آموزش رنگ آمیزی دیوار آجری قدیمی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

رنگ آمیزی آجر قزاقی نمای آجری سنتی و دیگر نماهای آجری کار دشواری نیست و می توانید بدون نیاز به متخصص آن را انجام دهید. ما در این مطالب آموزش رنگ کردن دیوارهای آجری قدیمی را در اختیار شما قرار می دهیم.

رنگ آمیزی دیوار آجری قدیمی می تواند باعث زیباتر شدن دیوارهای قدیمی شود. بهتر است بدانید در صورتی که دیوارهای قدیمی را رنگ کنید، علاوه بر زیباتر شدن، وجود رنگ ها به عنوان یک محافظ برای دیوار عمل می کند و این امر موجب شده تا بافت دیوارهای آجری دیرتر تخریب شود.

رنگ آمیزی آجر قزاقی نمای آجری سنتی و دیگر نماهای آجری کار دشواری نیست و می توانید بدون نیاز به متخصص آن را انجام دهید. ما در این مطالب آموزش رنگ کردن دیوارهای آجری قدیمی را در اختیار شما قرار می دهیم.

مراحل رنگ آمیزی دیوار آجری

رنگ کردن آجر نما باید بر اساس مراحل خاصی انجام شود تا بتوانید به طراحی دلخواه خود دست پیدا کنید. ما در این بخش مراحل رنگ آمیزی دیوارهای آجری را به ترتیب بررسی می کنیم.

آماده سازی قبل از رنگ کردن

تفاوتی نمی کند که شما بخواهید یک دیوار آجری قدیمی را رنگ کنید یا یک دیوار آجری دکوراسیون داخلی؛ در هر صورت باید اقدامات قبل از رنگ امیزی را انجام دهید. بدین منظور باید کف را با استفاده پوشش های پلاستیکی کاملا بپوشانید تا کف رنگی نشود.

هر آنچه که در نزدیکی دیوار مورد نظر قرار دارد را به جاهای دیگر انتقال دهید. به علاوه هر بخش از دیوار را که قصد رنگ کردن آن را ندارید با استفاده از نوار نقاشی بپوشانید.

تمیز کردن دیوار آجری

تمیز کردن دیوار آجریقبل از این بخواهید انواع رنگ آجر نما را انجام دهید باید دیوار مورد نظر را به خوبی تمیز کنید. در این بخش دو پیش فرض وجود دارد: یا دیوار شما از قبل رنگ آمیزی شده یا خیر؛ در صورتی که دیوار مورد نظر از قبل رنگ نشده باشد بادی با فشار آب تمام آلودگی ها و غبار روی دیوار را تمیز نمایید.

بدین منظور شما می توانید از دستگاه هایی مانند کارواش و واتر چت یا سطل آب و صابون و پارچه تنظیف استفاده نمایید. برای این که دیوار شما در آینده دچار کپک زدن نشود بهتر است برای تمیز کردن آن آب و صابون را به کار ببرید.

در صورتی که دیوار شما قبلا رنگ آمیزی شده برای تمیز کردن آن باید از دستگاه سندلاست استفاده نمایید. با استفاده از این دستگاه رنگ موجود بر روی دیوار قدیمی از بین رفته و می توانید آن را با محلول آب و صابون تمیز کنید. در صورتی که امکان تهیه کردن این دستگاه را ندارید، می توانید با کمک کاردرک رنگ موجود را از بین ببرید.

در هر دو روش پس از این که دیوار را تمیز کردید باید صبر کنید تا دیوار کاملا خشک شود و هیچ گونه رطوبتی نداشته باشد.

 آستر کشی

از آن جایی که دیوارهای آجری سطحی کاملا صاف ندارند، شما باید از قبل رنگ آمیزی دیوار آجری قدیمی روی دیوار یک آسترکشی مناسب انجام دهید. وجود یک آستر مناسب باعث می شود تا رنگ برای مدت بیشتری روی دیوار باقی بماند و عواملی مانند رطوبت ان را پوسته وسته نکند.

در صورتی که دیوار مورد نظر قبلا رنگ نشده باشد باید از سیلر و پرایمر رنگ استفاده نمایید. بعد از این که سیلر را اجرا کردید باید اجازه دهید تا بر روی دیوار کاملا خشک شده و پس از آن با غلطک و قلمو پرایمر را مورد استفاده قرار دهید. برای دیوارهای آجری پرایمرهای روغنی و ضد آب گزینه مناسبی هستند.

در غیر این صورت اگر دیوار شما قبلا رنگ آمیزی شده به سیلر نیازی ندارید و بر اساس بخش فوق مراحل را انجام می دهید. توجه داشته باشید که پرایمر را در تمام بخش های دیوار قرار دهید. به علاوه می توانید قبل از این که پرایمر کامل خشک شود، روی دیوار را سمباده نرم بکشید. این کار باعث می شود تا رنگ بهتر روی دیوار قرار بگیرد.

درزگیری و بتونه کاری

درزگیری و بتونه کاری

مرحله درزگیری و بتونه کاری معمولا برای دیوارهای آجری قدیمی استفاده می شود و برای دیوار آجری دکوراسیون داخلی کاربرد چندانی ندارد. پس از این که مراحل فوق را انجام دادید باید سوراخ هایی که روی دیوار ایجاد شده اند را از بین ببرید تا دیوار شما یکدست شود.

رنگ آمیزی دیوار آجری

مرحله اجر مرحله رنگ آمیزی است. بهتر است برای رنگ کردن دیوار آجری حیاط از غلطت استفاده کنید. با استفاده از غلطک تمام آجرها و بندکشی ها را به خوبی رنگ بزنید و در نهایت ان را با قلمو کامل کنید. پس از این که رنگ کاملا خشک شد، مجددا آن را رنگ نمایید. در نهایت پس از انجام مرتحل نوار نقاشی و پوشش های پلاستیکی را بردارید.

انتخاب رنگ مناسب

بسیاری از افرادی که می خواهد دیوار آجری قدیمی حیاط خود را رنگ کنند، برای انتخاب رنگ مناسب با مشکل مواجه می شوند. شما می تواند برای رنگ کردن آجر نما این دیوارها رنگ های معمولی و روغنی را به کار ببرید. البته رنگ هایی نیز وجود دارند که مخصوص آجرنمای دیواری طراحی شده اند و می توانند انتخاب خوبی برای دیوارهای آجری باشند.

بسیاری از این رنگ ها قابلیت عدم جذب رطوبت را دارند و این امر باعث شده تا دیوار قدیمی در برابر رطوبت مقاومت بیشتری داشته باشد و بافت ان دیرتر آسیب ببیند. با این وجود برای رنگ آمیزی دیوار آجری قدیمی معمولا رنگ های اکرلیک را به کار می برند که حلال این رنگ ها آب است.

جمع بندی

اگر می خواهید دیوار آجری قدیمی خود را رنگ کنید باید بر اساس مراحل فوق پیش بروید تا بتوانید یک دیوار زیبا داشته باشید. رعایت نکات فوق موجب می شود تا رنگ شما به صورت یکدست روی دیوار قرار بگیرد و بعد از مدت ها پوسته پوسته نشود.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید