10 راهکار عملی برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در ادامه چند راهکار عملی و آسان برای افزایش عمر لباسشویی ارائه خواهیم داد.

ماشین لباسشویی یکی از لوازم خانگی بسیار ضروری در هر منزل است که خرابی آن برابر با خسارت مادی زیاد و اختلال در روند عادی زندگی است. به همین دلیل بهترین کار استفاده صحیح از آن برای افزایش طول عمر لباسشویی است. در ادامه چند راهکار عملی و آسان برای افزایش عمر لباسشویی ارائه خواهیم داد.

 

توجه به ظرفیت لباسشویی

یکی از آسان ترین کارهایی که می توانید برای بالا بردن طول عمر لباسشویی انجام دهید، قرار دادن لباس متناسب با ظرفیت دستگاه است. متاسفانه برخی از افراد به این موضوع ساده و مهم توجه نداشته و مقدار زیادی لباس را داخل مخزن قرار می دهند. در این شرایط فشار زیادی به بلبرینگ، موتور و سایر قطعات وارد میشود.

پر کردن بیش از اندازه لباسشویی حتی باعث کار نکردن دور تند لباسشویی میشود. در طول روز افراد زیادی با مراکز تعمیر ماشین لباسشویی آبسال و سایر برندهای ایرانی و خارجی برای حل این مشکل تماس میگیرند. این در حالیست که براحتی و با خالی کردن مخزن می توان مشکل را برطرف کرد.

تراز کردن لباسشویی

یکی دیگر از کارهای ساده ای که در اغلب مواقع نادیده گرفته میشود، تراز کردن لباسشویی است. ماشین لباسشویی باید روی سطح کاملا صاف و تراز قرار بگیرد، در غیر این صورت در حین چرخش دیگ لرزش زیادی در آن ایجاد شده و به قطعات داخلی آسیب وارد میشود. توجه داشته باشید که علت خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی در بسیاری از مواقع همین مساله ساده است.

اگر سطح صاف نیست، کافیست ارتفاع پایه های لباسشویی را تنظیم کنید. با افزایش و کاهش ارتفاع پایه ها می توان از لرزش و صدای زیاد لباسشویی جلوگیری کرد.

استفاده از محافظ برق

ماشین های لباسشویی دارای خازن پارازیت گیر هستند، اما قطع و وصل های مداوم برق و نوسان در ولتاژ را نمی تواند کنترل کند. قطع برق در اغلب شهرهای ایران به مساله ای عادی تبدیل شده است، اما به شدت می تواند به وسایل برقی آسیب وارد کند. بهترین کار برای پیشگیری از آسیب های جدی به دستگاه، استفاده از محافظ برق است. محافظ برق قیمت زیادی ندارد، اما می تواند مانع از خسارت های چند میلیونی شود.

تمیز کردن فیلتر تخلیه

هر چیزی که مانع از تخلیه فاضلاب لباسشویی شود، در نهایت طول عمر دستگاه را کاهش می دهد. یکی از قطعاتی که نادیده گرفته میشود، فیلتر تخلیه است. این فیلترها به مرور با پرز، مو و مواد شوینده مسدود میشوند و باید منافذ آن مجدد باز شود. با شستشوی مرتب و دوره ای فیلتر تخلیه می توان طول عمر ماشین لباسشویی را افزایش داد. این قطعات در پایین لباسشویی قرار دارند و براحتی می توانید آن را از جای خود خارج کنید.

اگر فیلتر تخلیه بیش از اندازه رسوب گرفته است، پیشنهاد می کنیم با قطعه سالم و فابریک آن را تعویض کنید.

تعویض شلنگ تخلیه

یکی دیگر از روش های افزایش طول عمر ماشین لباسشویی، تمیز کردن و تعویض شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی است. شلنگ تخلیه نیز مانند فیلتر به مرور با لایه های رسوب مسدود میشود. علاوه براین، این قطعه پلاستیکی به مرور دچار ترک و شکستگی نیز خواهد شد. بهترین کار برای جلوگیری از اختلال در نحوه عملکرد دستگاه، تعویض شلنگ در زمان مناسب است. شلنگ تخلیه را براحتی می توانید از پشت دستگاه جدا و بعد از تعویض آن را وصل کنید.

افزایش طول عمر لباسشویی

جرم گیری ماشین لباسشویی

با توجه به اینکه داخل مخزن لباسشویی همیشه نم و رطوبت وجود دارد، احتمال تشکیل لایه های رسوب و قارچ و کپک وجود دارد. لایه های رسوب در داخل لباسشویی می تواند باعث خوردگی های شدید دستگاه و پوسیدگی قطعات داخلی شود. شاید برایتان جالب باشد که با جرم گیری می توانید طول عمر لباسشویی را افزایش دهید.

برای جرم گیری ماشین لباسشویی می توانید از جوش شیرین، سرکه، آبلمیو و مواد جرم گیر استفاده کنید. با اسپری سرکه در داخل مخزن لباسشویی بسیاری از قارچ و کپک ها و لایه های رسوب از بین می روند. علاوه براین، می توانید یک فنجان جوش شیرین را داخل مخزن لباسشویی قرار دهید. سپس دستگاه را بدون لباس روشن کنید تا یکی از برنامه های شستشو اجر شود. بعد از اتمام برنامه شستشو، با دستمال تمام بخش های داخل لباسشویی را با دستمال خشک کنید و درب دستگاه را باز بگذارید.

روشن نکردن مداوم لباسشویی

ماشین های لباسشویی مانند سایر لوازم الکتریکی نیاز به استراحت دارند و نباید به موتور و قطعات داخلی آن فشار زیادی وارد کرد. در حالت استاندارد بهتر است بین هر مرتبه روشن کردن لباسشویی حداقل 2 ساعت فاصله باشد. در این مدت موتور خنک شده و به آن فشار وارد نمیشود.

استفاده نکردن از لباسشویی در ساعات اوج مصرف برق

برخی از ساعات شبانه روز از قبیل 18 تا 22 مصرف برق افزایش زیادی پیدا می کند. در این ساعات نوسان برق بسیار زیاد است و به شدت به وسایل الکتریکی آسیب وارد میشود. در این ساعات احتمال قطعی برق نیز وجود دارد. به همین دلیل بهتر است ماشین لباسشویی را در سایر ساعات شبانه روز روشن کنید.

بالا نبودن بیش از اندازه دمای آب

ماشین های لباسشویی دارای برنامه های پیش فرض هستند که متناسب با جنس لباس دمای آب و مدت زمان شستشو تعیین می گردد. این تنظیمات را می توان به دلخواه تغییر داد. اگر دمای آب را بیش از اندازه افزایش دهید، احتمال آسیب وارد شدن به دستگاه و لباس ها وجود دارد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم تا حد امکان تنظیمات پیش فرض را تغییر ندهید. بر اساس نوع و جنس لباس ها از روی دفترچه راهنما برنامه مناسب را انتخاب و اجرا کنید.

سرویس دوره ای ماشین لباسشویی

یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای اینکه از خرابی های جدی لباسشویی پیشگیری کنید، سرویس دوره ای آن است. با سرویس دوره ای لباسشویی توسط تعمیرکار ماهر می توان وضعیت موتور، سنسورها، سیم پیچی داخلی و سایر قطعات را بررسی کرد. بسیاری از خرابی های جدی ماشین لباسشویی اگر زود شناسایی و رفع شوند می توانند از خسارت های مادی هنگفت جلوگیری کنند.

به عنوان مثال، اگر موتور لباسشویی به صورت مرتب سرویس شود، می توانید از ضعیف شدن آن جلوگیری کنید. علاوه براین، در زمان مناسب تعمیرکار می تواند تسمه را تعویض کند تا عملکرد لباسشویی کاملا طبیعی پیش برود. تکنوپشتیبان یکی از تیم های معتبر در این زمینه است که خدمات تعمیر لوازم خانگی در تهران را با قطعات اصلی برای برندهای ایرانی و خارجی انجام می دهد. برای استفاده از خدمات این مجموعه کافیست نام تکنوپشتیبان را در اینترنت جستجو کنید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید