قیمت روز میلگرد آجدار و ساده در فولادین

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه تاریخ نگارش: ۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

میلگرد، به پروفیلی با سطح مقطع دایره‌ای و توپُر گفته می‌شود که اغلب افراد، نوع فلزی آجدار آن را که در ساختمان‌سازی کاربرد دارد، می‌شناسند.

میلگرد، به پروفیلی با سطح مقطع دایره‌ای و توپُر گفته می‌شود که اغلب افراد، نوع فلزی آجدار آن را که در ساختمان‌سازی کاربرد دارد، می‌شناسند. به طور معمول، جنس میلگرد از فولاد است؛ اما باید بدانید که تنوع تولید این محصول، بسیار زیاد بوده و در صنعت، انواع میلگرد، تولید و استفاده می‌شود.

 

تولید کنندگان مهم میلگرد در کشور


  کارخانه میلگرد ظفر بناب

کارخانه میلگرد ظفر بناب کارخانه‌ی فولادی است که در سال 1386 در شمال غرب ایران واقع شده و در حال حاضر به تولید انواع میلگرد، تیرآهن، نبشی و ناودانی مشغول است. میلگرد بناب مطابق با استاندارد DIN اروپا، ASTM آمریکا و استاندارد ملی ایران در 2 گرید A2 و A3 و در سایزهای 8 تا 32 میلی‌متر تولید می‌شود. قیمت میلگرد بناب به دلیل وزن پایین‌تر نسبت به دیگر تولیدکنندگان میلگرد در ایران، مقرون‌به‌صرفه‌تر است .

 

کارخانه میلگرد ذوب‌آهن اصفهان

کارخانه میلگرد ذوب‌آهن اصفهان به‌عنوان اولین و بزرگ‌ترین کارخانه تولیدکننده میلگرد و سایر مقاطع طویل فولادی در سال ۱۳50 در 45 کیلومتری جنوب غربی استان اصفهان تأسیس شد. مجتمع ذوب‌آهن برند معروف در تولید میلگرد در ایران بوده که محصولاتش از کیفیت خوبی برخوردار است. میلگرد اصفهان به‌صورت ساده یا آجدار با گریدهای A3 و A4 در سایزهای 8 تا 32 به بازار عرضه می‌شوند. قیمت میلگرد اصفهان اغلب جزو بالاترین قیمت‌های بازار است. در تشخیص اصالت این محصول در نظر داشته باشید که حروف ESCO بر روی میلگرد اصفهان حک می‌شود .

 

  کارخانه میلگرد میانه

کارخانه میلگرد میانه تبریز در سال ۱۳۷۹ در جنوب شرق میانه به‌منظور تولید میلگرد مورد بهره‌برداری قرار گرفت. این کارخانه از برترین تولیدکنندگان میلگرد ساده و ساختمانی در کشور به شمار می‌رود . 

راد همدان ، آناهیتا ، شاهین بناب ، شاهرود و ...

 

قیمت میلگرد  

قیمت میلگرد آجدار و ساده به علت نوسانات بازار مدام درحال نوسان می باشد ، برای مشاهده قیمت روز انواع میلگرد ساده ، آجدار ، کلاف و کششی می توانید به صفحه محصولات وبسایت فولادین مراجعه نمایید و یا برای دریافت قیمت لحظه ای و دقیق این محصول با کارشناسان مجموعه فولادین تماس حاصل نمایید . 

 


ویژگی و کاربرد میلگرد آجدار

همانطور که در مطالب بالا نیز بیان شد، مواد اولیه تولید میلگرد و همچنین روش ساخت آن، ویژگی‌های منحصر به فردی به هر یک از گریدهای میلگرد می‌دهد. به طور کلی میلگردها دارای ویژگی خمشی تا ۱۸۰ درجه هستند و معمولا در این شرایط دچار شکستگی و ترک‌ نمی‌شوند، همچنین امکان جوشکاری لب‌به لب و جوش قوسی را نیز دارند و آجی که روی میلگرد وجود دارد پیوستگی بیشتری بین بتن و میلگرد ایجاد می‌کند. بیشترین کاربردی که برای میلگرد آجدار وجود دارد، استفاده از آن در صنعت ساختمان‌سازی است، البته محصول میلگرد اساس تولید محصولات دیگری نیز هست که در جاهای مختلف ساختمان استفاده می‌شود. استفاده در بتن‌ریزی دیوارها، استفاده در بتن‌ریزی کف‌سازه‌ها، تقویت فونداسیون و افزایش مقاومت بتن از کاربردهای میلگرد است اما به طور کلی عمده‌ترین مصرف میلگرد آجدار مسلح کردن بتن است، از آنجایی که بتن مقاومت کششی پایینی دارد و ممکن است با تغییرات دمایی ترک بخورد، با استفاده از میلگرد این مشکل مرتفع می‌شود. همانطور که گفته شد از میلگرد آجدار برای ساخت خاموت، میلگرد خرک، میلگرد ادکا، میلگرد سنجاقی، رکابی، زیگزاگ، ممان منفی، کلاف، میلگرد بستر و ... استفاده می‌شود .

هماهنطور که گفته شد قیمت آهن هر لحظه دچار نوسان می شود به همین علت بهتر است برای استعلام قیمت دقیق و لحظه ای این محصول و خرید آهن آلات فولادین با کارشناسان فولادین تماس حاصل نمایید . 

از دیگر محصولات پر فروش مجموعه فولادین : 

پروفیل

 

 

یکی از مقاطع فولادی پرمصرف در حوزه آهن و فولاد که در ساختمان‌سازی و دیگر صنایع عمرانی، کاربرد بالایی دارد، پروفیل و قوطی آهن است. قیمت پروفیل امروز در بازار، تحت تاثیر پارامترهای متعددی چون جنس، وزن، ضخامت، برند تولید کننده و... می باشد.

 

قیمت پروفیل

قیمت قوطی و پروفیل، به دلایل مختلف از جمله تغییرات قیمت مواد اولیه، نرخ نوسانات ارز و دلار و بسیاری از عوامل دیگر، دارای نوساناتی است. قوطی پروفیل در برخی از صنایع مانند صنایع نظامی،تابلوهای تبلیغاتی و همچنین در قسمت‌های مختلف ساختمان، نقش حیاتی دارد؛ بنابراین قبل از خرید قوطی و پروفیل باید اطلاعاتی در این مورد داشته باشید تا بتوانید بهترین نوع این محصول را خریداری کنید .

قوطی پروفیل، به محصولی گفته می‌شود که سطح مقطع آن در تمام طول محصول یکسان باشد. قوطی پروفیل آهن انواع بسیار متنوعی دارد، به‌طوری‌که گاها کارشناسان این حوزه نیز برای انتخاب پروفیل مناسب در ساخت ساختمان یا سایر بازارها، دچار مشکل می‌شوند. پروفیل مبلی، ساختمانی، نورد سرد، گالوانیزه، ستونی و کامپوزیتی از مواردی هستند که بیشترین کاربرد را دارند. این پروفیل‌ها از نظر شکل ظاهری نیز به سه دسته باز، بسته و پروفیل زد تقسیم‌بندی می‌شوند. قیمت انواع قوطی پروفیل بسته به وزن، شکل ظاهری، تکنولوژی تولید و کارخانه تولیدکننده بسیار متفاوت است .
قیمت روز قوطی، همان‌طورکه اشاره کردیم در درجه اول به وزن آن بستگی دارد؛ چرا که این محصولات از آهن ساخته می‌شوند و وزن میزان آهن به‌کاررفته در قوطی، تأثیر مستقیمی بر قیمت آن دارد. استاندارد ساخت پروفیل نیز می‌تواند در قیمت نهایی آن مؤثر باشد؛ به‌عنوان‌مثال، در ساخت پروفیل‌های سبک از استانداردهای DIN2394 و EN10219-2 استفاده می‌شود. در مقابل، پروفیل‌های سنگین در طی فرآیندی به نام نورد گرم تولید می‌شوند؛ در این محصولات، ورق‌های آهنی با ضخامت 1.5 میلی‌متر یا بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد .

   خرید و فروش انواع میلگرد ، پروفیل ، ورق ، توری و تیر آهن از فولادین  /  fuladin.com  
 

برچسب ها:
میلگرد
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید