بهترین کفپوش برای حیاط ویلا و منزل را می‌‌شناسید؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در ادامه مقاله حاضر با انواع کفپوش‌‌ها و تاثیر آن‌ها در ساخت حیاط آشنا می‌شوید.

حیاط مهم‌ترین بخش و محیط خارجی از منزل است، فضایی آرامش بخش که زیبایی و جذابیت خانه را به‌همراه دارد. حیات این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد تا از خلاقیت خود جهت تزئین و زیبایی بخشی استفاده کنید؛ بنابراین توصیه می‌شود که از متریال‌های خاص و منحصربه‌فرد برای جلوه بخشی به حیاط بهره بگیرید. انتخاب بهترین کفپوش برای حیاط منزل یکی از اصلی‌ترین اقداماتی است که جهت تزئین آن می‌توان به‌کار برد. درواقع کفپوش بیرونی به‌عنوان یک فاکتور مهم در کفسازی حیاط مورد استفاده قرار می‌گیرد . باید از ویژگی‌های مهمی مانند بادوام بودن، ضد سایش بودن و همین‌طور همه کاره بودن برخوردار باشد. در ادامه مقاله حاضر با انواع کفپوش‌‌ها و تاثیر آن‌ها در ساخت حیاط آشنا می‌شوید.

بهترین کفپوش باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

اگر به‌دنبال انتخاب مناسب‌ترین کفپوش برای فضای حیاط منزل خود هستید توصیه می‌شود تا حتما جنبه‌‌های کاربردی و مهم آن را در نظر بگیرید. از مهم‌ترین ویژگی‌های یک کفپوش مناسب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاربرد کفپوش مناسب

کفپوش‌های حیاط در نمونه‌های مختلفی در بازار وجود دارند که باید هریک را براساس نیازتان مورد استفاده قرار دهید. برای نمونه چنانچه حیاط یا پارکینگ منزل شما شلوغ و به‌طور مداوم تحت تاثیر عبور و مرور ماشین است باید از کفپوش‌های مقاوم، بادوام و مستحکم استفاده کنید. به عنوان مثال، برخی افراد شناخت کافی درباره انواع کفپوش ندارند و با کاربرد آن‌ها آشنا نیستند. فایبر سمنت برد چیست یا استفاده کفپوش سرامیک در مناطق سرد یا بارانی توصیه می‌شود؟

جنس کفپوش

بهترین کفپوش برای حیاط خانه کفپوشی است که جنس مناسب و باکیفیتی داشته باشد. بسته به کاربرد، ابعاد و وسعت حیاط باید این مورد را انتخاب کرد. انواع کفپوش کاشی، سنگی، چوبی، سرامیکی و ... در بازار وجود دارند که هر یک از کاربرد نسبتا خوبی برخوردار هستند. براین اساس توصیه می‌شود تا در زمان انتخاب کفپوش جنسی مناسب با محل و شرایط حیاط خود انتخاب کنید تا ماندگاری و مقاومت خود را برای مدت زیاد حفظ کند.

کفپوش حیاط

طراحی و رنگ

از آنجاکه حیاط بخشی مهم در منزل ماست بهترین کار انتخاب کفپوشی با طرح و رنگ مناسب است. بهترین کفپوش برای حیاط ویلا و منزل کفپوشی است که از طراحی خاص و منحصر‌به‌فرد برخوردار باشد و زیبایی این بخش را تامین کند.

بهترین کفپوش های مخصوص حیاط و ویلا

چنانچه در انتخاب بهترین کفپوش برای حیاط و ویلا مستاصل شده‌اید، ما به شما کفپوش‌های زیر را معرفی می‌کنیم:

کفپوش چوبی

با استفاده از چوب حس گرما و آرامش را به فضای خانه خود منتقل کنید. انواع این کفپوش در در ابعاد و اشکال مختلف مورد استفاده قرار می‌‌گیرند و می‌توانند روشنایی و زیبایی خاصی به حیاط منزل شما دهند. چوب گزینه‌ای مناسب برای کاربرد در اطراف استخرهای سرباز به‌شمار می‌رود؛ چراکه به‌راحتی خشک می‌شود و در تخلیه آب موثر است.

کفپوش سرامیکی

نمونه‌ای از بهترین کفپوش برای حیاط ویلا و منزل کفپوش سرامیکی است که هم از کاربرد قابل توجهی برخوردار است و هم ابزاری کاربردی و جذاب به‌شمار می‌رود. البته در برخی موارد از کاشی هم استفاده می‌شود که کاربردی مناسب مانند سرامیک دارد.

کفپوش سنگریزه

این نوع کفپوش نیز از دیگر مواردی است که به‌وفور در ساخت حیاط ویلا و باغ استفاده می‌شود. سنگ‌های معدنی با رنگ و سایه‌های مختلف حس خوب طبیعت را تداعی می‌کنند و زیبایی خاصی را به‌همراه دارند.

کفپوش مناسب حیاط

کفپوش سمنت برد

می‌دانید که در سال‌های اخیر کفپوش سمنت برد یکی از تازه‌ترین و البته پرفروش‌ترین کفپوش‌های بازار به‌شمار رفته‌اند و از مخاطبان زیادی برخوردار هستند. صفحات سیمانی سمنت برد یکی از زیباترین کفپوش‌‌های موجود در بازار شناخته می‌‌شوند و در بسیاری از ساخت‌و‌سازها به‌کار می‌روند. این متریال یک نمونه از بهترین کفپوش برای حیاط منزل هستند و زیبایی و جلوه حاصی به این بخش می‌‌دهند. قیمت سمنت برد بسیار مناسب و کیفیت آن عالی است.

کفپوش بتنی پرسی

این نوع کفپوش از مقاومت قابل توجهی در مقایسه با سایر انواع کقپوش برخوردار است و از دو لایه زیرین و رویی ساخته می‌شود. لایه زیرین کفپوش از بتن و لایه رویی آن سیلیس است که هر دو مقاومت قابل توجهی از خود نشان می‌دهند. بسیاری از سازندگان با توجه به بالا بودن برخی کفپوش ها از کفپوش‌های بتنی پرسی استفاده می‌کنند که جلوه خوب و قابل قبولی دارند.

کفپوش پلیمری حیاط

شاید تا به‌حال اسم این نوع کفپوش به گوشتان نخورده باشد اما کفپوش‌های پلیمری یکی از کاربردی‌ترین موارد به‌شمار می‌روند. متریال مورد استفاده در این نوع کفپوش به‌صورت لایه لایه روی هم قرار گرفته و ساخته می‌شوند که این عامل مقاومت و نفوذپذیری آن را بالا می‌برد. این محصول بهترین کفپوش برای حیاط خانه به‌شمار می‌رود و از کاربرد نسبتا خوبی بخوردار است.

سخن پایانی

همان‌طور که گفته شد کفپوش اهمیت زیادی در بالا بردن زیبایی و جلوه حیاط ویلا و منزل شما خواهد داشت؛ بنابراین در انتخاب این فاکتور مهم باید حساسیت زیادی به‌‌خرج داد. با انتخاب بهترین کفپوش برای حیاط منزل خود نه تنها مقاومت و ماندگاری آن را بالا خواهید برد، بلکه زیبایی خاص و قابل توجهی به این بخش از منزلتان می‌دهید. فراموش نکنید که کیفیت، جنس و حتی طرح کفپوش تاثیر زیادی در جلوه حیاط دارد، پس پیشنهاد می‌کنیم که در زمان انتخاب بهترین کفپوش دقت زیادی به‌خرج دهید.

برچسب ها:
کفپوش
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید