مینی فرز خوب چه ویژگی هایی دارد؟ | بررسی و راهنمای خرید مینی فرز

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

تنوع بالای مینی‌ فرز باعث شده که انتخاب و خرید آن برای کاربران به عملی سخت و پیچیده تبدیل شود. در این گزارش ویژگی های اصلی و تاثیر گذار در خرید مینی فرز را بررسی خواهیم کرد.

 

مینی فرز از جمله ابزارهایی است که همواره در طیف گسترده‌ای از مشاغل مورد استفاده قرار می گیرد و کاربردهای بسیاری چون برش سنگ، فلز و بتن، سنباده زنی، ساب زدن آهن و سنگ، پولیش و … دارد. اما به دلیل همین کاربردها، مدل های مختلفی از این دستگاه با ویژگی های گوناگون در بازار وجود دارد و همین امر، انتخاب و خرید مینی فرز را برای کاربر دشوار ساخته است. در ادامه شما را در انتخاب مینی فرز متناسب نیازتان راهنمایی خواهیم کرد.

 

تفاوت مینی فرز با سنگ فرز در چیست ؟

اولین و اصلی ترین تفاوت میان سنگ فرز و مینی فرز، میزان قدرت آنهاست. توان موتور سنگ فرزها عمدتاً بسیار بالاتر از مینی فرز ها است و معمولاً  مشاغلی مانند کارگاه های آهنگری، تولید درب و پنجره فلزی، برش مقاطع فولادی و … که نیاز به قدرت بالا دارند، از سنگ فرز استفاده می کند. اما در برخی از کارها، مثل نصب درب و پنجره، نصب کولر گازی، ساب زدن و برش در جوشکاری لوله گاز خانگی، سنباده زنی و سندبلاست چوب، کارهای خانگی، پولیش و … که کاربر نیاز به وزن کم، تسلط کافی، انعطاف و دقت بالا دارد مینی فرز ابزار بهتری خواهد بود و در این موارد یک مینی فرز خوب با ویژگی هایی متناسب با نیاز کاربر بهترین گزینه برای انتخاب خواهد بود.

 

در انتخاب و خرید مینی فرز به چه ویژگی‌هایی باید توجه داشته باشیم ؟

میزان قدرت و قابلیت کنترل سرعت را می توان از مهمترین ویژگی های انتخاب مینی فرز نام برد. به طور کلی داشتن قدرت بالا برای یک مینی فرز امتیاز منفی محسوب نمی شود و حتی می تواند نیازهای بیشتری را برای شما برآورده سازد. همچنین میزان قدرت دستگاه، به منبع تغذیه آن بستگی دارد. اگر در فضاهایی که فاقد برق کشی هستند کار خواهید کرد، میتوانید از مینی فرز های شارژی استفاده کنید؛ لازم به ذکر است که شما با مینی فرز های برقی خواهید توانست به مدت طولانی و با قدرتی بیشتر به کار خود بپردازید. اما باید توجه داشت که توان مینی فرز بر قیمت آن نیز تاثیر زیادی می گذارد. بنابراین تصمیم منطقی و عاقلانه این است که نسبت به شغل خود، مینی فرزی متناسب با نوع نیاز خود انتخاب کنید تا از هزینه های اضافی جلوگیری شود.

 

 

 

مینی فرز دیمردار بخریم یا ساده؟

 کنترل سرعت به وسیله دیمر انجام میشود و به کاربر اجازه می‌دهد تا میزان سرعت را به نسبت نوع و سختی کار تنظیم کند. مثلاً در مصارف خانگی، داشتن دیمر امکان را به کاربران میدهد تا میزان سرعت را در کارهایی مثل پولیش زدن، سنباده زدن، برش مقاطع فلزی نازک و… تنظیم کند تا بهترین نتیجه را داشته باشد. پس انتخاب مینی فرز بر اساس دیمردار بودن یا نبودن آن صرفا به نوع نیاز شما مربوط میشود. به عنوان مثال اگر برای استفاده صنعتی تر مانند برش مقاطع فولادی نیاز به مینی فرز دارید دیگر مینی فرز دیمردار چندان مورد نیاز شما نخواهد بود و صرفا مبلغ بیشتری بابت ویژگی ایی پرداخت خواهید نمود که چندان مورد نیاز نیست.

 

از دیگر ویژگی های مینی فرز می توان به گردش هوای داخلی اشاره کرد. برای مثال در برش سنگ، گرد و غبار حاصل از برش می تواند به اجزای داخلی دستگاه آسیب بزند، داشتن سیستم گردش هوای داخلی مناسب از این آسیب جلوگیری خواهد کرد.

 

داشتن مینی فرز دسته بلند، باعث تسلط بیشتر به دستگاه می شود. مینی فرز دسته بلند به افرادی که انعطاف بالا و تسلط کامل روی دستگاه نیاز دارند پیشنهاد می شود. مثل سندبلاست کردن چوب با بافت های درشت و یا سنباده زنی و پولیش و…

سایز صفحه مینی فرز به طور کلی با دو قطر 115 و 125 میلی‌متری می باشد که می توانید با بررسی نوع مصرف خود، قطر صفحه سنگ مورد نیاز خود را تعیین کنید.

 

 

 

چطور یک مینی فرز پرکاربرد با قیمتی مناسب بخریم؟

شما با بررسی و ترکیب موارد ذکر شده در قسمت ویژگی ها میتوانید به راحتی ویژگی های  مینی فرز خود را مشخص کنید. در واقع باید بررسی کنید که نسبت به نوع نیاز خود آیا نیازی به دیمر و قابلیت کنترل سرعت خواهید داشت؟ مدت زمان کارکرد روزانه شما با دستگاه مینی‌ فرز چقدر است ؟ آیا مصارف مشخصی دارید ؟ و یا ممکن است مینی فرز را در کار های مختلف به کار گیرید؟

 در نهایت برند ترجیحی و مورد انتخاب شما نیز تعیین کننده قیمت دستگاه مینی فرز شما خواهد بود.

 

چگونه و از کجا مینی فرز خود را انتخاب و خریداری کنیم؟

فروشگاه کالای فنی سالهاست در بازار ابزار ایران به فروش انواع ابزار برقی و شارژی پرداخته است و این تجربه ی چندین ساله در قالب مشاوران آموزش دیده و حرفه ایی در اختیار شما قرار گرفته است. برای خرید مینی فرز مناسب با بهترین قیمت میتوانید به وبسایت فروشگاه کالای فنی مراجعه نمایید و با بهترین قیمت مینی فرز مناسب با کار خود را خریداری نمایید. کالای فنی نماینده بزرگترین برندهای بازار ابزار ایران است که با بالاترین درصد تخفیف کلیه محصولات این شرکت ها را در اختیار شما قرار داده است. انواع مینی فرز رونیکس ، مینی فرز کرون ، مینی فرز هیوندای و بهترین برندهای دنیا مانند انواع مینی فرز ماکیتا ، مینی فرز بوش اصلی و مینی فرز دیوالت را در کالای فنی خریداری نمایید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید