طراحی و ساخت خانه, ویلا و کلبه چوبی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در این مقاله قصد داریم چگونگی طراحی و ساخت کلبه چوبی و ویلا چوبی را به طور کامل و جامع شرح دهیم و یک منبع مطمئن و عالی برای ساخت و طراحی انواع کلبه های چوبی, خانه و ویلا به شما عزیزان معرفی کنیم.

در این مقاله قصد داریم چگونگی طراحی و ساخت کلبه چوبی و ویلا چوبی را به طور کامل و جامع شرح دهیم و یک منبع مطمئن و عالی برای ساخت و طراحی انواع کلبه های چوبی, خانه و ویلا به شما عزیزان معرفی کنیم.

 

مطالبی که در این مقاله شرح خواهیم داد شامل موارد زیر می باشند:

- تعریف خانه, ویلا و کلبه چوبی

- انواع کلبه و خانه های چوبی

- مزایای خانه و کلبه های چوبی

- مواردی که در ساخت و طراحی کلبه, خانه و ویلای چوبی باید مد نظر داشته باشید

تعریف خانه, ویلا و کلبه چوبی:

امروزه با توجه به زیبایی بی نظیر خانه ها و ویلاهای چوبی ساخت و طراحی اینگونه خانه ها افزاریش یافته است. خانه , کلبه و ویلای چوبی با استفاده از چوب و طراحی منحصر به فرد تیم متخصص اجرا و ساخته می شود. بنا به سلیقه هر فرد خانه های چوبی قابل ساخت و اجرا می باشند. در این راستا سایت چوبین ویلا یکی از بهترین سایت های اینترنتی می باشد که دارای تخصص در زمینه طراحی و ساخت انواع خانه, کلبه و ویلاهای چوبی می باشد که متناسب با سلیقه و طرح دلخواه شما اقدام به ساخت کلبه و ویلای چوبی شما در سایز و ابعاد دلخواه می کند. در ادامه این مقاله بیشتر با انواع کلبه و خانه های چوبی و مزایای آن ها آشنا خواهید شد.

انواع کلبه ها و خانه های چوبی عبارتند از:

کلبه های چوبی به لحاظ طراحی به دو دسته کلبه های رستیک و کلبه های گوتیک تقسیم می شوند که در ادامه با هرکدام بیشتر آشنا خواهید شد.

- کلبه چوبی رستیک: این گونه کلبه ها نسبت به سایر کلبه های قدیمی, به روز تر و اصولی تر ساخته می شوند. مواد و مصالح به کار رفته در ساخت این کلبه ها از مواد و متریال طبیعی و ارگانیک می باشد و در ساخت آن ها به هیچ وجه از مصالح صنعتی استفاده نمی شود. این گونه کلبه ها بسیار به صرفه و اقتصادی هستند و عایق بسیار خوبی برای صدا می باشند. این گونه کلبه ها که به سبک رستیک طراحی و ساخته می شوند محدودیتی در متراژ و اندازه ندارند و در انواع ابعاد و اندازه قابل اجرا و ساخت می باشند.

- کلبه چوبی گوتیک: این گونه کلبه ها به صورت ترکیبی از مواد و مصالح صنعتی همراه با مواد و مصالح چوب ارگانیک طراحی و اجرا می شوند.  این گونه کلبه ها از مواد و مصالحی مانند فلز ساخته می شوند که پوشش بیرونی آن ها از چوب است و با چوب کاور شده است. از مزایا و آپشن های این گونه کلبه های چوبی می توان به عایق بودن در مقابل صدا, قابل حمل بودن آن, مقاوم در برابر زلزله و استحکام بالا و ... اشاره کرد.

 

 

 

مزایای خانه ها و کلبه های چوبی به شرح زیر می باشد:

خانه ها و کلبه های چوبی دارای مزیت های بسیاری در مقایسه با سایر خانه ها می باشند که در اینجا چند مورد را شرح می دهیم. خانه هایی که از چوب ساخته می شوند دارای اتلاف انرژی کم تری نسبت به سایر خانه ها می باشند. خانه هایی که از چوب ساخته می شوند نسبت به مصالح ساختمانی دیگر که در ساخت خانه استفاده می شوند اقتصادی تر هستند و عایق خوبی نیز می باشند. خانه هایی که از چوب ساخته می شوند نسبت به سایر خانه ها اقتصادی تر هستند زیرا زمان کم تری برای ساخت آن ها لازم است و دیگر نیاز نیست هزینه های زیادی بابت نیروی کار در مدت زمان طولانی پرداخت و در صورت هرگونه ناسازگاری و مشکل در ساخت به سرعت می توان در آن تغییر ایجاد کرد. خانه های ساخته شده از چوب را به نوعی می توان دوست دار محیط زیست دانست زیرا استفاده از چوب در ساخت خانه باعث تغییر مثبت آب و هوا و کاسته شدن کربن می شود. چوب دارای مقاومت کششی بالایی است که استفاده از آن در ساخت خانه و کلبه های چوبی موجب مقاوم شدن آن ها می شود. استفاده از چوب در ساخت خانه  با وجود سبکی موجب مقاومت, دوام و محکم شدن خانه می شود. چوب قابلیت تعمیر دوباره را دارد و این جزو یکی از آپشن های خانه های چوبی به شمار می رود. از دیگر آپشن های خانه های چوبی می توان عایق بودن چوب در مقابل صدا را نام برد. از نقاط مثبت چوب در ساخت خانه و کلبه این است که چوب دچار زنگ زدگی نمی شود. خانه های چوبی از زیبایی و آرامش منحصر به فردی برخوردار هستند که قابل قیاس با دیگر خانه ها نیست.

مواردی که در ساخت و طراحی کلبه, خانه و ویلای چوبی باید مد نظر داشته باشید به شرح زیر می باشد:

در طراحی و ساخت خانه ها و ویلای چوبی باید مواردی را مد نظر قرار دهید که در اینجا چند مورد را شرح می دهیم. اولین نکته در ساخت و طراحی خانه و ویلای چوبی دقت به جنس چوب و متریال به کار رفته در ساخت آن می باشد. دقت داشته باشید با توجه به موقعیت جغرافیایی و آب و هوا و محل زندگی نوع سبک رستیک و گوتیک مناسب را برای ساخت خانه و کلبه چوبی خود به کار بگیرید. از مهم ترین ترین موارد در طراحی و ساخت خانه و کلبه چوبی سپردن این کار به دست افراد متخصص و خبره در این زمینه است.

 

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی خانه, ویلا و کلبه های چوبی , طراحی و ساخت آن ها, انواع کلبه ها و خانه های چوبی, مزایای آن ها به همراه مواردی که در ساخت و طراحی کلبه, خانه و ویلای چوبی باید مد نظر داشته باشید پرداختیم در پایان مقاله به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم اگر قصد ساخت و طراحی خانه چوبی, کلبه چوبی و ویلای چوبی را دارید این کار را به چوبین ویلا بسپارید. چوبین ویلا یکی از بهترین ها در عرصه طراحی و ساخت انواع مدل های کلبه چوبی می باشد که می توانید با خیال آسوده ساخت خانه های چوبی خود را به تیم متخصص چوبین ویلا بسپارید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید