آموزش کندن کاشی بدون شکستگی و ترک خوردن

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

برای نصب کاشی جدید یا کندن کاشی‌های قدیمی بدون شکستگی لازم است اصول اولیه نصب یا کندن کاشی را بدانید.

کاشی‌کاری نیز یکی از فعالیت‌هایی است که به مهارت و دقت بالا نیاز دارد. برای نصب کاشی جدید یا کندن کاشی‌های قدیمی بدون شکستگی لازم است اصول اولیه نصب یا کندن کاشی را بدانید. نحوه کندن کاشی بدون شکستگی چگونه است؟ چطور می‌توان بدون ایجاد خرابی و زیان مالی، کاشی‌های فعلی را از جایشان جدا کرد؟ اگر شما هم جزو افرادی هستید که نیاز به راهنمایی در این زمینه دارید، توصیه می‌کنیم که این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

 

ابزار لازم برای کندن کاشی بدون شکستگی

اولین قدم برای‌آنکه بدانیم نحوه کندن کاشی بدون شکستگی چیست، آن است که ابزار و تجهیزات لازم برای آن را بشناسیم.  شناخت و آماده‌سازی ابزار لازم، اولین مرحله برای شروع کار است. برای مشاهده انواع تجهیزات لازم برای کاشی کاری مانند چسب کاشی شیمی ساختمان در دکتر تامین، می‌توانید به وب‌سایت این مجموعه مراجعه کنید. زمانی که متخصصان قصد دارند کاشی‌ها را بدون شکستگی از جای خود جدا کنند، معمولاً از ابزار و وسایل زیر استفاده می‌کنند:

  • چکش
  • اسکنه
  • تیشه مخصوص بنایی
  • جارو یا جاروبرقی صنعتی
  • وسایل ایمنی (عینک، دستکش، لباس کار، زانوبند در صورت نیاز)
  • فرغون برای حمل ضایعات

 

نحوه کندن کاشی بدون شکستگی چگونه است؟

اگر بخواهید تعمیرات یا بازسازی را بدون ایجاد آسیب به کاشی‌های فعلی انجام دهید، باید راه چاه آن را نیز بدانید. کندن کاشی‌های فعلی بدون ایجاد شکستگی یا ترک ممکن است، اما نیاز به‌دقت و ظرافت بسیاری دارد. برای شروع، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

1.محیط کار را آماده کنید

قبل از هر چیز، باید محیط کار را آماده کنید. معمولاً وقتی بخواهید کاشی را بدون ایجاد آسیب در آن از سطح جدا کند، احتمالاً وسعت انجام کار بسیار اندک است. برای همین بهتر است که با پوشاندن وسایل اطراف، از کثیف‌شدن آن‌ها جلوگیری کنید. درصورتی‌که محیط کار دارای سیستم تهویه است، بهتر است که آن را برای پیشگیری از پخش گردوخاک خاموش کنید.

 

2.نوع اتصال کاشی به سطح را بررسی کنید

دومین مرحله از نحوه کندن کاشی بدون شکستگی، آن است که متریال اتصال کاشی به سطح موردنظر را شناسایی کنید. برای این کار، تنها کافی است که یکی از کاشی‌های کهنه یا شکسته موجود را انتخاب کنید؛ اسکنه را روی ترک‌های کاشی قرار دهید. در غیر این صورت، اسکنه را روی شکاف‌های بین کاشی‌ها قرار دهید.

به کمک چکش، ضربه‌ای کوچک به انتهای اسکنه وارد کنید. اگر کاشی روی دیوار به‌صورت کامل و دست‌نخورده جدا شد، به آن معناست که با چسب یا ماستیک به دیوار چسبیده است. در غیر این صورت، ممکن است که متریال استفاده شده برای اتصال، ملاط سیمان بوده باشد. ازآنجایی‌که قیمت چسب کاشی در گذشته زیاد بوده است، احتمال وجود آن کمتر از گزینه‌های دیگر خواهد بود.

 

 

3.شروع به کندن کاشی‌ها کنید

اکنون آموزش نحوه کندن کاشی بدون شکستگی تا حد زیادی تکمیل شده است. اگر کاشی‌ها به‌راحتی از جای خود جدا شدند، مراحل بالا را مجدداً تکرار نمایید. کاشی‌ها را بادقت از سطح کار جدا کنید. آن‌ها را به‌آرامی در جایی مناسب قرار دهید تا بتوانید مجدداً از آن‌ها استفاده کنید. در حین کار ممکن است چند کاشی دچار آسیب شوند که این امر طبیعی است.

 

4.پاک‌سازی محیط و اتمام کار

اکنون که کاشی‌ها را بادقت از جای خود جدا کرده‌اید، فرصت آن را دارید که بستر کار را تعمیر کنید. تغییرات لازم را اعمال کنید. برای اتصال مجدد کاشی‌ها، می‌توانید آن‌ها را با استفاده از سوهان و سمباده تمیز کنید و سپس به کمک چسب‌های مخصوص کاشی، بر سر جایشان متصل کنید. محیط را از هرگونه ضایعات پاک‌سازی کرده و گردوخاک را تمیز کنید.

 

اگر کاشی به‌راحتی جدا نشد چه کنیم؟

معمولاً نحوه کندن کاشی بدون شکستگی به آن صورت است که باید به‌راحتی با ضربات دست، چکش یا اسکنه از جای خود کنده شود. اما گاهی اوقات هم ممکن است که فرایند انجام این‌قدرها هم ساده نباشد. همان‌طور که در بخش قبلی نیز به آن اشاره کردیم، گاه متریال مورداستفاده برای اتصال کاشی ممکن است ملاط سیمان یا چسب‌های قدرتمندی باشند که کار شما چندبرابر دشوار خواهند کرد.

در چنین مواردی، می‌توانید از روش‌های زیر برای جداکردن کاشی بدون آسیب استفاده کنید:

کندن کاشی با حرارت

اگر کاشی با چسب‌های قدرتمند صنعتی به سطح چسبیده بود، می‌توانید از این روش استفاده کنید. در این روش تنها کافی است که با سشوارهای صنعتی یا مشعل، حدود 20 تا 30 دقیقه به کاشی‌ها حرارت دهید. این کار چسب را شل کرده و کندن آن‌ها را آسان خواهد کرد.

 

به‌کارگیری دستگاه سنگ فرز

اگر کاشی‌های سطح موردنظر شما همگی سالم بودند و درز یا شکافی برای شروع کار وجود نداشت، می‌توانید از سنگ فرز استفاده کنید. در این روش تنها کافی است که دستگاه را روی درز بین کاشی‌ها قرار دهید، دوغاب را بشکافید و سپس کار کندن را شروع کنید.

 

به‌کارگیری دستگاه چکش‌برقی

درصورتی‌که هیچ‌ راهی برای کندن کاشی‌های فعلی وجود نداشت، می‌توانید از این روش استفاده کنید. توجه داشته باشید که در این روش، احتمال آسیب و شکستن کاشی‌ها بسیار زیاد است و نمی‌توان ساختار اصلی کاشی‌ها را حفظ کرد. به همین دلیل بهتر است که از این روش تنها در موارد خاص استفاده کنید.

 

 

خرید کاشی و چسب آن از دکتر تامین

در این مطلب درباره‌ی نحوه کندن کاشی بدون شکستگی صحبت کردیم. لازم است بدانید که انجام چنین کاری بدون آسیب به کاشی کار ساده‌ای نیست اما با رعایت نکات ارائه شده در این مقاله می‌توانید ریسک آسیب به کاشی را کم کنید. در صورتی که تصمیم دارید کاشی جدید خریداری کنید، کیفیت بالا را باید در اولویت قرار دهید و از یک مرجع معتبر خرید کنید.

دکتر تامین، فروشگاه آنلاین انواع مصالح و تجهیزات ساختمانی است. برای خرید انواع محصولات شیمی ساختمان مانند کاشی و اطلاع از هزینه چسب کاشی یا قیمت چسب سنگ نیز می‌توانید از به وب‌سایت مجموعه دکتر تامین مراجعه کنید. کیفیت بالای محصولات، قیمت مناسب و ارسال به سرتسر ایران، از جمله مزیت‌های دکتر تامین به شمار می‌رود. برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید به وب‌سایت «www.DrTamin.com» مراجعه فرمایید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید