا با استفاده از چسب مخصوص می‌توانید آینه بدون قاب را بر روی دیوار نصب کنید.

در این مقاله از بساز و بچین جزییاتی از طریفه نصب آینه بدون قاب روی دیوار را بررسی می‌کنیم.

 

1. نصب آینه به کمک گیره‌های نصب قابل تنظیم

 نصب آینه به کمک گیره‌های نصب قابل تنظیم

استفاده از گیره های فلزی قابل تنظیم یکی از بهترین روش‌هایی است که به شما اجازه می‌دهد تا آینه را بر روی دیوار قرار دهید. برای این کار کافی است تا چهار گیره فلزی مخصوص تهیه کنید و برای فیکس کردن آینه روی دیوار از آن‌ها کمک بگیرید. به این منظور دو عدد گیره مخصوص آینه در بالا و دو عدد در پایین قرارا می‌گیرد تا آینه مهار شود. لبه پایینی آینه در گیره های پایینی قرار دارد که در جای خود ثابت شده اند. گیره های بالایی به سمت بالا بر روی دیوار قرار می‌گیرند تا ایمنی نصب آینه حفظ شود.

اگر نگران شکستن آینه و افتادن آن هستید، بهتر است بدانید که گیره های نصب قابل تنظیم، محکم، قابل اعتماد و ایمن هستند. بهتر است گیره ها را به جای دیوار خشک، از طریق پیچ رولپلاک به دیوار متصل نمایید. برای محیط‌هایی با رطوبت بالا، گیره‌ها فضای کمی در پشت آینه برای جریان هوا ایجاد می‌کنند و احتمال رشد کپک‌ها را در پشت آینه کاهش می‌یابد. در صورت تمایل به جابه‌جایی می‌توانید با باز کردن گیره‌ها آینه را تغییر مکان دهید.

یکی از نقطه ضعف‌های گیره های نصب، پیدا بودن آن در ناحیه جلویی آینه است. در هر حال شما ناحیه‌ای از این گیره را مشاهده می‌کنید.

پیشنهاد مطالعه: جذاب ترین نمونه‌ های آینه کنسول جدید 2023

 

نکات استفاده از گیره های فلزی

نکات استفاده از گیره های فلزی

شما برای نصب آینه بدون قاب بر روی دیوار، نیاز به آگاهی از نکاتی هستید که در این جا مرور می‌کنیم.

  • برای نصب آینه بدون قاب بر روی دیوار، نیاز به 4 گیره فلزی دارید. هرچند با 3 گیره نیز می‌توان نصب را تجربه کرد.
  • برای نصب آینه باید حتما گیره‌ها به وسیله مته داخل دیوار قرار گیرند.
  • لبه پایینی گیره های فلزی نقش نگهدارنده دارد و گیره های بالایی نقش تعیین فاصله از دیوار را برعهده گرفته‌اند.
  • گیرا های پایینی باید با استحکام بسیار جدی بر روی دیوار قرار گرفته باشند تا ایمنی نصب آینه بدون قاب حفظ شود.

 

ابزار و مواد مورد نیاز نصب شیشه بدون قاب روی دیوار

لوازم مورد نیاز نصب آینه روی دیوار

برای قرار داردن آینه بر روی دیوار، نیازمند استفاده از لوازمی هستید که اینجا به معرفی آن می‌پردازیم.

  • دستگاه دریل: برای انجام سوراخ کاری در دیوار جهت نصب گیره‌ها.
  • تراز ساده یا لیزری: با استفاده از تراز نحوه قرارگیری گیره های دیوار را تنظیم کنید.
  • پیچ رور پلاک: برای فیکس کردن ایمن پیچ گیره‌ها بر روی دیوار.
  • مداد: برای علامت‌گذاری موقعیت‌های مختلف بر روی دیوار.
  • متر: برای اندازه‌ گیری دقیق ابعاد و فاصله‌ها.
  • آینه بدون قاب: آینه‌ای بدون قاب که قصد نصب آن را دارید.
  • گیره‌های نصب قابل تنظیم: برای نصب و نگهداری آینه.
  • چسب نواری: برای علامت‌گذاری و نگه داشتن موقت آینه.

 

 

2. نصب آینه به کمک چسب ‌های مخصوص

 نصب آینه به کمک چسب ‌های مخصوص

یکی از روش‌هایی که می‌توانید به جای گیره های فلزی از آن استفاده کنید، نصب آینه با کمک چسب است. برای داشتن ظاهری کاملاً تمیز، چسب آینه یا همان چسب شیشه، به شما امکان می‌دهد که یک آینه بدون قاب را خیلی راحت بر روی دیوار نصب کنید.  چسب آینه بین 15 تا 30 دقیقه می‌ماند، زمان برای محکم شدن احتیاج دارد اما 24 تا 48 ساعت طول می‌کشد تا کاملا خشک شود. قرار دادن آینه روی دیوار به وسیله این روش نیازی به استفاده از هیچ پیچ و مهره‌ای ندارد! شما دقیقا به کمک چسب آینه را روی دیوار قرار می‌دهید. پس اگر نسبت به مشاهده بست های مخصوص بر روی دیوار و آینه حساس هستید، از روش نصب با چسب استفاده کنید.

بهتر است بدانید که در این روش، برداشتن آینه از روی دیوار بسیار دشوار است. آینه باید به صورت تکه تکه از دیوار جدا شود. اگر دیوارپوش شما کاغذ دیواری و رنگ باشد، قطعا شاهد ازبین رفتن آن و چسبیدن تکه‌هایی از آن بر روی آینه خواهید بود. شما می‌توانید برای کاهش این آسیب، از اره‌های مخصوص مویی شکف استفاده کنید تا فضای پشت آینه را به وسیله آن تضعیف کرده و برای جداسازی آن اقدام کنید. اما به هر حال باید آمادگی شکستن و تخریب را داشته باشید.

 

نکات استفاده چسب شیشه

نکات استفاده چسب شیشه

  • برای عدم مشاهده گیره های مخصوص آینه، کافی است از چسب شیشه استفاده کنید. این راهکار خروجی بسیار تمیزی ایجاد می‌کند.
  • زمان خشک شدن چسب شیشه حدود 15 تا 30 دقیقه است، اما برای خشک شدن کامل بیش از 4 ساعت الی 24 ساعت متناسب با نوع چسب زمان احتیاج دارید.
  • نصب آسان آینه بر روی دیوار به وسیله چسب، ایده جذابی است تا درگیر مته زنی به دیوار و اقدامات این‌چنینی نشوید.
  • توجه داشته باشید که ازبین بردن چسب شیشه و کندن شیشه از روی دیوار معمولا دشوار است و در بسیاری از موارد شاهد ازبین رفتن آینه هستیم.
  • تنها در شرایطی که پشت آینه فاصله از دیوار داشته باشد، می‌توانید با یک اره مویی نازک آن را از دیوار جدا کنید.

پیشنهاد مطالعه: مدل جاکفشی آینه دار جدید [ساده، کاربردی و شیک]

 

لوازم مورد نیاز برای نصب آینه با چسب

چسباندن آینه روی دیوار

  • ماشین سنگ زنی ارتعاشی: برای حذف پوشش رنگ یا لعاب دیواری در محل نصب.
  • غلطک نقاشی: برای استفاده از زیر ساز مخصوص دیوار.
  • سینی رنگ: برای ریختن مواد زیر ساز دیوار.
  • پوشش سینی رنگ: برای حفظ تمیزی سینی و پیشگیری از پاشش مواد.
  • نوار نقاشی: برای علامت‌گذاری و نگه داشتن موقت آینه بر روی دیوار.
  • چسب شیشه مخصوص: چسب شیشه ویژه برای نصب آینه بدون قاب بر روی دیوار.
  • تمیز کننده دیوار: در صورت نیاز برای نصب آینه بر روی دیوار نیازمند استفاده از تمیز کننده سطح دارید.

 

 نکات ایمنی کلی برای نصب آینه بدون قاب روی دیوار

 نکات ایمنی کلی برای نصب شیشه بدون قاب روی دیوار

  • هنگام نصب یک آینه بدون قاب، باید دقت و آرامش کافی داشته باشید. به این ترتیب می‌توانید از خراشیدن، ترک خوردن و آسیب به آینه پیشگیری کنید.
  • در زمان نصب آینه حتما از دستکش، عینک و شیلد مخصوص استفاده کنید تا در صورت بروز حادثه دچار مشکل نشوید.
  • برای نصب دقیق حتما یک دستیار داشته باشید تا ابعاد و نشانه گذاری های روز دیوار را انجام دهد و در پروسه نصب با هر کدام از تکنیک ها شما را همراهی کند.

 

مراحل نصب آینه بدون قاب روی دیوار

مراحل نصب آینه بدون قاب روی دیوار

اگر بخواهید طریقه نصب آینه بدون قاب روی دیوار را بدانید، قطعا آگاهی از چگونگی و جزییات آن اهمیت ویژه‌ای دارد. شما به این طریق می‌توانید اصول اصلی را درک نموده و متناسب با ایده‌های شخصی خودتان از آن‌ها استفاده کنید.

  1. تعیین مکان آینه با متر و اندازه گیری محل دقیق قرار گیری آینه، می‌توانید حدود فضا را علامت بزنید.
  2. علامت گذاری مکان های سوراخ کاری و قرار دادن رور پلاک: از رور پلاک برای قرار دادن داخل سوراخ های ایجاد شده با مته در دل دیوار استفاده کنید. به این ترتیب تمام آن چه در دسترس دارید، به وسیله رور پلاک مستحکم می‌ماند.
  3. گیره های نصب پایینی باید حدود10 الی 20 سانتی متر از هر طرف با یکدیگر فاصله داشته باشند. به این ترتیب یک نصب ایمن و مطلوب انجام می‌شود.
  4. سوراخ کاری: با استفاده از دریل می‌توانید نواحی تعیین شده بر روی دیوار را سوراخ کنید و مکان قرار دادن پیچ رور پلاک را ایجاد نمایید. به این ترتیب بخش زیادی از کار برای نصب آماده است.
  5. آینه را بر روی گیره ها قرار دهید و ناحیه گیره های بالایی را تعیین نمایید. با علامت گذاری و سوراخ کاری می‌توانید این کار را به اتمام برسانید.
  6. با استفاده از پیچ رور پلاک، محل بست های مخصوص را آماده سازی کنید.
  7. به کمک یک همراه، آینه را بر روی گیره های پایینی قرار دهید و از محکم بودن آن اطمینان حاصل کنید.
  8. با قرار دادن گیره ها بر روی سوراخ‌های ایجاد شده، یک پیچ محکم انتخاب کنید و داخل گیره قرار دهید. به این ترتیب می‌توانید با محکم کردن پیچ‌ها، محل گیره را فیکس کنید.
  9. جهت کاهش فشار بر روی آینه می‌توانید از چسب‌های فومی استفاده کنید. به این ترتیب داخل گیره را با چسب فومی می‌پوشانید تا در زمان محکم کردن آن بر روی دیوار، هیچ آسیبی به آینه وارد نشود.
  10. برای نصب آینه های کوچک بدون قا، می‌توانید لبه بالایی آینه را به سمت بالا و  داخل گیره ها فشار دهید و گیره های بالایی را فیکس کنید، پس از این مرحله لبه پایینی که قبلا به سمت پایین چرخانده‌اید را به سمت بالا برگردانید تا دقیقا زیر آینه قرار گیرد. بعد از این  مرحله می‌توانید پیچ‌ها را سفت کنید.
  11. برای نصب آینه‌های بزرگ بدون قاب، کمی پیچیدگی وجود دارد. شما باید حتما از یک دستیار کم بگیرید تا آینه را بر روی گیره های پایینی قرار داده و محکم کنید، سپس با استفاده از چرخاندن گیره های بالایی و فیکس کردن آن‌ها، محل نگهداری آینه را محکم نمایید.

 

 مراحل نصب آینه بدون قاب روی دیوار با چسب

 مراحل نصب آینه بدون قاب روی دیوار با چسب

نصب آینه های بدون قاب بر روی دیوار به کمک چسب، ایده جذابی است که باید اصول انجام آن را بدانید. در این بخش به بررسی اصول نصب آینه بدون قاب اشاره می‌کنیم.

  1. با استفاده از متر و مداد محیط مورد نظر آینه را به آرامی ترسیم کنید. برای اطمینان از تراز بودن آینه از سطح حباب یا سطح لیزر استفاده کنید.
  2. اقدام بعدی برای نصب آینه با چسب،  سنباده نوسانی بر روی دیوار است. به این ترتیب می‌توانید فضای مشخص شده با مداد را کمی خشن‌تر کنید تا پذیرش چسب بر روی آن آسان باشد. به این ترتیب می‌توانید از لیز خوردن نیز پیشگیری کنید.
  3. در این مرحله باید از پرایمر مخصوص استفاده کنید تا بافت زیرین دیوار برای پذیرش چسب آماده شود.
  4. چسب مخصوص را داخل سینی رنگ ریخته و با استفاده از غلطک مخصوص، آن را به شکلی یکنواخت در ناحیه ترسیم شده بکشید تا همه جا از چسب پر شود.
  5. بعد از این مرحله آینه را بر روی ناحیه مشخص شده قرار داده و آن را نگهدارید.
  6. برای اینکه یک ساپوزت ساده ایجاد کنید، کافی است یک میخ در نواحی استراتژیک قرار دهید تا آینه بر روی آن فیکس شود.
  7. سعی کنید در این زمان آینه با تنظیم کنید تا بدون هرگونه مشکلی، آینه در نقطه درستی چسبانده شود.
  8. سه نوار نوار را به لبه‌های آینه (چپ، بالا و راست) بکشید تا آینه را در جای خود نگه دارید. با اینکار می‌توانید مدت زمان لازم برای خشک شدن کامل چسب‌ها را حفظ کرده و آینه را به طور مناسب بر روی دیوار بچسبانید.

 

درباره نصب آینه بدون قاب روی دیوار چه گفتیم؟

اگر شما هم عاشق سادگی هستید و میخواهید بهترین ایده ها را برای نصب آینه برون فریم روی دیوار مشاهده کنید، کافی است به جزییات و نکاتی که در بالا اشاره شد توجه کنید. به این ترتیب شانس زیادی دارید تا همه چیز را بررسی کرده و برای داشتن بهترین نتیجه اقدام نمایید.

شما چه تجربه ای از این مدل آینه دارید؟ برای ما بنویسید.

منبع:
https://www.thespruce.com/how-to-hang-frameless-mirror-6749620

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله