مراحل بازسازی حمام و سرویس بهداشتی به نقل از آی بس

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در موراد بسیاری مشکلاتی که برای سرویس بهداشتی و یا حمام مانند آب دادن دیوارها، خرابی کاشی ها و... محرکی برای بازسازی حمام و سرویس بهداشتی و بعد از آن کل ساختمان می شود.

حمام و سرویس بهداشتی از مهم‌ترین بخش‌های خانه است که معمولا در اولین موردی است که در بازسازی خانه مورد توجه قرار می گیرد. در موراد بسیاری مشکلاتی که برای سرویس بهداشتی و یا حمام مانند آب دادن دیوارها، خرابی کاشی ها و... محرکی برای بازسازی حمام و سرویس بهداشتی و بعد از آن کل ساختمان می شود.

 

اهمیت حمام و سرویس بهداشتی در بازسازی

سرویس بهداشتی و حمام جزو بخش های اصلی هر خانه ای است که نقش مهمی در دکوراسیون کلی خانه دارند. از طرفی امروزه با توجه به بالا رفتن هزینه های خرید خانه و نوسازی خانه در بیشتر موارد برای صرفه جوبی در هزینه ها اقدام به بازسازی سرویس بهداشتی و حمام می شود. از طرفی با توجه به بالا بودن هزینه های بازسازی کلی خانه و همچنین بازسازی سرویس بهداشتی و حمام باید در هنگام ساخت خانه و بازسازی دقت زیادی کرد تا عمر طولانی داشته باشند و در دوره مصرف نیازمند تعمیرات اساسی نشود. از جمله دلایل بازسازی سرویس بهداشتی عبارتند از:
•    فرسوده شدن تجهیزات
•    نفوذ رطوبت به دلیل فرسوده شدن عایق
•    مشکلات تاسیسات مکانیکی 
•    فرسوده شدن کفپوش و دیوارپوش
•    تغییر دکوراسیون و سبک طراحی

 

بازسازی کف حمام و سرویس بهداشتی

در بازسازی سرویس بهداشتی از جمله مراحل مهم، کف سازی سرویس بهداشتی اهمیت زیادی دارد؛ زیرا این قسمت مرتب با آب و رطوبت در ارتباط بوده و در صورت عدم توجه به کف‌سازی مناسب، مشکلاتی مانند نشتی آب، جریان آب و… برخی مشکلات مربوط به نظافت به‌وجود خواهند آمد.
در بازسازی کف سرویس بهداشتی توجه به ۲ مورد زیر ضروری است:
•    زیرسازی
•    انتخاب کفپوش مناسب

 

زیرسازی سرویس بهداشتی

زیرسازی اولین مرحله برای کف‌سازی است که باید در زمان احداث و ساخت بنا به آن توجه شود. کندن کف حمام به ‌صورت صحیح، عایق‌بندی مناسب و شیب‌سازی استاندارد مسائلی هستند که در زیرسازی باید مورد توجه قرار گیرند.

 

انتخاب کف‌پوش مناسب

کفپوش‌های متداولی که در کف سرویس بهداشتی استفاده می‌شوند، کف‌پوش‌های بتنی، چوبی ضد آب، سنگی، سه بعدی و سرامیکی هستند. در کشور ما سرامیک کاربرد بیشتری در کف‌سازی سرویس بهداشتی دارد.

 

زمان موردنیاز برای بازسازی حمام و سرویس بهداشتی

همواره از جمله سوالاتی که برای بازسازی خانه مطرح می شود، علاوه بر هزینه مدت زمان لازم برای بازسازی است. مدت زمان لازم برای تعمیر سرویس بهداشتی به متراژ آن و نوع فعالیت مورد نیاز بستگی دارد. برای بازسازی سرویس بهداشتی و حمام حداقل باید یک هفته درنظر داشت. پس از تمام شدن بازسازی نیز باید در حدود 3 تا 4 روز از آن ها استفاده نشود تا گرد و غبار آن ته نشین شود. بهتری است پیش از اقدام به کار بازسازی اعضای خانه به خارج از خانه بروند و مدتی در آن خانه اقامت نداشته باشند. 
 

 

هزینه بازسازی حمام و سرویس بهداشتی

هزینه بازسازی به وابسته به موارد مختلفی است، اولین مورد در میزان هزینه میزان تغییراتی است که می خواهید در بازسازی انجام دهید. همچنین از دیگر موارد می توان به مواد و متریال به‌کاررفته ( مانند کاشی و سرامیک، توالت فرنگی و روشویی کابینتی و...) و متراژ توالت اشاره کرد. همچنین تخصص فرد بازسازی‌کننده و مهارت او در انجام کار نیز در تعیین هزینه نیروی انسانی مؤثر باشد.

 

مراحل بازسازی سرویس بهداشتی و حمام

بازسازی دستشویی و حمام تا حد زیادی به یکدیگر شباهت دارند. مراحل بازسازی آن ها عبارتند از:

 

جدا کردن وسایل قدیمی و خرید وسایل جدید

در ابتدا مشخص کنید که از کدامیک از موارد قبلی می توانید استفاده کنید و نیاز به خرید چه چیزهایی دارید. 

 

اطمینان از صحت تأسیسات لوله‌کشی و برقی

از اقدامات مهمی که قبل از بازسازی حمام و دستشویی باید به آن توجه کرد، اطمینان از سلامت تأسیسات لوله کشی و برقی است. لوله‌های رفت و برگشت را چک کنید که نشتی نداشته باشند. اگر مشکلی در این موارد می باشد، اولین کار که انجام می شود، برطرف کردن این مشکلات می باشد. 

 

قطع کردن آب و برق سرویس بهداشتی و حمام

قبل از بازسازی سرویس بهداشتی، قطع منبع آب ساختمان است. اگر سیستم لوله‌کشی ساختمان شما به‌صورت کلکتوری باشد، نیازی به قطع کردن منبع اصلی آب ساختمان نیست و فقط کافی است آب حمام و دستشویی قطع شوند.

 

خارج کردن تجهیزات درون دستشویی و حمام

در این مرحله بخش باید تجهیزات درون حمام و دستشویی را با استفاده از ابزار مناسب خارج کنید. مواردی از قبیل توالت، وان حمام، آینه، کاشی‌ها و سرامیک‌ها، سینک روشویی و … باید خارج شوند.

 

 انتخاب رنگ

اگر قصد بازسازی سرویس بهداشتی یا حمام خود را دارید، باید از قبل رنگ آن را انتخاب کرده باشید. این مورد کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد.

 

 شروع به بازسازی سرویس بهداشتی

در این مرحله باید اقدام به تخریب دستشویی یا حمام کنید تا شرایط برای بازسازی آماده شود.

 

عایق کاری سرویس بهداشتی

با توجه به این‌که دستشویی و حمام محیط‌هایی مرطوب هستند، عایق‌بندی آن‌ها اهمیت زیادی دارد.

 

نصب سرامیک سرویس بهداشتی و چسباندن کاشی

بعد از عایق‌کاری باید سرامیک و کاشی‌ها را نصب کنید. بهتر است کاشی‌های کف سرویس بهداشتی را با ابعاد ۱۵ * ۱۵ یا ۲۰ * ۲۰ انتخاب کنید.کاشی‌های دیوار ۴۰ * ۲۰ یا ۳۰ * ۳۰ انتخاب مناسبی هستند.

 

 انتخاب و نصب تجهیزات جدید

در انتخاب و نصب تجهیزات باید توجه داشته باشید که از لحاظ تناسب فضا و زیبایی و متناسب بودن رنگ و طرح با سایر موارد و دکوراسیونن کلی همخوانی داشته باشد. 
 

 

نصب هواکش و سیستم نوردهی مناسب

نورهای سفید یا مهتابی برای سرویس بهداشتی و حمام بسیار مناسب هستند. بازسازی سرویس بهداشتی با نصب هواکش و سیستم روشنایی به ‌پایان می‌رسد.


کلام آخر
بازسازی سرویس بهداشتی و حمام عملی است که هر چند سال یک‌بار بسته به نوع توالت باید انجام گیرد. هدف از انجام این کار دادن جلوه‌ای زیباتر به حمام و دستشویی و رفع برخی ایرادات است.حتی اگر فکر کنید دستشویی یا حمام شما با وجود قدیمی بودن مشکلی ندارد و خیلی خوب کار می‌کند، باز هم مزایای تعویض توالت و بازسازی حمام چیزی نیست که بتوانید از آن چشم‌پوشی کنید.
آی بس مرجع محصولات خانه و آشپزخانه می باشد و فرآینده بازسازی سرویس بهداشتی و حمام رابا بهترین قیمت و کیفیت و برندهای اصلی بازار تامین می نماید. 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید