نحوه اجرای لاین نوری کناف

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

با ما همراه باشید تا به نحوه نصب و اجرا لاین نوری بپردازیم.

ایجاد حال و هوای مدرنیسم و استفاده کاربردی از روشنایی لامپ در هر نقطه از منزل با لاین نوری LED به راحتی به دست می‌آید. سیستم‌های روشنایی خطی را می‌توان برای ایجاد ویژگی‌های معماری جالب استفاده کرد که طراحی داخلی را بهبود می‌بخشد. در عین حال انعطاف‌پذیری برای تغییر رنگ نور بسته به حال و هوا یا موقعیت را فراهم می‌کند. استفاده از این نوار های نوری به قدری راحت است که شاید سخت ترین کار شما، انتخاب چراغ های نواری ال ای دی مناسب باشد. پس با ما همراه باشید تا به نحوه نصب و اجرا لاین نوری بپردازیم.

لاین نوری کناف

وسایل مورد نیاز برای اجرا لاین نوری LED

داشتن تجهیزات مناسب برای کار شما بسیار مهم است. چه یک برقکار حرفه ای باشید و چه یک فرد مبتدی. ابزارهای زیر را تامین کرده و سپس شروع به کار کنید.

  • سیم برش

  • پیچ گوشتی

  • تستر ولتاژ

  • نوار الکتریکی و سیم

  • آهن لحیم کاری (اختیاری)

اندازه گیری چراغ لاین و محیط نصب

ابتدا مکان مورد نظر خود را برای نصب چراغ ال ای دی متر کنید. همچنین یک تخمین تقریبی از میزان روشنایی LED مورد نیاز خود داشته باشید. هنگام خرید لاین نوری به ظاهر نهایی آن‌ها هم دقت کنید. اگر چراغ ها قابل رویت هستند، یک پوشش پخش LED نصب کنید. اگر از نوارهای نور LED برای نورپردازی بایاس یا نور پس‌زمینه استفاده نمی‌کنید و نوارها قابل مشاهده هستند، ممکن است از گره‌های قابل مشاهده روی نوار کمی ناامید شوید. در صورتی که نوری تمیز و یکنواخت می‌خواهید، روکش‌های دیفیوژن خریداری کنید و آن‌ها را در بالای چراغ‌ها نصب کنید. پوشش به طور مساوی نور را به جایی که نوار را نصب کرده اید پخش کرده و تک تک لامپ های LED را پنهان می کند.

آماده کردن محل نصب

سطح مورد نظر را تمیز و خشک کنید. یک پارچه تمیز بردارید و ناحیه ای را که می خواهید چراغ های نواری را نصب کنید، کاملا پاک کنید. در صورت نیاز از صابون، آب یا سرکه برای از بین بردن هر گونه کثیفی یا آلودگی استفاده کرده و در نهایت آن را خشک کنید. خشک کردن سطح مورد نظر باعث می شود که نوار چسب به طور دائم و صاف بچسبد. می توانید نورهای نواری را روی چوب، پلاستیک، فلز یا وینیل نصب کنید. اما لاین نوری LED روی سطوح بافت مانند مثل پوست پرتقال یا دیوارهای خشک رنگ شده نصب نمی‌شود.

آماده کردن نوار نوری LED برای سقف کناف

قسمت پشتی نوار چسب LED را مانند یک برچسب جدا کنید. اگر قبلاً نوارها را باز کرده اید، دوباره بسته بندی کنید و در قرقره گرد نگه دارید. انتهای قرقره را باز کنید و قسمت پشتی لاین نوری را به دیوار چسبانده و در مسیر مورد نظر حرکت کنید. در حین حرکت نوار نوری LED را به سطح مورد نظر فشار دهید. در صورت نیاز می‌توانید از سیم کشی جهت تامین منبع برق استفاده کنید. اما اگر از نزدیک به پریز برقی که می‌خواهید استفاده کنید، کار آسان‌تر خواهد بود. اگر خمیدگی یا شکاف جزئی در مسیر وجود دارد نگران نباشید. تا زمانی که بیشتر مسیر لاین نوری به یک سطح تمیز می‌چسبد، چراغ لاین در جای خود باقی می‌ماند. همچنین در صورتی که می‌خواهید نوار نوری LED را از گوشه اتاق عبور دهید، باید نوار نوری را به طور کامل در محل اتصال لبه ها فشار دهید.

لاین نوری برای سقف کناف

اتمام کار با قرقره نورانی

نوار نوری اضافی را با قیچی جدا کنید. به دفترچه راهنما لاین نوری خود مراجعه کرده تا بفهمید بهترین مکان برای برش دادن کجاست!

بخش های نور اضافی را جدا کنید و آنها را دور بریزید.

روشن کردن نوار نوری سقف کاذب

نوارهای LED را به برق وصل کنید. می‌توانید کلید سوییچ چراغ لاین LED را آویزان نگه دارید یا در محل مناسبی مخفی کنید. هنگام نصب کنترلر نوار نوری LED به دسترسی آسان هم توجه داشته باشید.

نکات مهم هنگام اجرا لاین نوری LED

  • برای داشتن ظاهری یکپارچه از چندین نوار در سراسر خانه خود استفاده کنید. آیا می خواهید کل خانه خود را ارتقا دهید؟ یک قرقره بزرگ LED از یک شرکت خریداری کرده و از آن برای کل خانه‌تان استفاده کنید.

  • در صورتی که برای روشن نگه داشتن لاین نوری LED از برق شهری استفاده نمی‌کنید، باید به دنبال یک منبع تغذیه مناسب باشید. متداول ترین نوع منبع تغذیه، آداپتورهای آجری یا پاوربانک‌های همراه هستند. اگر چراغ های کم نور دارید، منبع تغذیه ای را انتخاب کنید که قابلیت کاهش نور نیز داشته باشد. همچنین می توانید یک سوئیچ دیمر بین منبع تغذیه و LED ها قرار دهید. گزینه دیگر این است که نوارهای LED را با یک منبع تغذیه سیم سخت به منبع برق موجود خود وصل کنید. نصب سخت و بالقوه خطرناک است، بنابراین با یک برقکار خبره برای کمک تماس بگیرید.

  • اگر می خواهید فضایی گرم برای پذیرایی از مهمانان داشته باشید، می توانید یک لامپ نواری با دمای رنگ گرمتر نصب کنید.

  • چنانچه می خواهید در طول ساعات کاری روشنایی کم مصرفی داشته باشید، می توانید یک لوله LED با خروجی لومن بالاتر اما مصرف وات کمتر نصب کنید.

  • نوارهای ال ای دی ممکن است در حین اتمام دیوارها یا زمانی که کار بازسازی انجام می شود با رنگ لکه دار شوند. در نتیجه، رنگ نور تراشه LED کاهش می یابد. سعی کنید هنگام اجرای این پروژه نهایت تمیزی خود را درگیر کنید.

  • با نوار LED باید به دقت رفتار کنید. از کشیدن نوار به حدی که با سطح چفت شود خودداری کنید. همچنین از اعمال فشار بیش از حد به تراشه های LED هم خودداری کنید. زیرا باعث ترک خوردن آنها می شود و "سوراخ ها" در خط پراغ لاین LED آشکار می شود.

  • انتخاب نوار در نقاط تعیین شده بسیار مهم است. در غیر این صورت، یک بخش ممکن است قطع شود که باعث سوختن LED ها و ناهمگونی در پخش نور می شود.

مزایای استفاده ازلاین نور در سقف‌ های کناف

نورپردازی خطی با افزایش روشنایی و کاهش مصرف برق و بهبود زیبایی با ویژگی‌های معماری منحصربه‌فرد، روشی مؤثر برای باز کردن پتانسیل هر فضای مسکونی یا تجاری است. همچنین یک لامپ همه کاره می‌باشد. زیرا امکان تنظیم انعطاف پذیر رنگ های روشن را بسته به فضای مورد نظر شما برای موقعیت های مختلف فراهم می کند. اگر به دنبال راهی کارآمد و مقرون به صرفه برای بهبود محیط خانه یا کسب و کار خود هستید، همین امروز یک سیستم روشنایی خطی را نصب کنید!

لاین نوری آویز

انواع لاین نوری

در ادامه با انواع چراغ لاین های موجود در بازار آشنا می‌شویم تا تصمیم گیری بهتری هنگام خرید داشته باشید.

  1. روشنایی خطی معلق: روشنایی خطی معلق دارای یک چراغ روشنایی است که از سقف روی سیم یا زنجیر آویزان است. این نوع فیکسچر یک نمایه صاف، پیوسته و خطی از نور را فراهم می کند و حسی معاصر را برای طیف وسیعی از کاربردها ایجاد می کند.

  2. روشنایی خطی توکار: روشنایی خطی توکار برای سقف کاذب یا کناف نصب می شود. از این نوع LED خطی می توان برای ایجاد خطوط تمیز و نامرئی یا اشکالی از نور استفاده کرد که به طور یکپارچه با سطوح سقف و دیوار یک فضا ترکیب می شود.

  3. نورپردازی نواری: مانند یک نوار نورانی پیچ می‌خورند و به شکل دلخواه شما به نور پردازی فضا می‌پردازند.

  4. روشنایی خطی سطحی: چراغ های خطی LED سطحی بر روی دیوارها و سقف ها نصب می شوند. در حالی که نورپردازی سطحی انتخاب ایده‌آلی برای سقف‌های کم ارتفاع و طاق‌دار است، می‌تواند به طور موثر برای نورپردازی راه پله‌ها و فضاهایی با دسترسی محدود نیز استفاده شود.

  5. نورپردازی خطی مدولار: طرح های روشنایی خطی به نورهای منفرد محدود نمی شوند. بسیاری از محصولات سبک معلق، فرورفته و سطحی را می توان به یکدیگر متصل کرد تا طرح های روشنایی مدولار ایجاد کنند. از طرح‌های ظریف گرفته تا طرح‌های برجسته، چه خطوط برجسته یا باریک، از نور خطی مدولار می‌توان برای ایجاد طرح‌هایی متناسب با هر فضایی استفاده کرد.

لاین نوری توکار

UGR (رتبه بندی یکپارچه تابش خیره کننده) چیست؟

استانداردها و مقررات متعددی پیرامون روشنایی به طور کلی برای استفاده در فضاهای عمومی و فضاهای کاری وجود دارد. خیرگی ناشی از نور یکی از قوانین اصلی است، زیرا تابش خیره کننده بیش از حد می تواند باعث خستگی چشم، سردرد و میگرن شود و فضایی ناخوشایند برای کار ایجاد کند.

UGR (Unified Glare Rating) به عنوان معیار تابش خیره کننده استفاده می شود و با تابش خیره کننده تمام لامپ های قابل مشاهده تقسیم بر لایه لایه پس زمینه اتاق محاسبه می شود. وقتی صحبت از محیط اداری می شود، UGR کمتر از 19 برای بهترین تمرکز قابل قبول در نظر گرفته می شود. روشنایی خطی LED نور را به طور یکنواخت توزیع می کند تا از تابش خیره کننده جلوگیری کند. مزیت دیگری که چراغ لاین نسبت به چراغ های فلورسنت سنتی دارد!

سخن پایانی

در حال حاضر، چراغ‌های نواری LED جزو پرتقاضا ترین و فریبنده ‌ترین اجزای دکوراسیون در هستند. آنها یک انتخاب عالی برای اهداف زیبایی شناختی هستند. زیرا هنگامی که نور از یک سطح صاف منعکس می شود، یک نور و جلوه روشنایی فوق العاده ایجاد می کنند.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید