بهترین روش برای تمیز کردن سرامیک و کف خانه + معرفی ترفندها

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

مراحل و اطلاعات زیر به شما کمک می‌کند تا بهترین روش برای تمیز کردن سرامیک و کف خانه را یاد بگیرید و بهترین مراقبت را از این نوع کفپوش داشته باشید.

سرامیک، یکی از گزینه‌های محبوب، بادوام و مقرون به صرفه برای کف خانه است که معمولا تمیز کردن آن نیز بسیار ساده است و در هر زمانی می‌توانید این کار را به راحتی انجام دهید. در واقع، در مقایسه با سایر انواع کفپوش، تمیز نگه داشتن سرامیک کف خانه، نسبتاً آسان است. برای اکثر سرامیک‌ها، تمیز کردن با آب گرم، کمی صابون یا محصول تمیز کننده و پاک‌ کردن با پارچه مناسب، کمک می‌کند تا سرامیک کف خانه، برای سال‌ها درخشان بماند.

مراحل و اطلاعات زیر به شما کمک می‌کند تا بهترین روش برای تمیز کردن سرامیک و کف خانه را یاد بگیرید و بهترین مراقبت را از این نوع کفپوش داشته باشید.

 

آشنایی با سرامیک مورد استفاده برای کف خانه

سرامیک‌ها معمولا از خاک‌های سفالی طبیعی، قالب‌گیری و ساخته می‌شوند، یک لایه لعاب روی سطح سرامیک قرار می‌گیرد و برای سخت شدن در کوره‌ پخته می‌شوند. 

پرسلن نیز نوعی سرامیک است که گاهی اوقات به عنوان یک مصالح ساختمانی مجلل در نظر گرفته می‌شود، اما تشخیص تفاوت بین پرسلن و سرامیک با کیفیت بالا، اغلب دشوار است. از آنجایی که پرسلن ماده سخت تری نسبت به سرامیک‌های استاندارد است، برش و نصب آن برای دست سازان تا حدودی دشوارتر است.

 

پیشنهاد مطالعه: انواع شیک ترین کاشی و سرامیک برای دیوار و کف + تصاویر

 

تمیز کردن سرامیک کف خانه را هر چند وقت یکبار باید انجام داد؟

سرامیک کفپوش خانه، باید حداقل دو بار در هفته "خشک و تمیز" شود و یا با استفاده از جارو یا جاروبرقی، پاک شود تا از شر زباله‌های ریز و شنی که می‌توانند سطح کف کاشی را کثیف نشان دهند، خلاص شوند. توصیه می‌شود کفپوش سرامیکی آشپزخانه، سالن پذیرایی و نشمین را هر دو هفته یکبار و کفپوش سرامیکی حمام را هفته‌ای یکبار، به طور کامل تمیز کنید. بندکشی بین سرامیک‌ها را نیز هر دو تا سه ماه یکبار تمیز کنید و در صورت نیاز آن را ترمیم نمایید.

 

وسایل مورد نیاز برای تمیز کردن سرامیک و کف خانه

وسایل مورد نیاز برای تمیز کردن سرامیک و کف خانه

  • جارو و گردگیر یا جاروبرقی
  • پارچه نخی با آب گیری بالا
  • سطل
  • پاک کننده همه منظوره یا مایع ظرفشویی
  • آب گرم

 

پیشنهاد مطالعه: جدیدترین مدل های سرامیک دیوار آشپزخانه

 

مراحل بهترین روش برای تمیز کردن سرامیک و کف خانه

برای تمیز کردن کفپوش سرامیکی، تقریباً می‌توانید از هر نوع پاک‌ کننده‌ای، چه همه منظوره، مایع ظرف‌شویی یا سرکه سفید ساده استفاده کنید؛ زیرا سرامیک به راحتی خراشیده نمی‌شود و درخشندگی خود را از دست نمی‌دهد. در مواقعی که احساس کردید لکه‌های ناخوشایندی روی سرامیک وجود دارد که به راحتی با مواد شوینده ساده تمیز نمی‌شوند، می‌توانید از مقداری مایع جرم گیر نیز برای تمیز کردن سرامیک و کف خانه استفاده کنید.

مراحل زیر را دنبال کنید تا بهترین روش برای تمیز کردن سرامیک و کف خانه را یاد بگیرید:

 

سرامیک و کف خانه را با جارو دستی یا جارو برقی تمیر کنید

سرامیک و کف خانه را با جارو دستی یا جارو برقی تمیر کنید

اولین مرحله برای تمیز کردن سرامیک و کف خانه، جارو کشیدن بر روی سطح سرامیک‌هاست. در این مرحله باید اطمینان حاصل کنید که تمام گوشه‌ها، جایی که خاک تمایل دارد روی هم انباشته شود را نیز به خوبی تمیز کنید و جارو بکشید. استفاده از جارو برقی برای تمیز کردن گرد و غبار جمع شده در گوشه‌ها گزینه بسیار مناسبی است.

 

پاک کننده را با آب گرم ترکیب کنید

پاک کننده را با آب گرم ترکیب کنید

مقداری از مایع تمیز کننده را با آب گرم ترکیب کنید. ترکیب کردن پاک کننده با آب گرم باعث می‌شود تا این محصول خیلی بهتر درون آب حل شود و تمیز گنندگی بهتری را ارائه دهد.

 

از یک پارچه میکروفایبر استفاده کنید

از یک پارچه میکروفایبر استفاده کنید

یک پارچه میکروفایبر را درون ترکیب پاک کننده و آب گرم خیس کنید و آب اضافی را فشار دهید. پارچه خیس شده را روی زمین با ضربات یکنواخت و ملایم بکشید. همانطور که در اتاق حرکت می کنید از یک الگو پیروی کنید، تا بتوانید تمام قسمت‌های سرامیک و کف خانه را به خوبی تمیز کنید.

 

پارچه را مرتب بشویید و آب آن را عوض کنید

آب را مرتباً عوض کنید

همانطور که دستمال یا پارچه را بشویید، آب به طور طبیعی کدرتر می‌شود. بهتر است یک سطل دیگر با آب تازه در دسترس داشته باشید و دستمال کثیف خود را بشویید. سپس می‌توانید پارپه یا دستمال را دوباره در سطل حاوی مواد پاک کننده که تقریبا تمیز است، فرو ببرید و به تمیز کردن سرامیک ادامه دهید.

 

بندکشی بین سرامیک را تمیز کنید

بندکشی بین سرامیک را تمیز کنید

دوغاب یا بندکشی بین سرامیک کف خانه را با یک پاک کننده مخصوص یا یک محلول سفید کننده اسپری کنید. اجازه دهید این مواد پاک کننده چند دقیقه روی بندها بماند و سپس آن را بشویید.

اگر بند کشی بین سرامیک‌ها سفید و روشن باشد، خیلی سریع و آسان کثیف می‌شود. اگر با تمیز کردن منظم نمی‌توانید از شر این کثیفی و لکه خلاص شوید، جوش شیرین و آب را با هم ترکیب کنید تا خمیر درست شود. سپس آن را روی لکه بمالید و بگذارید چند ساعت – یا حتی یک شب – بماند و سپس با یک برس نایلونی (یا مسواک نرم) لکه را پاک کنید.

برخی ممکن است استفاده از بخارشوی را برای از بین بردن لکه‌های بندکشی سرامیک توصیه کنند. با این حال، اگر به طور منظم برای طولانی مدت از بخارشوی استفاده کنید، ممکن است به بندکشی‌ها آسیب برسانید. برای جلوگیری از هر گونه خطری، از خمیر جوش شیرین استفاده کنید و وقتی تمیز شد، از یک سیلر مبتنی بر سیلیکون برای محافظت از بندکشی استفاده کنید.

 

کف را با یک پارچه تمیز خشک کنید

کف را با یک پارچه تمیز خشک کنید

اگر لکه‌های آب به راحتی روی سطح سرامیک دیده می‌شود، بلافاصله پس از تمیز کردن سرامیک، آن را با یک پارچه تمیز خشک کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: بهترین رنگ سرامیک برای نمای ساختمان، ظاهر ساختمون رو جذاب کن!

 

چگونه کفپوش سرامیکی سرویس بهداشتی را تمیز کنیم؟

تمیز کردن سرامیک حمام و سویس بهداشتی

تمیز کردن کفپوش سرامیکی در حمام و سرویس بهداشتی ممکن است مشکل باشد، زیرا نمی‌توانید روی آن‌ها فقط یک جاروبرقی یا بخارشوی بکشید. با این حال راه‌حل‌های تمیزکننده زیادی وجود دارند که برای تمیز کردن سرامیک کفپوش سرویس بهداشتی مناسب هستند و باعث می‌شوند تا این سرامیک‌ها نیز ظاهری تازه و تمیز داشته باشند.

اولین چیزی که باید بررسی کنید نوع سرامیک‌هایی است که در حمام یا سرویس بهداشتی خود دارید. استفاده از سرامیک‌های لعابدار برای دیوارهای حمام و سرویس بهداشتی رایج است، اما این نوع سرامیک به ندرت برای کف حمام و سرویس استفاده می‌شود، زیرا ممکن است خیلی لغزنده باشد.

 

نحوه تمیز کردن سرامیک در حمام و سرویس بهداشتی

  • بعد از دوش گرفتن از یک اسکاج برای پاک کردن بقایای آب و صابون استفاده کنید
  • قبل از تمیز کردن، از یک پارچه میکروفایبر تمیز و خشک استفاده کنید تا هرگونه گرد و غبار یا کثیفی را پاک کنید
  • از یک بطری اسپری برای استفاده از محلول تمیزکننده کاشی و سرامیک (بهترین پاک کننده کاشی حمام، سرکه سفید قدیمی خوب است. مخلوط 50/50 از سرکه سفید و آب را در یک بطری اسپری درست کنید) روی دیوار حمام استفاده کنید
  • سپس کاشی‌ها را با یک پارچه یا برس تمیز کنید
  • از سر دوش برای اسپری کردن آب روی دیوارها استفاده کنید، سپس آن را آبکشی کنید تا باقیمانده مواد شوینده یا تمیز کننده از بین برود
  • اگر احساس کنید جرم و لکه‌های قوی روی سرامیک‌ کف حمام و سرویس بهداشتی وجود دارد، می‌توانید مقدار کمی جرم گیر روی سرامیکها بریزید و پخش کنید، چند دقیقه صبر کنید و سپس سرامیک کف حمام و سرویس بهداشتی را با پودر لباسشویی بشویید و آبکشی کنید.

 

چه چیزی را نباید روی کاشی و سرامیک استفاده کرد؟

بزرگترین خطر برای هر نوع کاشی، مواد شیمیایی خشن است که می‌تواند به آن آسیب برساند. بنابراین توصیه می‌شود همیشه محلول‌ها و مواد شوینده و تمیز کننده خود را رقیق کنید تا مطمئن شوید که برای کاشی و سرامیک‌های شما ایمن هستند و از این پاک کننده‌ها بر روی سنگ طبیعی یا سرامیک بدون لعاب استفاده نکنید.

علاوه بر این، روی کاشی و سرامیک از سفید کننده یا پاک کننده‌های مبتنی بر آمونیاک استفاده نکنید. زیرا این مواد بسیار قوی هستند و باعث آسیب می‌شوند. همچنین از استفاده از هرگونه ابزار تمیز کننده سخت یا ساینده نیز برای تمیز کردن سرامیک مناسب نیست. در نهایت، هرگونه محلول تمیزکننده حاوی رنگ را نیز برای تمیز کردن سرامیک استفاده نکنید. برخی از پاک کننده های تجاری ممکن است به رنگ‌های آبی روشن یا سبز یا رنگ‌های دیگری باشند که جذاب به نظر می‌رسند، اما با گذشت زمان رنگ‌ها می‌توانند جذب سرامیک شده و در آن جمع شوند و باعث تغییر رنگ در سرامیک‌ها شوند.

 

پیشنهاد مطالعه: دکوراسیون منزل با سرامیک طوسی، کفپوشی با آغوش باز

 

کلام آخر

سرامیک‌ها، به عنوان یک نوع کفپوش جذاب و همه کاره برای آشپزخانه، حمام و سایر قسمت‌های خانه عمل می‌کنند. برای اینکه کفپوش سرامیکی به بهترین شکل ممکن به نظر برسد، باید آنها را عاری از کثیفی نگه داشت و به طور مرتب تمیز کرد. یادگیری نحوه تمیز کردن سرامیک و کف خانه، یک فرآیند آسان است که خیلی وقت گیر نیست. نکته کلیدی این است که بهترین روش تمیز کردن سرامیک را با توجه به نوع سرامیکی که در کف خانه یا آشپزخانه و سرویس‌ها مورد استفاده قرار گرفته، مطابقت دهید، اگر مراحل ذکر شده در این راهنما را دنبال کنید، یادگیری نحوه تمیز کردن سرامیک و کف خانه بسیار آسان خواهد بود.

شما چه بپیشنهادی به عنوان بهترین روش برای تمیز کردن سرامیک و کف خانه دارید؟ تجربیات خود را در قسمت کامنت بنویسید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید