نکات طلایی برای خرید قالب بتن فلزی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

استحکام و کیفیت مناسب قالب بتن باعث ایجاد بتن مقاوم و یکدست می شود. اما چگونه قالب بتنی با این مشخصات پیدا کنیم؟ ویژگی های یک قالب بتن با کیفیت چیست؟ برای پاسخ دادن به این سوالات با ادامه این مطالب با ما همراه باشید.

کاربرد بتن در بیشتر ساخت و سازهای امروزی کاملا مشهود است و می توان بتن را یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی دانست. ایجاد استحکام و مقاومت بالای بتن باعث شده است که جز جدایی ناپذیر از فرآیند ساخت و ساز شود.

برای استفاده از بتن در ساختمان ها باید از ابزار آلات دیگری استفاده شود، شکل نهایی بتنی که در ساختمان ها دیده می شود با استفاده از قالب بتن های فلزی ایجاد شده است. استحکام و کیفیت مناسب قالب بتن باعث ایجاد بتن مقاوم و یکدست می شود. اما چگونه قالب بتنی با این مشخصات پیدا کنیم؟ ویژگی های یک قالب بتن با کیفیت چیست؟ برای پاسخ دادن به این سوالات با ادامه این مطالب با ما همراه باشید.

قالب بتن

چرا قالب بتن فلزی؟ مزیت های قالب فلزی چیست؟

همانطور که میدانید برای شکل گیری نهایی بتن می توان از انواع قالب های بتنی استفاده کرد. قالب های بتنی تنوع زیادی دارند و از جنس های فلزی، پلاستیکی و چوبی ساخته می شوند. اما چرا باید از بین انواع جنس های قالب بتن، نوع فلزی را انتخاب کنیم؟

  • قالب بتن پلاستیکی برای بتن ریزی های سنگین مناسب نیست، حتی نمونه های ترکیب شده قالب پلاستیکی با قالب فلزی نیز برای بتن ریزی های سبک استفاده می شود. از طرفی بتن پلاستیکی منعطف است و ممکن است بتن ریزی را با مشکل مواجه کند.
  • قالب بتن چوبی نیز برای بتن ریزی سنگین مناسب نیست، در مواجهه با آب می تواند تغییر شکل دهد و بتن ریزی را خراب کند، از طرفی قالب چوبی قابلیت تکرار پذیری بالایی ندارد و بعد از چند بار استفاده به دلیل پوسیدگی یا خمیده شدن، احتمالا دیگر نمیتوان از آن استفاده کرد.
  • اما قالب های فلزی برای بتن ریزی های سبک تا سنگین طراحی شده اند و به راحتی تغییر شکل نمی دهند و خم نمی شوند، بنابراین ایمن ترین روش برای بتن ریزی محسوب می شوند، از طرفی قالب های فلزی را می توان به دفعات بدون افت کیفیت استفاده کرد. همچنین مونتاژ و دمونتاژ قالب فلزی بسیار آسان است و در زمان صرفه جویی زیادی می شود. به همیت دلیل است که قالب فلزی در بیشتر از ۹۰ درصد از پروژه های ساختمانی استفاده می شود.

خرید قالب بتن

برای خرید قالب فلزی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

قیمت قالب بتن فلزی

شاید اولین و مهم ترین فاکتور برای همه پیمانکاران و مدیران پروژه برای خرید قالب بتن، قیمت آن باشد. قیمت قالب بتن فلزی تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار داد و موارد زیادی بر قیمت آن تاثیرگذار است. از جمله ای عوامل می توان بر شرکت سازنده، روش های قیمت گذاری، قیمت ارز، روش ساخت و نوع ورق فولادی را نام برد. بسیاری از پیمانکاران برای کاهش هزینه های کلی پروژه ممکن است با قیمت های بسیار پایین برخی از شرکت ها وسوسه شوند، اما باید در عین حال به چند نکته توجه کنند. قالب بتن های با قیمت بسیار پایین ممکن است کیفیت پایینی داشته باشند و اگر بتن ریزی سنگین باشد، مشکلاتی همچون از جا در رفتن قالب، تسمه های قالب و نشتی شیره بتن و … رخ دهد. به همین علت قبل از توجه به قیمت به کیفیت توجه کنید، تا بعد با مشکلات قالب بی کیفیت مواجه نشوید.

برای حل مشکل قیمت، می توان گفت در صورتی که پروژه بتن ریزی سنگین و در ابعاد وسیع نباشد می توان از قالب های کف فولاد مبارکه با تسمه فابریک یا قالب های ساخته شده با ورق فولاد غرب، استفاده کرد. در قالب های ترکیبی کف قالب از فولاد مبارکه و تسمه فابریک ساخته می شود و با افزایش وزن، قیمت قالب نیز افزایش پیدا می کند، کیفیت این قالب ها با قالب های تمام فولاد مبارکه تفاوت چندانی ندارد و مشکلی در حین کار ایجاد نمی کند. همچنین برای بتن ریزی های سبک تر می توان از قالب بتن ساخته شده با ورق فولاد غرب استفاده کرد، که کیفیت مناسبی نیز دارد.

در نهایت به هیچ وجه کیفیت را فدای قیمت نکنید و قالب بتن را از شرکت معتبر و نزدیک به نرخ روز بازار تهیه کنید.

تولید قالب بتن

کیفیت و مقاومت قالب بتن

همانطور که توضیح دادیم در انتخاب قالب بتن، کیفیت فاکتور بسیار مهمی است و نباید به راحتی آن را نادیده گرفت. جنس قالب فلزی در بالاترین کیفیت تماما از فولاد مبارکه است و در درجه های بعدی ترکیبی از ورق کف فولاد مبارکه و تسمه های فابریک یا تماما ساخته شده از فولاد غرب می باشد.

کیفیت قالب بتن باید با میزان باری که باید تحمل کند هماهنگ باشد، پس اساسا باید ابعاد پروژه را بررسی کنید و میزان باره وارد بر قالب بتن را تخمین بزنید و بعد با مشورت با شرکت سازنده، قالب بتن مورد نظر خود را خریداری کنید.

برای تشخیص و انتخاب قالب بتن فولاد مبارکه باید به مواردی همچون یکدست و بدون خط و خش بودن سطح قالب، رنگ خاکستری یک دست و یکسان بودن ورق قالب بتن در تمام قسمت ها توجه کنید. در صورتی که در سطح ورق قالب بتن خط و خش مشاهده کنید یا ناهمواری ببینید به احتمال زیاد، ورق قالب بتن، فولاد غرب می باشد.

ساخت قالب بتن

روش ساخت قالب بتن فلزی

علاوه بر کیفیت ورق قالب بتن، روش ساخت قالب بتن نیز بسیار مهم است. در قالب بتن های تسمه ای روش برش تسمه ها به اندازه های مناسب، سوراخ کاری تسمه ها، روش جوشکاری و رنگ کاری قالب اهمیت بالایی دارد. در صورتی که ابعاد تسمه ها و ورق کفی درست نباشد و هماهنگی لازم را نداشته باشند، جوشکاری به درستی انجام نمی شود و در نهایت در بتن ریزی با نشتی شیره بتن مواجه می شوید. همچنین جوشکاری اهمیت بالایی در کیفیت نهایی قالب بتن دارد، در برخی از قسمت ها باید از جوشکاری برق CO2 و در قسمت های دیگر از جوشکار برق استفاده می شود. جوشکاری همچنین باید توسط اپراتور ماهر انجام شود تا مقاومت قالب بتن تضمین شود.

قالب های بتن

شرکت سازنده قالب بتن

کیفیت و قیمت مناسب در گرو انتخاب شرکتی معتبر است. در نتیجه اگر بتوانید قالب بتن را از شرکتی معتبر و بنام تهیه کنید. دغدغه های کیفیتی و قیمتی برای شما حل خواهد شد. بنابراین شرکتی را انتخاب کنید که سابقه همکاری با شرکت های معتبر و بزرگ را در کارنامه خود دارد و مشتریان از محصولات آن ها رضایت بالایی را دارند.

قالب بتن

عمران مارکت عرضه کننده قالب فلزی بتن و تجهیزات قالب بندی

شرکت عمران مارکت از شرکت های مطرح و درجه یک در صنعت تولید قالب بتن و تجهیزات قالب بندی محسوب می شود. این شرکت افتخار همکاری با بسیاری از موسسات، شرکت ها و کارخانه های بزرگ را در کارنامه خود دارد و سطح رضایت مندی بالایی را از مشتریان خود دریافت کرده است.

مشتریان عمران مارکت دیگر دغدغه ای برای تامین کامل محصولات قالب بندی خود را ندارند و تمامی اقلام مورد نیاز خود را می توانند به صورت یکجا، با کیفیت و قیمت مناسب تهیه کنند.

در صورتی که برای تهیه قالب بتن، نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید می توانید از طریق سایت عمران مارکت با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید و تمامی سوالات خود را مطرح کنید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید