اجرای کفپوش اپوکسی چه مراحلی دارد؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۵
دسته ها:

کفپوش‌های اپوکسی صنعتی با روشن‌تر، جذاب‌تر و کارآمدتر کردن فضای محیط صنعتی، اداری، تجاری و مسکونی شما، ارزش بیشتری به فضای شما می‌بخشند.

مزایای کفپوش اورتان و اپوکسی بسیار زیاد است. در ادامه ابتدا اپوکسی را تعریف می‌کنیم و سپس فرآیند گام به گام برای اعمال پوشش اپوکسی بر روی کف صنعتی شما آورده شده است.

به گفته مهندسین شرکت بهبد صنعت پارسا، مراحل انجام پروژه بستگی به شرایط محیطی دارد و در هر پروژه ممکن است تا حدی متغیر باشد. راهنمای زیر خلاصه ای از مراحل نحوه اعمال کفپوش و اجرای کفپوش اپوکسی است. این راهنما با کفپوش غلتکی ساده اعمال می شود. چنین سیستم های اپوکسی معمولاً با یک لایه آستر و 2 لایه کفپوش اپوکسی اعمال می شوند. این کفپوش ها برای ساییدگی سبک و متوسط مناسب هستند.

اپوکسی چیست؟

اپوکسی نوعی پلیمر بوده و از گروهی از ترکیبات شیمیایی که از مولکول های بزرگ با زیر واحدهای تکرار شونده تشکیل شده است. ساختار مولکولی پلیمرها به آن ها چقرمگی و خاصیت ارتجاعی می دهد و پلیمرها (چه طبیعی و چه ساخته دست بشر) را در زندگی روزمره در همه جا حاضر می کند. پشم، لاستیک، استایروفوم و اپوکسی تنها تعدادی از پلیمرهایی هستند که احتمالاً قبلاً آنها را می شناسید.

رزین‌های اپوکسی شامل اپوکسیدها -گروه‌های مولکول‌های بسیار واکنش‌پذیر- هستند که از طریق واکنش‌های شیمیایی سخت می‌شوند (یا بهبود می‌یابند) که یا از ترکیب آن با مواد دیگر یا حرارت دادن آن به دمای بالا ایجاد می‌شوند. این فرآیندی است که از طریق آن یک اپوکسی "متقابل پیوند" می شود، زیرا رشته های پلیمری به یک ساختار سخت شده تبدیل می شوند.

از کجا می‌توانید کفپوش اپوکسی تهیه کنید؟

شرکت مهندسی بهبد صنعت پارسا تولید کننده، مشاور و مجری انواع کفپوش های صنعتی اپوکسی و پلی یورتان، پوشش های ضد خوردگی و سیستم های حاظت از سطوح با بهره گیری از تکنولوژی روز و مدرن دنیا و مواد اولیه اروپایی به پشتوانه سالها تجربه است.

تمامی پرسنل مجرب اداری و اجرایی این شرکت با استقرار بر سیستمهای ارتباطی و ارزیابی رضایت مشتریان همواره سعی در افزایش کیفیت و نیز افزایش رضایتمندی مشتریان خود دارد. کیفیت بالای محصولات شرکت بهبد صنعت پارسا همواره زبان زد است.

مراحل اجرای پروژه کفپوش اپوکسی

  1. حذف آلاینده ها و آماده سازی بتن برای پوشش.
  2. کاملاً جاروبرقی بکشید تا خاک و گرد و غبار از ناحیه پاک شود.
  3. روکش پرایم اپوکسی 100% جامد (رنگدانه شده) را روی ناحیه بمالید و آن را با یک اسکاج پخش کنید.
  4. اجازه دهید روکش پرایم اپوکسی روی آن بچسبد.
  5. پوشش اپوکسی 100% جامد (رنگدانه شده) را روی ناحیه اعمال کنید و اپوکسی را با استفاده از یک غلتک رنگ دسته بلند صاف کنید.
  6. اجازه دهید روکش ساخت اپوکسی روی آن بچسبد.
  7. اپوکسی را با 100 صفحه گریت ماسه بزنید تا برای پوشش رویی آماده شود.
  8. محیط را بشویید و مواد اضافی را از کف صنعتی خود بردارید
  9. یورتان براق آلیفاتیک (رنگدانه دار) را روی ناحیه اعمال کنید.
  10. منتظر بمانید تا کف اپوکسی صنعتی به طور کامل خشک شود

چگونه یک پوشش کف اپوکسی صنعتی می تواند ظاهر محل کار شما را بهبود می‌بخشد

با پیشرفت علم و فناوری، نوآوری هایی در تمام صنایع رخ می دهد که شامل کف سازی نیز می شود. بله، کفپوش راه زیادی را از کف اتاق ساده، گرانیت، سنگ مرمر، موزاییک، و کاشی پیموده است. با توسعه یک پوشش کف اپوکسی صنعتی، اکنون می توانید کف خود را به طور کامل با گرافیک، الگوها و رنگ های زنده سفارشی کنید. کفپوش اپوکسی نه تنها کیفیت کف شما را بهبود می بخشد، بلکه ظاهر کف را نیز بهبود می بخشد. اجازه دهید به شما نشان دهیم که چگونه یک کفپوش اپوکسی صنعتی می تواند ظاهر محل کار شما را بهبود بخشد.

راه هایی برای افزایش عمر کفپوش اپوکسی

افزودن کفپوش اپوکسی به گاراژ به محافظت از بتن در برابر رطوبت، چربی، لکه ها و سایر مشکلات کمک می کند. مگر اینکه کف اپوکسی خود را در شرایط خوبی نگه دارید، بتن زیر آن آسیب خواهد دید.

برای افزایش عمر کفپوش اپوکسی خود این سه نکته را دنبال کنید. آنها به شما کمک می کنند در هزینه خود صرفه جویی کنید و از مزایای بی شماری که کفپوش های اپوکسی ارائه می دهند لذت ببرید.

کفپوش اپوکسی خود را تمیز نگه دارید

حداقل یک بار در هفته، باید از یک پاک کننده گرد و غبار یا جارو با موی نرم برای از بین بردن کثیفی و سایر زباله هایی که می توانند کفپوش اپوکسی شما را خراش دهند، استفاده کنید. اگر اجازه دهید کثیفی جمع شود، ممکن است برای تمیز کردن زمین مشکل داشته باشید. یک تمیز کردن سریع یک بار در هفته باعث صرفه جویی در وقت و تلاش شما می شود.

در اسرع وقت آسیب را تعمیر کنید

حتی اگر از کف خود به خوبی مراقبت کنید، ممکن است اپوکسی آسیب ببیند. معمولاً می‌توانید آسیب‌های کوچک را تعمیر کنید، مانند ترک‌های جزئی در مناطق پرتردد.

هرچه زودتر ناحیه آسیب دیده را ترمیم کنید، به حداقل رساندن آسیب آسان تر است. اگر به حال خود رها شود، ترک ها، لکه ها و خراش ها به قسمت های دیگر کف شما سرایت می کند. هنگامی که این اتفاق افتاد، باید بین تعمیر یا تعویض کف خود تصمیم دشواری بگیرید.

برای محافظت از کفپوش اپوکسی خود از تشک های پیاده روی استفاده کنید

تشک های اپوکسی از کفپوش اپوکسی شما در برابر آب، یخ، برف و خاک محافظت می کنند. در هر ورودی یک تشک قرار دهید تا افراد بتوانند قبل از اینکه روی زمین شما قدم بگذارند پاهای خود را پاک کنند. یک تشک خوش آمد گویی اولیه کار را انجام خواهد داد.

برای مناطق پر رفت و آمد، ممکن است بخواهید یک تشک پیاده روی طولانی روی زمین بگذارید. یک تشک از اپوکسی شما در برابر اجسام سختی که می توانند در آج کفش شما گیر کنند محافظت می کند. شما نمی خواهید سنگ یا میخ به کف شما آسیب برساند.

کفپوش اپوکسی چقدر بادوام است و آیا در برابر خش مقاوم است؟

چه برای خانه و چه برای کسب و کار شما، کفپوشی می خواهید که بادوام باشد و بتواند در برابر هر چیزی که در راه است - گاهی به معنای واقعی کلمه - مقاومت کند. شاید کف گاراژی دارید که می خواهید ظاهری زیبا و جدید داشته باشید یا یک نمایشگاه در کسب و کار خود دارید که زیبایی شناسی برای علاقه مند کردن مشتریان شما بسیار مهم است.
مهم نیست که کجا را برای نصب کفپوش اپوکسی انتخاب می کنید، یک سوال معمولاً توسط کسانی که به مزایای آن نگاه می کنند می پرسند: "آیا در برابر خش مقاوم است؟"

کفپوش اپوکسی حاوی چندین لایه سخت کننده یا رزین است که برای اینکه به عنوان یک کفپوش رسمی اپوکسی در نظر گرفته شود، باید عمق آنها برابر با دو میلی متر باشد. هر چیزی کمتر فقط یک پوشش است.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
مرادی
۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۶

سلام. خیلی ممنون از توضیحاتتون. چطور میشه استعلام قیمت گرفت؟

پاسخ
مهسا بوربور
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴

عالی توضیح دادید. مرسی

پاسخ
نظر خود را ثبت کنید