نکات مهم خرید سرویس چوبی برای خانه؛ از میز ناهاری خوری تا تخت خواب

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در این مقاله می‌خواهیم با نکات مهم خرید سرویس چوبی بیشتر آشنا شویم. این نکات می‌توانند به شما در انتخاب بهترین محصول کمک قابل توجهی داشته باشند.

انتخاب وسایل چوبی خانه اعم از مبلمان، سرویس خواب و میز ناهارخوری باید با توجه به کیفیت و زیبایی ظاهری آن انجام شود. چوب، کیفیت ساخت، طرح و ابعاد به عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین آیتم‌هایی به حساب می‌آیند که در خرید وسایل چوبی باید به آنها توجه نمود. در این مقاله می‌خواهیم با نکات مهم خرید سرویس چوبی بیشتر آشنا شویم. این نکات می‌توانند به شما در انتخاب بهترین محصول کمک قابل توجهی داشته باشند.

نکات مهم در هنگام خرید وسایل چوبی

در ادامه خیلی واضح و تشریحی به بررسی نکات مهم در هنگام خرید وسایل چوبی می‌پردازیم.

نوع چوب

نوع چوب از مهم‌ترین موارد در انتخاب محصولات چوبی است. هر نوع چوب ویژگی خاص خود را دارد و برای استفاده در ساخت وسایل مختلف به کار میرود.

به طور مثال، چوب هایی مانند راش، بلوط و سرو دارای مقاومت و دوام بالا هستند که در برابر ضربه‌ها و خراش‌ها از خود استحکام خوبی نشان می‌دهند. از این نوع چوب ها در صنعت مبلمان و سرویس خواب استفاده می شود.

همانطور که اشاره شد، در انتخاب وسایل چوبی، باید به نوع چوب توجه نمایید. مثلا، چوب‌های سخت مانند چوب بلوط و چوب گردو برای استفاده در سرویس خواب مناسب هستند.

از چوب افرا، راش،، بلوط و گردو هم در صنعت مبلمان استفاده می‌شود. معمولاً مبلمان‌های ساخته شده از این متریال‌ها به سبک‌های سلطنتی، کلاسیک و نئوکلاسیک می‌باشند.

کیفیت ساخت

از دیگر نکات مهمی که باید در خرید وسایل چوبی به آن اهمیت داد، کیفیت ساخت است. برای آنکه از کیفیت ساخت محصولات چوبی اطمینان پیدا کنید باید به چند مورد توجه نمایید.

اولین مورد آن است که باید مطمئن باشید اجزای وسایل چوبی، اتصال خوبی دارند و خراش و ترک در سطح آنها وجود ندارد. اگر از چوب با کیفیت و مرغوب در ساخت وسایل چوبی استفاده شود به مقاومت و ماندگاری آن نمی‌توان شکی کرد. در واقع چوب‌های با کیفیت به دلیل مقاومت بالا برای ساخت وسایل چوبی با کیفیت، انتخاب مناسبی هستند.

نکته دیگر که در کیفیت ساخت وسایل چوبی اثرگذار است، نوع چسب استفاده شده در ساخت آنهاست. اگر از چسب‌های با کیفیت مانند چسب پلی وینیل استفاده شود ماندگاری سرویس خواب چوبی و مبلمان چوبی بیشتر خواهد بود.شرکت های معتبر و برند در زمینه تولید سرویس چوب، از چسب با کیفیت در ساخت وسایل چوبی استفاده می‌کنند که به عمر طولانی این وسایل کمک بسزایی خواهد کرد.

سومین موردی که باید در کیفیت ساخت وسایل چوبی به آن توجه شود، استفاده از رنگ‌های با کیفیت و مقاوم است که می‌تواند به زیبایی و ماندگاری وسایل چوبی کمک کند.

قیمت وسایل چوبی

از دیگر آیتم‌هایی که در هنگام خرید وسایل چوبی باید به آن توجه داشت قیمت محصول است. قیمت محصول با توجه به نوع چوب استفاده شده، کیفیت ساخت، اندازه و طراحی وسیله تعیین می‌شود.

اگر تصمیم به خرید سرویس خواب چوبی گرفته‌اید بهتر است که به کیفیت ساخت وسیله بیشتر توجه نمایید تا یک بار برای همیشه هزینه کنید. معمولاً محصولات شرکت‌های معتبر و برند به دلیل استفاده از متریال مرغوب و باکیفیت ساخت بالا، قیمت بیشتری دارند.

سرویس خواب چوبی

سرویس خواب‌های چوبی بیشتر با چوب گردو، راش و چوب بلوط ساخته می‌شوند و از گران‌ترین و لوکس‌ترین سرویس خواب‌ها به حساب می‌آیند.

سرویس خواب

با انتخاب چوب نرم و انعطاف پذیر مانند چوب بلوط، قابلیت شکل پذیری بالایی برای طراحی سرویس خواب صورت می‌گیرد. می‌توان سرویس خواب هایی با نقش و نگار و تزیینی از این چوب‌ها ساخت.

مزیت خرید سرویس خواب چوبی

  • سرویس خواب‌های چوبی برای استراحت و خواب شبانه گزینه مناسب‌تری هستند
  • تخت خواب‌های چوبی انرژی و شادی و گرمای خاصی را به فضای اتاق و اشخاص منتقل می‌کنند
  • متریال چوب راحت‌تر با دکوراسیون اتاق هماهنگ می‌شود و همیشه مد است
  • سرویس خواب چوبی کیفیت و زیبایی فوق العاده‌ای دارد.

مبلمان و میز ناهارخوری چوبی

از پرکاربردترین انواع چوب برای ساخت مبلمان چوبی، می‌توان به چوب گردو و راش اشاره داشت. چوب گردو دارای ساختاری مستحکم و متراکم است و رنگ آن تیره می‌باشد. به دلیل ویژگی‌های خاص این چوب قیمت مبلمان چوبی ساخته شده از چوب گردو بسیار بالا می‌باشد. به همین دلیل بسیاری از سازندگان به سراغ دیگر چوب‌های با کیفیت برای ساخت مبلمان چوبی میروند.

میز ناهار خوری

چوب چنار، نراد و چوب درخت کاج از دیگر انواع چوب برای ساخت مبلمان و میز ناهارخوری می‌باشد. هر نوع چوب مصرفی در ساخت سرویس چوبی دارای ویژگی‌ها و قیمت خاص خود خواهد بود که مشتریان عزیز بر اساس سلیقه و بودجه خود انتخاب نوع متریال را خواهند داشت.

در نظر داشته باشید که، مبلمان چوبی به راحتی با دیگر وسایل و دکوراسیون خانه ست و هماهنگ می‌شود و می‌توانید به راحتی برای سالیان طولانی از این وسایل استفاده نمایید.

برای خرید مبلمان چوبی ابتدا باید سبک دکوراسیون داخلی منزلتان را مشخص نمایید و بر اساس آن بهترین مبلمان و میز ناهارخوری چوبی را با فرم و شکل مناسب انتخاب کنید.

مهم ترین موارد در خرید میزناهارخوری چوبی

از مهمترین موارد در خرید میز ناهارخوری چوبی می‌تواند گزینه‌های زیر باشد.

  • انتخاب مناسب فرم و طرح
  • باید محل قرار گرفتن میز ناهارخوری چوبی در اتاق مشخص باشد.
  • در خرید میز ناهارخوری و صندلی باید به ارتفاع، ابعاد و فاصله صندلی‌ها دقت نمود.
  • به کیفیت مواد اولیه و چوب به کار رفته در ساخت میز ناهارخوری دقت نمایید
  • قبل از خرید میز ناهارخوری چوبی، ابعاد فضای مورد نظر را در نظر بگیرید و متناسب با آن بهترین میز را انتخاب کنید.
  • از بهترین چوب برای ساخت میز ناهارخوری چوبی، چوب گیلاس، چوب افرا، چوب نارون، چوب گردو و چوب کاج می‌باشد.

سرویس خواب چوبی یا ام دی اف؟

شاید شما هم در هنگام خرید سرویس خواب این سوال به ذهنتان آمده است که تخت خواب چوبی بهتر است یا ام دی اف ؟

برای آنکه بین سرویس خواب چوبی و ام دی اف بهترین انتخاب را داشته باشید، باید با ویژگی‌های هر کدام آشنا باشید. در ادامه به توضیح مختصری درباره ویژگی‌های سرویس خواب چوبی و ام دی اف می‌پردازیم.

سرویس خواب چوبی

همانطور که می‌دانید برای ساخت سرویس خواب چوبی از چوب طبیعی استفاده می‌شود. چوب‌های طبیعی دوام و مقاومت بالایی دارند. زیبایی و جذابیت ظاهری چوب طبیعی بسیار چشمگیر است و می‌توان مدل‌های متنوع از سرویس خواب را با این نوع متریال طراحی و تولید نمود.

از معایب متریال چوب می‌توان به مقاومت کم آن در برابر رطوبت و آب اشاره داشت. برای همین، برای مناطق مرطوب بهتر است که از روکش‌های ضد آب برای سرویس خواب چوبی استفاده شود.

از تفاوت اساسی سرویس خواب چوبی با ام دی اف این است که، سرویس خواب چوبی قیمت بالاتری نسبت به سرویس خواب‌های ام دی اف دارد.

سرویس خواب ام دی اف

امروزه از متریال ام دی اف برای ساخت سرویس خواب‌های مدرن استفاده می‌شود. این سرویس خواب‌ها قیمت مناسبی دارند و در طرح‌ها و مدل‌های به روز و مدرن ساخته می‌شوند.

از معایب متریال ام دی اف می‌توان به مقاومت کمتر آن در برابر ترک خوردگی نسبت به چوب اشاره داشت. همچنین، ترمیم و بازسازی آن دشوارتر است.

حال با توجه به ویژگی‌های هر کدام از سرویس خواب‌های چوبی و ام دی اف می‌توانید بهترین انتخاب را برای خود داشته باشید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید