طراحی داخلی فروشگاه لباس، تبدیل به پرفروش‌ترین فروشگاه شوید!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

نکات و ایده های طراحی داخلی فروشگاه لباس، نحوه چیدمان لباس‌ها، نورپردازی در طراحی داخلی فروشگاه پوشاک، نشیمن در طراحی داخلی لباس فروشی و...

پوشاک یکی از ضروری‌ترین نیازهای بشر است که در هر سنی باید نوع مناسب آن را با توجه به آب و هوا، موقعیت و جنسیت تهیه کرد. فروشگاه‌های لباس جزو مهم‌ترین فروشگاه‌ها در سطح شهر بوده که بهتر است طراحی داخلی فروشگاه لباس را با جدیت دنبال کرد تا بتوان مشتریان بیشتری را به درون فروشگاه کشانده و منجر به خرید آن‌ها شد.

 

طراحی دکوراسیون فروشگاه پوشاک

طراحی داخلی فروشگاه لباس

یکی از شلوغ‌ترین فروشگاه‌ها مربوط به فروشگاه پوشاک است زیرا خرید البسه در هر فصلی از سال ضروری است که تبدیل به کالای همیشگی شده است. در فروشگاه پوشاک کیفیت، قیمت و کالا دکوراسیون فروشگاه روی مشتریان تاثیرگذار است. طراحی داخلی فروشگاه لباس تاثیر زیادی در افزایش فروش و جذب مشتری دارد. صاحبان فروشگاه علاوه بر با کیفیت بودن لباس‌ها می‌بایست به طراحی داخلی دکوراسیون فروشگاه پوشاک اهمیت دهند و فضایی ایده‌آل را ایجاد نمایند.

دکوراسیون فروشگاه لباس باید طوری چیده شود که اگر کسی قصد خرید نداشته باشد با دیدن اجناس جذب شود. طراحی ویترین فروشگاه لباس از اهمیت زیادی برخوردار است که باید به دیزاین ویترین حساسیت نشان داد و در آن خلاقیت لازم را به کار برد. مقابل در ورودی و مرکز فروشگاه منطقه گرم شناخته شده که مکانی ایده‌آل برای نمایش کالا است که فرد در همان نگاه اول جذب داخل فروشگاه و گشتن میان انبوهی از کالاها شود. سایر قسمت‌ها نظیر صندوق پول، اتاق پرو، مانکن و ... مناطق سرد هستند.

نحوه قرار دادن لباس‌ها در دکوراسیون فروشگاه حائز اهمیت است بنابراین بهتر است لباس‌ها طوری در فروشگاه چیده شوند که مشتریان با دیدن آن‌ها نیاز شدید به خرید لباس را احساس کنند. اصول طراحی داخلی فروشگاه لباس کمک می‌کند تا بتوان این امر مهم را به بهترین حالت انجام داد.

 

نحوه چیدمان لباس‌ها 

بهترین شیوه طراحی داخلی فروشگاه لباس

نحوه چیدمان لباس‌ها در فروشگاه بسیار مهم است. عموما در هر فروشگاهی سه دسته لباس وجود دارد که شامل پوشاک زنانه، مردانه و کودکانه است. پوشاک زنانه بهتر است در یک سو، مردانه در سوی دیگر و کودکان در قسمتی دیگر چیده شوند تا افراد بتوانند برحسب نیاز به قسمت مورد نظر خود مراجعه کنند.

از سویی دیگر بهتر است در طراحی داخلی فروشگاه لباس قیمت‌ها در نظر گرفته شوند تا کل اجناس گران قیمت یا ارزان فیمت نباشند بلکه البسه زنانه، مردانه و بچگانه طوری چیده شوند که بتوان با توجه به بودجه نوع مناسب را خریداری کرد. عناوینی همچون تخفیف ویژه، فروش سال، پر فروش‌ترین‌ها، جدیدترین کالکشن زمستانه و ... ترغیب کننده مشتری به جستجوی بیشتر هستند.

 

پیشنهاد مطالعه: رگال لباس چیست و نکات دکوراسیون با رگال لباس

 

اهمیت دسته‌بندی لباس‌ها در طراحی داخلی فروشگاه 

جذاب ترین طراحی داخلی فروشگاه لباس

لباس‌هایی که از نظر رنگ، آستین بلند یا کوتاه بودن، بلند یا کوتاه بودن قد، ضخیم یا نازک بودن و ... در قفسه و رگال‌ها مرتب می‌شوند فرصت انتخاب از میان تنوع‌های موجود فراهم می‌آورند. در طراحی داخلی فروشگاه لباس برای اینکه بتوان چنین امری را رعایت کرد باید از قبل هدف و نوع چیدمان مشخص شود تا بتوان قفسه، رگال و استندها را در ارتفاع مناسبی نصب کرد.

 

مکانی برای کالاهای فرعی در طراحی فروشگاه لباس

نمایش اکسسوری ها در دیزاین فروشگاه لباس

بسیار پیش آمده است که مشتری به قصد خرید یک لباس مشخص به فروشگاه مراجعه کرده اما با چند کالا از فروشگاه خارج شده است. کالاهای فرعی نظیر کیف، کفش، کمربند، روسری و ... فرصتی را فراهم می‌کنند تا مشتری برای ست کردن و یا رفع نیاز، آن‌ها را از همان فروشگاهی که قصد خرید لباس دارد تهیه کند. بنابراین در طراحی داخلی فروشگاه لباس بهتر است فضایی برای کالاهای فرعی در نظر گرفته شود تا آمار فروش نیز بالا رود.

 

پس زمینه در طراحی داخلی فروشگاه لباس

طراحی داخلی فروشگاه لباس  با بهترین ایده ها

در طراحی داخلی فروشگاه لباس تا حد امکان از رنگ‌های روشن و خنثی به عنوان پس زمینه استفاده می‌شود تا لباس‌های رسمی و روزمره خود را نشان دهند. در طراحی فروشگاه‌های ورزشی یا فروشگاه‌هایی که کالاهای آن عمدتا به نوجوانان اختصاص می‌یابد می‌توان از رنگ‌های تیره و مکمل در پس زمینه استفاده کرد به شرطی که فروشگاه متراژ بزرگ یا متوسط رو به بزرگ داشته باشد.

گاهی در فروشگاه‌های لباس مردانه از رنگ‌های تیره و مات و در فروشگاه‌های لباس زنانه از رنگ‌های روشن و براق استفاده می‌شود که ایده‌ای برای جلب توجه مشتری است. به طور کلی در استفاده از رنگ‌های تیره یا روشن نباید اغراق کرد بلکه هر چیزی در حد متعادل خود زیبایی دارد.

 

نورپردازی در طراحی داخلی فروشگاه پوشاک

خاص ترین طراحی داخلی فروشگاه لباس

وجود نور باعث بهتر دیده شدن اجناس می‌شود. در طراحی داخلی فروشگاه لباس برای نورپردازی می‌توان به دو حالت عمل کرد:

  • کل فروشگاه روشن و نورانی باشد
  • نورپردازی طوری باشد که روی اجناس تمرکز کرده طوری که فروشگاه به دو قسمت نورانی و کم نور تقسیم شود.

 

نقش موسیقی در طراحی داخلی فروشگاه لباس

طراحی داخلی فروشگاه لباس  مردانه و زنانه

سال‌‌هاست که نقش موسیقی در میان افراد پر رنگ‌تر شده است. در طراحی داخلی فروشگاه لباس موسیقی جایگاه ویژه‌ای دارد که با توجه به تم فروشگاه، رده سنی مراجعه کنندگان و ... می‌توان نوع مناسبی از آهنگ‌های شاد، ملایم و ... را پخش کرد. بلندگوها در قسمت هایی تعبیه می‌شوند که جلوه بصری را به هم نزده و از کل فروشگاه بتوان با صدای مناسب آهنگ را شنید. صدای موسیقی باید طوری تنظیم شود که مانع از شنیدن صدای فروشنده نشده و مشتریان بتوانند به آسانی با یکدیگر صحبت کنند.

 

نشیمن در طراحی داخلی فروشگاه لباس

طراحی نشیمن در لباس فروشی

در طراحی داخلی فروشگاه لباس از اهمیت نشیمن نباید غافل شد. نشیمن می‌تواند محدود و در گوشه‌ای از فروشگاه باشد یا اینکه در صورت بزرگ بودن فضا در نقاط مختلف تعدادی نشیمن قرار داد. نشیمن‌ها فرصتی برای نشستن و خستگی در کردن فراهم می‌آورند. از سویی دیگر قرار دادن نشیمن در فروشگاه شیوه‌ای برای بازاریابی بیشتر است زیرا افراد می‌توانند روی آن نشسته و بر روی انتخاب خود تمرکز کنند.

 

پیشنهاد مطالعه9 چیدمان دکور فروشگاه که منجر به فروش بیشتر میشود

 

تجهیزات مورد استفاده در طراحی داخلی لباس فروشی

بهترین طراحی داخلی فروشگاه لباس

در هر فروشگاهی انواع تجهیزات وجود دارند که فضایی برای چیدمان لباس‌ها و نمایش آن‌ها به وجود می‌آورند. قفسه، رگال، میز، استند، مانکن، پایه، آینه و ... جزو مواردی هستند که در طراحی داخلی فروشگاه لباس باید به آن‌ها توجه کرد. تجهیزات باید ایمن بوده و مانع از آسیب به مراجعه کنندگان شود بنابراین باید نوع با کیفیت آن را سفارش داد.

تمامی تجهیزات در اثر دست مالیدن، آلودگی هوا و ... کثیف می‌شوند. قطعا فروشگاه‌هایی که در آن نظافت حرف اول را می‌زند فروش بهتری دارند زیرا وجود گرد و خاک و چربی‌ها ناپسند بوده و تاثیر منفی روی مشتری می‌گذارند. پس از اتمام نصب تجهیزات، فروشگاه به طور اساسی نظافت شده سپس اجناس چیده می‌شوند. پس از آن هر روز باید فروشگاه را تمیز و نظافت کرد.

 

تهویه هوا در طراحی داخلی فروشگاه لباس

طراحی داخلی فروشگاه لباس آقایان به شیوه ای جذاب

وجود هوای تازه و مطبوع در فروشگاه باعث احساس راحتی و آرامش شده که رضایت مشتریان را فراهم می‌کند. وجود تهویه هوا در فروشگاه به صورت سقفی یا دیواری بسیار مهم و ضروری است که با توجه به متراژ فروشگاه و ارتفاع سقف و همچنین مکان قرارگیری (خیابان، داخل پاساژ و ...) تعداد آن مشخص می‌شود که در طراحی داخلی فروشگاه لباس نباید از آن غافل شد.

 

پیشنهاد مطالعهجدیدترین مدل کمد لباس عروس و داماد

 

کلام آخر

ایده‌های مختلفی برای دکوراسیون فروشگاه لباس و مغازه پوشاک وجود دارند که توجه به آن‌ها می تواند منجر به جذب مشتری بیشتر و تمایل آن‌ها به خرید شود.‌ از تابلوی نصب شده بر سر در ورودی تا انتهای فروشگاه در هر قدم باید به طراحی داخلی فروشگاه لباس دقت کرد تا بتوان مکانی جذاب به وجود آورد. هرچقدر جذابیت مکان بیشتر شود تمایل مشتری به خرید و مراجعات بعدی نیز افزایش می‌یابد.

 

برچسب ها:
فروشگاه لباس
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید