سوال خود را بپرسید
مدیر سایت سوال کرده:
۱
پاسخ
۶۱۵
بازدید
۰
ستاره

مبل کلاسیک چه تفاوتی با مبل استیل داره؟

مبلمان انواع مختلفی دارن که هر کدام ویژگی‌های خاص خودشون رو دارن. حالا مبل کلاسیک با مبل استیل چه تفاوت‌هایی داره؟
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
مدیر سایت پاسخ داده:

به طور کلی مبلمانی که تو دکوراسیون کلاسیک استفاده میشن روی خطوط و فضاهای منحنی تاکید زیادی دارن و تو این سبک مبل، ریزه کاری و پیچیدگی‌های ظریف و دقیقی وجود داره. یکی از اصلی ترین ویژگی‌هایی که این سبک مبلمان رو از بقیه متمایز میکنه چوب منبت کاری شده هست که روی تاج و پایه‌ها و گاهی دسته‌ها وجود داره.

مبل استیل و کلاسیک علاوه بر اینکه به هم شبیه هستند تفاوت‌هایی دارند. مثلا منبت کاری توی مبل استیل بیشتر از مبل کلاسیک هست و اگه روی دسته اون هم کار بشه به اون مبل دسته منبتی میگن. یکی دیگه از تفاوت‌هایی که دارند اینه که میزان چوب استفاده شده توی مبل کلاسیک کمتره و به همین دلیل سبک تره و منبت کاری‌های ظریفی روی چوب انجام میشه.

مبل استیل معمولا با تاج‌های منبت کاری شده و تم رنگی مسی، طلایی و بژ و تناژهای مشابه موجود هست. این مبل‌ها معمولا طول عمر زیادی دارن و این دوام بالا معمولا به خاطر چوب‌های باکیفیتی هستن که تو ساخت این مبل‌ها استفاده میشه. مثلا چوب گردو، چنار و راش ماندگاری بالایی دارن.  دقت کنین قسمت نشیمن مبل از جنس فوم سرد باشه به خاطر اینکه با توجه به عمر طولانی حالت ارتجاعی خودشو از دست نده. مثلا بعد از بلند شدن از روی مبل به حالت اولیه برگرده.

پارچه‌ها معمولا از جنس چرم، مخمل، کتان یا ساتن هستن و همراه با نقش و نگارهایی که روی خودش داره با ترکیب چوب حس گرما رو به خونتون میده.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
۰
ستاره
پاسخ
پاسخ شما: