همه چیز در مورد نصب کفشور خطی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

---

نصب کفشور خطی نیاز به ابزار و دانش فنی دارد

کفشور خطی یکی از بهترین گزینه‌ها برای نصب سیستم تخلیه آب در فضاهای مختلف است. کفشورها دارای انواع مختلفی هستند، اما روش نصب آن‌ها تقریبا یکسان است. برای نصب کفشور نیاز به چند روز وقت آزاد و همین‌طور دانش و مهارت فنی دارید. ضمنا، برای این کار باید ابزارهای مختلفی هم داشته باشید که برخی از آن‌ها تخصصی هستند. در این مطلب با روش نصب انواع کفشور خطی آشنا می‌شویم.

نکاتی که قبل از نصب کفشور خطی باید به آن‌ها توجه کنید

نصب کفشور، طراحی مسیر خروجی آب و کاشی‌ها ممکن است چندین روز طول بکشد. البته که اگر این کار را بخواهید خودتان انجام بدهید، زمان بیشتری هم نیاز خواهید داشت. توجه داشته باشید که در زمانی که مراحل نصب کفشور را انجام می‌دهید، به هیچ عنوان نباید از فضای مورد نظر استفاده کنید. چرا که برای نصب کفشور باید از سیمان و گچ استفاده کرد. در نتیجه، استفاده از آب در آن محیط باعث می‌شود که فرایند نصب کفشور طولانی‌تر از همیشه شود.
موضوع بعدی که درباره نصب کفشور خطی وجود دارد، تمیز کردن محیط است. با توجه به اینکه برای نصب کفشور نیاز به کندن زمین یا دیوار دارید، محیط کار شما کمی کثیف می‌شود. در نهایت هم باید با کمک سیمان یا ملات کار نصب را انجام دهید و در صورتی که محیط کثیف باید، این کار با دقت و زیبایی چندانی انجام نمی‌شود و در نتیجه، نتیجه کار رضایت‌بخش نخواهد بود.

برخی از ابزارهایی که برای نصب کفشور خطی نیاز دارید

نصب کفشور خطی علاوه بر اینکه نیاز به توانایی‌های عملی مناسبی دارد، برای انجام آن باید از ابزارهای مناسبی هم برخوردار باشید. شاید در برخی مواقع بعضی از این ابزارها برای شما کارآمد نباشند، در نتیجه، ابزار مورد نیاز را باید متناسب با شرایط نصب کفشور تهیه کنید.

برخی از ابزارها و تجهیزات مورد نیاز برای نصب کفشور خطی در لیست زیر قرار دارند:

•    متر نواری
•    مته
•    چاقو
•    سیم‌چین
•    سطل
•    بیل
•    ماله
•    اره کاشی
•    کاغذ قیر
•    توری سیمی
•    چسب سیلیکونی
•    شن نخودی
•    مخلوط ملات
•    کاشی

نصب انواع کفشور خطی در چند مرحله ساده

برای نصب کفشور خطی نیاز دارید که قبل از هرکاری، لوازم مورد نیاز برای آن را تهیه کنید. بعد از انجام این کار نوبت به انتخاب فضای نصب کفشور و کندن آن بخش از زمین یا دیوار است. توجه داشته باشید که بخشی که قصد کندن آن را دارید، باید دقیقا به اندازه مورد نیاز باشد تا محیط زیبایی خود را حفظ کند.

اندازه‌گیری و علامت‌گذاری مکان نصب کفشور خطی

اولین گام در فرایند نصب کفشور خطی، استفاده از متر برای اندازه‌گیری محل تخلیه و علامت‌گذاری فضایی است که می‌خواهید کفشور را در آن نصب کنید. به طور معمول، کفشور خطی با توجه به نوع خود در چهار فضا امکان نصب دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به دیواری یک طرفه، دیواری دو طرفه، کفی آزاد و کفی زیر دوش اشاره کرد.
نصب دیواری یک طرفه رایج‌ترین فضا برای نصب کفشور است که البته برای این کار نیاز به کفشور خطی دیواری دارید. روش نصب کفشورهای دیواری سه طرفه مانند کفشور دیواری یک طرفه است؛ با این تفاوت که انتهای کفشور به دیواره‌های جانبی کشیده می‌شود و به جای یک طرف، از سه طرف در فضا در تماس است.

ارتفاع کفشور را محاسبه کرده و اقدام به کندن کنید

یکی از نکات در هنگام نصب کفشور خطی این است که مطمئن شوید که بالای پوشش روی کفشور کاملا با کاشی اطراف آن همسطح است. برای دستیابی به این هدف، باید ارتفاع کفشور را محاسبه و اندازه‌گیری کنید و زمین را به گونه‌ای بکنید که کفشور دقیقا همسطح زمین قرار بگیرد.

نصب توری سیمی در کف فضای کنده شده

در برخی مواقع ممکن است که برای نصب کفشور خطی نیاز به کاغذ قیر و توری سیمی داشته باشید. استفاده از این دو لوازم باعث می‌شود که بعد از اتمام نصب و جاری شدن آب، مشکلی از بابت نشست زمین نداشته باشید. برای این منظور باید از چاقوی مناسب و سیم‌چین استفاده کنید که بتوانید ابعاد کاغذ قیر و توری سیمی را به درستی برش دهید.

اتصال مسیر تخلیه به فاضلاب

قدم بعدی برای نصب کفشور، ایجاد مسیر تخلیه آب به سمت فاضلاب است. برای این کار نیاز به مشورت لوله‌کش دارید. همچنین باید بخشی از کاغذ قیر و توری سیمی را هم برای عبور لوله برش دهید. سپس، باید لوله‌ها را به کمک یک زانویی مناسب به فاضلاب شهری متصل کنید. بعد از اتصال و آب‌بندی هم توصیه می‌کنیم برای اطمینان از بابت عدم نشتی، کمی آب داخل لوله بریزید و مسیر را از بابت نشی بررسی کنید.

با کمک ملات و سیمان کمی زمین را شیب‌دار کنید

برای نهایی کردن فرایند نصب نیاز دارید که کمی کف زمین را به سمت کفشور شیب‌دار طراحی کنید. این باعث می‌شود که آب راحت‌تر تخلیه شود. برای این منظور نیاز به ایجاد شیب زیادی نیست و تنها یک الی دو درجه کفایت می‌کند. بعد سیمان‌کاری و استفاده از ملات مناسب و پایان این مرحله، باید حدودا یک روز به ملات فرصت بدهید که سفت و خشک شود.

توجه داشته باشید که برای سیمان‌کاری نباید تا سطح زمین را از سیمان پر کنید، بلکه باید فاصله‌ای ایجاد کنید که بعد از خشک شدن سیمان بتوانید کاشی را روی آن قرار دهید. برای این منظور، دو راهکار پیش روی شما قرار دارد. اولین مرحله این است که در همان زمان سیمان‌کاری، کاشی‌ها را هم نصب کنید. دومین راهکار هم نصب کاشی بعد از خشک شدن سیمان است. در روش دوم، نتیجه نهایی تمیزتر خواهد بود و زیبایی بیشتری هم خواهد داشت.

نصب کفشور خطی را به افراد متخصص بسپارید

نصب کفشور خطی نیاز به توانمندی فنی و همین‌طور تجربه بالا در این زمینه دارد. همچنین برای انجام این کار نیاز به چند روز وقت اضافه و ابزار و تجهیزات مناسب دارید. در نتیجه، توصیه می‌کنیم برای نصب کفشور خطی، با یکی از نمایندگی‌ها و کارشناسان مجاز این کار تماس بگیرید. بازرگانی کارنو یکی از بهترین و تخصصی‌ترین مراکز در زمینه فروش و نصب کفشورهای خطی است که می‌توانید با خرید از این مجموعه، از خدمات نصب کفشور هم بهره‌مند شوید. برای این منظور تنها کافی است به سایت این مجموعه مراجعه کرده و در صورت نیاز از خدمات مشاوره آن استفاده کنید.
 

برچسب ها:
رپورتاژ آگهی
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید