انواع باربیکیو خانگی + راهنمای خرید باربیکیو خانگی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۵ دقیقه تاریخ نگارش: ۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

اگر میخواهید با انواع باربیکیو خانگی آشنا شوید و راهنمای خرید انواع باربیکیو خانگی را مطالعه کنید، در این مقاله همراه ما باشید.

باربیکیو خانگی یکی از محبوب‌ترین لوازمی است که در خانه‌های دارای بالکن و حیاط طرفدار دارد. حتی نمونه‌های باربیکیو گازی کوچک نیز برای استفاده در داخل آشپزخانه گزینه مناسبی است. باربیکیو به دلیل طعم و عطر فوق‌العاده‌ای که در غذاها ایجاد می‌کند، محبوبیت خاص خودش را دارد. باربیکیو فرآیند گریل کردن گوشت، سبزیجات و خوراکی‌های مزه طور با دمای مناسب و یکنواخت است. استفاده از انواع باربیکیو خانگی برای فضاهایی که امکان قرار دادن آن را فراهم می‌کنند، بسیار رایج است. ویژگی مهم باربیکیو ایجاد یک محیط امن و جذاب برای دورهم بودن است. معمولا هرجا باربیکیو وجود داشته باشد، افراد خانواده و دوستان دور آن جمع می‌شوند. به همین دلیل در این مقاله از بساز و بچین قصد داریم انواع باربیکیو خانگی را بررسی کنیم تا با خیالی آسوده در خانه یکی از این مدل‌ها را تهیه کرده و لذت ببرید.

اگر شما نیز مشتاق هستید در خصوص انواع باربیکیو خانگی اطلاعات کسب کنید، مزایا و معایب آن را بدانید و آگاهانه دست به انتخاب بزنید، تا پایان همراه ما باشید.

 

چرا باربیکیو انقدر محبوب است؟

باربیکیو خانگی گرد

باربیکیو روش طبخ غذا با حرارت مستقیم است و نیازی به هیچ روغن و افزودنی مضری ندارد! همین موضوع موجب شده است تا باربیکیو یکی از سالم‌ترین خوراکی‌هایی باشد که ما را به یاد نسل انسان‌ با کشف آتش می‌اندازد. دورانی که تمام گوشت‌ها با آتش پخته و کباب می‌شد. همین طعم آتش در غذا معجزه آفرین است. استفاده از باربیکیو می‌تواند محیطی جذاب در خانه ایجاد کند و غذاهای خوشمزه کبابی را در غذاهای هفتگی شما جای دهد. کباب کردن غذا و سبزیجات طعم فوق العاده‌ای در آن ایجاد می‌کند. به همین دلیل افراد به شدت طرفدار آن هستند. برای باربیکیو خانگی، مواد غذایی مانند گوشت (مرغ، گوشت گاو یا گوشت خوک)، مرغابی، میگو، سبزیجات و حتی پنیر روی گریل قرار می‌گیرند. باربیکیو خانگی در انواع ذغالی و گازی وجود دارد که هر دو می‌توانند به عنوان منبع حرارت استفاده می‌شود. غذاها با انتخاب مناسب انواع مواد افزودنی و ادویه‌جات به ترشی، تنقلات و طعم‌دهی می‌شوند تا بر روی باربیکیو پخته و آماده پذیرایی شوند. باربیکیو خانگی معمولاً یک فرصت اجتماعی فراهم می‌کند که دوستان یا خانواده می‌توانند در یک فضای مناسب دورهم جمع شده و از طعم غذا لدت ببرند. حتی در برخی ایونت‌ها و مناسبت‌ها، مهمانی‌های گریل و باربیکیو برگزار می‌شود که غذاها صرفا بر روی همان گریل طبخ و ارائه می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه: چگونه حیاط خانه را زیبا کنیم؟ ایده‌های ساخت یک حیاط رویایی

 

کاربرد انواع باربیکیو خانگی چیست؟

باربیکیو خانگی ذغالی

اطلاع از کاربرد باربیکیو خانگی یا گریل خانگی، به شما کمک می‌کند تا آگاهانه برای خریدتان تصمیم بگیرید. همیشه کاربرد یک محصول انگیزه اولیه را برای خرید مشخص می‌کند. به همین دلیل در این بخش کاربردهای باربیکیو را بررسی می‌کنیم.

  • تفریح و دورهمی: باربیکیو خانگی یک فرصت عالی برای تفریح و دورهمی دوستانه یا خانوادگی فراهم می‌کند. با این باربیکیو می‌توانید ساعاتی گرم و صمیمی را تجربه کنید که از سبک پذیرایی و خوراک روزانه اندکی فاصله دارد. باربیکیو خانگی بهانه‌ای برای تفریح و دوهم بودن ایجاد می‌کند و در فصول سرد سال نیز گرمای آن جذابیت خاص خود را دارد.
  • آشپزی متفاوت: باربیکیو خانگی به شما اجازه می‌دهد تا غذاهای خلاقانه‌تری را با استفاده از باربیکیو خانگی فراهم کنید. شما می‌توانید انواع گوشت‌، مرغ، میگو، سبزیجات و حتی پنیر را بر روی باربیکیو خانگی کباب کرده و از طعم فوق العاده آن لذت ببرید. طبخ غذا با سبک خاص باربیکیو، خلاقیت آشپز را برای ساخت سس‌های خوشمزه و مناسب برای این خوراکی‌های کبابی افزایش می‌دهد. یادتان باشد که طبخ باربیکیو باید در لحظه خورده شود تا غذا با عطر و نرمی خاص باربیکیو ارائه شود.
  • طعم بی نظیر: باربیکیو به غذاها عطر و طعم خاصی می‌بخشد. کباب شدن مواد غذایی در یک حرارت مناسب و ایجاد سوختگی‌های اندک در سطح، طعمی فوق العاده در غذا ایجاد می‌کند. این طعم و عطر اصلی‌ترین دلیل دوست داشتنی بودن باربیکیو است. در انواع ذغالی نیز عطر ذغال در غذا احساس می‌شود که حال و هوای خاص خودش را دارد.
  • آشپزی سالم: در انواع باربیکیو خانگی، می‌توانید آشپزی سالم را تجربه کنید. عدم نیاز به سرخ شدن غذا و افزودن نمک می‌تواند یک مزیت عالی برای آشپزی سالم باشد. معمولا غذاهای باربیکیو در حرارت مناسب طبخ می‌شوند و مواد مغذی آن ها باقی می‌ماند. طبخ طولانی غذا با روش‌های دیگر تمام مواد مغذی را ازبین می‌برد.
  • تنوع غذایی: باربیکیو خانگی به شما امکان پخت انواع غذاها را خواهد داد. تنوع غذایی با روش‌های کبابی کردن گوشت‌های مختلف، سبزیجات، مرغ، میگو و حتی میوه‌ها، ایده بسیار جذابی است. این تنوع به شما اجازه می‌دهد تا همیشه غذاهای مختلفی را آماده کرده و تازگی و لذت طبخ غذاها با سبکی خاص را تجربه کنید.

 

انواع باربیکیو خانگی

باربیکیو خانگی شیک

باربیکیو خانگی در انواع مختلفی تولید و عرضه می‌شود. شما با شناخت انواع باربیکیو خانگی می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین گزینه را برای خودتان انتخاب کنید.

پیشنهاد مطالعه: خرید بهترین انواع باربیکیو سفارشی در یوزتک استیل

 

1. باربیکیو گازی

 باربیکیو گازی

باربیکیو گازی یکی از رایج‌ترین انواع باربیکیو است که بدون نیاز به آماده سازی ذغال و لزوم وجود هوای آزاد برای بهبود تهویه، آماده می‌شود. باربیکیو گازی با منابع حرارتی مایع پروپان یا گاز طبیعی کار می‌کند. این مدل باربیکیوها بیشترین تنوع در تنظیمات حرارتی و کنترل را فراهم می‌کنند و به راحتی قابل استفاده در فضای بسته و باز هستند. باربیکیو گازی می‌تواند به عنوان فر نیز قابل استفاده باشد. کافی است توری و استندهای مخصوص در آن وجود داشته باشد تا شرایط برای طبخ انواع مختلف خوراکی‌ها فراهم شود. در کل باربیکیو گازی در ابعاد و انواع مختلفی وجود دارد. از شکل و ظاهر باربیکیو منقلی گرفته تا انواع رومیزی که در آشپزخانه قابل استفاده هستند. جالب است بدانید که در انواع دیگری، باربیکیو گازی برا ی محوطه نیز وجود دارد.

 

2. باربیکیو ذغالی

باربیکیو ذغالی

پایه و اساس باربیکیو، استفاده از ذغال است. همین عطر و طعم چوب یا همان ذغال است که غذاها را با طعمی فوق العاده آماده می‌کند. باربیکیو ذغالی با دارا بودن امکانات مناسب برای استفاده از ذغال، گریل‌های خوش عطر و طعمی را ارائه می‌کند. حرارت بالای ذغال طبخی سریع و خوشمزه دارد. نکته مهم عدم ازبین رفتن طعم و عطر واقعی مواد غذایی و خواص آن است که به دلیل سرعت بالای پخت ایجاد می‌شود. طعم دودی غذاها نیز، امضای خاص باربیکیو ذغالی است. این مدل باربیکیو در انواع متفاوتی تولید و عرضه می‌شود. در برخی مدل‌ها شاهد وجود گاز شهری برای مواقع خاص هستیم و استفاده چند منظوره را مشاهده می‌کنیم. در بعضی انواع باربیکیو ذغالی، محفظه سرخ کن وجود دارد و در بخش دیگری نیز، گاز تک شعله برای پخت سس، برنج و ... وجود دارد. استفاده از این فضاها به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید نهایت کاربرد را از یک محصول خانگی تجربه کنید. استفاده از باربیکیو ذغالی باید در فضای خارجی خانه مثل بالکن و حیاط باشد! فضای داخلی اصلا مناسب باربیکیو ذغالی نیست.

 

3. باربیکیو برقی

 باربیکیو برقی

استفاده از باربیکیو برقی به شدت گزینه مناسبی است. چرا که بدون نیاز به دسترسی گاز یا محدودیت‌های ذغال، می‌توانید عطر و طعم فوق العاده غذا بر روی باربیکیو را تجربه کنید. هرچند دمای این مدل باربیکیو قابل تنظیم است، اما افراد باربیکیوهای گازی را در اولویت قرار می‌دهند. چرا که طبخ با آتش طعم و مزه غذا را تغییر می‌دهد و این تفاوتی است که در استفاده از باربیکیو هدف قرار می‌گیرد.

پیشنهاد مطالعه: بهترین کفپوش برای حیاط ویلا و منزل را می‌‌شناسید؟

 

انواع باربیکیو خانگی فضای باز و بسته

انواع باربیکیو خانگی فضای باز و بسته

باربیکیوها در انواع مختلفی تولید و روانه بازار می‌شوند. باربیکیو خانگی مخصوص فضای باز و بسته تولید می‌شود. شما باید با توجه به شرایط منزل، نسبت به انتخاب بهترین گزینه اقدام کنید. یادتان باشد که باربیکیو فضای باز تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند در محیط بسته استفاده شود.

 

1. باربیکو مخصوص محوطه و بالکن

 باربیکو مخصوص محوطه و بالکن

برای مکان‌های با مساحت محدود مثل محوطه‌های کوچک، حیاط و بالکن‌ها، باید از باربیکیوهای مخصوص استفاده کنید. در فضای باز دست شما بازتر است و می‌توانید باربیکیو گازی و باربیکیو ذغالی را انتخاب نمایید. تهویه مناسب و فضای باز به شما اجازه می‌دهد تا بدون دردسر و نگرانی، از هر نوع باربیکیویی استفاده کنید. تنها نکته در انتخاب باربیکیو فضای باز، توجه به ایمنی فضایی است که آن را قرار می‌دهید.

 

2. باربیکیو مخصوص داخل خانه

باربیکیو مخصوص داخل خانه

 سوختن ذغال در فضای داخلی خانه مسمومیت‌های جدی ایجاد می‌کند. به همین دلیل باید حتما از باربیکیو ذغالی استفاده کنید تا بتوانید بدون دردسر و نگرانی، از غذاهای خوشمزه کبابی لذت ببرید. برای فضای خانگی استفاده از باربیکیو گازی بهترین گزینه است. حتی اگر محدودیت در استفاده دارید، باز هم می‌توانید از انواع برقی آن انتخاب کنید تا دسترسی به گاز نیز ضروری نباشد. این شما هستید که براساس ابعاد و فضای قابل استفاده، گزینه مناسبی را انتخاب خواهید کرد.

 

از امکانات جدید انواع باربیکیو خانگی بیشتر بدانید

از امکانات جدید انواع باربیکیو خانگی بیشتر بدانید

امکانات جدید در باربیکیو خانگی می‌توانند تجربه پخت و پز بهتری را برای فراهم فراهم کند. امکانات اضافه شده به باربیکیوها، با نظرسنجی و نیاز سنجی‌های دقیقی طراحی شده است. چرا که معمولا افراد در زمان پخت و پز با باربیکیو، نیاز به امکانات دیگری نیز داشتند که به مرور در این باربیکیوها پیش‌بینی شد.

  1. محفظه سرخ‌ کن: یکی از امکانات جذابی که به شما اجازه می‌دهد تا در یک زمان سبز زمینی سرخ کرده و گریل را آماده کنید، همین محفظه سرخ کن است. این محفظه به شما اجازه می‌دهد تا جدایی از باربیکیو غذاهای دیگری را آماده کنید. تهیه سس‌ها، سبزیجات، یا خوراکی های سرخ کردنی در این محفظه ایده مناسبی است. این امکان در کنار باربیکیوهای بزرگ و محوطه‌ای وجود دارد و برای افزایش کارایی و تنوع در پخت و پز مفید است.
  2. نشانگر دما: نمایشگر دما در داخل باربیکیو می‌تواند به شما کمک کند تا دما را دقیق‌تر کنترل کنید و غذاها را به موقع طبخ نمایید کنید. این امکان معمولاً یک ترمومتر دیجیتال است که بر روی درب رویی باربیکیو نصب می‌شود. دراین مدل باربیکیوها می‌توانید پیتزا و خوراکی‌های کوره‌ای را بپزید.
  3. گاز تک شعله یا چند شعله: باربیکیو‌های گازی معمولاً دارای چندین شعله هستند که به شما امکان طبخ برنج، سس و خوراکی های متنوع را خواهد داد. طبخ هم زمان خوراکی ها موجب می‌شود تا پذیرایی کامل‌تری را تجربه کنید.
  4. چرخ‌ مخصوص حرکت باربیکیو: باربیکیوها به دلیل جنس خاصی که دارند، سنگین هستند و جابه‌جایی آن بسیار دشوار است. به همین دلیل باربیکیوهای چرخ دار بسیار محبوب هستند.
  5. فن هوادهی: برخی گریل‌ها دارای فن هوادهی هستند که باد را به داخل باربیکیو هدایت می‌کنند. این امکان به تنظیم حرارت و کاهش دودهای ناشی از چربی و حرارت کمک زیادی می‌کند. فن هوادهی به خوبی می‌تواند شما را برای داشتن یک خوراکی خوشمزه یاری کند.

 

راهنمای خرید انواع باربیکیو خانگی

راهنمای خرید انواع باربیکیو خانگی

راهنمای خرید باربیکیو خانگی به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشید. یادتان باشد که هرچه قبل از خرید بیشتر تحقیق کنید، شانس‌تان برای یک انتخاب عالی بیشتر می‌شود و درصد ریسک بروز مشکل نیز کاهش می‌یابد. در این بخش راهنمای خرید باربیکیو را مطالعه می‌کنید. این راهنما براساس نظرسنجی واقعی از افرادی که خریدار این محصول بوده اند، تهیه شده است.

  1. نیازسنجی اولیه: در ابتدا، باید نیازهای خودتان را مشخص کنید. مثلاً، چند نفر هستید که غذاها را می‌پزید؟ آیا قصد دارید در فضای باز از باربیکیو استفاده کنید یا داخل خانه باربیکیو کنید؟ آیا طعم ذغال برای شما اولویت دارد یا استفاده سریع و آسان؟ آیا فضایی برای انتخاب باربیکیو بزرگ دارید؟ بودجه مدنظر برای خرید باربیکیو چقدر است؟ پاسخ این سوالات کمک می‌کند تا به خریدتان جهت دهی کنید و مواردی را فیلتر نمایید.
  2. نوع گریل: باربیکیو‌ها معمولاً به سه دسته گازی، ذغالی و برقی تقسیم می‌شوند. هر کدام از انواع باربیکیو ذغالی برای طیفی از افراد و شرایط مناسب است. بنابراین باید مزایا و معایب هرکدام را به خوبی درک کنید و پس از آن دست به انتخاب بزنید. گریل گازی به صرفه‌تر است و مدت زمان کمتری را صرف آماده سازی می‌کنید. گریل برقی نیز شرایط مشابهی دارد اما طعم و مزه غذا در آن متفاوت از باربیکیوهای دیگر است. از طرف دیگر، گریل ذغالی برای ایجاد طعم دودی دلپذیر در غذا به شدت محبوب است. پس در نتیجه بر اساس ترجیحات شخصی خودتان، یکی از این سه گزینه را انتخاب کنید.
  3. ابعاد باربیکیو: اندازه گریل بسیار مهم است. اگر به صورت مکرر از باربیکیو استفاده می‌کنید یا فضای بزرگی در اختیار دارید و تعداد مهمانان‌تان زیاد است، حتما از باربیکیو بزرگ استفاده کنید. در این راستا حتما ابعاد فضایی که در اختیار دارید را بررسی کنید.
  4. متریال ساخت: مواد ساخت گریل نیز اهمیت زیادی دارد. باربیکیوهایی که از استیل ضد زنگ، چدن یا پوشش مقاوم در برابر حرارت ساخته شده‌اند، معمولاً مقاومت و دوام بالایی دارند. همچنین، برخی باربیکیوها دارای عناصر ضد زنگ و ضد خش هستند که از زنگ زدگی و تخریب باربیکیو جلوگیری می‌کنند.
  5. امکانات اضافی: برخی از گریل‌ها امکانات اضافی مانند محفظه سرخ‌کن، نشانگر دما، فن هوادهی و دیگر ویژگی‌ها را دارا هستند. این امکانات می‌توانند تجربه پخت و طعم‌دهی شما را بهبود ببخشند اما هزینه بیشتری به شما تحمیل کنند. پس براساس بودجه و نیازتان انتخاب کنید.
  6. برند و قیمت: خرید باربیکیو از برند‌های معروف و معتبر موجب می‌شود تا هزینه بیشتری پرداخت کنید. برای کنترل هزینه‌ها می‌توانید از برندهای ساده‌تر و ناشناس اما با کیفیت خرید کنید و نتیجه مطلوبی را شاهد باشید.
  7. بررسی نظرات: قبل از خرید، نظرات و بررسی‌های دیگران در مورد باربیکیو مدنظرتان را مطالعه کنید. این نظرات می‌توانند به شما در تصمیم‌گیری کمک کنند و نکات واقعی استفاده یک مصرف کننده را بیان نمایند.
  8. ایمنی: ایمنی اهمیت بالایی دارد. پیش از خرید باید مطمئن شوید که باربیکیو دارای مکانیزم‌های ایمنی مثل ارتفاع مناسب، اتصالات و بست‌های سالم و قفل کودک باشد. وجود محافظت در برابر باد و حرارت نیز اهمیت بالایی دارد.

 

کلام آخر

خرید انواع باربیکیو خانگی به شما کمک می‌کند تا بتوانید عطر و طعم بی نظیر غذاها را بررسی کنید و یک تجربه متفاوت برای خودتان، خانواده و دوستان رقم بزنید. قبل از خرید، حتما راهنمای خرید این مقاله را مطالعه نمایید تا هوشمندانه و آگاهانه اقدام کنید.

برای خرید انواع باربیکیو خانگی می‌توانید با ثبت درخواست در بساز و بچین، از بهترین فروشگاه‌های شهر خود باخبر شوید.

 

برچسب ها:
باربیکیو
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید