قیمت سنگ های گرانیت در اصفهان

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

سنگ گرانیت را می توان به عنوان محکم ترین سنگ ساختمانی نام برد. در اینجا با قیمت های سنگ گرانیت آشنا شوید.

سنگ گرانیت را می توان به عنوان محکم ترین سنگ ساختمانی نام برد. این سنگ دارای مقاومت فشاری و همچنین مقاومت سایشی بالاست و از همین جهت برای بسیاری از کاربری های پر مصرف و پر تردد مناسب خواهد بود. معادن سنگ گرانیت در کشور محدود بوده و می توان تنها در چند استان کشور معادن مهم و کارخانه های سنگبری گرانیت را معرفی نمود. از این جهت می توان قیمت گرانیت را نسبتا ثابت و مشخص تلقی کرد. سنگ گرانیت بر خلاف سنگ تراورتن بازی رنگ نداشته، سورت بندی نشده و تنها وجود یا عدم وجود غده های مشکی در سنگ می تواند سورت بندی آن را مشخص سازد. بنابراین می توان قیمت سنگ گرانیت را در سراسر کشور یکسان تلقی کرد.

 

 

البته این موضوع را می توان طور دیگر نیز بیان داشت. همان گونه که مطلع هستید فاصله معدن تا کارخانه سنگبری می تواند در هزینه تمام شده خود سنگ تاثیر به سزایی داشته باشد. هر چقدر این مسافت طولانی تر باشد به تبع آن هزینه حمل بیشتری به متر مربع سنگ قرار می گیرد و این می تواند جنس گرانیت را در شهر های مختلف قیمت گذاری کند. از معادن مهم گرانیت می توان به گرانیت گل پنبه ای نطنز، نهبندان و مروارید مشهد اشاره داشت. سنگ گرانیت رنگبندی های قرمز، مشکی و سبز را نیز دارد که در مقایسه با سفیدهای گل پنبه ای به مراتب قیمت بالاتری را خواهند داشت.

قیمت سنگ گرانیت در اصفهان را می توان این گونه بیان داشت :
- سنگ گرانیت گل پنبه ای نطنز می تواند کمترین هزینه ها را داشته باشد. خود سنگ از معدن به راحتی و با هزینه حمل ناچیز به کارخانه های سنگبری اصفهان منتقل شده و فرآوری می شود. بنابراین می توان گرانیت نطنز در استان اصفهان را قیمت تولیدی و درب کارخانه ای دانست


- سنگ گرانیت گل پنبه ای نهبندان در قیاس با گرانیت نطنز از قیمت بالاتری برخوردار است. دلیل این امر کرایه حمل آستان تا اصفهان است که در قیمت گذاری تاثیر مستقیم خواهد داشت. البته زمینه رنگی گرانیت نهبندان نسبت به نطنز کمی روشن تر و سفید تر جلوه می کند و به همین دلیل معمولا برای پروژه های دولتی و خصولتی بیشتر مورد استفاده می گیرد. در نتیجه درخواست برای این سنگ بالاتر بوده و همین درخواست بیشتر نیز می تواند درصدی در افزایش قیمت تاثیر گذار باشد.
- سنگ مروارید مشهد را در استان اصفهان سنگبری های بسیار محدودی برش می دهند. هزینه حمل این سنگ از مشهد تا اصفهان به قدری زیاد است که اصلا توجیه اقتصادی برای سنگبری دار اصفهانی نخواهد داشت

 

در پایان این مطلب اشاره می کنیم که در سایت کالاساخت سنگ گرانیت نیز در کنار دیگر سنگ های ساختمانی موجود و قابل عرضه می گردد و یکی از مهم ترین پارامتر های معرفی یک محصول یعنی قیمت آن، هر هفته و گاها روزانه در حال به روز رسانی می باشد. از همین رو پیشنهاد می شود برای اطلاع از قیمت به روز سنگ گرانیت به کالاساخت مراجعه کنید و نمونه های گرانیت در فرآوری های پلاک، پله و کف فرش را مشاهده کنید.

برچسب ها:
سنگ گرانیت
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید