مزایا خرید زمین در شمال

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در این مقاله جامع به بررسی مزایای خرید زمین در شمال کشور و راهنمای خرید زمین در شمال کشور به شما عزیزان ارائه می دهیم.

خرید زمین در شمال

در طول سال ‌های اخیر خرید زمین در شمال مورد توجه بسیاری از سرمایه‌ گذاران بوده‌ است. اگر شما نیز علاقه‌ مند به خرید زمین هستید، شمال ایران بهترین گزینه برای شما است. شمال کشور با داشتن شرایط آب‌ و هوایی مناسب و طبیعتی بی‌ نظیر، بهترین نقطه برای سرمایه‌ گذاری و خرید زمین می‌ باشد. با خرید زمین در مناطق شمالی کشور، علاوه‌ بر حفظ ارزش سرمایه خود، شاهد رشد قیمت زمین خود هستید و به سود قابل‌ توجهی دست پیدا می‌ کنید. خرید زمین دارای قواعد به خصوصی است که باید پیش‌ از اقدام به خرید، در این‌ باره تحقیق کرده و اطلاعات مناسبی را جمع‌ آوری کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا با قواعد مهمی در ارتباط با خرید زمین آشنا شوید.

انواع کاربری زمین‌ در شمال کشور

زمین ‌های شمال کشور با توجه به نوع بافت خود دارای کاربری تجاری، مسکونی یا تلفیقی هستند. کاربری زمین تعیین می‌ کند که مالک اجازه انجام چه نوع فعالیتی را در زمین خود دارد. کاربری‌ های زمین در مناطق مختلف کشور متفاوت است اما به‌ طور معمول زمین‌ های شمال کشور شامل کاربری های زیر هستند:

کاربری مسکونی

زمین‌ هایی که دارای کاربری مسکونی هستند، به آن ها اجازه ساخت‌ و ساز واحد مسکونی داده می ‌شود. این زمین‌ها قابل‌ استفاده برای ساخت یک محله مسکونی می ‌باشند. به‌ طور کلی این زمین ‌ها در مکانی واقع شده‌ اند که مناسب برای زندگی هستند.

کاربری کشاورزی

زمین‌ های دارای کاربری کشاورزی به دو دسته زمین‌ های زراعی و باغ تقسیم می ‌شوند. زمین‌ های باغ در دارای درختان میوه هستند و زمین‌ های زراعی، زمین هایی هستند که در آن محصولات زودبازده مانند برنج و گندم کشت می‌ شوند.

کاربری صنعتی

انواع زمین‌ ها یا ساختمان‌ هایی که دارای مجوز هرگونه فعالیت صنعتی از جمله کارخانه‌ یا کارگاه باشند، به ‌طورکلی جزو زمین‌ هایی با کاربری صنعتی محسوب می‌ شوند. به‌ طور کلی اگر هدف شما از خرید زمین، راه‌ اندازی یک کارخانه جهت تولید است، باید کاربری زمین شما از نوع صنعتی باشد.

کاربری تجاری

زمین‌ هایی که دارای کاربری تجاری هستند، با هدف راه‌ اندازی تجارت و کسب‌ و کار خریداری می‌ شوند. چنین زمین‌ هایی را میتوان به یک مغازه تجاری تبدیل کرد. در این زمین‌ ها میتوان به امور خدماتی نیز پرداخت. برای اینکه بتوان در ملکی کار تجاری را شروع کرد، علاوه‌ بر اینکه کاربری زمین باید از نوع تجاری باشد، دریافت مجوز تجاری نیز الزامی می باشد.

بدون کاربری

برخی زمین‌ ها فاقد کاربری هستند. این زمین ها به‌ عنوان ذخایر شهرداری شناخته می‌ شوند. زمین‌ هایی که برای آن‌ ها نوع کاربری تعریف‌ نشده باشد، جزو زمین‌ های فاقد کاربری محسوب می‌ شوند.

زمین های ساحلی در شمال کشور

به‌ طور کلی زمین‌ های ساحلی شمال در خط ساحلی واقع شده‌ اند و فاصله کمی با دریا دارند. این زمین‌ ها در مقایسه با زمین‌ های جنگلی از محبوبیت بیشتری میان خریداران و سرمایه‌ گذاران برخوردار هستند. زمین‌ های ساحلی دارای ارزش بالاتری نسبت‌ به زمین‌ های جنگلی هستند. زمین‌ های ساحلی که دچار ساخت‌ و ساز می‌شوند، افزایش قیمت خوبی را تجربه می کنند. درنتیجه بیشتر خریداران و سرمایه‌ گذاران علاقه‌ مند به خرید زمین های ساحلی هستند.

زمین های جنگلی در شمال کشور

زمین‌ های جنگلی بیشتر در مناطق کوهپایه‌ ای و خارج از شهر واقع شده‌ اند. زمین‌ های جنگلی دارای قیمت مناسب ‌تری نسبت‌ به زمین‌ های ساحلی هستند. بنابراین خریداران و سرمایه‌ گذاران می‌ توانند با هزینه اندکی نسبت‌ به خرید زمین جنگلی در شمال اقدام نمایند.

مراحل خرید زمین در شمال

برای داشتن خریدی مناسب باید چند گام مهم را برای خرید زمین رعایت کنید. مراحل خرید زمین در شمال به شرح زیر می باشد:

گام اول

ابتدا هدف خود را از خرید زمین تعیین نمایید. هر فرد متناسب با نیاز خود، هدف مشخصی از خرید زمین دارد. سرمایه ‌گذاری، سکونت و ساخت‌ و ساز، کشاورزی و باغداری از جمله اهداف خرید زمین هستند.

گام دوم

پس‌ از تعیین هدف خود از خرید زمین، باید اطلاعات کافی و لازم را از منطقه مورد نظر کسب کنید. سپس مالک واقعی را شناسایی و در ارتباط با نوع کاربری زمین، اطلاعات جامعی کسب کنید. در این مرحله می ‌توانید از افراد مجرب در این حوزه کسب اطلاع نمایید.

گام سوم

در مرحله سوم باید در ارتباط با قیمت واقعی منطقه و محدوده زمین اطلاع کسب کنید. سپس با فروشنده زمین مذاکراتی انجام دهید. پس‌ از رسیدن به توافقات اولیه و بررسی تمام جوانب می ‌توانید وارد مرحله بعد شوید.

گام چهارم

در مرحله آخر باید یک مشاور املاک معتمد را انتخاب کنید. پس از بررسی کلیه استعلامات و مدارک اصلی می ‌توانید با فروشنده زمین قراردادی منعقد کنید. سپس زمان تسویه‌ حساب نهایی را مشخص می‌ کنید و از مشاور املاک مربوطه کد رهگیری را دریافت می‌ نمایید.

مزایا خرید زمین در شمال

کسانی که به‌ دنبال آسایش و هوای پاک هستند با خرید زمین در شمال و دریافت مجوز ساخت‌ و ساز می توانند ویلایی متناسب با بودجه خود بسازند. ساخت ویلا در شمال یک زندگی عالی، به‌ دور از دغدغه و آلودگی شهر را به همراه دارد.

اشخاصی که قصد سرمایه‌ گذاری و خرید زمین در شمال را دارند، اطمینان داشته باشند که در آینده سود قابل‌ توجهی را بابت فروش زمین خود شامل می شوند. سرمایه گذاران حتی اگر در زمین خود هیچگونه ساخت‌ و سازی انجام ندهند، با توجه به تورم و پیشرفت منطقه، ارزش مادی زمین چند برابر خواهد شد. بنابراین خرید زمین به‌ طور کلی با سود بسیار بالایی همراه است.

سخن پایانی

خرید زمین در شمال یکی از مقوله‌ های مهم سرمایه ‌گذاری می‌ باشد و توجه بسیاری از سرمایه‌ گذاران را به خود جلب کرده‌ است. به‌ همین خاطر بسیاری از افراد برای خرید زمین، شهرهای شمالی که دارای آب‌ و هوای مناسبی هستند را ترجیح می‌ دهند. این نوع سرمایه‌ گذاری بسیار مناسب است زیرا میتوان علاوه‌ بر خرید زمین با قیمت مناسب، ساخت‌ و ساز هم در آن انجام داد. ساخت‌ و ساز مناسب و با کیفیت منجر به سودآوری قابل‌ توجهی در آینده می‌ شود. برای خرید زمین می‌ توانید از افراد مجرب در این حوزه کمک بگیرید تا خرید هر چه بهتری را تجربه کنید.

منبع: گیلیم

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید