مهار سنگ نما توسط پیچ و رولپلاک نما (ارتفاع کاران نماسازان پیشرو)

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۲ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۵

چنانچه سنگ نما یا نورگیر یا سنگ های پارکینگ (مخصوصا ستون ها) ساختمان شما شل شده و یا ریزش کرده است می توانید با شرکت نماسازان پیشرو تماس بگیرید. این گروه با تکنسین های با تجربه و متعهد خود نسبت به محکم کاری سنگهای ساختمان توسط پیچ و رولپلاک اقدام می نماید.

چنانچه سنگ نما یا نورگیر یا سنگ های پارکینگ (مخصوصا ستون ها) ساختمان شما شل شده و یا ریزش کرده است می توانید با شرکت نماسازان پیشرو تماس بگیرید. این گروه با تکنسین های با تجربه و متعهد خود نسبت به محکم کاری سنگهای ساختمان توسط پیچ و رولپلاک اقدام می نماید.

این شرکت با داشتن 5 شعبه در سراسر استان تهران و البرز آماده خدمت رسانی می باشد.

 

دلایل ریزش و افتادن سنگ از نمای ساختمان چیست؟

دلایل زیادی برای افتادن سنگ از نما و دیگر نقاط مختلف یک ساختمان وجود دارد که در زیر به طور خلاصه و تیتر وار به مهمترین آنها اشاره شده است.

  1. ملات و سیمان نامرغوب
  2. نشست ساختمان
  3. انجام کارهای غیر اصولی در داخل ساختمان
  4. نفوذ آب به پشت سنگ
  5. سرد و گرم شدن هوا و متعاقبا انقباض و انبساط
  6. وزش باد و طوفان
  7. استفاده از سیمان خشک هنگام سنگ کاری

قسمتهایی از ساختمان که بیشتر خطر ریزش سنگ در آنها وجود دارد

به طور قطع احتمال ریزش سنگ و سرامیک در همه قسمتهای یک ساختمان یکسان نمی باشد. اولین قسمتی که افتادن سنگ محتمل تر است نمای یک ساختمان می باشد. دلیل این موضوع هم در فضای آزاد بودن نما است. به طور قطع آفتاب، آب باران، باد و طوفان و نشست ساختمان در افتادن سنگ از نما تاثیرگذارند.

قسمت بعدی که احتمال کنده شدن سنگ و سرامیک در آن وجود دارد نورگیرها یا همان پاسیو ها هستند. قسمت های کناری نورگیر ها به دلایل وجود بادخور احتمال ریزش بیشتری دارند.

یکی دیگر از قسمتهایی که احتمال افتادن سنگ در آنجا محتمل است ستون های سنگی پارکینگ ها است. این ستونها به دلایل تحمل فشار ساختمان و همچنین نشست ساختمان دچار ریزش می شوند.

پیچ رولپلاک سنگ نمای ساختمان

در کدام قسمت نما بیشترین افتادن سنگ دیده شده است؟

اکثر نماهای امروزی برای جذب بیشتر و زیبایی بسیار شلوغ کار می شوند. منظور از شلوغی به کار بردن سنگهایی با عرض کم است که به صورت برجسته و در قالب ستون، قاب پنجره و سینه کفتری کار می شوند.

تجربه نشان داده است که سنگ هایی که به صورت ابزار و برجسته کار می شوند، احتمال کنده شدن بالایی دارند. از همین رو چنانچه نمای ساختمان شما این گونه طراحی شده است حتی اگر سنگی هنوز شل نشده و یا نیفتاده است، بهتر است برای پیشگیری، نسبت به پیچ و رولپلاک نما اقدام نمایید.

ریزش سنگ چه خطراتی داشته و مسئولیت آن با کیست؟

افتادن سنگ از نمای ساختمان می تواند باعث بروز خطرات جانی و مالی غیر قابل جبرانی شود. وقتی سنگی از نمای ساختمان می افتد به دلیل وجود گرانش زمین وزنی معادل چندین برابر وزن خود پیدا می کند. پس حتی افتادن یک سنگ کوچک از طبقات بالای ساختمان می تواند کشنده باشد و حتی به وسایل نقلیه آسیب جدی وارد کند.

به طور خلاصه و طبق قوانین موجود اگر ساختمان در حال ساخت باشد، مسئولیت آن بر عهده سازنده است. اما اگر بعد از ساخت و اتمام پروژه ای ساخت و ساز، نمای ساختمان ریزش کند، جبران خسارت های آن به عهده مدیر ساختمان است. در غیر این صورت اگر ساختمان به دلایل مختلف فاقد یک مدیر رسمی باشد، مسئول جبران خسارت ها، صاحبان آن ساختمان هستند.

پیچ کردن سنگ نما بدون داربست

راه حل اساسی، استفاده از پیچ و رولپلاک سنگ نما!

با توجه به موارد بالا محکم کاری و تثبیت سنگ نما امری کاملا اجتناب ناپذیر و ضروری است. حال راه چاره چیست؟ تنها راه حل اساسی برای رهایی از این خطرات پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان است.

در این روش تمام سنگ ها توسط دریل های مخصوص سوراخ کاری شده و سپس پیچ و رولپلاک می شوند. باید توجه داشت که هر سنگ با توجه به ابعادی که دارد تعداد استانداردی پیچ باید برای آن مصرف شود. چنانچه انجام این کار توسط شرکت معتبر و با سابقه ای انجام شود شما به طور کامل خیالتان برای همیشه از این موضوع راحت می شود.

پیچ کردن سنگ نما با طناب (راپل) یا با داربست؟

مهمترین پرسشی که در اذهان عموم می خواند نسبت به تثبیت سنگ نما اقدام نمایند همین است. پیچ و رولپلاک با داربست انجام می شود یا خیر؟ در جواب باید بگوییم که برای انجام این کار و دیگر خدمات در ارتفاع و نمای ساختمان دیگر نیازی به داربست نمی باشد.

امروز با روی کار آمدن خدمات راپل تمامی این امور توسط کار با طناب انجام می شود. استفاده از پیچ و رولپلاک نما با طناب هزینه پایینتر، ایمنی بیشتر، سرعت انجام کار بیشتر و عدم مزاحمت برای عابرین و وسایل نقلیه را در پی دارد.

پیچ کردن سنگ نما با طناب

افراد راپل کار حتما می بایست دانش این کار را داشته باشند. این افراد به هیچ وجه نباید دارای اعتیاد و ترس از ارتفاع باشند. سلامت کامل جسمی و روحی از ویژگی های مورد نیاز این افراد است.

ابزارها و مصالح مورد نیاز در کار پیچ کردن نمای سنگی

همانند انجام هر کاری برای مهار و محکم سازی سنگ های نما نیاز به یک سری ادوات و مصالح می باشد که در زیر به آنها اشاره شده است.

  • ادوات کار راپل (شامل طناب، هارنس، آی دی، شانت، کارابین و ...)
  • پیچ (پیچ حتما باید از جنس گالوانیزه ضد زنگ بوده و اندازه آن به فراخور قطر سنگ مناسب انتخاب شود.)
  • رولپلاک (اندازه رولپلاک باید به اندازه 1 سانت از اندازه پیچ کوتاه تر باشد.)
  • دریل سوراخ کاری (دریل ها باید به گونه ای باشند که هنگام سوراخ کاری آسیبی به سنگ وارد نکنند. دریل های مورد استفاده برای سنگ های با عرض کم باید بدون لرزش و از نوع گیربکسی باشند.)
  • دریل پیچ بند ( دریل های سبکی که برای بستن و پیچاندن پیچ در رولپلاک استفاده می شود.)
  • مته (انتخاب مته مناسب باعث می شود سوراخکاری سرعت بهتری داشته و به سنگ آسیبی وارد نشود.)
  • سیم سیار بلند برق ( جهت اتصال ادوات برقی کار می باشد. این سیم معمولا به بالای پشت بام متصل می شود و طول آن باید به گونه ای باشد که تا پایین ساختمان را پوشش دهد.)
  • بتونه (بتونه برای پوشش روی پیچ ها برای همسان سازی با سنگ به کار می رود تا ظاهر نما تحت تاثیر قرار نگیرد.)

شرکت مجری پیچ و رولپلاک نما

نکات مهم در اجرای کار رولپلاک سنگ نمای ساختمان

در انجام کار پیچ رولپلاک سنگ نمای ساختمان موارد اساسی وجود دارد که حتما می بایست رعایت نمود. در زیر به این موارد اشاره شده است. در نظر گرفتن این موارد برای شما که قصد مهار و تثبیت سنگ های نمای خود را دارید امری ضروری است.

استفاده از طناب کارهای مجرب در زمینه پیچ رولپلاک نما

افرادی که در زمینه پیچ و رولپلاک نمای ساختمان با طناب فعالیت دارند باید دارای تجربه کافی باشند. این تجربه باید در حدی باشد که بدانند نحوه سوراخ کاری هر مدل سنگ چگونه است.

از دیگر تخصص ها باید یه این نکته اشاره کرد که مجریان با سهل انگاری به سنگ ها در حین سوراخ کاری آسیب وارد نکنند. وجدان کاری موردی است که مجریان این امر حتما باید از آن برخوردار باشند. چرا که این کار در نقاط غیر قابل دسترس انجام شده و کارفرما نمی تواند کنترلی داشته باشد.

استفاده از متریال مناسب برای کار رولپلاک نما

برای انجام کار به متریال مشخصی مثل پیچ، رولپلاک، مته، دریل و .. نیاز است. با توجه به شرایط هر نما و نوع سنگ آن می بایست بهترین موارد استفاده شود.

چنانچه پیچ و رولپلاک مناسب نباشد نما به خوبی محکم کاری نمی شود. در صورت استفاده از مته و دریل نا مناسب ممکن است سنگها بشکنند و یا ترک بخورند.

داشتن بیمه حوادث برای کادر اجرایی

توجه به این نکته الزامی است که تمام تکنسین های کار در ارتفاع باید بیمه باشند. این بیمه باید توسط شرکت مربوطه برای پرسنل رد شود.

در صورت نداشتن بیمه و بروز حادثه شما کارفرمای محترم که قصد پیچ نمودن نمای خود در تهران را داشته اید با چالش های سختی مواجه خواهید شد. پس در مورد این نکته توجه کافی داشته باشید.

تثبیت سنگ نما با طناب

بتونه کاری بعد از پیچ کردن نما

یکی از مواردی که خیلی خیلی باید به آن توجه کرد از بین نرفتن زیبایی نما پس از اجرای کار است. متاسفانه بسیار زیاد دیده ایم که کار و بتونه کاری به نحوی انجام شده که پس از اتمام کار حتی نمی توان به نما نگاه کرد.

اکیدا توصیه می کنیم با توجه به قیمت سرسام آور سنگ های نما و قیمتهای خانه کیفیت کار را به هیچ عنوان فدای کمی بالاتر بودن قیمت نکنید. این کار قرار است یکبار روی نما انجام شود پس آن را دست اهلش بسپارید!

گارانتی کار پیچ کردن نما با طناب

شرکتی که کار پیچ کردن سنگ نما را انجام می دهد برای خیال راحتی شما حتما می بایست کار خود را گارانتی نماید.

شرکت کار در ارتفاع نماسازان پیشرو کار انجام شده را به مدت 5 سال گارانتی می نماید. به مدت 5 سال چنانچه سنگی از نمای شما دچار ریزش شود این شرکت مسئول ترمیم رایگان آن قسمت از نما خواهیم بود.

عقد قرارداد برای پیچ نما

پیمانکاری که قصد انجام کار شما را دارد حتما باید با شما قبل از شروع کار قراردادی معتبر ببندد. در این قرارداد حتما باید موضوع کار، مشخصات طرفین، مبلغ قرارداد، تعهدات طرفین و شماره بیمه نامه پرسنل ذکر شود.

با رویت نمونه قرارداد هر شرکت می توانید تا حد زیادی به اعتبار و رزومه آن شرکت پی ببرید.

رولپلاک سنگ نمای ساختمان

قیمت و هزینه پیچ کردن نمای ساختمان

برای استعلام قیمت از کار نیاز به بازدید و رویت نما است. دلیل این موضوع این است که به هیچ وجه نمی توان به صورت متری و دانه ای قیمت را اعلام نمود. دلیل این امر هم یکسان نبودن زحمت پیچ کردن سنگهای مختلف و معلوم نبودن تعداد هر پیچ در هر متر مربع است.

در جدول زیر تا حدی با پارامترهای تاثیرگذار در قیمت پیچ کردن سنگ نمای ساختمان آشنا می شوید.

ویژگی های یک نما

تاثیر بر قیمت

تعداد طبقات نما

هرچه تعداد طبقات بیشتر باشد قیمت کار افزایش خواهد یافت

متراژ بر نما

هرچه متراژ بر نما بیشتر باشد قیمت کار افزایش خواهد یافت

جنس سنگهای نما

به ترتیب قیمت بیشتر به کمتر: سنگهای گرانیت – سنگهای چینی و مرمریت – سنگهای تراورتن

عرض سنگهای نما

هرچه عرض سنگ کمتر باشد قیمت کار به دلیل مصرف پیچ بیشتر، افزایش خواهد یافت

ابزار ها یا برجستگی های نما

هرچه ابزارها و برجستگی ها بیشتر باشد قیمت کار افزایش خواهد یافت

متراژ بر بیشتر برای دو کار با حجم یکسان

برای دو کار با حجم یکسان، چنانچه متراژ بر کار نسبت به ارتفاع بیشتر شود قیمت کار افزایش خواهد یافت

قیمت پیچ کردن سنگ نما

نماسازان پیشرو شرکتی معتبر در زمینه پیچ کردن سنگ نما

گروه کار در ارتفاع نماسازان پیشرو مجری خدمات راپل و نمای ساختمان از سال 1388 مشغول در این حیطه می باشد. این شرکت دارای 5 شعبه فعال است که انجام خدمات پیچ و رولپلاک نما در کرج و تهران را انجام می دهد.

عمده ترین حیطه فعالیت این شرکت در کنار دیگر خدمات، بحث پیچ رولپلاک نما می باشد. انجام و اتمام بیش از 8000 پروژه تا کنون این شرکت را در زمره با تجربه ترین ها در این حرفه ساخته است.

برای ارتباط با این شرکت کافی است با شماره 09128316620 تماس گرفته و یا نماسازان پیشرو رو را در گوگل سرچ نمایید. پس از تماس شما، از ساختمان و محل پروژه به طور رایگان بازدید نموده و سپس با ارائه توضیحات کامل هزینه براوردی را خدمت شما اعلام خواهند نمود.

برچسب ها:
سنگ نما
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
علی
۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۸

واقعا مقاله به درد بخوری بود. ما هم تو نمای ساختمون همچین مشکلی داریم. از این مقاله های به درد بخور که خیلی از مردم اطلاعی ازش ندارن بیشتر بذارین...

پاسخ
نظر خود را ثبت کنید