دکوراسیون راهرو باریک منزل با ایده‌هایی متفاوت

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

بهترین راهکارها برای دیزاین و دکوراسیون راهروی باریک خانه، ایده‌های استفاده از آینه، کمد، میز، گیاه، آثار هنری و... برای تزیین راهرو باریک

در بسیاری از خانه‌ها، هنگامی که در ورودی را باز می‌کنیم باید از راهرویی گذر کرد تا بتوان به اتاق نشیمن و پذیرایی رسید. راهرو ممکن است باریک باشد در این حالت می‌توان با استفاده از ایده‌های مختلف آن را زیباتر جلوه داد تا از حالت تنگ و دراز بودن خارج شود. مطالب این قسمت از سایت بساز و بچین در زمینه دکوراسیون راهرو باریک منزل را دنبال کنید تا چیدمان آن را به زیباترین شکل ممکن انجام دهید.

 

دکوراسیون راهرو باریک منزل را چگونه بچینیم؟

زیباترین دکوراسیون راهرو باریک

راهرو فضایی برای جدا کردن دو یا چند بخش از یکدیگر است. در ساختمان‌سازی گاهی اوقات از قصد در نقشه‌کشی ساختمان راهرو ایجاد می‌شود اما گاهی شرایط طوری ایجاب می‌کند که راهرو به وجود آید که ممکن است به درازا افتاده و همچون دالانی تنگ به نظر برسد. با جذاب‌تر کردن دکوراسیون راهرو باریک می‌توان فضایی زیبا و البته کاربردی به وجود آورد. راهرو باریک را می‌توان به کمک مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود، خاص‌تر کرد تا با عبور از آن حس خوبی گرفت:

 

پیشنهاد مطالعه: انواع کناف دیوار راهرو و کناف سقف راهرو

 

آینه در دکور راهرو باریک

دکوراسیون راهرو باریک

آینه‌ها با انعکاس نور فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهند و باعث روشن‌تر شدن فضا می‌‌شوند. از آینه در طراحی دکوراسیون راهرو باریک استفاده می‌شود که می‌تواند به صورت سراسری بوده یا اینکه در قسمتی از راهرو مورد استفاده قرار گیرند. آینه‌ها این امکان را فراهم می‌آورند که در لحظه خروج پوشش و آرایش را چک کرد.

 

 

گیاهان برای تزیین راهرو باریک

گیاه در تزیین راهرو منزل

دکوراسیون راهرو باریک را می‌توان به کمک گیاهان زیباتر کرد. گیاهان مورد استفاده می‌توانند در گلدان‌های باریک و بلند قرار گیرند تا مانع رفت و آمد نشوند یا اینکه از گلدان‌هایی استفاده شود که بر روی دیوار نصب می‌شوند. در سال‌های اخیر نوع جدیدی از گیاهان در بازار وجود دارند که معلق یا هوازی هستند که می‌توان آن‌ها را از سقف آویخت که نمای زیبایی را در راهرو باریک به وجود می‌آورد.

 

آثار هنری در طراحی راهرو

آثار هنری در دکوراسیون راهرو

در طراحی دکوراسیون راهرو باریک منزل می‌توان از ایده گالری و آثار هنری استفاده کرد. تابلوهای هنری و امثال آن با نصب بر روی دیوار راهرو باریک می‌تواند فضای زیبایی مانند گالری به وجود آورد تا مسیری زیبا و لذت بخش برای رسیدن به داخل یا خارج منزل یا حتی اتاق خواب طی شود. تابلوهای مورد استفاده در راهرو باریک باید در سایز کوچک و متناسب باشند و روی دیوار شلوغ نشود.

 

میز و کنسول در دکوراسیون راهرو باریک

راهرو باریک مینیمال

میز و کنسول‌های کوچک را می‌توان در راهرو باریک استفاده کرد. به جای میز و کنسول می‌توان از شلف‌های کم عرض استفاده کرد که بعضی از آن‌ها بر روی دیوار نصب می‌شوند. مدل‌های دیواری در منازل کوچک نسبت به مدل‌های زمینی ارجحیت دارند زیرا به هنگام جارو کردن، تی کشیدن و به طور کلی نظافت مشکلی پیش نمی‌آورند.

 

کمد در طراحی راهرو باریک منزل

در دیزاین راهرو باریک می‌توان از کمد استفاده کرد که درون آن لباس‌ها و کفش جای می‌گیرند. در صورتیکه متراژ راهرو کم باشد کمد دیواری بدون درب خواهد بود تا فضای کمتری اشغال شود. در دکوراسیون راهرو باریک می‌توان در صورت درب دار بودن کمد روی آن را با آینه پوشاند تا هم فضا را بزرگ‌تر نشان داد و هم اینکه بتوان از حداقل فضا استفاده بهینه کرد.

 

نورپردازی راهرو باریک

بهترین دکوراسیون راهرو باریک منزل

نورپردازی در طراحی راهرو باریک نقش مهمی دارد زیرا محیط را تبدیل به یک فضای زیبا و بزرگ می‌کند. در دکوراسیون راهرو باریک برای نورپردازی می‌توان از لوستر، آویز سقفی یا نورهای دیواری زیبا استفاده کرد. با نور پردازی مناسب می‌توان در سقف راهرو یک نقطه کانونی به وجود آورده و نگاه‌ها را به آن جلب کرد. همچنین می‌توان در راهرو باریک به عنوان نورپردازی از سقف کاذب استفاده کرد که جلوه‌ای خاص به وجود می‌آورد.

 

کفپوش راهرو باریک منزل

کاربرد کفپوش در راهرو باریک

در دکوراسیون راهرو تنگ می‌توان از فرش یا موکت استفاده کرد. در صورت عدم تمایل به استفاده از فرش در دکوراسیون راهرو باریک سنگ، پارکت، لمینت، سرامیک و ... پوشش کف را شکل می‌دهند. توصیه می‌شود در انتخاب هر نوع از کفپوش، طرح ساده و ترجیحا روشن انتخاب شود تا محیط را خلوت و دلبازتر نشان دهد.

 

پیشنهاد مطالعه: ایده هایی ساده و ارزان برای جلوگیری از سر خوردن فرش

 

رنگ مناسب راهرو باریک

عالی ترین دکوراسیون راهرو باریک

در دکوراسیون راهرو باریک با رنگ دیوارها باید اهمیت داد. برای رنگ آمیزی راهروهای باریک بهترین گزینه استفاده از رنگ‌های روشن یا خنثی و براق است زیرا به فضا وسعت بیشتری داده و نور را انعکاس می‌دهند. در صورت عدم تمایل به رنگ آمیزی دیوار‌ها می‌توان از کاغذ دیواری استفاده کرد. کاغذ دیواری‌ انتخابی بهتر است روشن بوده و طرح خلوت داشته باشد. همچنین به دلیل باز و بسته شدن مکرر درب ورودی توصیه می‌شود کاغذ دیواری از نوع قابل شستشو باشد.

 

مبل و صندلی در فضای راهرو

بهترین دکوراسیون راهرو باریک

برای دکوراسیون راهرو باریک منزل می‌توان از مبل و یا صندلی جمع و جور و مینیمال استفاده کرد تا نقطه کانونی به وجود آید. مبل یا صندلی حواس افراد را از باریکی راهرو پرت می‌کند و فضایی کاربردی برای نشستن هنگام کفش پوشیدن یا انتظار فراهم می‌آورد. در صورتیکه راهرو بیش از حد تنگ است می‌توان از صندلی تاشو دیواری استفاده کرد که هنگام استفاده باز می‌شوند.

 

تزیین راهرو باریک با اکسسوری

اکسسوری‌ها به قدری متنوع و جذاب هستند که می‌توان از آن‌ها در دکوراسیون راهرو باریک منزل استفاده کرد. اکسسوری‌ها مدل‌های متنوعی دارند که می‌توان آن را به صورت شمع، مجسمه، سنگ و ... تهیه کرد. اکسسوری انتخابی باید با فضا سازگاری داشته و بهتر است بیش از حد در تعداد زیاد، بزرگ یا ریز نباشند تا هنگام رفت و آمد مانعی ایجاد نکند.

 

ایده جا کلیدی در دکوراسیون راهرو باریک

جاکلیدی جذاب در دکوراسیون راهرو باریک

جا کلیدی یکی از مهم‌ترین وسایلی است که در راهرو مورد استفاده قرار می‌گیرد تا بتوان کلید درب ورودی، سوئیچ ماشین، کلیدهای آپارتمان، پشت بام، انباری و ... را در یک مکان نگه داشت. انواع جاکلیدی‌های چوبی، فلزی، آینه‌ای و ... در بازار وجود دارند که می‌توان علاوه بر استفاده کاربردی از آن‌ها در دکوراسیون راهرو مورد استفاده قرار داد. جا کلیدی نوعی المان تزئینی بوده که می‌توان با کمی خلاقیت نوع خاصی از آن را ساخت یا سفارش داد که در آن از کاشی، چوب بستنی، سی دی، سنگ و ... استفاده می‌شود تا توجه‌ها به آن جلب شود.

 

پیشنهاد مطالعه: آموزش ساخت گلدان سنگی

 

با کلید و پریز برق در راهرو باریک چه کنیم؟

در راهروهای منازل تعدادی پریز و کلید برق وجود دارد که جهت ایجاد روشنایی یا خاموشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. گاهی اوقات تعداد کلیدها بیش از حد شده که به درازا می‌افتند. بهتر است برای شیک‌تر به نظر رسیدن دکوراسیون راهرو باریک از کلیدهای چندگانه استفاده کرد و قاب آن طوری باشد که با فضای کلی راهرو هماهنگی داشته باشد.

 

دکوراسیون جذاب راهرو باریک

 

کلام آخر

زمانی که دکوراسیون راهروی باریک به طور اصولی و با انتخاب هوشمندانه عناصر صورت گیرد قطعا فضایی دل‌انگیز به وجود می‌آید که زیبایی و آرامش بیشتری را به ارمغان می‌آورد. ایده‌های مختلفی برای دیزاین و چیدمان راهرو باریک منازل وجود دارد که به چند مورد کاربردی در این متن اشاره شد. با کمی جستجو در فضای مجازی، مجلات مد و دیدن خانه‌های افراد مختلف می‌توان خلاقیت بیشتری در طراحی راهروهای باریک به کار برد.

 

برچسب ها:
راهروی ورودی
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید