11 دلیل خاموش شدن ماشین لباسشویی در حین کار

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در ادامه به سوال پاسخ می دهیم که علت خاموش شدن ماشین لباسشویی سامسونگ، ال جی و سایر برندها در حین کار و توقف ناگهانی آن چیست؟

خاموش شدن ماشین لباسشویی حین کار نگرانی های زیادی را برای اغلب افراد به همراه دارد که کاملا طبیعی است. در برخی از مواقع ممکن است تنها به دلیل قطع شدن جریان برق این اتفاق رخ دهد و گاها خرابی موتور می تواند علت اصلی این ماجرا باشد. در ادامه به سوال پاسخ می دهیم که علت خاموش شدن ماشین لباسشویی سامسونگ، ال جی و سایر برندها در حین کار و توقف ناگهانی آن چیست؟

خاموش شدن ماشین لباسشویی در حین کار

متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار و قبل از اتمام برنامه شستشو چند دلیل مهم دارد که اصلی ترین آنها عبارتند از:

1- قطع شدن جریان برق

قطع شدن جریان برق کاملا طبیعی است و این اتفاق مخصوصا در روزهای گرم سال به وفور رخ می دهد. در نتیجه اگر متوجه شدید که ماشین لباسشویی کار نمی کند و ناگهان خاموش شده است، ابتدا بررسی کنید که آیا جریان برق متصل است یا خیر؟ اگر برق ساختمان وصل است، بررسی کنید که آیا دوشاخه سالم است؟ سیم برق ماشین لباسشویی را به سایر پریزها متصل کنید و مجدد ببنید که دستگاه روشن میشود یا خیر؟ اگر پریز سالم است، بهتر است با مراکز تعمیر ماشین لباسشویی در تهران یا سایر تعمیرگاه های مجاز نزدیک خود تماس بگیرید.

2- خرابی میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی

ماشین های لباسشویی به گونه ای طراحی شده اند که به محض باز شدن درب برنامه شستشو متوقف گردد. با باز شدن درب میکروسوئیچ ها به برد الکتریکی اطلاع رسانی می کنند و برد فرمان توقف برنامه شستشو را صادر می کند. اگر میکروسوئیچ ها دچار اشکال یا خرابی شده باشند، به اشتباه فرمان به برد ارسال می کنند. به همین دلیل می توان گفت یکی از دلایل خاموش شدن ماشین لباسشویی در حین کار و توقف شستشو، خرابی میکروسوئیچ ها است. میکروسوئیچ در روی درب لباسشویی نصب است و در این شرایط باید تعویض شوند.

3- پر بودن بیش از اندازه لباسشویی

تمام ماشین های لباسشویی با توجه به اندازه و ابعاد دیگ دارای ظرفیت خاصی هستند. برای جلوگیری از آسیب وارد شدن به دستگاه به هیچ عنوان نباید بیشتر از ظرفیت در آنها لباس قرار داد. در برخی از مواقع اگر وزن لباس ها بیش از اندازه ظرفیت دستگاه باشد، ماشین لباسشویی ناگهان خاموش میشود. در این شرایط لباس های اضافه را باید از لباسشویی خارج کنید و مجدد دستگاه را روشن نمایید.

خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی حین کار

4- خاموش شدن ماشین لباسشویی در حین کار به دلیل خرابی برد

برد مغز ماشین لباسشویی است و فرمان های مختلف را به قطعات ارسال می کند. اگر این قطعه دچار اشکال شده باشد، فرمان خاموش شدن را قبل از اتمام برنامه شستشو به دستگاه ارسال می کند. بررسی این قطعه نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد و بدون دانش نباید نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام کنید. بهترین کار تماس با نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی حایر یا سایر برندهای مربوطه به دستگاه است.

5- خرابی زبانه درب لباسشویی

همان طور که اشاره شد، در صورت باز شدن درب لباسشویی دستگاه در حین کار خاموش میشود. زبانه درب یکی از قطعاتی است که اگر خراب شود، منجر به باز شدن درب می گردد. لذا به محض متوقف شدن ماشین لباسشویی در حین کار باید بررسی کنید که آیا زبانه سالم است؟ در صورت مشاهده ترک و شکستگی باید این قطعه تعویض شود.

6- خرابی موتور ماشین لباسشویی

یکی دیگر از دلایل متوقف شدن ناگهانی ماشین لباسشویی در حین کار، خرابی موتور است. موتور یکی از مهم ترین قطعات در تمام لوازم برقی بوده و اگر دچار اشکال شود، عملکرد دستگاه با اشکال مواجه میشود. ممکن است سیم پیچی داخلی موتور اشکال داشته باشد یا موتور نیم سوز یا سوخته باشد. بررسی تمام این شرایط نیاز به تخصص و مهارت دارد. برای جلوگیری از آسیب بیشتر به موتور، بهتر است به محض خاموش شدن لباسشویی در حین کار دستگاه را از برق بکشید و با تعمیرکار تماس بگیرید.

7- خاموش شدن ناگهانی لباسشویی به دلیل عدم آبگیری

ماشین های لباسشویی در مراحل شستشو و آبکشی طی چنیدن مرحله آبگیری می کنند. در زمان آبگیری دستگاه متوقف شده و بعد از اتمام آن مجدد شروع به کار می کنند. اگر به دلیل خرابی شیر برقی یا هیدروستات و همچنین قطع بودن آب ساختمان آبگیری به درستی انجام نشود، لباسشویی ناگهان خاموش میشود. هیدروستات سطح آب داخل لباسشویی را اندازه گیری می کند و بر همین اساس فرمان قطع و وصل شدن جریان آب را به شیربرقی ارسال می کند. اگر این قطعه خراب شود، لباسشویی نیز در حین کار متوقف می گردد و قطعه باید تعویض شود.

شیربرقی یکی از مهم ترین قطعات در آبگیری دستگاه است. این قطعه باید به طور دقیق بررسی و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض شود.

8- تخلیه نامناسب لباسشویی

یکی دیگر از علت های خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی در حین کار، تخلیه نامناسب دستگاه است. پمپ تخلیه و فیلتر آن با گذشت زمان با پرز و آلودگی ها مسدود میشود. به همین دلیل تخلیه بدرستی انجام نخواهد شد. برای جلوگیری از بروز این مشکل بهتر است به صورت مرتب فیلتر را از جای خود خارج و تمیز کنید. علاوه براین، گرفتگی شلنگ تخلیه و مسدود شدن آن نیز می تواند دلیل رخ دادن این مشکل باشد. شلنگ تخلیه را در این شرایط بررسی و در صورت نیاز با شستشو گرفتگی های آن را برطرف کنید.

علت متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار

9- خرابی تایمر ماشین لباسشویی

در ماشین های لباسشویی که دارای ولوم تایمر روی پنل هستند، خرابی این قطعه می تواند باعث توقف دستگاه در حین کار شود. اگر تایمر ماشین لباسشویی خراب شود، بدرستی نمیچرخد یا به دلیل چرخش سریع و قبل از شستشوی کامل لباس ها باعث خاموشی لباسشویی میشود. بررسی کنید که آیا تایمر درست کار می کند یا نیاز به تعمیر و تعویض دارد؟

10- افزایش یا کاهش بیش از اندازه دمای آب

ماشین های لباسشویی بر اساس برنامه شستشو دمای خاصی را برای آب تنظیم می کنند. اگر دمای آب بیش از اندازه استاندارد شود، عملکرد دستگاه با اختلال مواجه شده و خاموش میشود. سرد بودن بیش از اندازه آب نیز ممکن است باعث رخ دادن این شرایط شود. در ماشینهای لباسشویی جدید و اتوماتیک کد خطا برای زیاد یا کم بودن دمای آب روی صفحه نمایش داده میشود. در صورت مواجه شدن با این خرابی باید المنت و ترموستات با دقت بررسی و در صورت نیاز تعویض شوند.

11- خرابی خازن پارازیت گیر لباسشویی

در ماشین های لباسشویی خازن پارازیت گیر برای جلوگیری از آسیب به دستگاه در قسمت پایین دو شاخه برق تعبیه شده است. این خازن ها نقش بسیار مهمی در لباسشویی داشته و به محض تشخیص نوسان بیش از اندازه برق لباسشویی را خاموش می کنند. اگر این خازن خراب شده باشد، نوسان را اشتباه تشخیص داده و در نهایت باعث خاموش شدن ماشین لباسشویی در حین کار خواهد شد.

نتیجه گیری

خاموش شدن ماشین لباسشویی در حین کار می تواند به دلایل مختلف از جمله خرابی خازن پارازیت گیر و سیم برق، خرابی شیربرقی، هیدروستات، پمپ تخلیه، گرفتگی فیلتر تخلیه، اشکال در المنت و ترموستات، برد الکتریکی و موتور باشد که همگی نیاز به تعمیر توسط تعمیرکار ماهر دارند.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید