راهنمای خرید چوب ضد آب (معرفی انواع + بهترین چوب ضد آب)

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

امروزه چوب ضد آب جزو مصالح پرکاربرد در ساختمان سازی محسوب می شود که از تنوع بالایی نیز برخوردار است. در این مقاله ضمن معرفی انواع چوب ضد آب به معرفی بهترین چوب ضد آب که چوب ترموود است نیز میپردازیم و یک مرکز معتبر برای خرید چوب ترموود ضد آب را به شما معرفی می کنیم.

این روزها برای ساختمان سازی از متریال و مصالح متنوعی استفاده می شود که یکی از زیباترین و پرطرفدارترین آن ها چوب است. در استفاده از چوب به عنوان یک متریال ساختمانی باید به این نکته توجه داشت که برخی از چوب ها برای استفاده در مناطق مرطوب مناسب نیستند و مقاومت زیادی در برابر آب ندارند. در چنین شرایطی باید از چوب هایی استفاده شود که در برابر آب مقاومت دارند و با عنوان چوب ضد آب شناخته می شوند. در این مقاله قصد داریم ضمن معرفی انواع چوب ضد آب و بهترین چوب ضد آب موجود، راهنمای دقیقی برای خرید چوب ضد آب در اختیار شما قرار می دهیم تا بتوانید بهترین و مناسب ترین نوع چوب ضد آب را برای کاربردهای مختلف در ساختمان تهیه کنید.

 

اهمیت استفاده از چوب ضد آب

همان طور که اشاره شد در میان مصالح چوبی، چوب ضد آب به عنوان مستحکم ترین نوع شناخته می شود و به همین جهت استفاده از آن در فضاها و بخش های مختلف ساختمان محدودیتی ندارد. ای نوع چوب علاوه بر مقاومت بالایی که در برابر رطوبت دارد، زیبایی خاصی دارد و به همین جهت برای ساخت نمای خارجی ساختمان نیز بسیار مناسب است. در ادامه برخی از مزایا و ویژگی های مهم چوب ضد آب را به اختصار بیان می کنیم:

  • استفاده از چوب ضد آب در نما علاوه بر زیبایی، مقاومت بالایی در برابر رطوبت و گرما و سرما ایجاد می کند؛
  • چوب ضد آب بسیار سبک و نصب آن به آسانی انجام می شود؛
  • از قیمت مناسبی در برابر کیفیت و مقاومت بالایی که دارد، برخوردار است؛
  • در برابر نفوذ حشرات موذی و مورایه مقاوم است و دچار کپک زدگی نمی شود؛
  • به دلیل عدم جذب روطبت دچار ترک خوردگی نمی شود؛
  • عایق صوتی و حرارتی بسیار خوبی است؛
  • نگهداری از آن نسبت به سایر چوب ها ساده تر است.

چوب ضد آب ترمووود

انواع چوب ضد آب

چوب های ضد آب موجود برای ساخت و ساز دارای تنوع بالایی هستند و هر کدام با توجه به ویژگی هایی که دارند در بخش های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند و با قیمت های گوناگونی نیز عرضه می شوند. به طور کلی مهمترین انواع چوب ضد آب عبارتند از:

1) چوب ضد آب ترمووود

یکی از بهترین انواع چوب ضد آب ، چوب ضد آب ترموود است که پس از گذراندن عملیات حرارتی مربوط به ترمو شدن، به یک چوب بسیار مقاوم و با دوام در برابر آب و رطوبت تبدیل می شود. این نوع چوب به دلیل داشتن ویژگی های برجسته و مقاومت بسیار بالا قابلیت استفاده در کوراسیون داخلی و خارجی ساختمان را دارد و محدودیتی برای استفاده از آن در ساختمان و محیط های مرطوب وجود ندارد. به همین جهت با عنوان بهترین چوب ضد آب شناخته می شود.

 

( برای مشاهده انواع و اطلاع از قیمت چوب ضد آب ترمووود به صفحه قیمت ترموود در سایت آذر وود مراجعه کنید. )

 

2) چوب ضد آب افرا

یکی دیگر از انواع چوب ضد آب ، چوب افرا است. این نوع چوب از یک مقاومت طبیعی در برابر آب و رطوبت برخوردار است که به دلیل ساختار این نوع چوب است. به این صورت که چوب های افرا به صورت طبیعی محتوای چربی دارند و بافت چوب از تراکم بالایی برخوردار است که باعث می شود در برابر نفوذ آب و رطوبت مقاومت داشته باشد.

3) چوب ضد آب روسی

از دیگر انواع چوب ضد آب می توان به چوب روسی اشاره کرد که مقاومت نسبتا بالایی در برابر آب و رطوبت دارد. مقاومت چوب روسی در برابر آب مانند چوب های افرا طبیعی بوده و به دلیل داشتن الیافت یکنواخت و طولانی است. از این نوع چب نیز می توان در بخش های بیرونی ساختمان استفاده کرد.

4) چوب ضد آب از نوع تخته های ونیل لوکس

تخته های ونیل لوکس یا همان کامپوزیت های چوب پلاست محصول نوینی هستند که از ترکیب پلاستیک و چوب ساخته می شوند. این نوع چوب به دلیل داشتن چنین ترکیبی از مقاومت بالایی در برابر نفوذ آب و حشرات برخوردار است. تخته های ونیل لوکس از نظر ظاهری شباهت بالایی به چوب دارند به همین جهت می توان از آن ها در بخش های مختلف ساختمان به راحتی استفاده کرد.

5) چوب ضد آب بلوط سفید

چوب ضد آب بعدی بلوط سفید است که به دلیل داشتن الیاف و ساختاری محکم مقاومت بالایی در برابر نفوذ حشرات و آب دارد و به همین جهت می توان از آن در شرایط آب و هوایی مرطوب و سخت استفاده کرد. علاوه بر ویژگی ضد آب بودن چوب بلوط سفید، از بافتی زیبا و دارای الگوهای خاص برخوردار است که جذابیت آن را دو چندان کرده است. این نوع چوب برای استفاده در فضای خارجی و ساخت محصولات دکوراتیو بسیار مناسب است.

قیمت ترموود ضد آب

بهترین چوب ضد آب

در بخش قبل 5 مورد از بهترین انواع چوب ضد آب را برای شما معرفی کردیم که نسبت به سایر مدل ها در دنیا شناخته شده تر هستند. از این میان چوب ترمووود به دلیل گذراندن شرایط سخت تر هنگام تولید و قرار گرفتن در معرض دما و حرارت بسیار بالا به عنوان مقاوم ترین و بهترین چوب ضد آب شناخته می شود که دوام بالاتری در هنگام استفاده در محیط های خارجی و مرطوب دارد. چوب ضد آب ترمووود علاوه بر داشتن مقاومت بسیار بالا در برابر آب و رطوبت ، در مقابل نفوذ حشرات موذی و همین طور پوسیدگی نیز استقامت بسیار خوبی دارد.

همچنین چوب های ترمووود در شرایط محیطی و آب و هوایی مختلف دچار تغییر ابعاد نمی شوند و از ثبات ابعادی خیلی خوبی برخودار هستند. از طرف دیگر زیبایی خاص و طول عمر بالای چوب ترموود در برابر عوامل زیستی مختلف را نباید دست کم گرفت که جزو ویژگی های برجسته این محصول به شمار می آیند. این موارد برخی از مهم ترین دلایلی هستند که نشان می دهد بهترین چوب ضد آب ، ترمووود است.

 

قیمت چوب ضد آب ترموود

قیمت چوب ضد آب ترمووود

با توجه به ویژگی ها و خصوصیاتی که برای چوب ضد آب مطرح شد؛ باید گفت که قیمت چوب ضد آب ترموود به نسبت سایر چوب های موجود در بازار کمی بالاتر است ولی بخاطر اینکه از مقاومت بالایی برخوردار است، ارزش خرید را دارد. به طور کلی قیمت چوب ضد آب ترمووود به استانداردهای از قبل تعیین شده ای بستگی دارد و جنس چوب ترمووود و ابعاد آن در محاسبه قیمت نقش اساسی دارند. دقت داشته باشید که اگر قرار است از چوب ضد آب ترمووود در نمای ساختمان یا محیط های مرطوب استفاده کنید به کیفیت آن دقت داشته باشید و به دنبال قیمت های خیلی ارزان نباشید.

 

عوامل تعیین کننده قیمت چوب ضد آب ترمووود

همان طور که اشاره شد عوامل متعددی وجود دارند که روی قیمت چوب ضد آب ترمووود موثر هستند و به عبارتی قیمت نهایی ترمووود به آن ها بستگی دارد. یکی از مهم ترین فاکتورها و عوامل تعیین کننده قیمت چوب ضد آب ترموود نوع چوب ترمووود است. همچنین از آن جایی که فرایند تولید ترمووود ضد آب نسبت به چوب های معمولی طولانی تر و سخت تر است و به همین دلیل قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. علاوه بر این موارد؛ عواملی مانند ابعاد و دیگر شاخص های چوب ترموود نیز به صورت مستقیم در قیمت چوب ضد آب ترموود تاثیر گذار هستند. به این صورت که اگر یک چوب ضد آب ابعاد بزرگ تری داشته باشد قیمت بالاتری نیز خواهد داشت.

 

خرید چوب ضد آب ترموود از آذر وود

پس از این که با توجه به نیاز و کاربرد مورد نظر خود چوب ضد آب ترمووود را انتخاب کردید وقت آن رسیده تا چوب ترموود مورد نظر خود را از یک مرکز و تولید کننده معتبر خرید کنید. در حال حاضر تولیدکنندگان زیادی در این حوزه مشغول به فعالیت هستند که هر کدام چوب های ضد آب ترمووود را ممکن است با کیفیت ها و قیمت های گوناگونی ارائه دهند. پیشنهاد ما به شما برای خرید چوب ضد آب ترموود ، خرید از مجموعه آذر وود در سایت چوبفروشان خاوران تهران است. این مجموعه دارای تنوع محصول بالایی است و محصولات خود را با قیمت مناسبی به مشتریان عرضه می کند. شما می توانید قبل از خرید با شماره 09129351184 تماس بگیرید و به صورت رایگان برای پروژه خود مشاوره دریافت کنید. همچنین مجموعه آذر وود دارای امکان خرید اینترنتی از طریق سایت azarwood.com است.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله