طراحی و ساخت ویلا به سبک مدرن چه خصوصیاتی دارد؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه تاریخ نگارش: ۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

سبک معماری مدرن امروزه بیش از هر سبک دیگری مورد توجه قرار گرفته است. اگر میخواهید یک ویلا با سبک مدرن داشته باشید این مقاله را مطالعه کنید.

اگر به فکر ساختن ویلا هستید و هنوز طرح مناسبی برای آن انتخاب نکرده‌اید بهتر است اول با خصوصیات ویلای مدرن آشنا شوید/ یک ویلای مدرن به این معنا نیست که ویلا نوساز است، بلکه ویلای مدرن از نظر علم معماری و طراحی دکوراسیون خصوصیاتی دارد که در ادامه تعدادی از آن‌ها را مرور می‌کنیم.

به طور کلی طراحی ویلا مخصوصا در سبک مدرن استفاده و بهره‌گیری از بهترین المان‌های گذشته با استفاده از فناوری‌های مدرن است. ویلاهای مدرن به طرز شگفت‌انگیزی با سلایق کاربران آن هماهنگ شده و آن‌ها راضی می‌کند. انعطاف پذیر است و به‌راحتی بهترین فضا با امکاناتی مشخص را فراهم می‌کند. اگر مایلید بدانید خصوصیات یک ویلای مدرن چه شاخصه هایی دارد این مطلب را تا انتها دنبال کنید. ضمنا برای مشاوره  طراحی و ساخت ویلا می توانید با مشاورین دفتر معماری استودیو قاف تماس بگیرید. 

ویلای مدرن : کمترین دیوار جداکننده و اضافی

معمولا دیوارها باعث می‌شوند تا فضا کوچک، بی‌روح و کم نور به چشم بیاید، این سبک از طراحی ویلا در واقع نقطه مقابل این است، از این رو کمترین دیوار اضافی در آن دیده می‌شود و فضایی تخت را به ارمغان می‌آورد.  البته این بدین معنا هم نیست که همه چیز به هم متصل هستند، به طور مثال، در سبک مدرن طراحی ویلا نشیمن، سالن و آشپرخانه طوری طراحی می‌شوند که بهم متصل به نظر برسند، اما از طریق نور و تغییرات جزئی ارتفاع حریم آن‌ها نیز مشخص خواهد شد. همواره به یاد داشته باشید، بهم پیوستگی فضاها در طراحی و ساخت ویلای مدرن یک اصل است.

فولاد، بتن و شیشه

ویلای مدرن با آن چیزی که سال‌ها به عنوان بخشی از قسمت‌های جدانشدنی ویلاها دیده‌اید متفاوت است. یک انتخاب مدرن، متریال مدرن، فکر مدرن و فضاسازی مدرن نیز می‌طلبد. در دکوراسیون داخلی ویلاهای مدرن به طور چشم‌گیری از شیشه‌، فولاد و بتن روی آجر و چوب استفاده می‌کنند. نور طبیعی با استفاده از پنجره‌های بزرگ قدی در این سبک از طراحی ویلا، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. سبک مدرن در طراحی ویلا به نوعی رنگ‌های مینیمالیستی را به ببیننده القا می‌کند.

سازگار با محیط زیست و آینده‌نگر

طراحی ویلاهای مدرن مترفی و آینده‌نگرانه هستند، قطعا کسی که قصد طراحی و ساخت ویلای مدرن را دارد باید کاملا به طراحی معماری و حتی نکات فنی ساختمان آشنا و مسلط باشد همچنین باید به طراح این فرصت داده شود تا همه خلاقیت خود را به کار گیرد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ویلای مدرن سازگاری آن با محیط زیست است. امروزه در دنیا مصرف انرژی و سازگاری آن با محیط زیست امر بسیار مهمی است. یکی دیگر از خصوصیات طراحی مدرن استفاده از کلیه فضاها است، بدین منظور که کمتر فضایی در این سبک از طراحی از دست می‌رود و معمولا طراحان زبده از متر به متر ویلا در این سبک استفاده کرده تا بهترین‌ها را به ارمغان بیاورند.

فضای بیرونی جذاب

 مهم‌ترین اصل در طراحی ویلای مدرن ترکیب و نحوه اتصال فضای بیرونی و داخلی ویلا است. همانطور که گفته شد به هم پیوستگی در طراحی مدرن یک ویلا اصل جدانشدنی از این سبک است. فضاهای داخلی ویلا اغلب به طور کامل با پنجره‌های بزرگ محصور شده‌اند، پس قابلیت باز کردن آن‌های وجود دارد. این یعنی فضای بیرونی  که معمولا برای استخر و بازی در نظر گرفته شده‌است به بخش داخلی متصل شده و فضای دلنشینی را فراهم می‌کند. کانسپت یا مفهوم کلی در طراحی و ساخت ویلای مدرن دعوت طبیعت به وبلا برای ایجاد فضایی پویا و پر نشاط است.

سقف‌ها جزو بی نظیری از سبک مدرن ویلا

در حالی که در تمام ویلاهایی که در ذهن داریم سقف‌ها شیب کمی برای زهکشی دارند، در طراحی و ساخت ویلای مدرن، سقف‌ها کاملا صاف هستند. از این رو بسیاری روی سقف را نیز تبدیل به فضایی برای بهره‌برداری بهینه در ویلا می‌کنند. روف‌گاردن یکی از المان‌های بی‌نظیر در ویلای مدرن است. مگر می‌شود ویلایی مثلا در شمال ایران داشته باشید و روف گاردن نداشته باشید؟ روف‌گاردن یادآور لحظات نابی می‌تواند باشد که رو به دریا یا جنگل نشسته‌اید و یاد خاطرات کرده و در کنار عزیزانتان از فضایی که در آن هستید لذت می‌برید.

 

چیدمان دکوراسیون داخلی

یکی از خصوصیات بی‌نظیر در طراحی و ساخت ویلای مدرن سادگی آن است و با توجه به استفاده از رنگ‌های طبیعی و مینیمالیستی و همچنین به هم پیوستگی فضاها در ویلای مدرن، راحت‌ترین کار تغییر چینش وسایل است. چیدمان پویا یک از مشخصه‌های اصلی ویلای مدرن است. این بدان معناست که هر از چندگاهی که دلتان هوای چیدمان جدید کرد نیاز نیست همه چیز را از اول بنا کنید بلکه شاید با یک تغییر کوچک بتوانید در فضایی که پویایی کافی را دارد حس جدید خلق کنید و از انتخاب طراحی و ساخت سیک مدرن ویلا همیشه راضی باشید.

ویلای مدرن و رنگ

کمتر ویلای مدرنی را در جهان پیدا می‌کنید که از رنگ‌هایی مانند قرمز یا اساسا انرژی‌زا استفاده کنند، فراموش نکنید تمام رنگ‌هایی که باید در طراحی و ساخت ویلای مدرن استفاده می‌شود از رنگ‌های طبیعی مطابق با حس طبیعت باشد تا بتواند لذت و آرامش را به شما القا کند. رنگ تاثیر بسزایی در آرامش افراد دارد.

در پایان به یاد داشته باشید زرق و برق طراحی مدرن در سادگی آن است. قبل از همه ی ویژگی‌های طراحی و ساخت سبک مدرن به سادگی آن توجه کنید و از آن لذت ببرید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید