طریقه روشن کردن شوفاژ و نکات مهم آن

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اما بسیاری از افراد به دنبال راهنمایی برای راه اندازی و استفاده از شوفاژ هستند، به خصوص برای پاسخ به سؤالاتی مانند "چگونه شوفاژ را روشن کنیم؟". در ادامه، با ما همراه باشید تا به این سؤال پاسخ دهیم.

اگر در خانه خود از شوفاژ به عنوان سیستم گرمایشی استفاده می کنید، مطمئنا می دانید که برای راه اندازی آن نیاز به رعایت تعدادی مراحل و تنظیمات است. سیستم گرمایشی شوفاژ با دیگر سیستم های گرمایشی تفاوت هایی دارد، به عنوان مثال، در شوفاژ و رادیاتورها، گردش آب سبب افزایش دمای هوا در اتاق می شود. اما بسیاری از افراد به دنبال راهنمایی برای راه اندازی و استفاده از شوفاژ هستند، به خصوص برای پاسخ به سؤالاتی مانند "چگونه شوفاژ را روشن کنیم؟". در ادامه، با ما همراه باشید تا به این سؤال پاسخ دهیم.

نکات مهم قبل از روشن کردن شوفاژ

قبل از روشن کردن شوفاژ، ابتدا باید هواگیری آن را انجام دهید تا از سلامتی لوله ها اطمینان حاصل کنید. توصیه ما این است که هواگیری شوفاژ با دقت و اصولی انجام شود. برای آموزش نحوه هواگیری و روشن کردن شوفاژ و نیز خرید پمپ ضد اسید می توانید با مشاوران سولار مکانیک تماس بگیرید.

سپس، لوله های شوفاژ را بررسی کنید تا از سلامتی آن ها اطمینان حاصل شود. اگر لوله ها دچار نشتی هستند، باید آن ها را تعمیر یا تعویض کنید. در غیر این صورت، در آینده ممکن است لوله ها ترک بخورند.

در نهایت، شیرهای ورودی و خروجی شوفاژ را بررسی کنید تا از سلامتی آن ها مطمئن شوید. بهتر است پیچ های ورودی و خروجی را باز و بسته کنید تا از سلامتی آن ها اطمینان حاصل شود. برخی از این پیچ ها ممکن است به دلیل گذشت زمان دچار زنگ زدگی شده باشند و باید تعویض شوند. در کل، قبل از هر استفاده از شوفاژ، بهتر است نکات مهمی که باید رعایت شوند را به دقت بررسی کرده و از سلامتی شوفاژ مطمئن شوید.

طریقه روشن کردن شوفاژ

در زمان شروع به کار شوفاژ، باید شیرهای ورودی و خروجی را با دقت باز کنید. حتما به خاطر داشته باشید که شیر بالایی شوفاژ برای ورود آب است و باز کردن آن به معنی روشن کردن پکیج است. همچنین، شیر پایینی برای خروج آب سرده است و باید به صورت برعکس عقربه های ساعت چرخیده شود.

در نظر داشته باشید که شکل شیرهای شوفاژ جدید با شوفاژهای قدیمی متفاوت است. در ادامه باید فشار پکیج را بررسی کرده و سپس ترموستات پکیج را بررسی کنید. در صورت مشاهده عدد صفر، آن را بر روی ماکزیمم قرار دهید، زیرا عدد صفر نشان دهنده حالت تابستانی است.

برای روشن کردن شوفاژ، باید شیر گاز ورودی پکیج را باز کنید. در این مرحله، پکیج روشن می شود و با توجه به نوع و مدل شوفاژ، چراغ های آن رنگی می شوند. این چراغ ها بیشتر به رنگ نارنجی هستند و نشان دهنده تشکیل شعله می باشند.

در مرحله آخر، چراغ های پکیج باید به رنگ سبز درآیند، که نشانگر دمای تنظیم شده پکیج است. باید به یاد داشته باشید که روش روشن کردن شوفاژ بوتان یا شوفاژ ایران رادیاتور تقریبا یکسان است و تنها تفاوتی که ممکن است در پکیج ها مشاهده شود، طریقه باز کردن شیرهای ورودی و خروجی آنهاست که می توانید از کارشناسان سولار مکانیک اطلاعات آن را دریافت کنید و نیز از قیمت پمپ آب خانگی کوچک آگاه شوید.

شیر شوفاژ به کدام سمت باز می شود؟

 

 

یکی از سؤالات متداول که افراد از ما می پرسند، نحوه باز کردن شیر شوفاژ است. شیرهای موجود در پکیج های جدید کاملاً با مدل های قدیمی متفاوتند. شیرهای ترموستاتیک می توانند به پکیج کمک کنند تا از یخ زدگی جلوگیری شود.

برای روشن کردن شوفاژ، بعد از اطلاع از مراحل مورد نیاز، باید به باز کردن شیرهای ورودی بروید. با باز کردن شیرهای ترموستاتیک، می توانید شوفاژ را در حالت ضد یخ قرار دهید. برای انجام این کار، شیرها را در وضعیت میانی 0 و 1 فعال کنید تا از یخ زدگی شوفاژ و لوله ها جلوگیری کنند.

شیرهای ورودی بر روی بالای رادیاتور نصب شده اند و از نوع سوپاپ دار هستند. نوع شیرها در هر شوفاژ با هر مدل متفاوت است و نمی توان مدل دقیقی از آن ها را بیان کرد. با مطالعه دفترچه راهنما، می توانید با وجود این تفاوت ها، از وجود این شیرها و روشن کردن شوفاژ مطلع شوید.

در رادیاتورهایی که با بخار آب کار می کنند، شیرهای ورودی بالای لوله رادیاتور قرار دارند و معمولاً ظاهر آن ها کوچک و کلاهدار است. باید توجه داشت که شیر ورودی پایین رادیاتور برای کنترل جریان گشت آب درون رادیاتور است و با شیر ورودی بالا اشتباه گرفته نشود.

طریقه روشن کردن شوفاژ و تنظیم رادیاتور

در این بخش، شما باید با تنظیم رادیاتور و روشن کردن شوفاژ آشنا شوید. در غیر این صورت، ممکن است با مشکلات زیادی مواجه شوید. تنظیم رادیاتور کار سختی نیست، اما بهتر است از یک کارشناس نیز کمک بگیرید. پس از آشنایی با نحوه راه اندازی رادیاتور شوفاژ، حال باید به جزئیات بپردازیم.

بالانس کردن رادیاتور شوفاژ به معنای تنظیم شیرهای رفت و برگشت رادیاتور است. این کار باعث می شود تا انرژی گرمایی سریع و مفیدی دریافت کنید. در برخی موارد متوجه می شوید که رادیاتور به اندازه دلخواه گرم نیست یا قسمتی از بدنه شوفاژ و رادیاتور سرد است. اگر سوالی در مورد گرم نشدن رادیاتور دارید، بهتر است صبر کرده و عجولانه رفتار نکنید. باید به یاد داشته باشید که یکی از دلایل اصلی گرم نشدن رادیاتور، بالانس نبودن شوفاژ است.

برای روشن کردن شوفاژ، ابتدا باید با سه عدد شیر مهم رادیاتور آشنا شوید:

• شیرهای ورودی برای خارج کردن هوای داخل سیستم (هواگیری)

• شیرهای ورودی ترموستاتیک یا سوپاپ دار (تنظیم آب ورودی به لوله ها و دما)

• شیر پایین رادیاتور (شیر برگشت)

دلیل گرم نشدن انواع رادیاتور

در قسمت بالایی از متن، به این نکته اشاره شده است که در برخی موارد به دلیل تنظیم نامناسب و بالانس نبودن شوفاژ، آن گرم نمی شود. اما در صورتی که شوفاژ گرم نشد، باید علل آن را پیدا کرد و راه حل های مناسب را اجرا کرد. به طور کلی، گرم نشدن شوفاژ به دلیل مشکلات مختلف مانند رسوب گیری و یا سوراخ بودن لوله ها، ایراد در مبدل های حرارتی، شعله پکیج یا ترموستات آن رخ می دهد. بنابراین، اگر شیرهای آب گرم باشند ولی شوفاژ هنوز سرد باشد، مشکل از پکیج نیست و باید شوفاژ را بررسی کنید. در نهایت، برای رفع مشکل، لازم است که روش مناسب برای روشن کردن شوفاژ را انتخاب کنید و سپس علت گرم نشدن شوفاژ را تشخیص دهید و با رعایت دستورالعمل های مناسب آن را برطرف کنید.

معرفی بزرگ ترین مرکز پاسخگویی به سوالات شما!

با کلیک کردن بر روی این مقاله، شما به دنبال آموزش روشن کردن شوفاژ هستید، اما ما باید به شما یادآوری کنیم که بهتر است این کار را به دست یک تکنسین ماهر بسپارید. یک خطا در این فرآیند می تواند باعث بروز مشکلات جدی شود.

به عنوان مثال، اگر راه اندازی یا هواگیری پکیج را به درستی انجام ندهید، ممکن است رادیاتور به درستی گرم نشود و یا رسوبات آن افزایش یابد. تعویض رادیاتور همیشه به راحتی انجام نمی شود و برای جلوگیری از خرابی آن، نیاز به کارهای اصلاحی دارید. به علاوه برای خرید پمپ لجن کش به مشاوره حرفه ای نیاز دارید!

طریقه روشن کردن شوفاژ برای هر مدل و برند ممکن است متفاوت باشد و نمی توانید از یک راه حل استفاده کنید. بهترین راه برای اجرای صحیح این فرآیند، مراجعه به دفترچه راهنمای هر محصول است تا بتوانید با آرامش و اطمینان شوفاژ خود را راه اندازی کنید. ما پیشنهاد می کنیم که این کار را به دست یک تکنسین ماهر بسپارید.

در فروشگاه آنلاین Solar Mechanical، که در زمینه فروش تجهیزات آبرسانی و گرمایشی فعالیت می کند، می توانید با رایگان از مشاوران سایت مشورت گرفته و از کارشناسان آن ها کمک بگیرید. برای این کار، کافیست تلفن را برداشته و با مشاوران سایت تماس بگیرید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید