طراحی بالکن زیبا و مدرن

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

در این مقاله قصد داریم درباره نکات مهم در طراحی بالکن صحبت کنیم و توضیح دهیم که در دکوراسیون بالکن به چه چیزهایی نیاز است. اگر قصد دارید یک بالکن زیبا و مدرن برای منزل خود طراحی کنید، تا انتهای مقاله با ما همراه‌ باشید.

به یکی از اجزای ساختمان‌های اداری، تجاری و مسکونی که حداقل از یک طرف و حداکثر از سه طرف در بخش بیرونی ساختمان خودنمایی می‌کند و اشکال و مساحت‌های مختلفی دارد، بالکن می‌گویند. طراحان معماری در بسیاری از آپارتمان‌ها و خانه‌های ویلایی با طراحی بالکن، فضای زیبا و دلنشینی ایجاد می‌کنند.

محیط بالکن در خانه‌های آپارتمانی کوچک اگر به خوبی طراحی شود، می‌تواند مکان بسیار مناسبی برای استراحت و گذراندن اوقات فراغت باشد. از نظر بسیاری از مردم کسانی که در خانه خود بالکن دارند، افراد خوشبختی هستند و می‌توانند آن را به جای تبدیل کردن به انبار لوازم و وسایل اضافی به یک فضای فرح بخش و منحصر به فرد تبدیل کنند.

در این مقاله قصد داریم درباره نکات مهم در طراحی بالکن صحبت کنیم و توضیح دهیم که در دکوراسیون بالکن به چه چیزهایی نیاز است. اگر قصد دارید یک بالکن زیبا و مدرن برای منزل خود طراحی کنید، تا انتهای مقاله با ما همراه‌ باشید.

 

طراحی بالکن توسط افراد متخصص دکوراسیون داخلی چه اهمیتی دارد؟

متاسفانه برخی از افراد برای طراحی بالکن در محل زندگی خود اهمیتی قائل نیستند و از این مکان بیشتر به عنوان انباری و نگهداری لوازم اضافی و به دردنخور استفاده می‌کنند. با کوچک‌تر شدن خانه‌ها و گسترش آپارتمان نشینی، باید از تمام قسمت‌های خانه از جمله بالکن استفاده بهینه‌ای شود و با اهمیت دادن به طراحی دکوراسیون بالکن، یک فضای مناسب برای استراحت، عوض کردن حال و هوا و لذت بردن از هوای مطبوع برای اعضای خانواده ایجاد کرد.

برای این که طراحی دکوراسیون به بهترین شکل ممکن انجام شود، باید از افراد متخصص در حوزه دکوراسیون داخلی کمک بگیرید. این افراد به خوبی با تمام اصول و نکات مربوط به دکوراسیون آشنا هستند و با استفاده از ایده‌های خلاقانه، می توانند یک بالکن شیک، زیبا و منحصر به فرد طراحی کنند. طراحان قبل از شروع کار درباره میزان هزینه‌ها و متریال‌های مورد نیاز با صاحب خانه صحبت می‌کنند تا در صورت توافق کار، طراحی دکوراسیون بالکن را شروع کنند.

 

در طراحی بالکن به چه نکاتی باید توجه کرد؟‌

همان‌طور که در بخش‌های قبلی مقاله هم اشاره کردیم، امروزه با گسترش زندگی آپارتمانی و تغییر در سبک زندگی مردم، امکان وجود حیاط و استفاده از محیط آن برای ایجاد فضای سبز وجود ندارد و تنها بخشی از منازل که می‌توان آن را برای یک فضای سبز و دلنشین طراحی کرد، بالکن است. در ادامه به چند نکته مهم که در زیبایی طراحی بالکن تاثیر به‌سزایی دارد، می‌پردازیم.

 

  • استفاده از چمن مصنوعی به عنوان کفپوش بالکن

یکی از نکات مهم در طراحی بالکن، استفاده از یک کفپوش مناسب برای این مکان است. کفپوش‌هایی مانند چمن مصنوعی، باعث می‌شوند که بالکن از حالت سادگی و یکنواختی خارج شود و حالت طبیعی و سرسبز به خود بگیرد. نصب چمن مصنوعی در بالکن کار بسیار راحتی است. کفپوش چوبی ترموود هم برای نصب در بالکن گزینه پرطرفداری است. سبک بودن، نصب راحت، طول عمر و ماندگاری بالا در شرایطی مانند سرما، گرما، رطوبت و نور خورشید، برخورداری از مواد اولیه باکیفیت، انعطاف‌پذیری بالا و مقاومت در برابر شکستگی و جلوگیری از تجمع قارچ، کپک و شپش و میکروارگانیسم‌ها از مهمترین مزایای استفاده از کفپوش ترموود در طراحی دکوراسیون بالکن است.

 

استفاده از چمن مصنوعی به عنوان کفپوش

استفاده از چمن مصنوعی به عنوان کفپوش

 

  • استفاده از نرده شیشه‌ای در طراحی بالکن

یکی دیگر از نکاتی که تاثیر زیادی در زیبا شدن طراحی بالکن دارد، نصب نرده شیشه‌ای در سمتی از بالکن است که در نمای خارجی ساختمان قرار گرفته‌است‌. در بعضی از بالکن‌ها فقط از یک سمت به نصب نرده شیشه‌ای نیاز است و در بعضی دیگر از بالکن‌ها از سه جهت باید نرده شیشه‌ای نصب شود. نرده‌های شیشه‌ای جزو متریال‌های مدرن محسوب می‌شوند و از نظر زیبایی نیز منحصر به فرد هستند.

داشتن قابلیت شستشو، قیمت ارزان، نصب راحت و استحکام بالای شیشه‌ها، از مهمترین مزایای نرده‌های شیشه‌ای محسوب می‌شود. این محصول علاوه بر این که در طراحی دکوراسیون بالکن کاربرد دارند، در دکوراسیون داخلی ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از نرده شیشه ای در نمای ساختمان هایی با نمای اسپایدر نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است که در ایران شرکت های مختلفی از جمله آرمن طرح و نما مجری چنین هندریل هایی هستند.

با توجه به این مسئله که این سازه در بالکن در معرض هوای بیرون و تابش نور خورشید قرار می‌گیرد، باید از مقاومت و استحکام بالاتری برخوردار باشد. شیشه‌های به کار رفته در نرده‌ها، شامل شیشه‌های پلکسی گلاس، لمینت، سکوریت و آنیل شده هستند. این اجزاء مدل‌های مختلفی دارند که هر فرد با توجه به سلیقه شخصی خود، یکی از مدل‌ها را انتخاب و در بالکن خانه خود نصب می‌کند.

 

  • استفاده از گرین وال در تزیین دیوارهای بالکن

طراحان برای طراحی دکوراسیون بالکن به دیوارها نیز توجه دارند و برای زیبا کردن آن‌ها، از گرین وال یا دیوار سبز استفاده می‌کنند. گرین وال دارای یک نوع طبیعی و مصنوعی است. در دیوار سبز طبیعی، از گیاهان طبیعی استفاده شده‌است. این نوع دیوار به مراقبت و توجه بسیار زیادی نیاز دارد و یک محیط شاد، جذاب و خلاقانه در بالکن ایجاد می‌کند‌.

در دیوار سبز مصنوعی به جای گیاهان طبیعی و قابل رشد، از گیاهان مصنوعی استفاده شده‌است. این نوع دیوار سبز طول عمر زیادی دارد و با قرار گرفتن در معرض نور خورشید تغییر رنگ نمی‌دهد. نصب راحت، قیمت مناسب و تنوع گیاهان مصنوعی به کار رفته در دیوار سبز مصنوعی، از مهم‌ترین مزایای این محصول به شمار می‌رود.

 

استفاده از گرین وال در بالکن

استفاده از گرین وال در بالکن

 

معرفی چند ایده خلاقانه دیگر برای افزایش جذابیت طراحی بالکن

ایده‌های خلاقانه در طراحی بالکن عبارتند از:

  • قرار دادن نیمکت، میز و صندلی در بالکن
  • نصب باربیکیو در بالکن
  • ایجاد سایه بان با استفاده از شیشه رنگی
  • استفاده از آبنما و حوضچه در داخل بالکن
  • استفاده از چراغ‌های زیبا برای نورپردازی در بالکن
  • نصب گلدان‌های آویز با کمک قلاب از سقف بالکن
  • کاشت گیاهان در بالکن به جای نصب چمن مصنوعی
  • انداختن فرش در بالکن‌های سقف‌دار
  • قرار دادن شلف‌های چند طبقه در بالکن
  • نصب چراغ ریسه‌ای روی دیوار بالکن

 

جمع‌بندی

در این مقاله درباره اهمیت استفاده از یک طراح دکوراسیون داخلی برای طراحی بالکن صحبت کردیم و توضیح دادیم که برای یک طراحی زیبا و مدرن برای بالکن منزل خود، به متریال‌هایی مانند انواع کفپوش، دیوا سبز و نرده شیشه‌ای نیاز دارید. امیدوارم که از خواندن این مطلب نهایت استفاده را برده‌باشید و با رعایت نکات ذکر شده، یک بالکن دنج و آرام برای استراحت و گذراندن اوقات فراغت خود فراهم آورید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید