سایز لوله مسی کولرگازی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

لوله مسی کولر گازی وظیفه انتقال جریان مبرد از یونیت خارجی به یونیت داخلی دستگاه را برعهده دارد. این لوله ها از انعطاف پذیری بالایی برخوردار بوده و دارای ساختاری با کیفیت با بهترین مواد اولیه می باشند.

لوله مسی کولر گازی و انواع آن

لوله مسی کولر گازی وظیفه انتقال جریان مبرد از یونیت خارجی به یونیت داخلی دستگاه را برعهده دارد. این لوله ها از انعطاف پذیری بالایی برخوردار بوده و دارای ساختاری با کیفیت با بهترین مواد اولیه می باشند. این قطعه ای کولر گازی یکی بخش های مهم آن محسوب می شود که امکان گردش مبرد میان دیگر اجزای کولر اسپلیت را فراهم می آورد.
 

کولر گازی از یک یونیت خارجی (کندانسور) و یک یونیت داخلی (اواپراتور) تشکیل شده است که وظیفه تولید سرما و هوای خنک توسط کمپرسور درون یونیت خارجی صورت می گیرد. به شکلی که در این بخش گاز مبرد متراکم شده با فشار بالا به طرف یونیت داخلی انتقال می یابد. انجام اینکار توسط لوله ای مسی صورت می گیرد.

در واقع لوله مسی در دو نوع سخت و نرم تولید می شود که در مدل سخت، لوله ها به راحتی خم نمی شوند و معمولا دارای طولی بین 10 الی 20 بوده و در سه وزن استاندارد موجود هستند. لوله نوع k ضخیم ترین لوله دیواری محسوب می شود و سپس بعد از آن نوع L و M هستند. در شرایطی که به لوله های پرفشار نیاز است از نوع ضخیم لوله های مسی استفاده می شود.

نوع دوم از لوله های مسی نرم است و دارای قابلیت انعطاف پذیری هستند. در نتیجه می توان آنها را به شکل رول های 25 فوت یا 50 فوت در آورد. بر روی این لوله ها نشان ACR حک شده که نشان دهنده این است که برای مواردی چون تهویه مطبوع، تبرید و کولر گازی کاربرد دارند. هنگام تولید لوله های مسی نرم آن را کاملا تمیز کرده و رطوبت موجود در آن را می گیرند و سپس با گاز نیتروژن درون لوله ها را پر می کنند.


 

انواع سایز لوله مسی کولر گازی

سایز لوله مسی کولر گازی بستگی به ظرفیت دستگاه دارد به همین دلیل متخصصان با تجربه سایت مهاجر با انجام محاسبات بار سرمایشی در ساختمان را حساب کرده و بر اساس آن ظرفیت کولر گازی مورد نیاز را تعیین می نمایند. انواع سایز لوله مسی کولر گازی به شرح زیر است:

  • کولر گازی با ظرفیت 9000 بی تی یو: دارای لوله مسی با سایز 4/1 و 8/3 می باشد که ضخامت آن نیز 0.63 و 0.75 میلیمتر خواهد بود.
  • کولر گازی با ظرفیت 12000 و 18000 بی تی یو: مجهز به لوله مسی با سایز 4/1 و 2/1 بوده که ضخامت 0.63 برای لوله مسی سایز 2/1 کارایی بیشتری دارد.
  • کولر گازی با ظرفیت 24000، 30000 و 36000 بی تی یو: دارای لوله های مسی به سایز 8/3 و 8/5 بوده و ضخامتی که برای آنها در نظر گرفته می شود 0.75 و 0.81 میلیمتر خواهد بود.
  • کولر گازی با ظرفیت بیشتر از 36000: برای لوله مسی با سایز 4/3 و 8/7 ضخامت های 0.75 و 0.81 میلمیتر در نظر گرفته می شود.


 

انواع ضخامت لوله مسی کولر گازی

لوله های مسی کولر گازی در ضخامت های مختلفی چون 35/0 الی 5/1 میلیمتر تولید می شوند که هر کدام برای ظرفیت خاصی از کولر گازی کاربرد دارند. درست بودن ضخامت لوله اهمیت بالایی دارد زیرا سبب پهن شدن لوله در زمان انتقال مبرد و عدم عبور آن می گردد. بنابراین توجه داشته باشید که اگر سایز لوله مسی افزایش یابد ضخامت آن نیز باید بیشتر باشد.


 

عایق بندی لوله مسی کولر گازی

یکی از کارهای مهمی که برای جلوگیری از جذب مبرد از گرمای غیر ضروری از محیط باید انجام دهید این است که لوله های مسی را بین تبخیر کننده و کمپرسور و در جایی که فشار کمتر است عایق بندی کنید. موارد عایق باید کاملا دور لوله های مسی پیچیده شود تا تراکم در لوله ها رخ ندهد. ابتدا برای برش لوله از یک وسیله مناسب مثل کاتر استفاده کنید و آن را به اندازه لازم ببرید. سپس برآمدگی درون لوله که توسط برش ایجاد ده را از لوله خارج کنید تا آلاینده های آن بر جریان مبرد و کارکرد دستگاه اثر نگذارد.

برای خم کردن لوله ها باید از فقط از لوله مسی نرم استفاده کنید که قابل انعطاف باشد. توجه داشته باشید که برای انجام اینکار از فنرهای خم کننده لوله استفاده کنید. این روش از پیچیدگی برای آن رخ ندهد. همچنین در زمان گرم کردن لوله ها و سپس به آرامی خنک شده آن از وجود یک شعله پخش کن با فاصله یک فوتی در یک زمان اطمینان یابید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید