پول ساز ترین نرم افزار های معماری برای یادگیری و کسب درامد در ایران و دنیا

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

بهترین و پولسازترین نرم افزارهای معماری به شما امکان می دهد مدل های ساختمانی دو بعدی و سه بعدی را ارائه دهید که دقیقاً با دید شما مطابقت دارد و راهی ایمن برای کسب درآمد می باشد.

در حالی که ابزارهای هنر دیجیتال برای ترسیم ایده ها عالی هستند، نرم افزار اختصاصی معماری برای فرآیند طراحی خانه - از شروع پروژه تا امضای نهایی - طراحی شده است. برای حرفهایها، بهترین نرمافزار معماری شامل ابزارهای مدیریت گردش کار و اطلاعات مهندسی است تا اطمینان حاصل شود که سازهها در یک محیط واقعی قابل دوام هستند

ما بهترین نرم افزار معماری را برای طراحی ساختمان تست کرده ایم. به عنوان بخشی از فرآیند بررسی، همه چیز از رابط کاربری و تجربه، سهولت استفاده، سازگاری با پلتفرم و کیفیت خروجی هر برنامه را ارزیابی کردهایم.

 

پولسازترین نرم افزارهای معماری سال 2023

1- نرم افزار آنریل انجین

تا به امروز، Unreal Engine  عمدتاً به عنوان یک ابزار تجسم برای تجارب معمارانه یا چند پلتفرمی در نظر گرفته شده است. تمرکز بر خروجی بیدرنگ و کیفیت بالاتر، و همچنین خریدهای استراتژیک، آن را در رقابت با موتورهای رندر اختصاصی قرار داده است.
آنریل انجین همچنین به عنوان پایه ای برای محصولات تجاری جدید با استفاده از SDK (کیت توسعه نرم افزار) و همچنین پلتفرمی برای ادغام با آن، به یک پلت فرم توسعه رایج تبدیل می شود.
با توجه به اینکه مشتریان اکنون به دنبال ایجاد ابزارهای خود و گردش کار سفارشی BIM هستند، Unreal Engine نیز به عنوان یک نقطه شروع به یک انتخاب محبوب تبدیل شده است، زیرا مجموعهای از ابزارهای تجسم و یکپارچهسازی کلان داده را ارائه میکند، بدون اینکه سنگینی BIM محدود شود.
مجله AEC به طور مرتب پروژه هایی از قبیل Gensler، HOK، Populous، Foster+Partners، ARUP، Jacobs، Buro Happold، SNC Lavalin را می بیند که از Unreal Engine به عنوان بخشی از فرآیند طراحی، از مفهوم تا تکمیل استفاده می کنند. در نظرسنجی سالانه CGarchitect، Unreal بر چشم انداز Arch Viz تسلط پیدا کرده است، حتی اگر از پاسخ های Twinmotion جدا باشد.

ویژگی های پکیج آموزشی آنریل انجین 5

•    مدرس رسمی آنریل انجین (دارک آفیس تنها مدرس آموزش آنریل انجین در ایران از کمپانی اپیک گیمز)

•    آموزش معمارانه و پروژه محور(تمام مفاهیم به صورت کاربردی در قالب پروژه های داخلی و خارجی معماری)

•    آموزش خروجی انیمیشن  EXE
•    (در خروجی exe  کاربر میتونه آزادانه در محیط حرکت کنه مثل گیم)

•    آموزش VR در آنرل انجین(خروجی واقعیت مجازی و حضور در فضا با زدن هدست)

•    آموزش مباحث زیبایی شناسی از دیدگاه معماری(شامل ترکیب بندی ، میزانسن و دکوپاژ صحنه ، مباحث و عناصرمعمارانه برای بالا بردن کیفیت پروژه)

•    ساخت متریال حرفه ای +بانک متریال و آبجکت(متریال سازی حرفه ای آنریل انجین و آموزش Bridge + Quixel Mixer)

•    پلاگین های آنریل انجین(پلاگین هایی که عملکرد پروژه ها رو سریعتر و جذاب تر میکنه)

•    داینامیک سازی پروژه(امکان حرکت سازه ساختمان روی فایل خروجی EXE با زدن یک کلید)

•    آموزش تغییر آپشن با استفاده از بلوپرینت معماری(روی پروژه ها چندین الترانتیو برای متریال و آبجکت و نورها بزارید)

•    سناریو نویسی برای کارگردانی دوربین و صحنه(اصول کادربندی و حرکت دوربین در محیط)

 


2-اتوکد

بهترین نرم افزار معماری برای حرفه ای ها
دلایل خرید
•    جعبه ابزار جامع
•    میانبرهای صفحه کلید کارآمد
•    ادغام Autodesk
•    ساخته شده برای حرفه ای ها

معایب:
منحنی یادگیری شیب دار
اتوکد به لطف توسعه دهنده Autodesk شامل مجموعه ابزارهای طراحی و معماری خاص ساختمان، مدت هاست که جزء اصلی مهندسان و معماران ساختمان بوده است. این فقط یک برنامه طراحی به کمک رایانه (CAD) نیست - یکی از بهترین ابزارهای نرم افزارهای معماری است که می توانید دریافت کنید.
با استفاده از اتوکد، متخصصان معماری می توانند بازده بیشتری را انتظار داشته باشند. این برنامه با افزودن تولید آبجکت های خودکار و اشیاء از پیش ساخته شده، روند طراحی را سرعت می بخشد. این به شما امکان می دهد به سرعت دیوارها، درها و پنجره ها و مکانیسم هایی برای ایجاد ارتفاعات، مقاطع و نقشه ها از هندسه مدل قرار دهید.
همچنین خواهید دید که بسیاری از برنامههای معماری دیگر با فایلهای استاندارد اتوکد سازگار هستند. اگرچه، با داشتن ابزار مناسب، میتوانید اتوکد را به PDF تبدیل کنید یا PDF را به اتوکد .

 

3-Chief Architect

بهترین نرم افزار معماری برای طراحی بیرونی و داخلی
دلایل خرید
•    آسان برای استفاده
•    ویژگی های هوشمند قدرتمند
•    در ویندوز و مک
معایب:
•    برای املاک مسکونی به جای تجاری بهتر است
•    نماهای سه بعدی گاهی اوقات ممکن است به اشتباه نمایش داده شوند
 
نرم افزار طراحی خانه معماری اصلی معمار یک انتخاب عالی برای کسانی است که بر روی املاک مسکونی و تجاری تمرکز می کنند.
یکی از بهترین نرم افزارهای معماری برای طراحی املاک در داخل و خارج، Chief Architect برای حرفه ای ها از معماران و بازسازی کنندگان تا متخصصان طراحی داخلی آماده است. نقشه های دو بعدی و سه بعدی، پلان های طبقه، رندرهای سه بعدی، نقشه های ساخت و ساز - این نرم افزار طیف خوبی از ابزارها را برای اجرای پروژه شما ارائه می دهد.
این نرم افزار معماری در دو نسخه برای متخصصان طراحی خانه در دسترس است: "داخلی" برای کسانی که در داخل خانه کار می کنند و "Premier" که امکان طراحی دقیق بیرونی و داخلی را فراهم می کند.
بنابراین، برای کسانی که نیازهای خاص تری دارند (و ابزار حرفه ای قدرتمندی برای ارائه نتایج خاص می خواهند) مفید است.
هر دو نسخه به شما امکان میدهند مدلهای سهبعدی فضاهای بیرونی و داخلی را به سرعت بسازید، سپس آنها را در پلانها و ارتفاعات دو بعدی بسازید.

 

4-تری دی مکس 3DS Max

بهترین نرم افزار معماری برای مدل سازی سه بعدی
دلایل خرید
•    مدل سازی سه بعدی و انیمیشن  
•    پشتیبانی از فایل اتوکد
•    پلاگین های قدرتمند
معایب:
•    منحنی یادگیری شیب دار
•    قیمت گذاری حق بیمه
3DS Max یکی دیگر از پیشنهادات Autodesk و یکی از بهترین ابزارهای طراحی ساختمان برای مدل سازی سه بعدی است، به ویژه برای معمارانی که به دنبال ایجاد فضاهای باز فوتورئالیستی هستند.
این ابزار خلاق یکی از اولین ابزارهایی بود که رندر سخت افزاری تصاویر سه بعدی را ارائه داد. امروزه، ارزش آن در ایجاد تصاویری خیره کننده و انیمیشن های پروازی است که آن را به یکی از بهترین نرم افزارهای رندر معماری برای تبلیغ پروژه شما تبدیل می کند. و دارای ویژگیهای اتوماسیون است تا روند طراحی را در مسیر خود نگه دارد.
در کنار بسته اشتراک پایه 3DS Max، میتوانید بین سه «مجموعه صنعت» برای مطابقت با استفاده خود انتخاب کنید: طراحی محصول، رسانه و سرگرمی، و مجموعه معماری، مهندسی و ساختوساز.
این آخرین مجموعه نرم افزارهای معمار برتر مانند AutoCAD، Civil 3D و Revit را در خود جای داده است. همچنین دارای ابزارهایی برای تجزیه و تحلیل سازه، جزئیات فولاد، تجزیه و تحلیل عملکرد ساختمان و حتی محاسبات مسیر خودرو است.
این سطح از کنترل و قابلیت به این معنی است که 3DS Max، به طور کلی، منحنی یادگیری تندتری نسبت به سایر نرم افزارهای معماری موجود در لیست دارد. اما پس از تسلط، برنامه ایده آلی برای معمارانی است که محیط های غنی را به صورت سه بعدی می سازند.

 

 

5- نرم افزار اسکچاپ

بهترین نرم افزار معماری برای مبتدیان CAD
دلایل خرید:
•    نسخه رایگان برای استفاده خانگی
•    یادگیری بسیار آسان است
•    برای مبتدیان خوب است
معایب:
•    بدون رندر داخلی
•    ابزار مشارکتی نیست.
SketchUp تقریباً به آسانی CAD است و اگر در مدل سازی سه بعدی تازه کار هستید، آن را به یک نقطه ورودی عالی تبدیل می کند.
برنامه طراحی برای معماران زندگی خود را به عنوان یک پروژه تحت حمایت گوگل آغاز کرد. و در حالی که از آن زمان تغییر کرده است، تجربه تمیز و آسانی که مجموعه محصولات Google را تعریف می کند، باقی می ماند.
پس از چند آموزش ساده، طراحان باید بتوانند به سرعت برای ساختن هندسه جامد پیچیده با استفاده از آن کار کنند. ممکن است برای طراحی یک ساختمان به طور کامل مناسب نباشد، اما ابزاری عالی برای نمونه سازی سریع یک طرح زمانی که هنوز در مرحله مفهومی است.
اما چیزی که واقعا SketchUp را متمایز می کند، ارائه نرم افزار معماری سه بعدی واقعا رایگان است. البته محدود است، اما قبل از تعهد به مجوز تجاری، به متخصصان احساسی نسبت به محصول می دهد.
پیشنهاد رایگان طراحی ساختمان، SketchUp را به یکی از بهترین ابزارهای نرم افزاری معماری تبدیل کرده است که جامعه بزرگ و فعالی از کاربران را برای کمک به افراد کم تجربه ایجاد می کند. این روح جامعه با یک کتابخانه شیء تولید شده توسط کاربر گسترده ادامه می یابد. منبع عظیمی از قطعات از پیش ساخته شده برای ریختن در هر پروژه.

 

6 - نرم افزار لومیون

Lumion سریع ترین نرم افزار رندر سه بعدی جهان برای معماران است. در عرض چند ثانیه، میتوانید مدلهای CAD خود را با محیطهای فوتورئالیستی و لمسهای هنری به ویدیو یا تصاویر تبدیل کنید.

 


 
مدل خود را از Revit، 3ds Max، SketchUp، AutoCAD، Rhino، Cinema 4D، Allplan یا ArchiCAD و بسیاری از برنامههای مدلسازی دیگر وارد کنید و Lumion طرحهای شما را با عناصر منظره واقعی، جلوههای سبک، محتوا و هزاران کتابخانه زنده میکند. 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید