سوال خود را بپرسید
مدیر سایت سوال کرده:
۱
پاسخ
۶۳۰
بازدید
۰
ستاره

برای نشیمن مبل از فوم استفاده کنیم یا اسفنج؟

نشیمنگاه مبل از مصالح مختلفی می تونند ساخته بشن که هر کدوم ویژگی‌های خودشون رو دارند. بنظرتون بین فوم و اسفنج، کدوم بهتره؟
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
مدیر سایت پاسخ داده:

اول از همه بدونید که فوم و اسفنج هر دو جز مصالح خوب هستند و دوام و طول عمر بالایی دارن و بسته به نوع مبل باید انتخاب بشن.

فوم‌ها، ترکیبات شیمیایی ویژه ای هستند که تو کوره‌های خاص با حرارت مستقیم و غیر مستقیم ساخته میشن. البته فوم سرد، فوم گرم و فوم ویژه برای ساخت مبلمان کاربرد دارن. فوم‌ها سطح یکدست و شیشه ای دارند و تو انواع ساده و محدب تولید میشند و بیشتر هم برای قسمت نشیمن مبلمان کلاسیک و سلطنتی مورد استفاده قرار میگیرن. چون برای مبل کلاسیک و یا سلطنتی از پارچه‌های ضخیم استفاده میکنن. فوم با سطح یکدست باعث میشه پارچه روش بچسبه و چروک نشه!

اسفنج همون ابر هست که تو تراکم و وزن‌های مختلف تولید میشه و نسبت به ضخامت‌هایی که دارن تو دسته مبل، پشت مبل و نشیمن مبل کاربرد داره. اسفنج‌هایی که دارای تراکم و وزن بالایی هستن با توجه به نرمی و حالت ارتجاعی بسیار خوبی که دارن از بهترین مواد اولیه برای مبلمان راحتی به حساب میان. مثلا برای نشیمن مبل راحتی بیشتر از اسفنج 30 یا 35 کبلویی پر تراکم استفاده میشه چون تو مبلمان راحتی از پارچه‌های نازک و کشی استفاده میشه. انعطاف پذیری اسفنج کمک میکنه تا مبل‌ها نشیمن راحت تری داشته باشن.

هرچه تراکم و وزن اسفنج بالتر باشه کیفیت و عمر نشیمن هم بالاتر خواهد بود. البته مدل‌های باکیفیت تر به اسم‌های یورو لوکس و اپ آر معروف هستن.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
۰
ستاره
پاسخ
پاسخ شما: