چگونه برای برون سپاری حسابداری سازمان به یک شرکت حسابداری اعتماد کنیم؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

برون­سپاری امور حسابداری روشی است که شرکت­های کوچک و متوسط استفاده زیادی از آن می­برند. در این روش دیگر نیازی به نیروی بومی نیست و شما می­توانید کلیه امور مالی را به­دست یک شرکت حسابداری بسپارید.

بسیاری از سازمان­ها ممکن است بخواهند واحد­های اقتصادی خود را در اختیار یک شرکت حسابداری برای مدیریت امور مالی قرار دهند. اما انتخاب یک شرکت معتبر برای واگذاری چنین واحد مهمی دقت بسیاری را می­طلبد.

مدیران ارشد سازمان باید معیار­های مختلفی داشته باشند و کیفیت شرکت­های حسابداری را به­دقت بررسی کنند.

انتخاب غلط در این مورد می­تواند سرنوشت کل سازمان را به تباهی بکشاند و مجموعه عظیمی را دچار بحران کند.

در این مقاله قصد داریم که به این معیار­ها نگاهی دوباره بیندازیم و آنها را دقیق بررسی کنیم. پس اگر می­خواهید اطلاعات بیشتری درباره این موضوع به­دست بیاورید، پیشنهاد ما این است که تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برون­سپاری خدمات حسابداری چیست؟

تمام واحد­های اقتصادی دارای امور مالی هستند که باید توسط فرد یا گروهی متخصص مدیریت شوند. این مدیریت معمولا به عهده حسابدار خواهد بود.

بسیاری از شرکت­ها به­ شکل مستقل چنین کاری را انجام می­دهند. یعنی شخصی با تخصص حسابداری را استخدام می­کنند تا امور مالی شرکت را انجام دهد. یک روش دیگر برای انجام امور مالی به­شکل غیر متمرکز وجود دارد.

برون­سپاری امور حسابداری روشی است که شرکت­های کوچک و متوسط استفاده زیادی از آن می­برند. در این روش دیگر نیازی به نیروی بومی نیست و شما می­توانید کلیه امور مالی را به­دست یک شرکت حسابداری بسپارید.

یک شرکت حسابداری کارآمد دارای چه ویژگی­هایی است؟

پس از این توضیح برون­سپاری حسابداری بحث اعتماد پیش خواهد آمد. اینکه ما فعالیت­های مالی خود را به­دست چه شرکتی بسپاریم که بیشترین بازدهی را برای ما داشته باشد.

مولفه­های مختلفی هستند که شما می­توانید هنگام انتخاب شرکت ثالث به آنها توجه کنید. در ادامه مقاله تک­تک این مولفه­ها را بررسی خواهیم کرد.

گسترده خدمات

در درجه اول شما باید بررسی کنید که یک موسسه حسابداری تا چه دامنه­ای خدمت به شما ارائه می­دهد. زیرا بسیاری از شرکت­ها خدمات محدودی را در اختیار واحد­های اقتصادی می­گذارند.

خدماتی که عملا برای واحد­های اقتصادی کافی نیست و کاری از پیش نمی­برد. در یک موسسه ی حسابداری حرفه­ای، ما با طیف متنوعی از خدمات روبه­رو هستیم.

خدماتی که شامل مشاوره و فعالیت­های عملیاتی حسابداری می­شوند. به­طور کلی شرکت­های معتبر باید بتوانند در 3 حوزه مالی، حسابداری و مالیاتی خدمات مشاوره و عملیاتی ارائه کنند.

پروژه ­های موفق شرکت حسابداری

زمانی که شما می­خواهید واحد اقتصادی خود را به­دست یک شرکت حسابداری بسپارید، باید مطمئن شوید که این مجموعه سابقه قابل اعتمادی دارد و تا به امروز پروژه­های زیادی را با موفقیت به پایان رسانده است.

رزومه شرکت­ها یک برگ برنده مهم برای آنهاست. بنابراین می­توان نتیجه گرفت که واحد­های اقتصادی نمی­توانند توسط افراد بی­تجربه و کم ­تجربه اداره شوند.

علت این است که حساسیت این واحد­ها اجازه آزمون و خطا در آن را به افراد متخصص نخواهد داد. از طرفی پیچیدگی­های خاص این واحد تنها از سمت یک فرد یا گروه باتجربه حل خواهد شد.

تیم متخصص

بی­شک داشتن تیم متخصص در هر کسب­وکاری یک مزیت مهم برای آن سازمان محسوب می­شود.

بنابراین اگر که قصد دارید واحد اقتصادی خود را به­دست یک شرکت واسط بسپارید، از متخصص­بودن تیم حسابداری این شرکت مطمئن شوید.

موسسات حرفه­ای افرادی باتجربه را استخدام می­کنند و به­همین دلیل بازدهی امور در چنین شرکت­هایی بیشتر خواهد بود.

حسابداری و حسابرسی چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

کارکرد و روش هر 2 یکسان است اما تفاوت­های زیادی بین حسابرسی و حسابداری وجود دارد. در حسابداری ما با محاسبه جزئیات مالی و تهیه گزارشات طرف هستیم.

در حالی که در حسابرسی ما بررسی می­کنیم که عملکرد حسابداری تا چه اندازه صحیح بوده است.

درواقع حسابداری اطلاعات خام را به خروجی­های قابل اعتماد تبدیل می­کند و حسابرسی بررسی خواهد کرد که تا چه حد می­توانیم به این خروجی­ها اعتماد کنیم.

اگر در حسابرسی اشتباه یا مشکلی پیدا شود، بخش حسابداری وظیفه تصحیح آن را خواهد داشت.

شرکت­های حسابداری معمولا خدمات حسابرسی ارائه نمی­دهند. از این رو شما باید در نظر بگیرید که دقیقا برای سازمان خود به چه خدمتی نیاز خواهید داشت.

خدمات حسابداری شامل چه مواردی هستند؟

خدمات حسابداری اصولا 4 دسته هستند. این خدمات عبارت­اند از:

  • خدمات مشاوره: این خدمات شامل ارائه مشاوره­هایی در زمینه امور مالی است. این خدمت می­تواند به­صورت موردی یا دائمی برای تمام زمینه­ها باشد.
  • خدمات پشتیبانی: استقرار سیستم­های حسابداری، راه­اندازی نرم­افزار و مسائلی از این دست، جزء پشتیبانی قرار می­گیرند.
  • خدمات اجرایی: خدمات اجرایی یا عملیاتی اموری هستند که در قالب واحد مالی قرار دارند و باید به­شکل مستقیم انجام شوند. خدمات اجرایی را می­توان اصلی­ترین خدمت یک شرکت حسابداری دانست.
  • خدمات 360 درجه: خدمات 360 درجه ترکیبی از تمامی خدمت­های پیشین و گفته­شده است. این خدمت کامل­ترین خدماتی است که می­تواند در اختیار یک واحد اقتصادی قرار بگیرد.

برخی از شرکت­ها ممکن است تمامی این موارد را ارائه دهند و برخی دیگر تنها خدمات اصلی را در اختیار واحد­های اقتصادی قرار خواهند داد.

بی­شک داشتن خدمات متنوع از مزیت­های یک شرکت محسوب می­شود؛ اما باید دید که این افزایش خدمات به کاهش کیفیت منجر شده یا خیر.

در صورتی که خدمات با تنوع و بهترین کیفیت ارائه شوند، می­توان مطمئن بود که گزینه مورد نظر برای برون­سپاری بهترین مورد است.

کدام شرکت بهترین گزینه برای برون­سپاری خدمات حسابداری است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم شرکت­های زیادی هستند که می­توانید به آنها برای برون­سپاری خدمت مالی اعتماد کنید.

مشاورین تهران و شرکا یکی از بهترین شرکت­های این حوزه است و شما می­توانید با اعتماد کامل برون­سپاری بخش حسابداری خود را به­دست آنها بسپارید.

در این شرکت تیمی متخصص از افراد حرفه­ای و خبره گرد هم آمده­اند که تجربه کار در بازار­های بین­المللی را دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و برخورداری از تمامی این خدمات کافی­است سری به وب­سایت مجموعه مشاورین تهران و شرکا بزنید و با تک­تک خدمات آنها آشنا شوید.

جمع­بندی

اعتماد به یک شرکت حسابداری برای برون­سپاری خدمات مالی کار سختی است. شما باید زمان زیادی برای این موضوع بگذارید و به­خوبی درباره آن تحقیق کنید.

درصورتی که چنین کاری انجام ندهید، بخش مالی شما پس از مدتی با بحران بی­نظمی رو­به­رو خواهد شد. این اتفاق نیز در تمامی بخش­های سازمان نمود پیدا می­کند.

پس برای برون­سپاری در ابتدا تحقیقات جامعی انجام دهید و واحد­های اقتصادی را به­دست افراد متخصص بسپارید.

همچنین لازم به ذکر است که شرکت حسابداری مشاورین تهران و شرکا، می­تواند در این راستا به شما کمک کرده و خدمات مورد نیازتان را فراهم کند.

برچسب ها:
حسابداری
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید