بهترین نوع رابیتس برای سقف

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه تاریخ نگارش: ۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

امروزه سقف های کاذب متفاوتی در سازه های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد. این سقف های کاذب در هر نوع از خودشان بنا به سلیقه مصرف کنندگان موارد استفاده زیادی دارند. از جمله سقف های کاذبی که امروزه بیشتر از آن استفاده می کنند، سقف کاذب رابیتس می باشد.در اینجا می خواهیم به این محصول که استفاده از آن به تازگی رواج زیادی پیدا کرده است بپردازیم، تا پایان این متن همراه ما باشید.

بررسی کامل رابیتس از تمامی زوایا

رابیتس یا راویز از طریق فرآیند کشش و پرس کاری روی ورق گالوانیزه تولید می‌شود؛ این محصول به عنوان یکی از محصولات فولادی مورد استفاده قرار می‌گیرد و نه تنها مقاومت بالایی دارد بلکه ظاهر بسیار زیبایی نیز به ساختمان می‌دهد اگر بخواهیم کوتاه تر بگوییم رابیتس توری مشبک فلزی گالوانیزه است که به یکی از محبوب ترین مصالح در صنعت ساختمان سازی، که جایگاه ویژه ای در ساخت نما، سقف کاذب و دکوراسیون داخلی سازه ها دارد، تبدیل شده است. چشمه های الماسی شکل رابیتس وستون های آن، به عنوان ماده ای ایده ال برای گچ کاری سقف می باشد.

انواع رابیتس براساس موارد ذکر شده تعیین می شوند

  1. چشمه
  2. وزن
  3. ستون (که به صورت 9،11،13 و 17 ستون هستند)

شبکه یا چشمه

شبکه رابیتس که تحت عنوان چشمه هم شناخته می‌شه، دارای انواع 2 و 3 چشمه می باشد. این تعداد مختص تعداد شبکه یا همون چشمه‌هایی هست که در یک ردیف، داخل ستون قرار دارند. این چشمه‌ها جدای از تعداد، می‌تونن در طرح‌های مختلفی ساخته بشن که شامل لوزی، مربع و متوازی‌الاضلاع هست که نیاز است مصرف کننده جهت استقامت بخشیدن به سازه خود، انتخاب درستی از این چشمه ها را داشته باشد.

ابعاد و وزن رابیتس

رابیتس در ابعاد ۶۰ *۲۴۰ سانتی متر و مساحتی در حدود ۱.۴۴ متر دارند و با در نظر گرفتن قدرت تحمل آن، این مقدار معمولا ۱.۴ متر محاسبه می شود. با تقسیم کردن متراژ کاری بر این عدد، می توان تعداد مورد نیاز را بدست اورد و هزینه اضافی را حتی المقدور کاهش داد.  وزن رابیتس از ۴۰۰ گرم شروع و تا ۱۴۰۰ گرم موجود می باشد. این اوزان به جنس و ضخامت ورقه ای که از آن ساخته شده است بستگی دارد.

ستون

تعداد ستون‌ها از جمله مشخصه‌های بسیار مهم در کاربرد آن‌ها است. رابیتس ها موجود در بازار ایران 9 ستون، 11 ستون و 13 ستون می باشند. رابیتس 13 ستونه نسبت به باقی مدل‌ها در ایران رایج‌تر است.

اگر بخواهیم از نظر هزینه به این نوع نگاه کنیم؛ هر چه تعداد ستون بالاتر برود، در نتیجه قیمت آن نیز بیشتر می‌شود. البته ناگفته نماند که کیفیت هم در این مورد دخیل است.

نحوه نصب رابیتس

رابیتس در هر تیغه به تکیه گاه فلزی با استفاده از سیم اتصال گالوانیزه یا فولاد ضد زنگ نصب می شود. هنگام نصب ورقه های رابیتس تیغه های لبه را روی هم قرار می دهیم و لبه ها را با سیم گره زنی در مراکز150میلی متری می بندیم. رابیتس را می توان با استفاده از یک گیره مناسب که تیغه ها را در برابر پس زمینه محکم نگه می دارد، روی یک پس زمینه جامد ثابت کرد.

موارد استفاده از رابیتس

رابیتس یک پشت فلزی همه کاره است که توسط تیغه های طولی سفت می شود. دارای تیغه های وی مانند و استحکام کششی بیشتر است که پایه گچی و تقویت عالی را برای انواع دیوارها(نماسازی)، سقف های کاذب، ضد حریق تیرهای فولادی و ستون ها، یونولیت سقف و جهت اندود کاری روی کانال های کولر ارایه می دهد.

رابیتس نیز مانند بسیاری از محصولات مزایا و معایب زیادی دارد که ما در اینجا به چند تا از آن ها اشاره میکنیم:

 مزایای استفاده از رابیتس

  • امکان ایجاد طرح های متفاوت و مورد نظر مشتری
  • سهولت در ترمیم ترک های ایجاد شده
  • فراوانی در بازار و سهولت در تهیه آن
  • سرعت در اجرای اسان و طرح پذیری مناسب
  • مقاوم در برابر زنگ زدگی

 معایب استفاده از رابیتس

  1. مصرف گچ زیاد جهت نازک کاری
  2. محدودیت آب و هوایی در گچ کاری
  3. وزن سنگین سازه 
  4. قیمت بالای اقلام مصرفی مانند میلگرد و سیم رابیتس
  5. قیمت بالا نسبت به محصولات مشابه مانند کناف

قیمت رابیتس

به صورت کلی قیمت رابیتس، به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما نوسانات قیمت آهن‌آلات، نرخ ارز، قیمت در بازار جهانی، تورم تاثیر بسزایی در قیمت آن دارد. یکی از ویژگی هایی که بر روی قیمت رابیتس تاثیر مستقیم دارد وزن رابیتس می باشد. هر چه وزن رابیتس بیشتر شود قیمت رابیتس نیز بیشتر می شود. کیفیت رابیتس نیز یکی دیگر از عواملی است که بر روی قیمت رابیتس تاثیر دارد.

آهن دپو یکی از برترین مراکز عرضه کننده انواع رابیتس در بازار آهن مکان تهران می باشد،  شما می توانید قیمت رابیتس را به صورت آنلاین در سایت آهن دپو مشاهده نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رابیتس می توانید به سایت اهن دپو به نشانی اینترنتی www.ahandepo.com مراجعه نمایید و یا با شماره 02155544555 تماس بگیرید تا کارشناسان این مجموعه شما عزیزان را راهنمایی نمایند.

برچسب ها:
سقف
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید