نحوه نگهداری صحیح و استفاده درست از دستکش کار

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

تمامی ابزارها به خصوص دستکش کار نیاز به نگهداری صحیح و استفاده درست دارند تا عمر طولانی تری داشته باشند و بتوانند در جهت سلامت بیشتر دستان کارگران در محیط های صنعتی و شغلی به کار گرفته شوند.

دستکش های ایمنی انواع و اقسام گوناگون دارند که برای حفظ سلامت دست های کارگران به کار گرفته می شوند، استفاده از این ابزار کمک می کند تا کارها به نحو بسیار بهتر و سریع تری توسط کارگران انجام شود و به سرانجام برسد.

تمامی ابزارها به خصوص دستکش کار نیاز به نگهداری صحیح و استفاده درست دارند تا عمر طولانی تری داشته باشند و بتوانند در جهت سلامت بیشتر دستان کارگران در محیط های صنعتی و شغلی به کار گرفته شوند.

معمولا نحوه نگهداری صحیح دستکش ها با توجه به این که انواع مختلفی دارند و در شغل های مختلف به کار گرفته می شوند با هم اندکی تفاوت دارند، ولی بعضی از اصول نگهداری میان همه آنها مشترک بوده و می توان آنها را برای سالم نگه داشتن همه انواع دستکش به کار گرفت.

معمولا زمانی که افراد اقدام به خریداری این دستکش ها می کنند به همراه بسته آنها برگه ای قرار دارد که تا حدودی نحوه رفتار با آنها را توضیح می دهد. به طور مثال اگر دستکش نباید با رطوبت و آب برخورد کند به صورت هشدار آن را نشان می دهد تا خریدار بداند.

سوای از این هشدارهایی که تولید کننده بر روی محصولات می دهد بعضی از تجربیات هم از طریق همکاران به یک دیگر انتقال پیدا می کند. اشتراک گذاشتن این تجربیات باعث می شود تا افراد مشغول در یک حرفه بدانند که به چه صورت باید با ابزار کار خود رفتار کنند.

در حقیقت رفتار صحیح آنها با این ابزارها که به صورت مداوم با آنها کار دارند کمک می کند تا زود خراب نشوند و هر بار تهیه کردنش هزینه ای بر روی دست آنها نگذارد. در ادامه به بعضی از این اصول اشاره می کنیم و مختصر شرح می دهیم تا شما خواننده عزیز با آنها آشنایی پیدا کنید.

 

چرا نحوه صحیح نگهداری و استفاده از دستکش ایمنی اهمیت دارد؟

تجربه نشان داده است که استفاده صحیح از این دستکش ها با توجه به نوعشان و درست به کار گرفتنشان کمک می کند تا عمر طولانی تری داشته باشند و برای محافظت از دست ها در محیط های خطرناک مورد استفاده کارگران قرار بگیرند.

نحوه نگهداری صحیح و استفاده درست از دستکش کار

البته، الزامی می باشد که همواره راهنمایی‌ های همکارانی که تجربه کافی در استفاده از این لوازم را دارند مد نظر قرار داد و همچنین هشدارهای روی این دستکش ها را نیز باید جدی گرفت تا میزان عمر مفید دستکش ها افزایش پیدا کند.

دستکش ها را همیشه قبل از استفاده چک کنید:

یکی از کارهایی که قبل از استفاده دستکش باید صورت بگیرد چک کردن آن است، بسیاری از مواقع ممکن است دستکش دچار مشکلی مثل پارگی جزئی یا بازشدگی دوخت باشند و اگر قبل از استفاده کردن کارگر متوجه آن شود و از آن استفاده ننماید بهتر است.

بعد از این که کارگر پی به مشکل دستکش برد می تواند به راحتی اقدام به ترمیمش کند، اگر ایرادات دستکش ایمنی در مراحل اولیه کشف شوند به راحتی قابل حل هستند و می توان بعد از ترمیم به مدت طولانی تری از آنها بهره برد.

اگر دستکش ها قبل از استفاده چک نشوند و با ایراد جزئی که دارند مورد استفاده قرار بگیرند ممکن است دچار به هم پاشیدگی شده و در زمان فعالیت نتوانند به خوبی از دست های کارگران مراقبت نمایند و ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به دست های آنها وارد شود.

بعد از اتمام استفاده دستکش را در جای مناسب قرار دهید:

دستکش های ایمنی ابزار حساس و مهمی هستند و نباید بعد از استفاده به هر طرفی پرت شوند بلکه باید یک جای مخصوص برای آنها در نظر گرفت، در جای مناسب قرار گرفتن این ابزار باعث می شود تا صحیح و سالم ماندنشان بیشتر از قبل تضمین شود.

بهتر است برای آنها یک جعبه یا کیسه یا نایلکس در نظر بگیرید و بعد از کار آن را در درون آن قرار دهید تا از گرد و غبار بیرونی دور بماند، همچنین با انجام این کار در دسترس همگان قرار نمی گیرد که از آن استفاده نامربوط کنند تا به آن صدمات جبران ناپذیر وارد سازند.

برای خواندن مطالبی ویژه در رابطه با تفاوت دستکش کار ایمنی نیتریل و لاتکس و انتخاب بهترین نوع آن کلیک کنید.

مناسب بودن سایز دستکش مهم است:

دستکش هایی که در بازار موجود هستند بر اساس سایز بندی های مختلف به فروش می رسند، برای این که بتوانید بهترین میزان مراقبت را از دستان خود انجام دهید حتما دستکشی با سایز مناسب تهیه کنید تا به خوبی محافظتان باشد.

دستکش کار اگر بیش از اندازه تنگ باشد در زمان فعالیت به شدت موجب آزار و اذیت خواهد بود و تمرکز را از شما می گیرد. اگر دستکش بیش از اندازه گشاد هم باشد نخواهد توانست از دستان در برابر خطراتی که زمان فعالیت وجود دارد مراقبت کند، بنابراین بهتر است آنها را سایز مناسب خود تهیه کنید.

رسیدگی و مراقبت از دستکش ها اهمیت دارد:

بسیاری از دستکش ها از اجناسی حساس مثل چرم تهیه می شوند، چرم ها به شدت نسبت به گرما و سرما واکنش نشان می دهند و اگر بعد از استفاده کردن آنها را مورد مراقبت قرار ندهید به مرور زمان دچار ترکیدگی یا از هم پاشیدگی می شوند.

معمولا برای این که دستکش های چرمی عمر بیشتری داشته باشند به آنها روغن های مخصوصی می زنند که بر روی بافت آنها تاثیرات مثبت می گذارد، این روغن ها چرم را از حالت خشکی درآورده و موجب لطافتشان می شوند که همین باعث طول عمر بیشتر برای آنها می شود.

دستکش را بعد از کار خود نظافت کنید:

در زمان فعالیت ممکن است بعضی از مواد شیمیایی یا فیزیکی بر روی دستکش بچسبند و اگر بعد از انجام فعالیت آنها از سطحش پاک نشوند ممکن است به مرور سطح بیرونی آن را دچار آسیب کنند و کارایی آن را به طور کامل از بین ببرند.

کارگران اگر بلافاصله بعد از کار اقدامات صحیح مثل نظافت را بر روی دستکش ها پیاده کنند در حقیقت موجب دوام بیشتر آنها می شوند، با توجه به این که ابزارها امروزه قیمت زیادی در بازار دارند این عمل بهترین اقدام برای جلوگیری از هزینه های بی جهت است.

دستکش ها را در جای خشک و خنک نگه دارید:

بیشتر دستکش های کار موجود در بازار تا یک میزانی در بافت خود پلاستیک دارند، این پلاستیک معمولا به این علت به کار می رود که به دوام و انعطاف آنها بیفزاید. پلاستیک ها نسبت به محیط های گرم حساس هستند و واکنش خوبی معمولا نشان نمی دهند.

برای همین بهتر است در جاهایی از آنها نگه داری نمایید که خشک و خنک هستند، محیط های خشک و خنک کمک می کنند تا کیفیت بافت دستکش ایمنی بالا باقی بماند و در زمان استفاده شدن بتواند به بهترین صورت ممکن از دست هایتان محافظت نماید.

مقاله ای ویژه درباره تاثیر استفاده از دستکش کار ایمنی در بهبود اعتماد به نفس و رضایت شغل کارگران را در اینجا بخوانید.

در انتها

همان طور که در مقاله بالا دیدید و دانستید بعضی از اصول نگهداری برای دستکش های کار هستند که اگر توسط استفاده کننده به کار گرفته شوند بیشتر به امر سلامت آنها کمک می کنند، این اصول بخشی به نحوه رفتار و استفاده از آنها بر می گردد که دانستش برای هر کارگر ضرورت دارد تا بر میزان طول عمر مفید این ابزارها افزوده شود.

در آخر لازم به ذکر است که شرکت ایران سکو با سال ها تجربه در زمینه تولید انواع دستکش های ایمنی و حفاظتی این آمادگی را دارد تا آنها را برای شما به هر کجا که بخواهید ارسال نماید. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر با شماره های واحد روابط عمومی ما تماس حاصل فرمایید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید