تجهیزات مورد نیاز یک آشپزخانه صنعتی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر قصد دارید تجهیزات مورد نیاز برای یک آشپزخانه صنعتی را خریداری کند، ابتدا بهتر است نیاز آشپزخانه را بررسی کرده و با توجه به آن اقدام به خرید بهترین‌ها کنید.

با توجه به شرایط زندگی همه‌مان ، استفاده از اینترنت به یک امر ضروری و مهم در انجام امور روزمره‌ تبدیل شده است. داشتن یک اینترنت با حجم مناسب به شما برای انجام کارهای روزمره ( خرید اینترنتی ، تراکنش‌های بانکی ، تحقیق و جستجو و ... ) و گذراندن اوقات فراغت کمک خواهد کرد .

شرکت پیشگامان با ارائه جشنواره های متنوع به شما در تهیه یک اینترنت با حداکثر سرعت ، بالاترین ترافیک و گذراندن هر چه راحت‌تر این روزها کمک خواهد کرد .

اگر قصد دارید تجهیزات مورد نیاز برای یک آشپزخانه صنعتی را خریداری کند، ابتدا بهتر است نیاز آشپزخانه را بررسی کرده و با توجه به آن اقدام به خرید بهترین‌ها کنید. برای صرفه جویی در هزینه‌ها لازم است ابتدا لیستی از تجهیزات مورد نیاز آشپزخانه تهیه کرده و آن‌ها را اولویت بندی کنید. در این مقاله به معرفی محبوب‌ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی خواهیم پرداخت تا ذهنیت بهتری نسبت به این موضوع داشته باشند.

تجهیزات مورد نیاز آشپزخانه برای آماده سازی غذا

پیش از اینکه غذا وارد مرحله پخت و پز شود، نیاز به تجهیزاتی خواهد بود تا مواد غذایی را با کمک آن‌ها آماده کنید. در واقع مواد بیرون آمده از یخچال یا انبار در این مرحله آماده شده و به مرحله پخت و پز فرستاده می‌شوند.

  • چرخ گوشت: در آشپزخانه صنعتی معمولا از یک چرخ گوشت استفاده می‌کنند تا گوشت مورد نیاز خود برای آن وعده غذایی را تامین کنند. برای حفظ کیفیت و تازگی غذا، از گوشت‌های چرخ کرده آماده استفاده نمی‌شود.
  • دستگاه مخلوط کن: یکی از تجهیزاتی که ممکن است در آشپزخانه صنعتی به کار گرفته شود، دستگاه مخلوط کن است.
  • دیگ برنج: اگر در منوی غذایی، برنج وجود داشته باشد باید آن‌ها را در یک دیگ خیساند.
  • سبزی خورد کن: بسته به غذاهای آشپزخانه صنعتی ممکن است به یک سبزی خورد کن هم نیاز باشد.
  • میز کار: یکی از تجهیزات مهم در آشپزخانه صنعتی میز کار است که در آن مواد غذایی پیش از پخت آماده شده و تغییر اندازه یا شکل پیدا می‌کنند.
  • میز دورچین: در این میز ممکن است کاهو، ترشی، خیارشور و ... وجود داشته باشد تا سرعت چیدن بشقاب‌ها بالاتر برود.
  • خلال کن: اگر غذا همراه با سیب زمینی، هویج و سبزیجات دیگری سرو شود، به یک خلال کن نیاز خواهد بود تا آن را به درستی و در ابعاد مناسب برش دهد.
  • یخ ساز: برای سرو نوشیدنی‌ها به یک یخ ساز نیاز است.

تجهیزات پخت و پز در آشپزخانه صنعتی

برای اینکه غذاهای مورد نظر خود را آماده کنید، به تجهیزات زیادی نیاز خواهید داشت.

  • اجاق گاز: اجاق گاز از مهم‌ترین تجهیزات هر آشپزخانه‌ای است که بدون امکان تهیه و پخت غذا وجود ندارد. بسته به نوع نیاز خود می‌توانید از اجاق گاز صنعتی بدون فر یا اجاز گاز صنعتی با فر استفاده کنید.
  • خط پخت اتومات برنج: امروزه برای افزایش سرعت پخت برنج، تجهیزاتی تحت عنوان خط پخت برنج وجود دارد که کل عملیات پخت برنج به صورت اتومات در آن انجام می‌گیرد. استفاده از این تجهیزات سرعت آماده کردن غذا را بالا برده و به شما اجازه می‌دهد در مدت زمان کمی، حجم زیادی از برنج را آماده کنید.
  • کباب پز: برای پخت کباب در آشپزخانه صنعتی می‌تواند از کباب پز گازی یا ذغالی استفاده کرد.
  • هود: هود صنعتی دارای مکش زیادی بوده و بوی غذا را به محیط بیرون از آشپزخانه منتقل می‌کند.

نگهداری از مواد غذایی

  • یخچال ویترینی: یکی از دستگاه‌هایی که در آشپزخانه صنعتی مورد استفاده قرار می-گیرد، یخچال ویترینی است که به وسیله آن می‌توان میوه یا سبزیجات را به شکل تازه نگهداری کرد.
  • یخچال صنعتی: یخچال صنعتی از جمله مهم‌ترین تجهیزات یک آشپزخانه صنعتی است که تازگی مواد غذایی را حفظ کرده و بهترین انتخاب برای نگهداری از حجم زیادی از مواد است.
  • سرد خانه: برای نگهداری از مواد غذایی که نیاز به منجمد شدن دارند، ممکن است یک سردخانه نیاز باشد.

در کنار این تجهیزات به ظروف متعددی برای سرو غذا نیاز خواهید داشت تا بتوانید سطح خدمات خود را بالاتر ببرید. علاوه بر آن پس از تهیه غذا به دستگاه‌های نظیر ماشین ظرفشویی صنعتی و دستگاه سیخ شور نیاز دارید تا ظروف کثیف خود را به وسیله آن‌ها تمیز کنید. ماشین ظرفشویی صنعتی در عرض چند دقیقه تمام ظروف کثیف را تمیز و خشک کرده و آماده سرو می‌کند. این کار باعث بالا رفتن سرعت آشپزخانه شما می‌شود. اگر در منوی خود کباب دارید، دستگاه سیخ شور هم برای شما مناسب خواهد بود تا سریعا بتوانید تعداد زیادی سیخ کباب را شست و شو دهید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید