دیزاین خانه ساده با 7 ایده خلاقانه و آسان!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در ادامه با ۷ روش‌ کاربردی برای دیزاین خانه ساده آشنا خواهیم شد

خانه محل استراحت و آرامش است و اگر دکوراسیون مناسبی نداشته باشد، حس‌وحال اعضای خانواده را دگرگون می‌کند. در نظر داشته باشید که برای دیزاین خانه ساده نیازی به پرداخت هزینه‌های هنگفت و خرید کالاها و اکسسوری‌های لوکس نیست. با چند ترفند خلاقانه می‌توان به‌راحتی فضای خانه را دلچسب‌تر و صمیمیت اعضا را بیشتر کرد. اگر شما هم برای تغییر دکور به دنبال ایده هستید، این مطلب برای شماست. اجرای خلاقانه و ساده دیزاین خانه با ایده‌های آسان و کم هزینه قابل اجرا خواهد بود. در ادامه با ۷ روش‌ کاربردی برای دیزاین خانه ساده آشنا خواهیم شد.

۱. تنوع طرح و رنگ در کفپوش؛ تاثیرگذارترین المان برای تغییر دکوراسیون خانه

اگر به‌دنبال یک تغییر اساسی در خانه هستید، تغییر کفپوش گزینه مناسبی است. کفپوش‌ها در انواع طرح و رنگ‌های مختلف وجود دارند. دو مورد از بهترین آن‌ها کفپوش پی وی سی و پارکت لمینت است. باتوجه‌به بودجه و سلیقه می‌توان مدل موردنظر را انتخاب کرد. برای دکوراسیون‌های کلاسیک از رنگ‌های گرم و تناژ قهوه‌ای کفپوش پی وی سی و برای دکوراسیون‌های مینیمال از رنگ‌های خنثی استفاده کنید. همچنین پارکت‌های لمینت انتخابی مناسب با نگهداری آسان و قیمت پایین است.

شما می‌توانید از انواع کفپوش‌ها به‌صورت ساده و تک رنگ یا دو رنگ و شطرنجی استفاده کنید. توجه داشته باشید که رنگ کفپوش باید متناسب با سبک دکوراسیون منزل انتخاب شود. مدل‌های شطرنجی را با یک رنگ گرم در کنار یک رنگ خنثی بچینید. رنگ‌های خاکستری، کرم یا بژ گزینه‌های مناسبی برای همه منازل هستند؛ چرا که این رنگ‌ها خنثی‌اند و به‌راحتی می‌توان المان‌های دیگر خانه را با آن‌ها ست کرد.

۲. استفاده از رنگ‌های گرم در کاغذ دیواری؛ بهترین راه برای تغییر دیزاین خانه

یکی از بهترین روش‌ها برای تغییر دیزاین خانه ساده، کاغذ دیواری است؛ زیرا تنوع منحصربه‌فردی مانند سه بعدی، طرح‌دار و ساده دارد. خوشبختانه به‌دلیل مناسب بودن قیمت کاغذ دیواری ساده و شیک می‌توان باتوجه‌به سلیقه و چیدمان منزل بهترین طرح و رنگ این محصول را برای مکان مورد‌نظرتان انتخاب کنید. بهتر است همه دیوارها به‌صورت یکنواخت پوشانده نشوند. به‌عنوان مثال می‌توان برای ورودی راهرو از طرح‌های روشن کاغذ دیواری برای استقبال از مهمانان استفاده کرد. برای پذیرایی دو نوع کاغذ دیواری را به کار ببرید تا خانه از حالت یکنواختی خارج شود.

برای دیوار پشت مبلمان بهتر است از رنگ‌های خنثی همچون سفید، کرم و بژ استفاده شود. مابقی دیوارها را باتوجه‌به به رنگ‌بندی دکوراسیون و چیدمان خانه انتخاب کنید. برای ایجاد جذابیت بیشتر، یک دیوار اتاق خواب‌ را با کاغذ دیواری برجسته بپوشانید. برای سرویس حمام نیز می‌توان از طرح‌های بزرگ و متناقض استفاده کرد. بدین شکل خانه شخصیت می‌گیرد و به محیطی گرم و صمیمی برای شما و مهمانانتان تبدیل می‌شود.

دیزاین اشپزخانه

۳. بشقاب‌های دیواری سفالی؛ یکی از روش‌های ساده برای دیزاین خانه

یکی از روش‌های ساده برای تغییر دیزاین خانه، استفاده از بشقاب‌های دیواری است. این بشقاب‌ها در جنس‌های مختلفی همچون سفالی، حصیری، چینی، مسی یا میناکاری نقره در طرح‌ و رنگ های مدرن و کلاسیک وجود دارند. برای نصب بشقاب‌های دیواری ابتدا باید نقطه کانونی خانه را پیدا کرد. به‌عنوان مثال بالای شومینه یا روی دیوار بالای مبلمان گزینه‌های مناسبی هستند.

اگر بشقاب‌ها را روی کاغذ دیواری نصب می‌کنید، مدل‌های ساده‌ را انتخاب کنید؛ در غیر این صورت فضا شلوغ و بهم ریخته به نظر می‌رسد. شما می‌توانید بشقاب‌های دیواری را به هر نحوی که می‌خواهید چیدمان کرده و با استفاده از بسط‌های مخصوص روی دیوار نصب کنید.

۴. برای ایجاد دکور خلاقانه با پالت‌های چوبی مبلمان بسازید

با استفاده از مواد طبیعی می‌توانید دکور خلاقانه خود را بسازید. یکی از این مواد پالت‌های چوبی دور ریختنی است. برای این کار به پالت‌های چوبی، مداد، پیچ، کاغذ سمباده، اره و چکش نیاز خواهید داشت. شما می‌توانید برای مناطق مختلف خانه مبلمان بسازید. پالت‌های چوبی گزینه عالی برای مبلمان ال شکل هستند.

توجه داشته باشید که در زمان ساخت مبل با پالت، از چوب‌های سالم و عاری از هرگونه پوسیدگی استفاده کنید. حتی می‌توان برای ساخت میز جلوی مبل، میز ناهارخوری، شلف‌های دیواری یا میز تلویزیون از این پالت‌ها استفاده کرد. برای جابه‌جایی راحت‌تر می‌توان زیر پالت‌ها چرخ قرار داد که به سلیقه و کاربرد شما بستگی دارد. برای رویه مبلمان نیز از بالشتک‌ها و کوسن‌های متنوع استفاده کنید. چوب با هر رنگی هم‌خوانی دارد و به‌راحتی می‌توان باتوجه‌به دکوراسیون خانه، رویه‌های مبلمان را با چیدمان ست کرد.

۵. آینه‌های تکه‌ای دکوراتیو؛ ایده‌ای برای دل‌بازتر شدن دکور خانه ساده

اگر به‌دنبال ایده‌ای ساده برای دل‌بازتر شدن دکور خانه هستید، پیشنهاد می‌کنیم از آینه‌های دکوراتیو استفاده کنید. خوشبختانه تنوع در قاب‌ و سایز، این محصول را برای هر محیطی مناسب می‌کند. شما می‌توانید از آینه‌های قدی یا آینه‌های افقی در اتاق خواب یا پذیرایی استفاده کنید. راه دیگر استفاده از آینه‌های تکه‌ای دکوراتیو است. برای نصب این آینه‌ها ابتدا باید نقطه مناسب را پیدا کنید.

چیدمان آینه‌های تکه‌ای به صورت دایره، مربع یا لوزی جلوه زیبایی دارد. توجه داشته باشید که همه آینه‌ها را با یک شکل مشخص بخرید. در صورت انتخاب آینه‌های دایره‌ای، سایزهای مختلف کوچک تا بزرگ به همان شکل را تهیه کنید. شما می‌توانید باتوجه‌به سلیقه و نظر اعضای دیگر خانواده آینه‌ها را بچیند. آینه کاری علاوه‌بر زیبایی، فضا را دل‌بازتر و روشن‌تر نشان می‌دهد؛ بنابراین بهتر است که آینه‌ها در معرض نور قرار بگیرند.

۶. تاب‌های دست ساز؛ یکی از جذاب‌ترین روش‌ها برای دیزاین منزل

یکی از جذاب‌ترین و سرگرم کننده‌ترین روش‌ها برای دیزاین خانه ساده، استفاده از تاب‌های دست ساز است. این تاب‌ها برای هر سن‌ و هر وزنی طراحی و ساخته می‌شوند. شما می‌توانید برای تنوع از این تاب‌ها در داخل پذیرایی، حیاط خلوت یا تراس استفاده کنید. خوشبختانه تاب‌های دست ساز را می‌توان با هر رنگ و مدل بافتی که مدنظر دارید، سفارش دهید. بهتر است برای بافت‌های تاب از رنگ‌های خنثی و برای بالشتک روی آن باتوجه‌به دکوراسیون منزل از رنگ‌های گرم و سرد استفاده کنید.

دیزاین خلنه

۷. خلاقیت را با استفاده از شلف‌ها برای ساخت کتابخانه به منزل بیاورید

شلف‌ها متنوع‌ترین المان و راه‌حلی ارزان برای تغییر دیزاین خانه ساده شناخته می‌شوند. به‌راحتی می‌توان از شلف‌ها در پذیرایی، آشپزخانه و اتاق خواب‌ها استفاده کرد. شلف‌ها در مدل‌های دیواری و ایستاده وجود دارند که در سبک و سیاق مدرن، کلاسیک یا روستیک طراحی می‌شوند. برای ایجاد یک تغییر اساسی پیشنهاد می‌کنیم نقطه‌ای از خانه را انتخاب کرده و با استفاده از شلف‌های بزرگ و کوچک طرحی جذابی روی دیوار ایجاد کنید. روی شلف‌ها می‌توان وسایل مختلفی مانند کتاب، گلدان، وسایل تزئینی کوچک و لوازم دکوری قرار داد.

دیوارپوش و کفپوش‌های متنوع لینوم فلکس؛ انتخابی عالی برای دیزاین خانه

در این مطلب با ۷ مورد از بهترین ایده‌ها برای تغییر دیزاین خانه آشنا شدیم. توجه داشته باشید که با تغییر کفپوش و کاغذ دیواری به‌راحتی می‌توانید تغییرات اساسی به‌وجود بیاورید. درصورتی‌که متراژ خانه پایین است، برای دیزاین آن از المان‌های ساده استفاده کنید. شما می‌توانید با انتخاب کاغذ دیواری جذاب روی دیوار‌ها به خانه گرما بدهید. همچنین با انتخاب رنگ و طرح مناسب برای دیوار و کفپوش‌های لینوم فلکس، خانه به محیط زندگیتان روح، صمیمیت و شخصیت ببخشید.

گالری لینوم فلکس با بیش از ۵۰ سال سابقه در واردات و فروش بهترین کاغذ دیواری‌ و کفپوش‌ها با متنوع‌ترین رنگ‌بندی و قیمت، بهترین کیفیت و زیبایی مطلق را به شما هدیه می‌کند. برای مشاهده محصولات جذاب و متنوع می‌توانید به سایت لینوم فلکس به نشانی linumflex.com مراجعه کنید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید