چیدمان مبلمان در پذیرایی مربع، چگونه تعادل را حفظ کنیم؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

ایده‌های کاربردی و متنوع برای چیدمان مبلمان در پذیرایی مربع، دکوراسیون نشیمن و پذیرایی مربع در ابعاد کوچک و بزرگ و با سبک‌های مختلف

اتاق هایی با هندسه مربع اگر از نظر بصری متعادل باشند و به طور استراتژیک با مبلمان مناسب با پالت رنگ مناسب تزئین شده باشند، توجه بصری را به خود جلب می‌کنند. اما یافتن بهترین مبلمان و چیدمان استراتژیک آن در یک سالن پذیرایی مربع می‌تواند چالش برانگیز باشد. به همین دلیل است که توصیه می‌شود برای جلوگیری از نامتعادل شدن اتاق، در انتخاب و قرار دادن مبلمان دقت بیشتری داشته باشید.

به طور معمول توصیه می‌شود که در هنگام چیدمان مبلمان در پذیرایی یا اتاق نشیمن، از بزرگترین دیوار برای شروع چیدمان مبلمان استفاده کنید! اما این موضوع برای پذیرایی مربع شکل ممکن است کمی چالش برانگیز باشد، زیرا طول تمام دیوارها در یک سالن پذیرایی مربعی کاملا یکسان است و ممکن است چیدمان مبلمان در پذیرایی مربع را برایتان سخت کند.

اما نگران نباشید! چرا که ایده‌های بسیار عالی و مناسبی برای چیدمان مبلمان در پذیرایی مربع وجود دارد که می‌توانید با توجه به فضایی که در اختیار دارید و مدل مبلمانی که دارید، بهترین و مناسبترین چیدمان را انجام دهید و یک فضای فوق العاده شیک و زیبا برای سالن پذیرایی مربعی شکل خود ایجاد کنید.

در ادامه این بخش از بساز و بچین، چند نمونه از چیدمان مبلمان در پذیرایی مربعی که بسیار شیک و کاربردی هستند را آماده کردیم تا با الهام گرفتن از این نمونه‌ها بتوانید بهترین چیدمان را ایجاد کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مستطیل شکل جدید 

 

اتاق نشیمن آرت دکو متقارن، بهترین ایده برای چیدمان مبلمان در پذیرایی مربع

چیدمان مبلمان در پذیرایی مربع

این تصویر به خوبی نشان می‌دهد که چگونه یک اتاق مربع شکل، می‌تواند یک فرصت ایده آل برای داشتن یک چیدمان متقارن باشد. برای این مدل از چیدمان، باید یک کاناپه بزرگ را به عنوان کانون مرکزی چیدمان مبلمان در بهترین موقعیت قرار دهید و سپس با استفاده از از دو مبل تک نفره یا صندلی همسان، چیدمان مبلمان را کامل کنید.

در این چیدمان می‌توانید از سایر وسایل دکوری مانند آباژورهای ایستاده نیز به شکل جفت و متقارن در دو طرف مبلمان استفاده کنید تا زیبایی بیشتری برای سالن پذیرایی مربعی شکل ایجاد کنید.

در واقع، چیدمان مبلمان با این روش، تقریباً یک تصویر آینه‌ای کامل است، به استثنای میزهای قهوه خوری که با قرار گرفتن میزهای تودرتو در ارتفاعات مختلف، جذابیت بیشتری ایجاد می کنند.

 

پیشنهاد مطالعه: نکات طلایی چیدمان فرش در پذیرایی و اتاق خواب

 

چیدمان مبلمان به شکل معاشرتی و متقارن در سالن پذیرایی مربعی شکل

چیدمان مبلمان به شکل معاشرتی و متقارن در سالن پذیرایی مربعی شکل

اگر می‌خواهید فضایی مناسب برای معاشرت را در اتاق پذیرایی یا اتاق نشمین خود ایجاد کنید، بهترین پیشنهاد این است که دو کاناپه یک شکل و یک اندازه را در اطراف یک میز  روبه روی یکدیگر قرار دهید و فضای اجتماعی ایده آلی را فراهم کنید. یک قالیچه نیز وسط اتاق را به عنوان کانون تعریف می‌کند و مبلمان مرکزی را به هم می‌چسباند.

 

چیدمان مبلمان در پذیرایی مربع به سبک مدرن و مینیمال

چیدمان مبلمان در پذیرایی مدرن به سبک مدرن و مینیمال

این اتاق نشیمن مربعی دارای دو مبل است که در یک زاویه در کنار هم قرار گرفته اند تا شکل L را ایجاد کنند. این مدل از چیدمان مبل، یک فضای نشمین عالی را ایجاد می‌کند که برای تماشای تلویزیون و همچنین معاشرت بسیار مناسب است.

قرار گرفتن کاناپه‌ها در اطراف یک قالیچه و وجود یک میز قهوه‌خوری در مرکز، این قسمت از اتاق را به عنوان فضایی که افراد خانواده در آن جمع می‌شوند مشخص می‌کند.

 

پیشنهاد مطالعه: 60 مدل مبل اسپرت شیک و لاکچری [جدید 2022]

 

چیدمان مبلمان در پذیرایی مربعی و کوچک

چیدمان مبلمان در پذیرایی مربعی و کوچک

اگر اتاق پذیرایی مربع شکل و کوچکی دارید، باید در هنگام چیدمان مبلمان در این فضا کاملا هوشمندانه عمل کنید تا یک اتاق پذیرایی یا نشمین دلباز داشته باشید که کوچک بودن آن دیده نشود!

استفاده از یک کاناپه و دو صندلی، بهترین گزینه برای چیدمان مبلمان در پذیرایی مربعی شکل و کوچک است. در واقع این چیدمان گزینه بهتری نسبت به استفاده از دو کاناپه است که به همان میزان فضای نشستن را فراهم می‌کند، اما فضای بیشتری را اشغال می‌کند و اتاق را کوچکتر نشان می‌دهد.

استفاده از یک فرش مناسب در وسط سالن پذیرایی نیز، همه مبلمان  را به هم می‌چسباند و طراحی منسجمی را ایجاد می‌کند، حتی اگر صندلی‌ها و مبل‌ها با هم هماهنگ نباشند.

 

مبل سکشنال یا مبل ال برای پذیرایی مربع

مبل سکشنال یا مبل ال برای پذیرایی مربع

مبل سکشنال که با نام مبل L نیز شناخته شده است، یک تکه مبلمان بزرگ است که می‌تواند به خوبی بر فضا مسلط شود و به تعریف سبک دکور کمک می‌کند. این مدل از مبل معمولا رو به تلویزیون قرار می‌گیرد تا اتاق را به مکانی برای استراحت تبدیل کند و با قرار دادن یک میز قهوه بین آن، فضایی فوق العاده عالی را برای زمان‌های استراحت و معاشرت با اعضای خانواده و دوستانتان خواهید داشت. 

استفاده از مبل ال برای پذیرایی مربعی، نه تنها کمک می‌کند تا فضای اتاق بزرگتر و دلبازتر به نظر برسد، بلکه فضای نشمین بسیار خوبی را فراهم می‌کند بدون اینکه صندلی‌های اضافی در اطراف فضا وجود داشته باشند.

 

پیشنهاد مطالعه: 50 مدل مبل مینیمال برای تکمیل زیبایی خانه 1401

 

چیدمان اتاق نشیمن مربعی ساده

چیدمان اتاق نشیمن مربعی ساده

اگر می‌خواهید یک سالن پذیرایی یا اتاق نشمین فوق العاده ساده و در عین حال شیک داشته باشید، می‌توانید به جای استفاده از یک دست مبل کامل، تنها از یک کاناپه بزرگ برای چیدمان مبل در پذیرایی یا اتاق نشمین استفاده کنید و یک چیدمان بسیار مینیمالیستی و ساده و فضایی آرام و بدون درهم و برهمی ایجاد کنید. افزودن گیاهان آپارتمانی به اتصال این اتاق به طبیعت کمک می‌کند که به احساس آرامش فضا نیز می‌افزاید.

 

چیدمان مبلمان در پذیرایی مربعی به شکل رسمی

چیدمان مبلمان در پذیرایی مربعی به شکل رسمی

اگر می‌خواهید فضای اتاق پذیرایی را به گونه‌ای چیدمان کنید که برای پذیرایی از مهمانان مناسب باشد، چیدمان مبل به شکل رسمی بهترین گزینه باشد. در این مدل از چیدمان مبل، در یک طرف اتاق یک کاناپه قرار می‌گیرد و در طرف مقابل، بهتر است دو صندلی راحتی مطابق با زاویه به سمت مرکز فضا قرار دهید. استفاده از یک فرش بزرگ که هم زیر کاناپه و هم زیر صندلی‌ها قرار می‌گیرد، به همراه یک میز قهوه‌خوری در وسط فضا، به یکدست شدن چیدمان مبلمان کمک می‌کند.

 

پیشنهاد مطالعه: مدل های مبل راحتی جدید مدرن 1401-2023

 

کلام آخر

شاید تصور کنید که گزینه‌های چیدمان مبل در پذیرایی مربعی کوچک یا بزرگ، محدود است، اما در واقع، راه‌های مختلفی برای چیدمان مبلمان یا استفاده از طراحی داخلی برای تغییر کامل ظاهر و احساس فضا وجود دارد. به طور کلی، چیدمانی که انتخاب می‌کنید باید منعکس کننده نحوه استفاده از اتاق باشد. اگر از این فضا فقط برای پذیرایی از مهمانان استفاده می‌کنید، باید راحتی مهمانان و خودتان را در هنگام پذیرایی در نظر بگیرید و اگر می‌خواهید به عنوان فضایی برای سرگرم شدن با اعضای خانواده و دوستان استفاده کنید و به تلویزیون تماشا کنید، یا شام بخورید، باید حتما چیدمانی را انتخاب کنید که برای این موضوع مناسب و ایده آل باشد.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید