قیمت پمپ بشکه کش صنعتی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

 در این مقاله با بررسی انواع پمپ‌های صنعتی و کاربرد هرکدام از آن‌ها، خرید این دستگاه صنعتی را برای شما به کاری راحت و آسان تبدیل می‌کنیم که درنهایت بهترین دستگاه را با کمترین قیمت خریداری کنید. 

پمپ‌های صنعتی، دستگاه‌هایی هوشمند و پیشرفته هستند که به‌واسطه انرژی‌های ثانویه موجب جابه‌جایی مواد گازی و مایع، در وزن و حجم‌های مختلف می‌شوند. انواع پمپ‌های صنعتی با توجه به نوع عملکرد و نوع موتور و اجزایی که دارند، تفاوت‌هایی باهم دارند که باعث تولید مدل‌های مختلف این دستگاه شده است.

قیمت پمپ‌های صنعتی بر اساس کارایی موتور، جنس بدنه و حجم موادی که می‌توانند جابه‌جا کنند، متفاوت است. خیلی از خریداران این دستگاه‌ها، در انتخاب و خرید پمپ بشکه کشی که مناسب عرصه فعالیت آن‌ها باشد، مشکلاتی برای یافتن دستگاه با قیمت مناسب یا کیفیت بالا دارند. در این مقاله با بررسی انواع پمپ‌های صنعتی و کاربرد هرکدام از آن‌ها، خرید این دستگاه صنعتی را برای شما به کاری راحت و آسان تبدیل می‌کنیم که درنهایت بهترین دستگاه را با کمترین قیمت خریداری کنید. شما برای مشاهده قیمت پمپ بشکه کش میتوانید به فروشگاه صنعت پلاس مواجعه کنید.

معرفی دقیق پمپ‌های صنعتی

پمپ صنعتی

پمپ‌های صنعتی، اصلی‌ترین جابه‌جا کننده‌هایی هستند که در صنایع مختلف کاربرد پررنگی دارند و گردش کسب‌وکارهای بزرگ به آن‌ها بستگی دارد. عملکرد این پمپ‌ها باهم یکی نیست و هرکدام از آن‌ها سازگار با شرایط، مواد و محیطی خاص هستند. این‌ها نکاتی است که برای خرید پمپ‌های صنعتی حتماً باید آن‌ها را مدنظر قرار دهید. پمپ‌های جابه‌جایی مثبت و پمپ‌های سانترفیوژی ازجمله دسته‌بندی‌هایی هستند که برای این دستگاه در نظر گرفته‌شده است. در ادامه توضیحات مختصری در رابطه با این دو نوع پمپ صنعتی مشاهده می‌کنید. و در رابطه با مزایا و معایب خرید و کار با انواع پمپ‌های صنعتی آشنا خواهیدشد.

پمپ‌های سانترفیوژی

پمپ صنعتی 1

این نوع پمپ‌های انتقال سیالات، برای جابه‌جایی مواد از پروانه‌ها که همان دنده‌های چرخنده هستند، استفاده می‌کنند. استفاده از پمپ‌های سانترفیوژی، سرعت انتقال مواد را چندین و چند برابر بالا می‌برد و از این طریق در زمان و هزینه‌های اضافه صرفه‌جویی می‌شود. پمپ‌های گریز از مرکز یا همان پمپ‌های سانترفیوژی، در صنایعی که اکثر پمپ‌های دیگر کارایی ندارند، جوابگو است. فعالیت‌هایی همچون صنایع ساختمانی، انتقال دوغاب و بتن و... که فعالیت‌هایی سنگین و هزینه‌بر هستند، توسط پمپ‌های سانترفیوژی به‌راحتی و در کمترین زمان جابه‌جا می‌شوند. حوزه‌های کاربرد این نوع پمپ، فقط محدود به صنایع ساختمانی نمی‌شوند و در صنایع غذایی، پزشکی و آزمایشگاهی، کشاورزی، معدن و احداث استخر، آب و فاضلاب و... کاربرد دارند. این نوع از پمپ‌های انتقال، خود نیز انواع و دسته‌بندی‌های مختلفی دارند که در ادامه با انواع آن آشنا خواهید شد.

پمپ صعتی 2

پمپ‌های چرخ‌دنده‌ای

البته اقلامی که اسم بردیم، ازجمله مهم‌ترین انواع پمپ‌های جابه‌جایی مثبت هستند و قطعاً انواع کاربردی دیگری نیز از این پمپ‌ها وجود دارد. شرایط خاصی که هنگام انتقال سیالات وجود دارد، باعث می‌شود که در عملکرد طبیعی دستگاه‌های صنعتی اختلال ایجاد شود. این اختلال می‌تواند به سبب تغییر ویسکوزیته مایعات انتقالی ایجاد شود. مایعاتی که غلظت بیشتری دارند، با هر نوع دستگاهی جابه‌جا نمی‌شوند و فقط برخی از پمپ‌های انتقال برای جابه‌جایی آن‌ها سازگار هستند. در ادامه پمپی را معرفی می‌کنیم که برای انتقال غلیظ‌ترین مایعات نیز کاربرد دارد.

پمپ‌های کاربردی رفت و برگشتی

پمپ صنعتی 3

برخی از مواد غذایی و برخی از مواد شیمیایی مانند انواع رنگ، انواع روغن‌های خوراکی و صنعتی، رزین و... مایعاتی هستند که به دلیل غلظت بالا، به فشار زیادی برای جابه‌جا شدن نیز دارند. پمپ‌های جابه‌جایی مثبت، دستگاه‌های صنعتی مناسب برای انتقال غلیظ‌ترین مایعات هستند.

از پمپ‌های رفت و برگشتی برای انتقال انواع سوخت‌های شیمیایی مانند نفت و گاز و... استفاده می‌شود. همچنین، پمپ دیافراگمی ، یکی از پمپ‌های رفت و برگشتی است که سیستم‌های پنوماتیک را پشتیبانی می‌کند. به‌طورکلی در فعالیت‌های صنعتی و نیمه‌صنعتی، درزمینهٔ های بی‌شماری از پمپ‌های رفت و برگشتی استفاده می‌شود.

اندازه پمپ‌های دیافراگمی و محدودیت‌های کارکرد آن

پمپ صنعتی 4

پمپ‌های دیافراگمی در اندازه‌های مختلف تولید مشوند. سایز این پمپ‌ها، از یک اینچ شروع شده و تا تقریباً 4 اینچ نیز می‌رسد. یکی از نکاتی که هنگام خرید پمپ‌های دیافراگمی باید آن را موردتوجه قرار دهید، حجم دستگاه و مناسب بودن آن با مقدار مایعاتی است که جابه‌جا می‌شوند. برخی از پمپ‌ها، محدودیت حجمی دارند و برای صنایع بزرگ مناسب نیستند. پمپ‌های دیافراگمی در بزرگ‌ترین حجم تولید می‌شوند و توانایی جابه‌جایی بیشترین مقدار سیالات را دارند.

ازجمله مزایای خرید پمپ‌های دیافراگمی، دارا بودن سیستم ضد انفجار در این پمپ‌ها است و همین عامل این پمپ‌ها را سازگار برای جابه‌جایی سوخت‌هایی مانند نفت و گاز و بنزین کرده است. همچنین این پمپ‌ها برای جابه‌جایی سیالات غلیظ و سنگین نیز مناسب هستند و کارکرد خشک، یکی از قابلیت‌‌های دیگر آن‌ها است. برخی از پمپ‌های بشکه کش، تا حدود تعیین‌شده و پایینی قابلیت مکش سیالات سنگین را دارند و این در حالی است که این پمپ‌ها، توانایی جابه‌جایی مایعات و جامدات سنگین، با حجم بالا را نیز دارند.

پمپ صنعتی 5

نکته مهمی که در رابطه با پمپ‌های دیافراگمی وجود دارد، قابلیت نصب آسان و کارایی بالای آن‌ها در محیط‌های بسته است. خیلی از پمپ‌های دیافراگمی این قابلیت را ندارند و در صورت کار در محیط‌های سربسته، به‌موجب بالا رفتن حرارت دستگاه، خطر انفجار موتور و عدم کارایی نرمال در آن‌ها به وجود می‌آید. اگر محیط کاری و شرایط کاری شما به‌گونه‌ای است که باید در کارخانه یا محیطی با دمای معمولی قصد راه‌اندازی پمپ‌های بشکه کش را دارید، حتما قبل از خرید پمپ این فاکتور را بررسی کنید.

از معایب پمپ‌های بشکه کش چه می‌دانید؟

پمپ صنعتی 6

به‌صورت کلی، خرید پمپ‌ های صنعتی و خرید دوزینگ پمپ، پروسه‌ای پیچیده و ظریف است که باید با دانش و آگاهی قبلی انجام شود. برخی از دستگاه‌های صنعتی، معایب یا نقطه‌ضعف‌هایی دارند و که در حین کار با آن‌ها باید با رعایت و آمادگی کامل دست‌به‌کار شوید. تا چه حد از نقطه‌ضعف‌های دستگاهی که خریداری کرده‌اید خبر دارید؟ در ادامه فهرستی از نکاتی که درزمینهٔ کار با بشکه کش‌ها باید مراقب آن‌ها باشید را ذکر کرده‌ایم.

  • نوساناتی که ممکن است در جریانی که از دستگاه خارج می‌شود ایجاد شود، همیشه دردسرساز است و باید قبل از کار و در حین کار مواظب نوسانات جریان خروجی بشکه کش ها باشید.

  • صنایع بزرگ با ایجاد انواع آلودگی‌ها برای محیط‌زیست همراه هستند و هرکدام از صاحبان صنایع اگر

به سازوکارهای کاهش آلودگی محیط‌زیست توجه نکنند، حجم زیادی آلودگی، دود، روغن و ... را وارد محیط می‌کنند. برخی از پمپ‌های بشکه کش، در قسمت خروجی، فیلتراسیون مناسب برای جلوگیری از نشت روغن با هوای بیرون را ندارند و همین عامل برای محیط کار مشکل‌ساز و آلوده‌کننده می‌شود. بنابراین هنگام خرید بشکه کش، به قابلیت فیلتراسیون آن توجه داشته باشید.

پمپ صنعتی 7

  • لرزش‌های شدید که موجب جابه‌جایی دستگاه و ایجاد مشکل در عملکرد طبیعی آن می‌شوند، ازجمله

مشکلاتی است که به کیفیت پمپی که خریداری کرده‌اید برمی‌گردد. مواظب باشید که فروشگاه معتبری را برای خرید انتخاب کنید. برخی از بشکه کش ها، عملکرد و سیستم ضعیفی دارند و در صورت اندکی کار سنگین، خرج‌های زیادی را برای تعمیرات به بار می‌آورند.

  • نکته مهمی که در خرید بعضی از پمپ‌ها و به‌خصوص پمپ‌های دیافراگمی نیز باید بدانید این است که این پمپ‌ها اگر جریانات هوای سرد یا دارای رطوبت بالا به آن‌ها وارد شود، دچار یخ‌زدگی می‌شوند و این در مدت‌زمان اندکی می‌تواند موجب ترکیدی لوله‌های انتقال و انفجار موتور دستگاه شود.

پمپ صنعتی 8

اگر قصد خرید پمپ‌های دیافراگمی را دارید، نکات زیادی برای توجه کردن به آن‌ها وجود دارد که بامطالعه این مقاله، تمام نکاتی که هنگام خرید پمپ‌های صنعتی روی کیفیت و قیمت بشکه کش تأثیر دارند را یاد خواهید گرفت. البته فراموش نکنید که از شرکت تولیدکننده دستگاه‌های صنعتی، خدمات پس از فروش دریافت کنید و قبل از خرید، مشاوره‌های تخصصی خرید تضمینی را از فروشنده بگیرید.

برچسب ها:
پمپ صنعتی
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید