سوال خود را بپرسید
مدیر سایت سوال کرده:
۱
پاسخ
۶۹۵
بازدید
۰
ستاره

رنگ‌ها رو چطوری تو دکوراسیون ست کنیم؟

رنگ‌ها دسته بندی‌های متنوعی دارن به نظرت چجوری میشه اون‌ها رو با هم ست کنیم تا ترکیب جذابی ایجاد بشه؟
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴
مدیر سایت پاسخ داده:

رنگ‌ها تو انواع و اقسام دسته بندی‌ها وجود دارن؛ مثل رنگ‌های اصلی، فرعی، ترکیبی و رنگ‌های گرم و سرد برای اینکه نشون بدیم چطور می‌تونیم این رنگ‌ها رو باهم ست کنیم از چرخه رنگ استفاده می‌کنیم. یکی از راه‌ها اینه که از رنگ‌هایی استفاده بشه که توی چرخه رنگ تو همسایگی هم قرار دارن. البته برای اینکه یه هارمونی زیبا داشته باشیم میزان تیرگی یا روشنی رنگ رو هم درنظر بگیرین که هماهنگ باشن.

تو چرخه رنگ به رنگ‌هایی که روبه روی هم قرار دارن، رنگ‌های متضاد یا مکمل گفته میشود این ترکیب رنگ طرفدارهای زیادی داره. البته استفاده از رنگ‌های اصلی به خاطر درخشندگی زیاد توصیه نمیشه و بهتره از حالت‌های نرم‌تر یا خالصی رنگ پایین تر استفاده بشه. مثلا آبی کم رنگ یا نارنجی کم رنگ.

در رنگ‌های مکمل رو به روی هم یکی از رنگ‌ها رو درنظر نمی‌گیریم و از دو رنگ همسایه‌اش استفاده می‌کنیم. رنگ‌هایی که تو سه راس مثلث موجود در چرخه رنگ قرار می‌گیره به عنوان ترکیب رنگی انتخاب میشه. درواقع یه رنگ به عنوان رنگ اصلی و دو رنگ دیگر به عنوان پایه که بیشتر مناسب اتاق کودک یا فضاهای خاص هست.

هارمونی توی دکوراسیون یعنی اینکه چیدمان و رنگ اون‌ها طوری انتخاب بشه که همه اجزا با هم یه چیدمان مطبوع و هماهنگ داشته باشن یعنی همه چیز به صورت چشم نواز و خوش ترکیب کنار هم قرار گرفته باشه و حس تعادل رو ایجاد کنه.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
۰
ستاره
پاسخ
پاسخ شما: