تغییر دکوراسیون برای عید نوروز 1403

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۴ دقیقه تاریخ نگارش: ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

ماه اسفند با خودش بوی عید و بهار را می‌آورد. در این مقاله جذابترین و خلاقانه‌ ترین ایده‌ های تغییر دکوراسیون خانه را برای عید نوروز قرار داده‌ایم.

ماه اسفند با خودش بوی بهار و عید نوروز را می‌آورد. و همگی به دنبال تغییر و نو شدن هستند.

از اوایل اسفند، اولین چیزی که به ذهن مادرها و خانم‌های ایرانی می‌رسد، ((خانه تکانی)) است؛ و معمولا در همچین شرایطی، نمی‌دانیم از کجا شروع کنیم! چه چیزی را تغییر بدهیم! چه چیز جدیدی اضافه کنیم! تا خانه با حال و هوای تازه‌ای روبه‌رو شود.

ما در این مقاله شما را راهنمایی می‌کنیم تا با تغییر اساسی در دکوراسیون و چیدمان منزلتان روبه‌رو شوید و سال جدید را با خانه‌ای نو و همراه با احساسی نو آغاز کنید!

با ما همراه باشید.

 

تغییر در حال و هوای خانه برای عید

خلاقیت نوعی ابتکار عمل در انجام کارها است. به کار بردن خلاقیت در خانه برای عید باعث می‌شود که نه تنها خودتان بلکه اطرافیان نیز حس بهتری داشته باشند. خلاقیت از جایی می‌آید که بتوان ایده‌ای نو را در منزل اجرا کرد. در ادامه به تعدادی از نمونه خلاقیت در منزل برای عید اشاره خواهیم کرد:

 

اضافه کردن کوسن

با اضافه کردن چند کوسن متناسب با مبل می‌توانید خلاقیت در خانه برای عید ایجاد کنید.خوشبختانه به قدری پارچه‌های متنوع در بازار موجود است که می‌توانید طرح و رنگ آن‌ها را با مبل، اثاثیه‌های منزل و حتی کاغذ دیواری ست کنید. همچنین می‌توانید کوسن‌های رنگی انتخاب کنید تا خانه شادتر به نظر برسد.

کوسن مبل

کوسن مبل جدید

تغییر دکوراسیون با کوسن های جدید

طراحی پارچه کوسن مبل با ابزار ساده

 

آینه‌های دکوراتیو

یکی دیگر از ایده های خلاقیت در خانه برای عید استفاده از آینه‌های دکوراتیو است. آینه‌های دکوراتیو نوعی آینه‌های تزیینی هستند که زیبایی بی نظیری به خانه می‌بخشند. برای استفاده از آینه‌های دکوراتیو دیواری را در نظر بگیرید که خلوت است. همچنین می‌توانید آینه ها را در نزدیکی آباژور یا پنجره نصب کنید. با نصب آینه‌های دکوراتیو علاوه بر ایجاد زیبایی بیشتر، انعکاس نور افزایش می‌یابد و فضا روشن‌تر و بزرگتر به نظر می‌رسد.

اینه دکوراتیو

ظروف تزیینی

ظروف تزیینی متنوعی در بازار وجود دارند که پاسخگوی تمامی نیازها و سلیقه‌ها است. حتی بعضی از ظروف تزیینی به گونه‌ای هستند که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. ظروف تزیینی نه تنها به صورت تکی بلکه ست نیز موجود است. با توجه به فضا و سلیقه خود از ظروف تزیینی استفاده کنید تا حال و هوای دیگری به منزل ببخشید.‌ همچنین می‌توانید نزدیک عید بر روی ظروف تزیینی خوراکی‌های پذیرایی از مهمان را بر روی ظروف بچینید.

ظروف تزیینی

 

تابلوهای تزیینی

تابلوهای متفاوتی در بازار موجود هستند که می‌توان در از آن‌ها به عنوان خلاقیت در خانه برای عید استفاده کرد. تابلوها از هر جنسی که باشند می‌تواند شامل تصویری از پرتره، طبیعت، خطاطی، گل و غیره باشد. کافی است تابلوی دلخواه خود را یافته و آن را در ابعاد مختلف سفارش دهید. البته که می‌توان از تابلو فرش ماشینی یا دستباف در تزیینات منزل برای عید نوروز استفاده کرد.

تبالو تزیینی

تابلو تزیینی جدید

 

گل و گیاه

استفاده از گل و گیاه در هر مکانی باعث زیباتر شدن و جریان انرژی مثبت می‌شود. گل و گیاه طبیعی بخشی از طبیعت هستند که طراوت و تازگی را به منزل می‌آورند. با توجه به اینکه امروزه بسیاری از مردم در آپارتمان زندگی می‌کنند فروش گیاهان آپارتمانی رونق یافته است. گیاهان آپارتمانی انواع و اقسام مختلفی دارند که می‌توان از آن‌ها حتی در محیط‌های کم نور و پشت به آفتاب هم استفاده کرد. نه تنها از گل و گیاهان طبیعی به عنوان خلاقیت در خانه برای عید استفاده می‌شود بلکه از گل و گیاهان مصنوعی هم می‌توان استفاده کرد. بعضی از گل و گیاهان مصنوعی به قدری تمیز و هنرمندانه ساخته شده‌اند که در نگاه اول طبیعی به نظر می‌رسند.

 

 

ریسه ال دی ای

در تزیینات منزل برای عید نوروز خرید ریسه ال ای دی را فراموش نکنید. بعضی از کارهایی که در خانه انجام می‌شود مخصوص مناسبت خاص است. زیرا در روزهایی مانند عید نوروز احتمال اینکه مهمان بیاید بیشتر است. ریسه‌های رنگی ال دی ای به سادگی در قسمت‌های مختلف نصب می‌شوند. به طور مثال دور میز پذیرایی یا قسمتی خاص از دیوار را با ریسه‌های رنگی تزیین کنید. با این کار تصویری ماندگار از خانه خود در ذهن مهمانان می‌سازید.

 

 

تزیین اتاق برای عید نوروز

عید نوروز همزمان با تغییر فصل زمستان به بهار اتفاق می‌افتد بنابراین نه تنها در طبیعت بلکه در خانه‌ها شاهد حال و هوای عید هستیم. استفاده از خلاقیت در خانه برای عید تنها محدود به تزیینات منزل برای عید نوروز نیست. بلکه می‌توان عید را به درون اتاق خواب آورد. موارد کاربردی در تزیین اتاق برای عید نوروز عبارتند از:

 

لوستر

لوستری که به سقف آویزان شده است نقش مهمی در تامین نور و زیبایی دارد. امروزه لوسترهای متنوعی در بازار وجود دارد. به عنوان تزیینات منزل برای عید نوروز در اتاق خواب می‌توانید مدل‌های مختلف لوسترهای مدرن، فانتزی و کلاسیک را برای اتاق انتخاب و خرید کنید. در کنار لوستر به دیوارکوب و آباژور هم فکر کنید. قطعا دیوار یا میزی وجود دارد که جای خالی وسایل روشنایی را در آن حس می‌کنید.

 

 

 

پرده

پرده‌ اگر نباشد خانه و اتاق بی روح است. پرده‌ها به خانه و اتاق جان می‌بخشند. فصل بهار فصل رویش و تازگی است. چه چیزی بهتر از اینکه با عوض کردن پرده حال و هوای عید را به درون اتاق خواب بیاورید. اگر پنجره بزرگی دارید از والان استفاده کنید. در صورتی که نمی‌خواهید زیاد هزینه کنید پرده جمع کن (پرده گیر) را توصیه می‌کنیم. با انتخاب یک پرده جمع کن زیبا و شیک تزیین اتاق برای عید نوروز را انجام داده‌اید.

 


مدل پردهای جدید اتاق خواب عروس

 

فرش

فرش‌ها در تزیین اتاق برای عید نوروز به کار می‌روند. اگر همان فرش قدیمی خود را می‌خواهید استفاده کنید با کمی تغییر دکوراسیون آن را به صورتی دیگر بر روی زمین بیندازید. به طور مثال اگر همیشه افقی بر روی زمین بوده است این بار آن را عمودی یا کج بیندازید. همین کارهای کوچک تحولاتی بزرگ در تزیین اتاق برای عید نوروز ایجاد می‌کند. در غیر این صورت با خرید یک فرش جدید به اتاق خواب حال و هوایی تازه ببخشید. به جز فرش از حصیر، جاجیم و گلیم هم می‌توانید استفاده کنید.

 

کتابخانه

کتابخانه ایده‌ای دیگر در خلاقیت در خانه برای عید در اتاق خواب به شمار می‌رود. با نصب قفسه‌ای کوچک بر روی دیوار یا خرید کتابخانه کوچک، فضای اتاق خواب را متحول کنید. در کتابخانه نه تنها کتاب، بلکه دفترچه تلفن، اسناد و مدارک اداری و غیره را می توانید قرار دهید. اما دقت کنید که همه چیز با نظم درون آن  قرار گیرد. یکی دیگر از ایده‌ها در تزیین اتاق برای عید نوروز استفاده از باکس‌های چوبی است. به کمی جست و جو در اینترنت خواهید دید که چگونه به سادگی یک باکس چوبی یا حصیری تبدیل به کتابخانه شده است.

 

 

تلویزیون

عده‌ای ترجیح می دهند برای تماشای تلویزیون دراز بکشند. از آنجا که همیشه هم نمی‌توان بر روی زمین یا مبل دراز کشید به عنوان تزیین اتاق برای عید نوروز می‌توانید تلویزیونی کوچک بر روی دیوار رو به روی تخت خواب نصب کنید. با این کار به راحتی بر روی تخت دراز کشیده و علاوه بر استراحت برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود را تماشا کنید.

 

 

♦ تغییر دکوراسیون ورودی منزل برای عید نوروز

ورودی منزل، اولین فضایی است که شما و مهمان‌ها با آن روبه‌رو می‌شوید؛ پس تغییر دکوراسیون و ایجاد حس جدیدی برای آن، از همان بدو ورود، تاثیر خود را می‌گذارد.

امروزه اکثر خانه‌ها، ورودی کوچکی دارند و نمی‌توان تغییرات بزرگ در آن‌ها ایجاد کرد. اما با این حال، با تغییرات کوچک اما موثر، تغییر بی‌نظیری را می‌توانید ایجاد کنید.

پیشنهاد ما به شما طراحی دسته‌گلی کوچک به صورت آویز است؛ آن را بر روی در ورودی قرار بدهید. دسته‌گلی که با گل‌های بهاری و رنگ‌های شاد درست شده باشد. همچنین می‌توانید سفره هفت سین کوچکی را در ورودی منزل خود قرار دهید.

حتما بخوانید: معرفی 10 مدل از جدیدترین دکوراسیون ورودی منزل

 

تزئین ورودی خانه برای عید

تصویر یک (گل‌آرایی در ورودی)

 

♦ تغییر دکوراسیون نشیمن و پذیرایی برای عید نوروز

معمولا اولین فضایی که علاقه داریم در آن تغییراتی بی‌نظیر ایجاد کنیم، نشیمن و پذیرایی است؛ زیرا بخش اعظم خانه را تشکیل می‌دهد و ناخودآگاه با تغییر آن، احساس خوبی به کل فضا و اعضای خانواده منتقل می‌شود.

ما 4 پیشنهاد فوق‌العاده برای شیک شدن و نو شدن فضای پذیرایی و نشیمن را بررسی کرده‌ایم:

  1. کاغذ دیواری
  2. رنگ کردن دیوارها
  3. تغییر در چیدمان مبلمان

 

1. کاغذ دیواری

شما با انتخاب یک کاغذ دیواری شیک و زیبا، بدون آن که کثیفی و به هم ریختگی در منزلتان ایجاد شود؛ می‌توانید تغییری بی‌نظیر در فضا ایجاد کنید. فقط کافی است کار را به کاردان آن بسپارید و طی دو الی سه روز، از تغییر جدید ایجاد شده نهایت لذت را ببرید!

حتما بخوانید: معرفی جدیدترین کاغذ دیواری های شیک

 

کاغذ دیواری برای اتاق نشیمن

تصویر دو (کاغذ دیواری با طرح بتنی برای اتاق نشیمن)

 

کاغذ دیواری برای اتاق پذیرایی

تصویر سه (کاغذ دیواری با طرح آجری برای اتاق نشیمن)

 

2. رنگ کردن دیوارها

رنگ کردن دوباره دیوارها یکی دیگر از آن ایده‌ هایی است که باعث نو شدن و تمیز دیده شدن فضا می‌شود. اما از آن‌‌جایی که رنگ به خودی خود، دردسرهایی را همراه دارد، به شما پیشنهاد می‌کنیم: اگر قصد رنگ کردن را دارید تا دیر نشده است از همین امروز کار را شروع کنید!

حتما بخوانید: چه رنگی مناسب اتاق نشیمن است؟ 10پیشنهاد وسوسه انگیز!

 

رنگ کردن اتاق پذیرایی

تصویر چهار (رنگ کردن اتاق پذیرایی)

 

رنگ کردن اتاق نشیمن

تصویر پنج (استفاده از رنگ سبز ملایم برای اتاق نشیمن)

 

3. تغییر در چیدمان مبلمان خانه

اگر فرصت و حوصله به‌هم‌ریختگی را ندارید، نگران نباشید! شما تنها با تغییر چیدمان وسایل منزل و گردگیری در روزهای پایانی اسفند ماه به راحتی می‌توانید نو شدن را به خانه خود هدیه بدهید!

 

چیدمان و دکوراسیون اتاق نشیمن

تصویر شش (تغییر چیدمان اتاق نشیمن)

 

چیدمان و دکوراسیون اتاق نشیمن1

تصویر هفت (تغییر دکوراسیون اتاق نشیمن)

 

♦ تغییر دکوراسیون آشپزخانه برای عید نوروز

اگر مادر و خانم خانه نباشید، متوجه نمی‌شوید که فضای آشپزخانه هم نیاز به تغییرات اساسی برای نو شدن دارد.

 

ما برای شیک شدن آشپزخانه در این روزهای پایانی سال 3 ایده قرار داده‌ایم:

  1. تغییر کاشی بین کابینت‌‌ها
  2. تغییر کابینت‌‌ها
  3. طراحی شلف
  4. تغییر چیدمان وسایل

 

1. تغییر کاشی‌های آشپزخانه

شما با تعویض کاشی بین کابینت‌‌های آشپزخانه، می‌توانید احساسی جدید در فضا ایجاد کنید.

سعی کنید از کاشی با طرح‌ها و رنگ‌های شاد و متفاوت‌تری نسبت به قبل استفاده کنید. همچنین اگر خرید کاشی از نظر هزینه برایتان دشوار است به‌راحتی با خرید چسب طرح کاشی می‌توانید این تغییر را ایجاد کنید.

 

تزئین کاشی بین کابینت ها

تصویر هشت (استفاده از کاشی مراکشی برای بین کابینت‌ ها)

 

کاشی بین کابینت ها با طراحی خاص

تصویر نه (استفاده از کاشی با طرح آجری برای بین کابینت‌ ها)

 

2. تغییر کابینت‌‌های آشپزخانه

تعویض کابینت‌‌ها نیز، خودش تغییر اساسی را به همراه دارد. اما اگر این کار از نظر هزینه برایتان دشوار است می‌توانید کابینت‌‌ها را رنگ کنید.

حتما بخوانید: 8 ایده کابینت آشپزخانه که ظاهری مدرن و کلاسیک به آشپزخانه شما می دهد.

 

مدل‌های مختلف کابینت

تصویر ده (استفاده از کابینت چوبی شیک با رنگ‌های مختلف)

 

کابینت با طراحی خاص و مدرن

تصویر یازده (طراحی کابینت با طراحی خاص)

 

3. طراحی شلف آشپزخانه

با طراحی قفسه و شلف‌ می‌توانید تغییر و نظم در فضای آشپزخانه ایجاد کنید. سعی کنید وسایلی در آن‌ها قرار بدهید که رنگ‌های شاد داشته باشد!

 

طراحی شلف برای آشپزخانه

تصویر دوازده (طراحی شلف برای آشپزخانه)

 

طراحی شلف مدرن برای آشپزخانه

تصویر سیزده (استفاده از شلف چوبی و خاص برای آشپزخانه)

 

4. تغییر چیدمان وسایل آشپزخانه

همیشه آسان‌ترین راه نیز وجود دارد، آن هم تغییر چیدمان و گردگیری فضا است. حتی اگر از ایده‌ ها به هر دلیلی نتوانستید استفاده کنید؛ ما به شما پیشنهاد می‌کنیم به صورت اصولی و صحیح، چیدمان فضا را تغییر دهید. و از تغییر ایجاد شده لذت ببرید!

 

چیدمان اصولی آشپزخانه

تصویر چهارده (چیدمان اصولی آشپزخانه)

 

دکوراسیون آشپزخانه مدرن

تصویر پانزده (تغییر دکوراسیون آشپزخانه شیک)

 

♦ تغییر دکوراسیون در اتاق خواب

ایجاد تغییر در اتاق خواب برای هر شخصی اهمیت دارد! 

  1. رنگ کردن دیوارها
  2. کاغذ دیواری
  3. تغییر روکش تخت
  4. طراحی شلف و قفسه
  5. تغییر چیدمان فضا
  6. تغییر رگال لباس‌ها

 

1. رنگ کردن دیوارهای اتاق خواب

رنگ آمیزی دیوار اتاق خواب

تصویر شانزده (رنگ کردن اتاق خواب)

 

رنگ کردن اتاق با روش ساده

تصویر هفده (تغییر رنگ اتاق خواب به رنگ سال 2021)

 

2. نصب کاغذ دیواری اتاق خواب

کاغذ دیواری 2020 برای  اتاق خواب

تصویر هجده (استفاده از کاغذ دیواری با رنگ سال 2021)

 

حتما بخوانید: جدیدترین مدل کمد دیواری اتاق خواب کوچک 2020

کاغذ دیواری مدرن برای اتاق خواب

تصویر نوزده (استفاده از کاغذ دیواری طرحدار)

 

3. تغییر روکش تخت اتاق خواب

جدیدترین روکش تخت 2020

تصویر بیست (استفاده از جدیدترین نوع روتختی)

 

روکش تخت مدرن برای تخت

تصویر بیست و یک (استفاده از روتختی با رنگ‌های شاد)

 

4. طراحی شلف و قفسه اتاق خواب

طراحی قفسه برای اتاق خواب

تصویر بیست و دو (طراحی جذاب‌ترین نوع شلف برای اتاق خواب)

 

5. تغییر چیدمان فضای اتاق خواب

چیدمان اصولی اتاق خوابی

تصویر بیست و سه (چیدمان اصولی اتاق خواب)

 

حتما بخوانید: جدیدترین مدل های تخت خواب‌ شیک 2020

دکوراسیون اتاق خواب مدرن

تصویر بیست و چهار (تغییر دکوراسیون فضای اتاق خواب)

 

6. تغییر رگال لباس‌ اتاق خواب

مدل‌های مختلف رگال لباس مدرن

تصویر بیست و پنج (استفاده از رگال‌های مدرن برای لباس‌ها)

 

جدیدترین رگال لباس 2020

تصویر بیست و شش (طراحی رگال خاص برای اتاق خواب)

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید