دکوراسیون اتاق خوابگاه، ده‌ها ایده برای شخصی‌سازی اتاقتان

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

در ادامه، چند ایده شیک برای تزیین و دکوراسیون اتاق خوابگاه آماده کردیم که کمک می‌کند تا شخصی سازی فضای خوابگاه را بهتر و آسان‌تر انجام دهید.

اگر قرار است مدتی را در خوابگاه سپری کنید، بهترین پیشنهاد این است که کمی شخصیت و زیبایی به اتاق خوابگاه خود اضافه کنید تا این فضا را دوست داشتنی‌تر کنید. خلاقیت در دکوراسیون دیوار، ملافه و رویکردهای سازماندهی باعث می‌شود فضای شما بازتابی از سبک و نیازهای شما باشد.

به همین منظور، در ادامه این بخش از بساز و بچین، چند ایده شیک برای تزیین و دکوراسیون اتاق خوابگاه آماده کردیم که کمک می‌کند تا شخصی سازی فضای خوابگاه را بهتر و آسان‌تر انجام دهید.

پیشنهاد مطالعه: چیدمان تخت خواب یک نفره، مثل یک دیزاینر اتاق‌تان را بچینید!

 

در دکوراسیون اتاق خوابگاه یک فضای خواب مرتفع ایجاد کنید

یک فضای خواب بلند ایجاد کنید

اگر می‌توانید ارتفاع تخت خود را تغییر دهید و برای به حداکثر رساندن فضای کف خوابگاه، یک چیدمان بلند ایجاد کنید. سپس، یک میز یا کمد را در زیر تخت قرار دهید و یا یک صندلی شبیه به پاف در کنار میز قرار دهید و یک گوشه دنج برای مطالعه طراحی کنید.

 

یک رشته لامپ نئونی اضافه کنید

یک رشته لامپ نئونی اضافه کنید

استفاده از یک رشته لامپ که دارای نورهای نئونی است، می‌تواند به راحتی، جذابیت بصری خیلی خوبی را برای یک دیوار سفید و ساده ایجاد کند و در عین حال مینیمال نیز هست. فقط مطمئن شوید که می‌توانید به راحتی به کلید خاموش و روشن کردن این لامپ دسترسی داشته باشید تا نورهای روشن در خواب شما اختلال ایجاد نکند.

 

از چند کوسن با روکش‌های متنوع برای تختخواب خود استفاده کنید

از چند کوسن با روکش‌های متنوع برای تختخواب خود استفاده کنید

اگر دوست دارید بالش‌های پرتابی یا کوسن زیادی بر روی تختخواب خود داشته باشید، حتماً تعدادی بالش کوچک را نیز با خود به خوابگاه بیاورید. بهتر است روکشی که برای کوسن‌ها انتخاب می‌کنید دارای الگوها و رنگ‌های مختلف باشد تا چیدمانی منحصر به فرد ایجاد کنید.

 

از گیاهان مصنوعی برای تزیین دیوار پشت تخت استفاده کنید

از گیاهان مصنوعی برای تزیین دیوار پشت تخت استفاده کنید

شاید نتوانید گیاهان طبیعی را در اتاق خوابگاه نگه دارید، اما همچنان می‌توانید سبزی و طراوت را با استفاده از گیاهان مصنوعی که به شکل برگ‌های آویزان طراحی شده اند را وارد دکوراسیون اتاق خوابگاه خود کنید. بهتر است این گیاهان مصنوعی را پشت تخت خود قرار دهید تا تأثیری چشمگیر داشته باشند. با اینکار، احساس خواهید کرد هر روز صبح در یک باغ سرسبز از خواب بیدار می‌شوید.

 

فضای خود را با یک علامت روشن شخصی سازی کنید

فضای خود را با یک علامت روشن شخصی سازی کنید

یک تابلوی نئونی با املای نام یا عبارت مورد علاقه خود بخرید و آن را بالای تخت خود آویزان کنید تا همه بدانند کدام سمت اتاق متعلق به شماست. هم اتاقی شما نیز ممکن است بخواهد همین کار را برای خود انجام دهد. با این کار، اتاق خوابگاه به بهترین شکل ممکن شخصی سازی خواهد شد.

 

از قطعات تزئینی کوچک در اتاق خوابگاه خود استفاده کنید

از قطعات تزئینی کوچک در فضای خود استفاده کنید

قطعات تزئینی کوچک، می‌توانند به راحتی یک اتاق خواب خوابگاه ساده را به یک اتاق زیبا و شیک تبدیل کنند! گیاهان مصنوعی، آینه‌های کوچک و قاب عکس، قطعات بسیار خوبی هستند که می‌توانید برای تزیین فضای خوابگاه خود از آن استفاده کنید.

 

یک قفسه ذخیره سازی به میز تحریر خود اضافه کنید

یک قفسه ذخیره سازی به میز تحریر خود اضافه کنید

قرار دادن یک قفسه کوچک بر روی میز تحریر، می‌تواند به سادگی فضای ذخیره سازی شما را 2 برابر کند. اگر قرار است از میز تحریر به عنوان میز آرایش و آماده سازی نیز استفاده کنید، می‌توانید قسمت اصلی میز خود را به وسایل مدرسه یا دانشگاه اختصاص دهید و فضایی را برای لوازم آرایش و آرایش مو نیز ایجاد کنید.

پیشنهاد مطالعه: 10 ترند دکوراسیون اتاق خواب 2024 | آخرین مدهای دکوراسیونی

 

دیوار خالی اتاق خوابگاه را زیباتر کنید

دیوار خالی خوابگاه را زیباتر کنید

به طور کلی، تخت‌های موجود در خوابگاه، درست در کنار دیوار قرار می‌گیرند. بنابراین برای اینکه کمی زیبایی و شخصیت را به دیوار سمت خود اضافه کنید، می‌توانید از پوسترها، چراغ‌های رشته‌ای و هر چیز دیگری که باعث می‌شود احساس بهتری در اتاق خود داشته باشید، آویزان کنید. حتی می توانید تصاویر را از مجلات برش دهید و کلاژی از هنرمندان، رنگ‌ها یا فیلم‌های مورد علاقه خود را روی دیوار درست کنید.

 

کلاه‌های خود را روی دیوار آویزان کنید

کلاه‌های خود را روی دیوار آویزان کنید

کلاه‌ها نه تنها مد روز هستند و استایل شما را زیباتر می‌کنند، بلکه می‌توان از آن به عنوان دکوری نیز استفاده کرد. بنابراین اگر فضای کافی برای مرتب کردن کلاه‌های خود ندارید، می‌توانید چند قلاب روی دیوار بالای تخت بچسبانید و کلاه‌های خود را با یک چیدمان زیبا روی دیوار قرار دهید. با اینکار، هم انتخاب و استفاده از کلاه برایتان آسان‌تر خواهد بود و هم نمای زیبایی به دکوراسیون اتاق خوابگاه اضافه کرده‌اید.

 

از سطل‌های توری برای سازماندهی استفاده کنید

از سطل‌های توری برای سازماندهی استفاده کنید

اگر خوابگاه شما دارای قفسه‌های باز است، از آن برای نگهداری وسایل متفرقه استفاده کنید. استفاده از سطل‌های توری (مانند مواردی که در این تصویر نشان داده شده است) برای قرار دادن لوازم بهداشتی اضافی، وسایل مدرسه و سایر اقلام کوچک عالی هستند. زیرا به راحتی می‌توانید آنچه درون سطل‌ها وجود دارد را ببینید و به سرعت آنچه را که نیاز دارید پیدا کنید.

 

از کشوهای ذخیره سازی استفاده کنید

از کشوهای ذخیره سازی استفاده کنید

از انجایی که کمدهای خوابگاه بسیار کوچک هستند، بهترین پیشنهاد این است که از کشوهای کوچک برای ایجاد فضای ذخیره سازی بیشتر برای مرتب کردن لباس‌ها، ملحفه‌های اضافی، کلاه، وسایل زمستانی و موارد دیگر استفاده کنید. 

 

حیوان خانگی خود را فراموش نکنید

کوسن با چاپ عکس حیوان خانگی

یکی از سخت‌ترین بخش‌های رفتن به اتاق خوابگاه این است که مجبور خواهید بود برای مدتی از حیوان خانگی خود دور باشید! اما نگران نباشید، زیرا می‌توانید با سفارش دادن یک روبالشی با عکس حیوان خانگی خود، آن را نیز همراه خود به خوابگاه ببرید! این روبالشی نه تنها زیباست بلکه بهترین موضوع برای شروع گفتگو با هم اتاقی‌هایتان نیز خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: انواع تشک خوشخواب، بهترین تشک کدام است؟

 

از پوسترهای قاب شده استفاده کنید

از پوسترهای قاب شده استفاده کنید

به جای چسباندن پوسترها به دیوارها، چند لحظه وقت بگذارید و آنها را درون قاب قرار دهید. اینکار نه تنها زیبا به نظر می‌رسد، بلکه تضمین می‌کند که پوسترهای شما با برداشتن آنها در پایان سال پاره نمی‌شوند و برای استفاده در سال بعد نیز عالی خواهند بود.

 

اتاق خوابگاه خود را روشن کنید

اتاق خوابگاه خود را روشن کنید

اتاق‌های خوابگاه معمولا روشنایی بسیار کمی دارند، بنابراین باید چند لامپ به همراه داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که محیط شما برای مطالعه به اندازه کافی روشن است. یک آباژور ایستاده مانند این تصویر، یکی از گزینه‌هایی است که هم جنبه کاربردی داشته و هم باعث زیبایی دکوراسیون اتاق خوابگاه می‌شود.

 

هدبورد یا تخته بالای تخت خود را به خوابگاه بیاورید

هدبورد یا تخته بالای تخت خود را به خوابگاه بیاورید

یک راه جالب برای افزودن سبک اصلی به دکوراسیون اتاق خوابگاه، آوردن یک تخته سر تختخواب به فضا است. اضافه کردن هد بورد یا تخته بالای تخت نه تنها نشستن و استراحت کردن روی تختخواب را راحتتر می‌کند، بلکه باعث زیبایی بیشتر فضای خوابگاه نیز خواهد شد. همچنین می‌توانید یک تخته بالای تخت زیبا نیز بسازید. پارچه جالبی را انتخاب کنید که آن را دوست دارید و آن را بر روی قسمت بالایی تختخواب خود قرار دهید تا ظاهر تخت تغییر کرده و مطابق با سلیقه شما شود.

 

میز مطالعه خوابگاه را کمی تغییر دهید

میز مطالعه خوابگاه را کمی تغییر دهید

میز تحریر خوابگاه را با استفاده از مقداری پارچه، به رنگ و چاپ دلخواه تغییر دهید. سپس، یک شیشه روی میز اضافه کنید تا مطمئن شوید که همچنان می‌توانید از این سطح برای نوشتن استفاده کنید. این رویکرد باعث می‌شود که هر میز چوبی فرسوده‌ای بسیار برجسته‌تر و شیک‌تر به نظر برسد.

 

ملافه خود را لایه بندی کنید

ملافه خود را لایه بندی کنید

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید برای دکوراسیون اتاق خوابگاه انجام دهید این است که با استفاده ازیک لحاف پر جنب و جوش مانند این تصویر، رنگ فوری به اتاق خوابگاه خود اضافه کنید. این ملافه در ماه‌های سرد نیز به عنوان یک لایه اضافی مفید خواهد بود.

 

یک مینی گالری دیواری درست کنید

یک مینی گالری دیواری درست کنید

با آویزان کردن سه طرح مورد علاقه در بالای تخت خود به دیوارهای اتاق خوابگاه شخصیتی بیافزایید. می‌توانید به راحتی تصاویر مورد علاقه خود را دانلود کرده و پرینت بگیرید و آنها را در قاب‌های ساده قرار دهید و روی دیوار آویزان کنید. 

 

فضای داخلی کمد را سازماندهی کنید

فضای داخلی کمد را سازماندهی کنید

با خرید جاکفشی که می‌تواند داخل کمد قرار بگیرد، همه کفش‌های خود را مرتب نگه دارید. این کار زمان آماده شده برای حضور در کلاس را آسان‌تر می‌کند، حتی اگر در آخرین لحظه از خواب بیدار شوید.

 

آخرین نکته از دکوراسیون اتاق خوابگاه

اگر قرار است مدتی را در خوابگاه زندگی کنید، لازم است این فضا را با توجه به سلیقه و ترجیحات خود دیزاین کنید تا به فضایی فوق العاده راحت و مناسب برایتان تبدیل شود و احساس خوبی نسبت به آن داشته باشید.

شما چه ایده‌هایی برای دکوراسیون اتاق خوابگاه دارید؟

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید