دکوراسیون جوراب فروشی، به دنیای رنگ‌ها خوش آمدید!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
تعداد رای‌دهندگان:
۶
۴.۳

چگونه دکوراسیون جوراب فروشی را خلاقانه طراحی کنیم؟ ایده های جدید و کاربردی برای طراحی داخلی فروشگاه جوراب فروشی

جوراب یکی از آیتم‌هایی ضروری برای آقایان و بانوان و همچنین کودکان است که از پاها محافظت کرده و باعث زیباتر دیده شدن پاها می‌شود. انواع جوراب‌ها در بازار وجود دارند که هر کدام از نظر اندازه، جنس، طرح و رنگ با یکدیگر متفاوت هستند. دکوراسیون جوراب فروشی باید به قدری جذاب و اصولی باشد تا هر رهگذری را به خود کشانده و در انتها منجر به خرید او شود.

 

دکوراسیون مغازه جوراب فروشی

 

دکوراسیون مغازه جوراب فروشی

فروشگاه و مغازه‌هایی در سطح شهر وجود دارند که در آن فقط جوراب به فروش می‌رسند. چنین مکانی همانند سایر مغازه و فروشگاه‌ها باید دکوراسیون منحصر به فرد و جذابی داشته باشند. هدف از طراحی دکوراسیون ویژه جذب مشتری بیشتر و تشویق او به خرید است. از سویی دیگر باعث می‌شود خریدار بتواند به راحتی جوراب مورد نظر خود را پیدا کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن از آنجا خرید کند. علاوه بر این دکوراسیون جوراب فروشی اصولی و جذاب، مشتری را راغب به خرید بعدی کرده که منجر به مراجعه مجدد او خواهد شد.

دکور مغازه جوراب فروشی اهمیت ویژه‌ای دارد که در آن حتی به جزئیات هم باید توجه کرد که تنها شامل چیدمان جوراب‌ها نیست بلکه نگهدارنده‌ها، رنگ دیوار، رنگ کفپوش و حتی اکسسوری‌ها و ... مورد توجه قرار می‌گیرند تا آن مغازه یا فروشگاه تبدیل به پر رفت و آمدترین جوراب فروشی شود.

 

دکور مغازه جوراب فروشی

 

ایده‌های دکور جوراب فروشی

دکوراسیون جوراب فروشی به قدری مهم است که صاحبان کسب و کار باید با جدیت ویژه به آن بپردازند که در ادامه به آن‌ها پرداخته شده است:

 

چیدمان جوراب‌ها

نگهدارنده‌های مخصوصی برای چیدمان جوراب‌ها وجود دارد که بر روی دیوار نصب می‌شوند و قابلیت نگهداری چند جوراب را به طور همزمان دارند. نگهدارنده‌ها یا کاملا صاف بوده یا اینکه ممکن است در طراحی آن‌ها کمی قوس دیده شود. مهم است که تمام نگهدارنده‌ها با هم هماهنگی داشته باشند تا دکوراسیون مغازه جوراب فروشی بهتر دیده شود.

روی نگهدارنده‌ها جوراب‌های یک شکل چیده می‌شوند که گاهی ممکن است همان شکل در رنگ‌های مختلف چیده شوند تا مشتری بتواند از میان گزینه‌های موجود در رنگبندی انتخاب کند. بعضی اوقات بر اساس پالت رنگی روی هر نگهدارنده جوراب چیده می‌شود از طیف روشن تا تیره را در بر می‌گیرد که ایده ای بسیار چشم‌نواز است.

بهتر است هر نگهدارنده جداگانه تفکیک شده و روی هر کدام از آن‌ها جوراب با سایزهای مختلف چیده شود. در این حالت مشتری با توجه به اندازه‌های مختلف جوراب‌ها می‌تواند سایز جوراب مورد نظر خود را پیدا کند. گاهی ترتیب چیدمان جوراب روی نگهدارنده و رگال‌ها بر حسب سایز به صورت عمودی و گاهی افقی است تا در یک نگاه بتوان اندازه‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کرد.

 

دکوراسیون فروشگاه جوراب فروشی

 

ویترین مغازه جوراب فروشی

ویترین و درب ورودی مرز بین فضای بیرون و درون را شکل می‌دهند. ویترین محفظه‌ای شیشه‌ای بوده که معرف نوع محصولات فروشی  در درون مغازه است. اگر ویترین مغازه جوراب فروشی جذاب باشد مشتری به داخل کشیده خواهد شد بنابراین باید چیدمان آن جذاب و با ایده‌های خاص باشد. از طرفی دیگر ویترین‌ها باید مرتب تمیز شوند و هر چند وقت یک بار چیدمان آن را تغییر داد.

برخی از فروشگاه‌های امروزی فاقد ویترین هستند که روشی جدید برای بازاریابی است. اگر نمای کلی مغازه با یک شیشه صاف و ساده پوشانده شود دکور مغازه جوراب فروشی از بیرون کاملا معلوم بوده و مشتری با توجه به محصولات و نیاز خود داخل مغازه خواهد شد. همچنین نمای شیشه‌ای فضای بیشتری را داخل مغازه به وجود می‌آورد که می‌توان اجناس بیشتری را جاسازی کرد. در اینجا اهمیت دکور جوراب فروشی مشخص می‌شود که باید جذب کننده مشتری به داخل باشد.

 

ویترین مغازه جوراب فروشی

 

قفسه بندی جوراب فروشی

در داخل فروشگاه جوراب فروشی باید قفسه، میز فروشنده، کمد، طبقات، شلف و ... از نظر جنس، رنگ و طرح با یکدیگر هماهنگی داشته باشند. معمولا از رنگ‌های روشن و خنثی مانند سفید، طوسی، کرم و ... در دکوراسیون جوراب فروشی استفاده می‌شود که چشم‌ها را خسته نمی‌کنند، به دلیل روشنی فضا را بزرگ و دلباز نشان می‌دهند و توجه‌ها را به سمت جوراب جلب می‌کنند.

داشتن یک دکور حرفه‌ای در واقع ادای احترام به مشتری است که به خاطر او چنین دکوری تدارک دیده شده است بنابراین اجرای دکور داخلی را می‌بایست به افراد ماهر و با تجربه سپرد تا خروجی کار منجر به سودآوری بیشتر برای فروشنده و رضایت مشتری شود.

 

طراحی داخلی مغازه جوراب فروشی

 

قرار دادن سبد

سبد وسیله‌ای است که می‌توان درون آن وسایل جا داد. یکی از ایده‌های مطرح شده در دکوراسیون مغازه جوراب فروشی، قرار دادن سبد در داخل مغازه است. سبدها باید سبک و خوش‌دست باشند تا مشتری هنگام برداشتن آن اذیت نشود. از سویی دیگر نوع خاصی از سبد باید انتخاب شود که لبه‌های تیز نداشته باشد و درون آن نرم باشد تا مانع از گیر کردن و پاره شدن جوراب شود.

بزرگ بودن اندازه سبد نوعی تکنیک برای فروش بیشتر از طریق بازی روانی است. در این حالت با توجه به بزرگ بودن سبد مشتری راغب خواهد شد که برای پر کردن آن تعداد جوراب بیشتری بردارد. معمولا سبدهای توری بهترین گزینه ممکن هستند که از آن در فروشگاه‌های مختلف و دکور جوراب فروشی استفاده می‌شود که کم‌جا و سبک هستند و از جوراب حفاظت می‌کنند.

 

دکوراسیون داخلی مغازه جوراب فروشی

 

کفپوش و دیواره‌های جوراب فروشی

توجه به تمیزی و با کیفیت بودن متریال‌های پوشاننده سقف، دیوار و کفپوش یکی از قواعد مهم در دکوراسیون جوراب فروشی است. کفپوش‌ها باید طوری باشند که هنگام راه رفتن صدا ندهند و بتوان آن را به راحتی تمیز کرد. دیوارها نیز باید تمیز و یکدست باشند تا هنگامی که نگاه مشتری به آن میفتد احساس خوب داشته باشد. هماهنگی دیواره و کفپوش‌ها با قفسه بندی درون جوراب فروشی باعث به وجود آمدن نمایی زیبا و بهتر می‌شود.

 

طراحی مغازه جوراب فروشی

 

نورپردازی

نورپردازی از مهم‌ترین ایده‌هایی است که در دکوراسیون جوراب فروشی مورد توجه قرار می‌گیرد. وجود نور کافی باعث بهتر دیده شدن رنگ و طرح جوراب‌ها شده و مشتری ترغیب به خرید می‌شود. علاوه بر نور سقف می‌توان دور تا دور ویترین‌ها را با نور مخفی تزئین کرد و از نورهای متمرکز استفاده کرد. استفاده از آینه برای نورپردازی بیشتر نیز کاربردی است. در برخی از فروشگاه‌ها برای ایجاد نور بیشتر از آینه کمک گرفته می‌شود. آینه‌ها علاوه بر اینکه بازتاب نور را افزایش می‌دهند، جلوه‌ای جذاب به وجود می‌آورند.

 

طراحی فروشگاه جوراب فروشی

 

نشیمن

قرار دادن نشیمن در دکوراسیون مغازه جوراب فروشی بزرگ بسیار با اهمیت است. زیرا هرچقدر مغازه بزرگ‌تر باشد قطعا تعداد جوراب‌های بیشتری وجود دارد و مشتریان نیازمند صرف وقت بیشتر هستند. وجود نشمین یا مبل راحتی فرصتی برای استراحت فراهم آورده و یک مزیت برای همراهان مشتری است که می‌توانند برای دقایقی روی آن بنشینند تا خریدار با آسودگی خاطر جوراب مورد نظر خود را پیدا و انتخاب کند.

 

دکور داخلی جوراب فروشی

 

اکسسوری

جوراب‌ها مدل‌های متنوعی دارند که گاهی مشتری نیاز دارد بداند روی پا چگونه دیده می‌شود. استفاده از مانکن برای پا کردن جوراب یکی از بکرترین ایده‌ها در دکوراسیون جوراب فروشی است که علاوه بر نشان دادن پاخور جوراب، می‌توان با آن محصولات جدید را در معرض دید قرار داد. آویزان کردن جوراب به نخ نامرئی از ارتفاع، استفاده از درخت کریسمس با تزئینات جوراب، قاب کردن جوراب، استفاده از بنرها و تابلوها با محتوای جوراب و ... از ایده‌های ناب دیگری هستند که در دکور جوراب فروشی به کار برده می‌شوند.

 

دکوراسیون مغازه جوراب فروشی

 

جمع بندی

جوراب پوشینه‌ای پر کاربرد و ضروری در هر سن است. دکوراسیون جوراب فروشی پر از جوراب‌های متنوع بوده که باید به شیوه‌ای نوین و جذاب از آن استفاده کرد تا افراد بیشتری نسبت به خرید اقدام نمایند. با استفاده از ایده‌های مطرح شده، دکور جوراب فروشی خود را از رقبا متمایز کرده تا بتوانید به میزان فروش خود بیفزایید و مشتریان را تشویق به مراجعه بعدی نمایید.

 

 

برچسب ها:
دکور مغازه
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید