آموزش مراحل ساخت کانال پیش عایق شده

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

آموزش مراحل ساخت کانال پیش عایق پلی اورتان + بررسی فرآیند نصب و تولید انواع کانال از پیش عایق شده پلی یورتان در کارخانه

همانطور که می دانید امروزه بازار کانال های پیش عایق پلی اورتان جای موارد قدیمی را گرفته است. در این مقاله از بساز و بچین در رابطه با آموزش مراحل ساخت کانال پیش عایق استاندارد، صحبت خواهیم کرد.

 در حال حاضر به دلیل پیشرفت در تولید محصولات با فناوری های پیشرفته در ساخت و ساز و تهویه مطبوع و همچنین به دلیل کمبود منابع انرژی در دنیا، تلاش تولیدکنندگان در جهت ساخت محصولات با کیفیت برای استفاده بهینه از انرژی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، در این زمینه می توان در مورد ساخت کانال پیش عایق صحبت کرد.

داکت یا کانال پیش عایق شده برای کاهش مصرف انرژی در زمینه های مختلف صنعتی با ساخت و ساز و با استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا ساخته و عرضه می شود. ساخت کانال پیش عایق شده به عنوان جایگزین مناسب و با تکنولوژی بالا برای داکت های فولادی یا محصولات مشابه همواره مورد توجه کارفرمایان، مشاوران و ناظران پروژه و ساخت بوده است. بین این کانال ها دو لایه بیرونی و داخلی تزریق فوم آلومینیوم و پلی اورتان وجود دارد.

فوم پلی اورتان یک ماده عایق ایده آل برای سرما و گرما است و در برابر آتش مقاوم است. این نوع کانال ها با کاهش هزینه های انرژی، نصب و نگهداری نسبت به سایر انواع داکت دارای مزایای اقتصادی بوده و برای ساختمان های مسکونی، بیمارستان ها، هتل ها، رستوران ها و ... مناسب می باشد.

آموزش مراحل ساخت کانال پیش عایق

کانال پیش عایق شده چیست؟

در واقع اصطلاح پیش عایق به معنای داشتن عایق قبل از انجام و پیش عایق کاری است. این امر به این دلیل است که عایق کاری پس از نصب با مشکلات و سختی های زیادی همراه است.

کانال ها و دریچه هایی که برای گرمایش و تهویه مطبوع (HVAC) و انتقال هوا از نقاط مورد نظر یا به طور کلی برای حذف هوا از جو استفاده می شود. ساخت کانال پیش عایق یکی از پیشرفته ترین فناوری های تهویه در جهان است. امروزه این نوع عایق ها به دلیل مزایا و ویژگی های منحصر به فرد در اکثر کشورهای اروپایی، آمریکایی و آسیایی مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین، کانال‌های هوا یکی از راه‌های تضمین کیفیت هوای مناسب در داخل خانه و همچنین عایق بندی حرارتی هستند.

شرکت الموت تهویه تامین کننده و مجری ساخت کانال های پیش عایق شده در زمینه خطوط انتقال هوا اعم از سرمایش و گرمایش، عایق صوتی، تهویه هوای تازه و ... دستگاه های داکت اسپلیت، فن کویل، کولرهای صنعتی، کانال های پلی یورتان و غیره می باشد.

صنعت ساخت و ساز کانال های پیش عایق

در بسیاری از دستگاه های تهویه مطبوع از ساخت کانال پیش عایق هوا برای انتقال هوا استفاده می شود. مجرای هوا معمولا از دو نوع گرد و مربعی، گالوانیزه یا آلومینیومی ساخته می شود. البته امروزه از مواد دیگری مانند شیشه و پلاستیک پیش عایق شده نیز برای ساخت مجرای هوا استفاده می شود.

امروزه از این داکت ها و کانال ها در کارخانه های صنعتی برای انتقال هوا، گرد و غبار و مایعات استفاده می شود. به آن خط لوله داکتینگ می گویند.

مراحل ساخت کانال پیش عایق شده

آموزش مراحل ساخت کانال پیش عایق شده

در این قسمت از این مقاله به بررسی مراحل ساخت کانال های پیش عایق شده می پردازیم و به صورت اجمالی نگاهی به این موضوع خواهیم انداخت.

1. الگوی ساخت کانال پیش عایق را بکشید

اولین قدم در مراحل ساخت کانال پیش عایق قرار دادن طرح کلی کانال روی پانل پلی اورتان است. این فرآیند با استفاده از قلم یا مداد برای علامت گذاری جهت برش کانال های پلی یورتان انجام می شود. لازم به ذکر است تمامی ابعادی که در هنگام ترسیم خطوط در کانال ها تعیین می شود، به ابعاد خارجی کانال ها اشاره دارد. توجه داشته باشید که ابعاد بیرونی کانال برابر با ابعاد داخلی کانال به اضافه ضخامت فارسی موجود در کانال است.

2. برش و چسباندن در مراحل ساخت کانال پیش عایق

در این مرحله از ساخت کانال پیش عایق ابتدا کانال ها به ابعاد 400*120 سانتی متر تخلیه و به کارگاه مورد نیاز حمل می شوند. تکنسین های اجرایی با توجه به سایز مشخص شده پلان، ابتدا نقشه کارگاهی یا پلان کارگاهی را از روی پلان اصلی تهیه می کنند. سپس با کاترهای فارسی مخصوص پانل ها را با زاویه 45 درجه برش می زنند و سطح دو پانل فارسی را با چسب مخصوص می چسبانند. این چسب های مورد استفاده در مراحل ساخت کانال پیش عایق می تواند از نوع چسب های پلی اورتان یا فنولیک باشد.

 3. درز بندی کانال ها

پس از چسباندن هر چهار طرف پانل، برای زیبایی و استحکام بهتر، درز کانال با نوار آلومینیومی به عرض 5 سانتی متر پوشانده می شود. برای اتصال کانال های ساخته شده به یکدیگر کانال را در چهار طرف فلنج های PVC یا آلومینیومی که حال U شکل دارند، قرار می دهند. و برای چسباندن فلنج با کانال داخل این فلنج ها از چسب مایع استفاده می شود.

سپس تمام درزهای کانال از داخل با چسب های سیلیکونی مخصوص مهر و موم می شوند. در کانالی با ابعاد بزرگ از چهار زاویه گالوانیزه در چهار گوشه کانال برای ساخت کانال پیش عایق استفاده می شود.

4. بلوک فلنج و میله

در این مرحله فلنج های پی وی سی را در ابتدا و انتهای کانال قرار می دهیم و از نبشی فولادی بین دو فلنج پی وی سی برای تقویت کانال استفاده می کنیم. میله توقف در کانال هایی با اندازه های بزرگتر استفاده می شود.

مراحل ساخت کانال پیش عایق

نصب کانال های پیش عایق

ساخت کانال پیش عایق TD از تکیه گاه های ضعیف تری نسبت به کانال های گالوانیزه استفاده می کنند. زیرا وزن آن ها سبک تر است. در این روش از دو میلگرد هشت یا ده و نبشی گالوانیزه استفاده می شود.

بوش های گالوانیزه با جوش دادن یا پیچ شدن به نوع سقفی به سقف کاذب متصل می شوند و در صورت عدم اتصال پشت کانال به سقف برای جلوگیری از آن از دو گوشه گالوانیزه در زیر و بالای کانال استفاده می شود و با مهره ثابت می گردد.

ساخت و نصب کانال پیش عایق شده باید توسط یک زاویه گالوانیزه با حداقل اندازه 3×25 میلی متر پشتیبانی شود. البته گوشه نبشی به هیچ عنوان نباید لایه پنل را از بین ببرد. در کانال های ایستاده فاصله تکیه گاه ها باید حداقل 250 سانتی متر باشد، و روی هر پایه حداقل دو تکیه گاه نصب شود. برای مجاری افقی بیش از 20 متر باید حداقل یک تکیه گاه نصب شده باشد، تا پایداری حفظ شود.
اگر عمق دمپر بیش از 20 سانتی متر باشد، باید یک تکیه گاه برای دمپر نصب شود.

جمع بندی نهایی

امروزه در اکثر پروژه های بزرگ دنیا از ساخت کانال های پیش عایق در سیستم های انتقال هوا استفاده می شود و با توجه به اهمیت تهویه مطبوع در سیستم های انتقال، این محصول جایگزین مناسبی برای کانال های گالوانیزه سنتی در پروژه محسوب می شود. در این مقاله به بررسی مراحل ساخت کانال پیش عایق اشاره کردیم.

صرفه جویی در هزینه، کاهش قابل مشاهده در نویز ایجاد شده، دوام بالا، عایق کامل و غیره، تنها بخش کوچکی از خواص لوله های پیش عایق شده هستند. با استفاده از ساخت کانال پیش عایق کیفیت، دوام و صرفه جویی در انرژی را به سازه خود بیاورید. بهینه ساز الموت بهترین تولید کننده کانال های پیش عایق در کشور می باشد.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید