طراحی داخلی با هوش مصنوعی، 8 وبسایت با امکانات خارق‌العاده

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۶ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

اگر عاشق هوش مصنوعی هستید و می‌خواهید با انواع وبسایت‌های طراحی داخلی با هوش مصنوعی آشنا شوید، همراه ما باشید.

این روزها همه چیز به سمت و سوی هوش مصنوعی کشیده شده است. بسیاری از کارهایی که برای انجام آن روزها و ماه‌ها زمان لازم بود، در چند دقیقه به کمک هوش مصنوعی انجام می‌شوند. این معجزه هوش مصنوعی در حوزه انسانی است که به شما اجازه می‌دهد تا آن روی سکه را مشاهده کنید. خوشبختانه با شناخت چند سایت و برنامه طراحی داخلی با هوش مصنوعی، می‌توانید از امکانات آن استفاده کنید و با تجربه کردن، دستاوردهای شگفت انگیزی داشته باشید.

در این مقاله از بساز و بچین جزییاتی از بهترین سایت‌ها و برنامه‌های طراحی داخلی با هوش مصنوعی، ارائه می‌کنید.

 

چرا باید از هوش مصنوعی استفاده کنید؟

طراحی داخلی با هوش مصنوعی

انگیزه استفاده از هوش مصنوعی کاملا روشن است! هر کسب و کار یا فردی که در دنیای تکنولوژی مطابق علم روز عمل نکرد، محکوم به شکست شد. اصلا تفاوتی ندارد که غول عکاسی و صنعت چاپ باشید مثل کوداک یا کارمند معمولی یک شرکت! به هر حال هوش مصنوعی در زندگی شما نیز کارهایی انجام می‌دهد که براساس نیازتان باید استفاده از آن را یاد بگیرید. در این بخش به دلایل استفاده از هوش مصنوعی یا AI اشاره می‌کنیم تا درک عمیق‌تری در این زمینه داشته باشید.

  • سرعت بخشیدن به کارها: هوش مصنوعی می‌تواند وظایف مختلفی که برای او تعریف می‌کنید را با سرعت بالا و بدون خطای انسانی انجام دهد. این اقدام سریع موجب افزایش بهره‌وری شده و ساعات اجرا شدن کارها را کاهش می‌دهد.
  • پیش‌بینی و تحلیل داده: AI قادر است از داده‌های بزرگ و پیچیده پیش‌بینی‌ها و الگوهای مختلفی را استخراج کند! این داده‌ها معمولا در تصمیم گیری بهتر به افراد و کسب و کارها کمک زیادی می‌کند. با کمک این داده‌ها می‌توانید روند حرکت تیمی را مشخص کنید و از تحلیل داده‌ها برای پیشرفت‌تان استفاده کنید.
  • کاهش خطای انسانی: یکی از بخش‌های بدیهی کار توسط انسان‌ها، خطاهایی است که با کار زیاد، محاسبه اشتباه و خستگی رخ می‌دهد. خطای انسانی بخش جدانشدنی کسب و کارهایی است که توسط نیروی انسانی اداره می‌شوند. اما استفاده از AI به شما اجازه می‌دهد تا نرخ خطا را کاهش داده و کنترل خوبی بر روی آن داشته باشید.
  • حمایت از انسان: AI می‌تواند انسان‌ها را در انجام وظایفی که برای آن‌ها دشوار یا خطرناک است، همراهی کند. ساپورت انسان‌ها در حوزه‌های مختلف یکی از مهم‌ترین وظایف هوش مصنوعی در دهه گذشته بوده است.
  • عملکرد فوق‌العاده: هوش مصنوعی فراتر از محدودیت‌های انسانی پیش می‌رود و با کمک مغز یک پردازنده ماشینی کار می‌کند. بدیهی است که عملکرد قوی هوش مصنوعی منجر به استفاده مطلوب در شرایط مختلف است.
  • پایداری: هوش مصنوعی همیشه فعال است و هر زمان بخواهید امکان سرویس دهی آن وجود دارد (مگر در شرایط خاص و شلوغی سرورهای ارائه دهنده) همین موضوع موجب می‌شود تا AI نیازی به استراحت نداشته باشد.
  • کاهش هزینه: استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند هزینه‌ها را کاهش دهد. چرا که زمان به شدت در عملکرد هوش مصنوعی دخیل است و همه چیز در یک زمان کوتاه اجرایی می‌شود.
  • افزایش امکانات: هوش مصنوعی می‌تواند با ارائه امکانات بیشتر، شرایط را متحول کند. وسعت دید و عملکرد هوش مصنوعی بسیار گسترده است.

پیشنهاد مطالعه: جداسازی فضای نشیمن و پذیرایی، ۱۱ ایده هوشمندانه و زیبا

 

1- طراحی داخلی با هوش مصنوعی سایت Homestyler

طراحی داخلی با هوش مصنوعی سایت Homestyler

سایت Homestyler یکی از وب سایت‌هایی است که به صورت آنلاین خدمات هوش مصنوعی را در زمینه طراحی داخلی ارائه می‌کند. در این سرویس می‌توانید فارغ از جزییات طراحی داخلی و اصول آن، نسبت به طراحی محیط مدنظرتان اقدام کنید. در این پلتفرم آنلاین خدماتی مثل طراحی داخلی، نقشه‌ کشی یا موارد این‌چنینی به خوبی انجام شود. شما هیچ اثری از نرم افزارهای پیچیده 3 دی مکس نمی‌بینید! آن چه هوش مصنوعی به انسان هدیه می کند، سهولت استفاده و صرفه‌جویی در زمان است. کاربران می‌توانند از ابزارهای مختلف هوم استایلر استفاده کنند تا نواحی مختلف مدنظرشان را طراحی و اجرا نمایند. شاید جالب باشد که بدانید تورهای واقعیت مجازی نیز بخشی از این وب سایت و خدمات است که اجاره خلق دورنما در پروژه ها را می‌دهد. مخاطب اصلی این سایت افراد عادی هستند که قصد طراحی و ایده پردازی در حوزه دکوراسیون و فضای داخلی دارند.

 

امکاناتی که سایت هوم استایلر برای طراحان داخلی ارائه می کند شامل

  • ابزار طراحی پلان طبقه و داخلی (Floor Planner)
  • امکان طراحی آشپزخانه و حمام (Kitchen & Bath Design)
  • امکان همکاری و تعامل بین اعضای تیم (Collaboration)
  • اپلیکیشن تلفن همراه برای طراحی در حرکت (Mobile App)

 

امکاناتی که سایت هوم استایلر برای برندها و فروشندگان ارائه می‌کند شامل

  • مدل‌سازی سه بعدی (3D Modeling).
  • ایجاد محتوای سه بعدی (3D Content Creation).

 

امکاناتی که سایت هوم استایلر برای برای صاحب خان ها ارائه می‌کند شامل

  • ابزارهایی برای صاحبان خانه جهت طراحی و تزیین داخلی خانه (Homeowners).

 

2- طراحی داخلی با هوش مصنوعی سایت havenly

 طراحی داخلی با هوش مصنوعی سایت havenly

اگر به دنبال طراحی داخلی با هوش مصنوعی هستید، قطعا Havenly یکی از گزینه‌های کاربردی برای شما است. این سایت اجازه می‌دهد تا خیلی راحت از سرویس طراحی آنلاین با هوش مصنوعی استفاده کنید. تجربه چنین خدماتی در ابتدا بسیار هیجان انگیز است اما پس از مدتی متوجه تحول عظیم آن در حوزه کاری‌تان می‌شوید. اعمال سلیقه شخصی در قالب هوش مصنوعی از جمله پارامترهای مهم هونلی است. در این وب سایت می‌توانید به راحتی از امکانات مشاوره آنلاین کمک بگیرید. وجود فضایی برای بحث و تبادل نظر با افراد، به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید خیلی راحت برای رسیدن به اهداف‌تان برنامه ریزی کنید و از تجربیات سایر طراحان استفاده نمایید. شاید جالب باشد که بدانید دقیقا مثل یک محیط طراحی سه بعدی، امکان بررسی متریال‌های مختلف و انتخاب آن ها به شما داده می‌شود. انتخاب مبلمان، پارچه ها، متریال های ساختمانی و هر چیزی که در فضای طراحی وجود دارد، قابل استفاده است. حتی امکانات این سایت فراتر می‌رود و مدیریت بودجه شما را نیز برعهده می‌گیرد تا دقیقا مطابق با همان بودجه طراحی خودتان را پیاده سازی کنید. در نهایت با یک پیش نمایش زنده، تمام جزییات طراحی را به شما نمایش می‌دهد.

با تمام این امکاناتی که گفته شد، قطعا استفاده از این پلتفرم بسیار شیرین و کارساز است.

 

3- طراحی داخلی با هوش مصنوعی سایت home.by.me

طراحی داخلی با هوش مصنوعی سایت home.by.me

سایت HomeByMe به عنوان یک سرویس آنلاین هوش مصنوعی شناخته می‌شود. این سایت به افراد اجازه می‌دهد برای طراحی داخلی خانه‌ها و فضاهای داخلی مدنظرشان اقدام کنند. حتی اگر تخصص خاصی ندارید و صرفا به دید یک تجربه خاص نگاه می‌کنید، این سایت می‌تواند خدماتی مطلوب برای شما فراهم کند تا ایده های خودتان را طراحی و پیاده سازی کنید. این کار کمک می‌کند تا بتوانید ایده ذهنی‌تان را ملموس‌تر به گوش طراح و مجری برسانید.  این سرویس هوشمند به طراحان داخلی، معماران و افراد عالی خلاق کمک می‌کند تا ایده‌ها و پلن‌های خاص خودشان را در یک محیط سه بعدی با دقت بالا و کیفیت خوب، اجرایی کنند. تمامی فعالیت‌های این مجموعه به صورت آنلاین انجام می‌شود. وجود یک محیط سه بعدی همه چیز را برای طراحی داخلی جذاب فراهم می‌کند. شاید جالب باشد که بدانید قابلیت اجرای پروژه‌ها به شکلی مطلوب می‌تواند کاربر را هیجان زده کند. وجود امکانات عالی و فراهم کردن فضایی برای تبادل اطلاعات کاربران حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای، موجب شده است تا این سایت به عنوان یکی از برترین‌ها مدنظر قرار گیرد.

شاید جالب باشد که بدانید در وب سایت هوم بای می، خدمات برآورد هزینه نیز وجود دارد. به این ترتیب می‌توانید هزینه‌های یک پروژه را محاسبه نمایید و تمام جزییات مالی را کشف کنید. به این ترتیب مدیریت تمام بخش‌های پروژه به راحتی امکان‌پذیر است. حتی امکانات جالب‌تری نیز ارائه شده است که با استفاده از آن می‌توانید به شکل خانوادگی و تیمی بر روی پروژه کار کنید و ایده پردازی کل افراد را مشاهده نمایید. این روند تقویت کار تیمی را ایجاد می‌کند و شرایط را برای داشتن یک روند ایده آل فراهم می‌کند. در نهایت با ساخته و پرداخته شدن یک پروژه می‌توانید آن را ذخیره کرده و نتیجه نهایی را مشاهده کنید.

 

4- طراحی داخلی با هوش مصنوعی سایت Smartdraw 

طراحی داخلی با هوش مصنوعی سایت Smartdraw 

سایت SmartDraw یک گزینه هیجان انگیز دیگر در حوزه هوش مصنوعی است. این سایت یک ابزار طراحی و ترسیم آنلاین برای شما فراهم می کند. اصلا نیاز نیست تا اطلاعات جامعی در حوزه طراحی داخلی و ساختمان سازی داشته باشید. این وب سایت به شما امکان می‌دهد تا نمودارها، فایل‌های گرافیکی، نقشه‌های ساختمانی و موارد این‌چنینی را در سایت استفاده کرده و با کمک هوش مصنوعی تغییرات مدنظرتان را اعمال کنید. وجود قالب‌های مختلف و آماده در وب سایت، همه چیز را برای طراحی پلان، دیوارها، مبلمان و دکوراسیون داخلی فراهم می‌کند، پس نگران هیچ چیز نباشید. ابزارهای طراحی در این وب سایت کاملا در دسرس شما است. همه چیز برای‌تان فراهم است تا با دقت کافی و کمک گرفتن از هوش مصنوعی، طراحی شخصی خودتان را رقم بزنید. پس از اتمام مراحل طراحی نیز، امکانات اسمارت دراو برای سه بعدی سازی در خدمات شما است. به این ترتیب تمام جزییات ذهنی خودتان را می‌توانید در یک ساختار ویژه و نزدیک به واقعیت نشان دهید.

بهتر است بدانید که ویژگی اصلی SmartDraw در طراحی داخلی مبتنی بر هوش مصنوعی، سادگی و سهولت  استفاده از آن است. شما بدون نیاز به هر مهارت خاص دیگری می‌توانید در طراحی داخلی به سرعت عمل کنید و دقیقا مطابق با ایده هایی که در سرتان می‌چرخد، همه چیز را اجرا کنید. پس از اتمام طراحی، می‌توانید از اشتراک گذاری آن در سایت استفاده کنید و اطلاعات‌تان را با سایرین به اشتراک بگذارید. همین موضوع موجب می‌شود تا بدون دردسر و نگرانی، پا به عرصه طراحی بگذارید و نظر متخصصان را در خصوص طرح‌تان بدانید.

 

5- طراحی داخلی با هوش مصنوعی سایت Hutch

طراحی داخلی با هوش مصنوعی سایت Hutch

اگر به دنبال وب سایت‌های حرفه‌ای در حوزه هوش مصنوعی هستید که نیازتان را در دنیای طراحی داخلی پاسخ دهند، بی شک Hutch یکی از همین وب سایت ها است. طراحی هوشمند در این حوزه به شکلی انجام می‌شود که می‌توانید تمام آیتم‌ها را تحت کنترل شخصی داشته باشید. استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی (AI) و اینترنت اشیا (IoT) در طراحی داخلی، به کمک این وب سایت ممکن می‌شود. شما به عنوان یک کاربرد خلاق و یوپا می‌توانید با استفاده از این وب سایت روند طراحی را متحول کنید و با یک هوش سرشار از تازگی و خلاقیت، اقدام به پیاده سازی ایده‌های ذهنی‌تان کنید. این سایت نه تنها در حوزه طراحی، بلکه در حوزه خانه هوشمند نیز فعالیت می‌کند. به همین دلیل می‌توانید با همین ویژگی نسبت به کنترل از راه دور در خانه اقدام کنید. الگوریتم‌های هوش مصنوعی در این وب سایت با تجزیه و تحلیل داده‌ها تلاش می‌کنند تا در بهبود کیفیت زندگی همراه ما باشند. استفاده از اینترنت در تمام سطوح و ارائه خدمات آنلاین ویژگی مهم این سیستم است. جالب است بدانید که در این وب سایت، بحث اندازه گیری مصرف انرژی، کنترل آن و ارائه راهکارهای خلق سیستم هوشمند برای کاهش هدر رفت انرژی، بخشی از عملکرد مهمی است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

 

6- طراحی داخلی با هوش مصنوعی سایت RoomGPT

طراحی داخلی با هوش مصنوعی سایت RoomGPT

طراحی داخلی با هوش مصنوعی یکی از سرگرمی‌هایی است که این روزها بسیاری از افراد خلاق دنبال آن هستند. حتی اگر ارتباطی به شغل آن ها نداشته باشد، به دید یک سرگرمی از آن استفاده می‌شود و گاهی نیز اشتراک گذاری خروجی نهایی و تشویق دیگران، موجب تحول در حوزه کسب و کار افراد شده است. سایت RoomGPT  نیز یکی از همین وب سایت‌های ارائه کننده خدمات هوش مصنوعی است. در این وب سایت می‌توانید با تکیه بر هوش مصنوعی، طراحی‌های متفاوتی ارائه کید. ابزارهای طراحی در روم جی پی تی به گونه‌ای است که هر فرد غیرمتخصصی نیز می‌تواند با درک عملکرد آن، از هرکدام استفاده کند. روم چی پی تی به شکلی فوق العاده می‌تواند همراه با ایده های شما، نمایش بی نقصی را ارائه کند. این اپلیکیشن از طراحی داخلی ، طراحی نمای سازه و فضاهای مختلف نیز پشتیبانی می‌کند. ابزارهای این سایت کمک می کنند تا برای دیزاین فضای زندگی‌تان تصمیم بگیرید و از تصاویری نزدیک به واقعیت کمک بگیرید.

پیشنهاد مطالعه: دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک، حذف نکنید ولی هوشمندانه بچینید

 

7- طراحی داخلی با هوش مصنوعی سایت Planner5D

طراحی داخلی با هوش مصنوعی سایت Planner5D

وب سایت Planner 5D یکی از سایت‌های مطرح در حوزه هوش مصنوعی است. از این وب سایت برای می‌توانید برای تبدیل پلان‌های دو بعدی به سه بعدی استفاده کنید. همه جزییات در این سایت به شکلی ارائه می‌شود که می‌توانید بهترین استفاده را داشته باشید. برای استفاده از این سایت هوش مصنوعی، کافی است با بارگذاری نقشه مدنظرتان، برای سه بعدی کردن آن اقداک کنید. این نقشه در قالب هوش مصنوعی به صورت خودکار شناسایی می‌شود و سایت به شما یک ایمیل ارسال می‌کند. پس از این مرحله کار بر روی نقشه آغاز می‌شود. شما می‌توانید با کمک این نقشه‌ها روند سه بعدی سازی را پیش بگیرید. سه بعدی سازی به بهترین  شکل می‌تواند با استفاده هوش مصنوعی انجام شود.

 

8- طراحی داخلی با هوش مصنوعی Diffusion Bee

 طراحی داخلی با هوش مصنوعی Diffusion Bee

وبسایت diffusionbee یکی از سایت‌های هوش مصنوعی است که در حوزه طراحی و دکوراسیون داخلی خدمات خود را ارائه می‌کند. این سایت رنگ و بوی هنری خاصی دارد و در طراحی‌ها، عنصر هنر بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد. طراحی گرافیکی نیز بخش مهمی از این وب سایت. است. در واقع خدمات سایت را می‌توان به موارد زیر تقسیم بندی کرد.

  • Text to Image: این قابلیت در وب سایت امکانی برای شما فراهم می‌کند که یک توصیف از خروجی مدنظرتان بنویسید، سپس وب سایت براساس توضیحات شما در متن، تصویری را به عنوان نتیجه ارائه می‌کند که در نهایت امکان تغییر تصویر را نیز دارا هستید.
  • Image to Image: کافی است یک عکس آپلود کنید و با نوشتن متن راهنما برای تغییر و ادیت آن اقدام کنید. این قابلیت برای طراحی داخلی یک فضا با کمک عکسی کهه از محیط واقعی آن ثبت کرده‌اید ممکن است.
  • In-painting: این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا اشیاء را به تصویر موجود اضافه یا حذف کنید. کافی است یک منطقه را انتخاب کنید و با نوشتن نوع تغییراتتان، جزییات را مشاهده نمایید.
  • Out-painting: اگر یک تصویر خاص دارید که قصدتان تغییر یا اضافه کردن چیزی در آن است، حتما از این سرویس استفاده کنید و با نوشتن یک متن مشخص، عکس را گسترش دهید.
  • Upscaling: از هوش مصنوعی برای افزایش رزولوشن و زیبایی تصویر استفاده می‌کنید.
  • Advanced Options: امکانات پیشرفته‌‌ای در این وب سایت وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد برای طراحی گرافیکی و طراحی داخلی از آن استفاده کنید و لذت ببرید.

نکته قابل توجه در این وب سایت، انجام تمامی مراحل تصویر سازی در این سایت رخ می‌دهد و اطلاعات به سرور ابری ارسال نخواهد شد. این برنامه قابل نصب بر روی ویندوز و مک خواهد بود.

 

کلام آخر

با تمام توضیحاتی که در بالا اشاره شد، استفاده  از هوش مصنوعی در دنیای ما غیر قابل انکار است. شما باید برای آشنایی با بهترین نرم افزارها و وب سایت‌های فعال در طراحی داخلی با هوش مصنوعی، تلاش کنید. به این ترتیب شانس زیادی دارید تا ایده های ذهنی‌تان را پیاده سازی نمایید.

شما چه سایتی برای طراحی داخلی با هوش مصنوعی سراغ دارید؟ نام آن را بنویسید.
برچسب ها:
هوش مصنوعی
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید