سنگ تراورتن چه مزیتی دارد و بهترین نمونه های آن کدامند؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۵

سنگ نما جزء یکی از بهترین انتخاب ها است و در میان انواع سنگی که می توان بدین منظور از آن استفاده کرد سنگ تراورتن بهترین سنگ می باشد. سنگ تراورتن خود انواع متفاوتی دارد و شناخت آنها می تواند در انجام یک انتخاب ایده آل به شما کمک کند. 

یکی از مهمترین بخش هایی که در ساختمان ها می باشد نمای ساختمان است که معمولاً برای اجرای نمای ساختمان باید به دنبال مصالح ساختمانی مناسب و باکیفیت بود. سنگ نما جزء یکی از بهترین انتخاب ها است و در میان انواع سنگی که می توان بدین منظور از آن استفاده کرد سنگ تراورتن بهترین سنگ می باشد. سنگ تراورتن خود انواع متفاوتی دارد و شناخت آنها می تواند در انجام یک انتخاب ایده آل به شما کمک کند. 
سنگ تراورتن در دسته سنگهای آهکی متخلخل می باشد و در بازار با استقبال فراوان و فروش بی نظیری رو به رو شده است. این سنگ با آب و هوای گرم سازگاری دارد و در نواحی گرمسیر کشور نسبت به دیگر نقاط تقاضا برای خرید این سنگ بیشتر است؛ ‌ در این عبارت ساده می‌توان اینگونه گفت که سنگ تراورتن با انباشته شدن رسوبات چشمه های آب گرم، رودخانه ها، دریاها و آب‌های معدنی درون غارها حاصل می شود. 

 

انواع سنگ تراورتن

در ایران معادن زیادی از سنگ تراورتن وجود دارد و می‌توان سنگ های تراورتن عباس آباد، سنگ کمشچه و طبس را از سنگهای تراورتن دانست که دارای تم رنگی سفید هستند و سنگ های مثل لوشان، کاشان، حاجی آباد و... تم رنگی کرم دارند. 
اگر به نما کلاسیک و سنگ نمای رومی دقت کنید، متوجه خواهید شد که در اکثر آنها از سنگ سفید تراورتن استفاده شده است. از مشهورترین نمونه های سنگ تراورتن که در ایران می توانید برای خرید آن اقدام کنید سنگ عباس آباد است. برای نمای ساختمانی از این سنگ استفاده می شود چرا که مقاومت بسیار بالایی دارد و همچنین از زیبایی زیاد و صیقل پذیری خوبی نیز برخوردار است. 
سنگ عباس آباد به صورت بی موج و موج دار بوده که معمولاً در سنگ نما نمونه بی موج آن بیشتر دیده می شود. علاوه بر آنچه که ذکر شده سنگ عباس آباد در مقابل تغییرات محیطی مثل رطوبت یا انجماد مقاومت بسیار خوبی از خود نشان داده و وزن نیز سبکی دارد و از چسبندگی خوبی هم برخوردار است. 
سنگ سفید از محبوبیت زیادی بین خریداران و سازندگان برخوردار بوده چرا که با انواع دکوراسیون ها و فضاهای بیرونی و درونی ساختمان ها تطبیق خواهد داشت. 

 

سنگ تراورتن چه کاربردی دارد؟ 

انواع سنگ های تراورتن از جمله سنگ سفید و از سنگ عباس آباد در سبک های مثل سنگ نما رومی و نما کلاسیک بکار برده می شوند.  
اما نمای ساختمان، دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان ها از اصلی ترین کاربردهای سنگ تراورتن هستند. 
این سنگ در ساخت و ساز جزء محبوب ترین هاست و دلایل مختلفی سبب استقبال گسترده مصرف کنندگان از این سنگ شده که میتوان به عایق حرارتی، عایق صوتی، برش راحت، قابلیت شکل دهی، قابلیت فرآوری، مقاومت بسیار زیاد، حمل و نقل راحت، هزینه نگهداری پایین، قیمت مناسب، ثبات رنگ و زیبایی، چسبندگی بسیار بالا، تنوع و رنگ بندی های مختلف، ظاهری لوکس و جذاب و.... اشاره کرد. 

 

بهترین سنگ تراورتن کدام است؟

اگر برای سنگ نما و اجرای سبکهای سنگ نما رومی، نما کلاسیک و... نیاز به انتخاب بهترین سنگ تراورتن را دارید باید بدانید که سنگ های تراورتن در ایران معادن زیادی داشته اند و از طیف گسترده ای برخوردارند و نمی توان یک نمونه سنگ را به عنوان بهترین معرفی کرد چرا که هر کدام از آنها دارای خصوصیت های منحصر به فرد و رنگ خاصی هستند که شما بر حسب شرایط جوی و سلیقه تان باید انتخاب سنگ را انجام بدهید. 
این نکته را نیز در خصوص قیمت سنگ تراورتن به خاطر بسپارید که عوامل مختلفی در این امر دخیل هستند که از اصلی ترین آنها کیفیت سنگ، رنگ و طرح، استحکام و تخلخل، قطر و ابعاد، نوع فرآوری و سورت بندی می باشد. 

 

از کجا می توانیم سنگ تراورتن بخریم؟

به منظور خرید سنگ تراورتن بازارهای سنگ ساختمانی وجود دارد که می توانید به صورت حضوری به آنها مراجعه و خریدتان را انجام بدهید اما فراموش نکنید که حتماً تولید کننده ای را انتخاب کنید که به واسطه آن یک خرید مطمئن را تجربه کنید که قطعاً در این رابطه صداقت و کیفیت محصول حرف اول را میزند. 
صنایع سنگ ایران مهر به عنوان یکی از تولیدکنندگان برتر در حوزه تولید انواع سنگ می باشد که تخصصی ترین حوزه تولیدات این مجموعه به انواع سنگ تراورتن عباس آباد اختصاص دارد. در ساخت انواع سنگ از تجهیزات فوق العاده پیشرفته و کادری حرفه ای و مجرب استفاده شده که موجب می شود تا محصول نهایی از کیفیت بالایی برخوردار باشد. در راستای کسب رضایت شما مشتریان عزیز، سفارش سنگ به سراسر ایران انجام میگردد. 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید