دکور سنتی گوشه خانه، به یاد قدیما یه گوشه دنج بساز

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

دکور سنتی گوشه خانه با ایده‌های متنوع و خلاقانه، استفاده از وسایل دکوری دست ساز و سنتی، مبلمان سنتی، فرش سنتی ایرانی و وسایل سنتی دیگر...

فرقی نمی‌کند در چه سن و سالی باشید و چه سبک از طراحی و دکوراسیون را برای فضای منزل خود بپسندید، در هر صورت استفاده از چند آیتم سنتی در دکوراسیون خانه و ایجاد دکور سنتی گوشه خانه، چیزی است که تقریبا همه افراد آن را دوست دارند و سعی می‌کنند تا با ایده گرفتن از نمونه‌های مختلف دکوراسیون سنتی، یک دکور سنتی دنج و زیبا در گوشه خانه ایجاد کرده و از این طریق حال و هوای خانه خود را زیباتر و خاص‌تر کنند.

خوشبختانه گزینه‌های بسیار زیادی برای ایجاد دکور سنتی گوشه خانه وجود دارد که در ادامه این بخش از بساز و بچین می‌توانید نمونه‌های متنوع و فوق العاده چشم نواز از ایده دکوراسیون سنتی در گوشه خانه را ببینید و ایده بگیرید و به راحتی یک گوشه دنج با حال و هوای سنتی و نوستالژی را در خانه خود ایجاد نمایید.

استفاده از وسایل دکوری دست ساز و سنتی

وسایل دکوری دست ساز و سنتی

وسایل دکوری دست ساز و سنتی، یکی از ارزشمندترین چیزهایی است که می‌توانید در خانه خود داشته باشید و با استفاده از آن یک دکور سنتی خاص و عالی ایجاد کنید.

 

مبلمان سنتی برای دکور سنتی گوشه خانه

مبلمان سنتی برای دکور سنتی گوشه خانه

اگر فضای کافی برای قرار دادن یک دست مبل اضافه در خانه خود دارید، بهترین پیشنهاد این است که برای ایجاد دکور سنتی گوشه خانه، از مبلمان چوبی با طراحی سنتی استفاده کنید و حال و هوای کاملا سنتی و نوستالژی را برای یک گوشه از خانه ایجاد نمایید. استفاده از بالشتک با طرح سنتی روی مبل و همچنین تابلوها و وسایل دکوری سنتی در این قسمت نیز میتواند چیدمان سنتی گوشه خانه را کامل‌تر و زیباتر کند.

 

فرش سنتی ایرانی، بهترین گزینه برای دکور سنتی گوشه خانه

فرش سنتی ایرانی، بهترین گزینه برای دکور سنتی گوشه خانه

فرش ایرانی به قدری زیباست که اگر در هر گوشه‌ای از خانه مورد استفاده قرار گیرد، زیبایی آن قسمت را چند برابر خواهد کرد. شما می‌توانید یک قالیچه کوچک را روی زمین پهن کنید و یا به عنوان دکور روی دیوار بزنید و اطراف آن را با سایر وسایل سنتی و زیبا دیزاین کنید تا یک گوشه دنج کاملا سنتی و آرامش بخش برای خانه خود ایجاد نمایید.

 

آینه بزرگ و ایستاده برای دکور سنتی گوشه خانه

آینه بزرگ و ایستاده برای دکور سنتی گوشه خانه

اگر برای دکور سنتی گوشه خانه به دنبال یک آیتم شیک و کاربردی هستید، بهترین پیشنهاد این است که یک آینه بزرگ با قاب چوبی یا فلزی که دارای طراحی سنتی و کلاسیک است را انتخاب کنید و در مناسب‌ترین قسمت از خانه قرار دهید. برای اینکه دکور سنتی این قسمت کامل شود می‌توانید از فرش سنتی، گلدان سفالی و گیاهان بزرگ و سرسبز نیز در اطراف آینه استفاده کنید تا زیبایی این فضا چند برابر شود.

 

چیدمان ظروف سنتی در ویترین یا بوفه

چیدمان ظروف سنتی در ویترین یا بوفه

چیدمان ظروف سنتی در ویترین یا بوفه

ظروف سنتی و قدیمی به قدری زیبا و چشم نواز هستند که اگر در یک فضای مخصوص مثل یک ویترین یا بوفه ساده چیده شوند، می‌توانند به سادگی یک دکور سنتی فوق العاده جذاب برای گوشه خانه ایجاد کنند. 

 

رادیو قدیمی برای دکور سنتی گوشه خانه

رادیو قدیمی برای دکور سنتی گوشه خانه

اگر به فکر ایجاد یک دکور سنتی ساده و خاطره انگیز هستید، می‌توانید یک میز گرد و کوچک با روکش ترمه را در گوشه‌ای از خانه قرار دهید و با قرار دادن رادیو قدیمی، گلدان طبیعی و چند آیتم سنتی و قدیمی دیگر، یک دکور سنتی زیبا و نوستالژی ایجاد کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: سبک های معماری داخلی، ۱۰ سبک پرطرفدار در دنیای دکوراسیون

 

استفاده از قفسه کتاب قدیمی برای دکور سنتی گوشه خانه

استفاده از قفسه کتاب قدیمی برای دکور سنتی گوشه خانه

وسایل قدیمی اگر به شکل قدیمی و سنتی مورد استفاده قرار گیرند، مطمئنا زیبایی بیشتری خواهند داشت اما اگر می‌خواهید دکور سنتی گوشه خانه تمام توجهات را به خود جلب کند، می‌توانید یک رنگ زیبا و خاص را برای آن انتخاب کرده و با استفاده از ان دکور سنتی شیک و متفاوتی در گوشه خانه خود ایجاد نمایید.

 

چرخ خیاطی قدیمی برای دکور سنتی

چرخ خیاطی قدیمی برای دکور سنتی

چرخ خیاطی‌های قدیمی به قدری زیبا هستند که اگر در هر گوشه‌ای از خانه قرار بگیرند، فورا حال و هوایی کاملا سنتی را برای آن فضا ایجاد می‌کنند. با طراحی یک میز و صندلی به سبک سنتی برای چرخ خیاطی می‌توانید زیبایی این دکوراسیون سنتی را چند برابر کنید.

 

کنسول قدیمی با نقاشی زیبا برای دکور سنتی گوشه خانه

کنسول قدیمی با نقاشی زیبا برای دکور سنتی گوشه خانه

کنسول‌های  قدیمی معمولا طراحی بسیار شیک و زیبایی دارند و اگر با هنر دست ترکیب شوند، مطمئنا زیبایی آن چندین برابر خواهد شد. بنابراین یکی دیگر از گزینه‌های بسیار عالی و خاصی که می‌توانید برای دکور سنتی گوشه خانه از آن استفاده کنید، یک کنسول قدیمی و نقاشی شده است که به تنهایی زیبایی فوق العاده‌ای را برای دکوراسیون منزل فراهم می‌کند.

 

دکور سنتی با چیدمان بشقاب‌های قدیمی روی دیوار

چیدمان بشقاب‌های قدیمی روی دیوار برای دکور سنتی

چیدمان بشقاب‌های قدیمی روی دیوار، از دیگر پیشنهادهای خیلی خوبی است که می‌توانید برای ایجاد دکور سنتی در هر خانه‌ای با هر سبک دکوراسیون داخلی استفاده کنید.

 

استفاده از کمد قدیمی برای ایجاد دکور سنتی

استفاده از کمد قدیمی برای ایجاد دکور سنتی

کمد قدیمی برای ایجاد دکور سنتی

اگر می‌خواهید دکوراسیون فضای ناهارخوری یا یک قسمت از فضای نشمین را به سبک سنتی چیدمان کنید، بهترین پیشنهاد این است که یک کمد قدیمی را دقیقا در پشت میز ناهار خوری یا یک گوشه قرار دهید و مطمئن باشید با این انتخاب، این فضا فوق العاده جذاب خواهد شد.

 

چیدمان وسایل سنتی روی میز قدیمی

چیدمان وسایل سنتی روی میز قدیمی

با چیدمان چند آیتم قدیمی و سنتی بر روی یک میز قدیمی، می‌توانید یک دکور سنتی شیک و زیبا در گوشه خانه خود ایجاد کنید. این مدل چیدمان برای خانه‌هایی که کل دکوراسیون سنتی نیست به خوبی کار می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا آیتم‌های سنتی مورد علاقه خود را که با سبک دکوراسیون اصلی خانه شما هماهنگ است را روی میز قرار دهید.

 

پیشنهاد مطالعه: آینه کاری مدرن روی دیوار برای دکوراسیونی پرنور و امروزی

 

استفاده از کنسول و ظروف قدیمی برای دکور سنتی گوشه خانه

استفاده از کنسول و ظروف قدیمی برای دکور سنتی گوشه خانه

کنسول و ظروف قدیمی برای دکور سنتی گوشه خانه

کمنسول و ظروف قدیمی برای دکور سنتی

 کنسول و ظروف قدیمی برای دکور سنتی گوشه خانه

استفاده از کنسول و ظروف قدیمی برای دکور سنتی گوشه خانه

کنسول یکی از وسایل کاربردی در بسیاری از خانه‌هاست و می‌توانید از ان به عنوان یک آیتم عالی برای ایجاد دکور سنتی در گوشه خانه استفاده کنید. برای این منظور، می‌توانید مدل کنسول را شبیه به مدل‌های سنتی و کلاسیک انتخاب کنید و برای تزیین آن از وسایل سنتی و قدیمی یا تابلوهای قدیمی استفاده کنید تا یک دکوراسیون شیک و سنتی برای یک قسمت از خانه خود ایجاد نمایید.

 

صندوقچه قدیمی با نقاشی سنتی برای دکوراسیون سنتی

صندوقچه قدیمی با نقاشی سنتی برای دکوراسیون سنتی

شما می‌توانید با بازسازی یک صندوقچه قدیمی، هم شکل و ظاهر زیباتر و چشم نوازتری برای آن ایجاد کنید و هم از ان به عنوان یک آیتم سنتی برای ایجاد دکوراسیون سنتی در خانه‌هایی که کل دکوراسیون سنتی نیست استفاده کنید.

 

دکور سنتی شیک برای گوشه آشپزخانه

دکور سنتی شیک برای گوشه آشپزخانه

شلف چوبی برای چیدمان بشقاب های قدیمی

شلف اشپزخانه برای دکور سنتی

برای ایجاد دکوراسیون سنتی در خانه، می‌توانید به سراغ سایر بخش‌ها از جمله آشپزخانه نیز بروید و با یک طراحی کلاسیک و سنتی، حال و هوای این قسمت را نیز به بهترین شکل ممکن تغییر دهید. به عنوان مثال، طراحی کابینت به شکل سنتی، استفاده از قفسه‌های کلاسیک برای نگهداری و به نمایش گذاشتن بشقاب‌های قدیمی و همچنین استفاده از شلف برای دکور ظروف سنتی و قدیمی از جمله پیشنهاداتی هستند که می‌توانید برای ایجاد دکور سنتی گوشه آشپزخانه از آن استفاده کنید.

 

آینه قدیمی با قاب چوبی برای دکور سنتی ورودی خانه

آینه قدیمی با قاب چوبی برای دکور سنتی ورودی خانه

فضای ورودی خانه، از دیگر فضاهای مناسب برای ایجاد دکور سنتی در گوشه خانه است. استفاده از یک آینه قدی با قاب چوبی و قدیمی و یک فرش سنتی، جذابیت بی نظیری برای این فضا ایجاد خواهد کرد و برای خانه‌ هایی که کل دکوراسیون سنتی نیست بسیار مناسب خواهد بود.

 

پیشنهاد مطالعه: ۸ تفاوت سبک بوهو و روستیک در دکوراسیون را بدانید

 

کلام آخر

برای ایجاد دکور سنتی گوشه خانه، گزینه‌های بسیار زیادی پیش روی شما وجود دارد که می‌توانید با ایده گرفتن از مدل‌های چیدمان سنتی ایرانی یا اروپایی، یک دکور فوق العاده جذاب و متفاوت برای یک قسمت از خانه خود ایجاد کرده و یک گوشه دنج و آرامش بخش در خانه ایجاد کنید.

به نظر شما کدام نمونه از دکور سنتی گوشه خانه که در بالا مشاهده کردید زیباتر و خاص‌تر بود؟ چه پیشنهاد دیگری برای این مدل از دکوراسیون دارید؟

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید