سوال خود را بپرسید
مدیر سایت سوال کرده:
۱
پاسخ
۷۰۵
بازدید
۰
ستاره

فرش چند شانه بخریم؟

خرید فرش یکی از دغدغه‌های هر خونه ایرانی هست. به نظر شما بهتره فرش چند شانه خریداری کنیم؟
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳
مدیر سایت پاسخ داده:

هر فرش دو تا مشخصه یا به عبارتی دو نوع تراکم داره، تراکم عرضی یا (شانه) فرش به تعداد گره یا (ریشه) در هر متر مربع از عرض فرش گفته میشه. تراکم طولی به تعداد ریشه یا گره در هر متر مربع از فرش گفته میشه. هر چه شانه و تراکم در فرش بیشتر باشه فرش ریزبافت‌تر، متراکم‌‎تر و به اصطلاح دستباف گونه هستش. ساده ترین راه برای تشخیص شانه فرش شمردن تعداد گره فرش در واحد عرض فرش هستش یعنی در هر یک سانتی متر فرش 700 شانه باید 7 گره وجود داشته باشه.

افرادی که بیشتر عادت دارن روی مبل بشینن و زیاد از مبل استفاده نمی کنند معمولا دنبال فرش‌های ضخیم و نرم‌تر هستن پس بهتره از فرش‌های 500 یا 700 شانه استفاده کنند. اگه زیبایی فرش تو اولویت اول شما قرار داره و بیشتر از مبل استفاده می‌کنید بهتر هست که از فرش 1000 تا 1200 شانه استفاده کنید. این فرش‌ها به خاطر تراکم بالاشون ریز بافت هستن و ضخامت کم اما طول عمر بیشتری دارن.

می‌تونید برای پذیرایی و نشیمن که رفت و آمد زیاد هست فرش 1200 شانه انتخاب کنید که بادوام تر هست و برای اتاق خواب که رفت و آمد کم هست از 700 شانه استفاده کنید.

این که ما دنبال کدوم ویژگی  از فرش هستیم مشخص میکنه کدوم فرش بهتر هست. فرش 700 شانه از پرفروش‌ترین فرش‌ها هستش به خاطر ضخامت و قیمت مناسبی که داره.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴
۰
ستاره
پاسخ
پاسخ شما: