خرید ورق آجدار فولادی از تهران

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

یکی از محصولات پر کاربرد فولاد، ورق فولادی است. این محصول دارای تنوع بسیاری است که یکی از انواع آن ورق آجدار است. در اینجا تمامی اطلاعات لازم را کسب کنید.

ورق آجدار به دلیل ظاهر متفاوتی که دارد، کاربردهای مختلفی نیز دارد. اگر قصد خرید ورق آجدار از تهران را دارید، مجموعه آهن آلات ایران این محصول را با کیفیت بالا و قیمت پایین به فروش می‌رساند. در ادامه با انواع ورق آجدار و مشخصات آنها بیشتر آشنا خواهید شد.

 

مشخصات ورق آجدار فولادی

 

روش تولید ورق آجدار به شکل نورد است، به این معنا که شمش فولادی که در نهایت به ورق فولادی تبدیل می‌شود، باید در بین غلطک‌های عریض قرار بگیرد. زمانی که شمش فولادی در بین غلطک‌ها قرار می‌گیرد با حرکت غلتک‌ها ضخامت شمش فولادی کاسته می‌شود. به مرور فاصله غلطک‌ها از یکدیگر کمتر و در نتیجه ضخامت شمش فولادی که اینک به ورق تبدیل شده است نیز کمتر می‌شود تا جایی این فاصله کاهش پیدا می‌کند تا ورق به ضخامت مورد نیاز برسد.

پس از اینکه ورق ساده ساخته شد، از طریق دستگاه آج زنی بر روی این ورق اشکالی متفاوت درج می‌شود. این اشکال متنوع هستند و می‌توان به اشکال بادامی، الماسی و سایر اشکال اشاره کرد. در واقع می‌توان گفت از اصلی‌ترین مشخصات ورق آجدار اشکالی هستند که بر روی آن وجود دارند. بنابراین در خرید ورق آجدار این موضوع، این ورق را نسبت به سایر ورق‌ها متمایز و تشخیص آن را بسیار آسان کرده است.

 

وزن ورق آجدار

 

 

 

وزن ورق آجدار به عوامل مختلفی از جمله ابعاد و ضخامت آن بستگی دارد. با توجه به کاربرد، ضخامت ورق آجدار می‌تواند بین 1.5تا ۱۰ میلی متر متغیر باشد. همچنین ابعاد آن می‌تواند به صورت مربع و مستطیل و در اندازه‌های استاندارد ۱*۲، 1.5*۶ و ۲*۶ متر باشد. با تعیین دقیق ضخامت و ابعاد ورق آجدار، می‌توان وزن ورق آجدار را مشخص کرد. اما این محصول دارای وزن مخصوص است، به این معنا که با توجه به این که بر روی این ورق اشکال متفاوتی وجود دارد، این برجستگی‌ها نیز وزن مخصوص به خود را دارا هستند.

به هنگام خرید ورق آجدار، محاسبه وزن ورق الزامیست. کافیست پاسخ حاصل ضرب ضخامت، عرض و طول ورق را در جرم وزنی 7.8 ضرب و با تقسیم بر ۱۰۰۰، وزن دقیق ورق آجدار را مشخص کنید.

 

انواع ورق آجدار

  • ورق آجدار از نظر ساخت به دو نوع ورق پرسی و فابریک تقسیم می‌شود. به این معنا که بر روی ورق‌های پرسی از طریق دستگاه اشکال حک می‌شوند اما در نوع فابریک یک لایه ورق بر روی ورق اصلی گذاشته می‌شود. اصلی‌ترین تفاوت این دو ورق میزان وزن است که ورق فابریک به دلیل این که از دو لایه ورق تشکیل شده است وزن بیشتری دارد.

برای خرید ورق آجدار پس از اینکه نوع ورق را از نوع پرسی یا فابریک انتخاب کردید، باید جنس آن را نیز مشخص کنید.

  • ورق‌های آجدار آلومینیومی در دو مدل رنگی و بدون رنگ تولید می‌شوند و از آنجایی که نسبت به سایر متریال‌ها از مقاومت خوبی برخوردار هستند، کارایی بیشتری دارند.
  • ورق آجدار آهنی نیز با ورق‌های St37، St44 و St52 ساخته می‌شود.
  • ورق آجدار استیل که از نوع ورق ۳۰۴ برای ساخت آن استفاده می‌شود، به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی در محیط‌های مرطوب قابل استفاده است.
  • ورق آجدار گالوانیزه نیز به دلیل پوشش با فلز روی در برابر زنگ زدگی مقاومت بالایی دارد.

در بین انواع ورق‎های آجدار، قیمت ورق آجدار نوع استیل گران‎تر و نوع ورق آهنی ارزان‎تر از سایر ورق‎ها هستند.

 

کاربرد ورق آجدار

 

 

 

به دلیل شکل ظاهری این ورق، زمینه استفاده از آن نیز بسیار گسترده است. برای ساخت ایستگاه اتوبوس، پل، آسانسور، کف کامیون، پله‌های اضطراری، کف سازی، دستگاه‌های صنعتی و موارد دیگر می‌توان این ورق را در ابعاد و ضخامت‌های مختلف استفاده کرد. اما تنها وجود برجستگی‎ها دلیل انتخاب این محصول نیست. خاصیت جوش پذیری این ورق بسیار بالا است و کار را برای کارگران راحت کرده است. همچنین به دلیل انعطاف پذیری بالا ساخت دستگاه‏های مختلف نیز امکان پذیر شده است. این محصول برای بسیاری از فضاها که باید هنگام راه رفتن اصطکاک وجود داشته باشد نیز یک انتخاب ایده آل خواهد بود.

 

سخن پایانی

اگر قصد خرید ورق آجدار از تهران را دارید می‌توانید از مجموعه آهن آلات ایران خرید خود را به صورت حضوری یا اینترنتی انجام دهید. این مجموعه با سال‌ها فعالیت در حوزه آهن آلات و فروش انواع محصولات فولاد از جمله میلگرد، تیر آهن، نبشی و انواع ورق‌ها نیاز صنعتگران را در در زمان کوتاهی برطرف می‌کند. کافیست با مراجعه به سایت آهن آلات ایران سفارش خود را ثبت و در زمان مقرر تحویل بگیرید. این مجموعه برای اطمینان خاطر خریداران قیمت لحظه‌ای تمام محصولات خود را در سایت قرار داده است، از این رو شما می‌توانید خریدی مقرون به صرفه داشته باشید. هیچ محدودیت خریدی در این محصول وجود ندارد و می‌توانید با توجه به نیاز خود این محصول را با تناژ بالا نیز خریداری کنید.

برچسب ها:
ورق آجدار
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید